"Kainuun akvaarioseura" osa 2

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Minni
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Minni »

Höntti: pistäisitkö pmdd:n teidän postilaatikkoon maanantaina niin voin hakea sen ohi ajaessani. Käyn Kajaanissa lasten kanssa siinä puolen päivän aikoihin.

Lehtikalat pistelivät kudun suihinsa parin tunnin jälkeen. Kun seuraavan kerran kutevat, eristän kutualustan heti poikasaltaaseen.

Huniksia on elossa enää 3 :cry: Yksi on jo reilun sentin mittainen, toiset pienempiä. Uskon sen isoimman kyllä selviävän. Toivottavasti pienemmätkin selviävät.

Kunhan seuraavassa tapaamisessa saan teiltä kasveja, eritoten pistiaa, yritän saada hunisten altaasta tarpeeksi suojaisan uutta kutua varten.

Mulla on kalastona 450 litraisessa 2 lehtikalaa (Hanbuktulta tulossa vielä 2 lisää), parikymmentä mustaneonia, parikymmentä monnista, puikkokala, 2 partista, 2 plekoa (L-002 ja L-114), juovaokamonni, 4 punapääbarbia. Siinä ne taisi olla...
höntti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja höntti »

Minni kirjoitti:Höntti: pistäisitkö pmdd:n teidän postilaatikkoon maanantaina niin voin hakea sen ohi ajaessani. Käyn Kajaanissa lasten kanssa siinä puolen päivän aikoihin.
No minäpä pistän. Siinä on selkeet ohjeet mukana.
minzku
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja minzku »

No niin, nyt on meillä sitten pikkupartiksia kannon kolossa kasvamassa :? Mitäpäs tässä nyt voisi tehdä? Tappakkaan en raaskisi ja eka kerta kun poikasia on. Mitä nille pitäisi tehdä? Jos ne tuonne lataaseen päästä, nitä ei saa ikinä pois, eikä mulla ole toista allastakaan :? Toinen vanhempi pitäs antaa kans varmaan pois. Kuka haluaa pienen (kitukasvuiseksi) jääneen partisukon? :cry:
Minni
Junior Member
Junior Member

Minzku: Harmi kun mulla on jo kolme partista ja haaveilen vielä yhdestä albiino-sellaisesta.
minzku
Junior Member
Junior Member

Mitäs täsäs siis kannattaisi nyt tehdä? Vauvat ovat nyt noin 1 cm pituisia ja niitä on noin 10-20 (ovat siellä kannon kolossa sellaisessa kasassa) Pitä niillee nyt kannattaisi syöttää, vai syövätkö vielä mtiään? Onko muut kalat niille vaaraksi?
höntti
Senior Member
Senior Member

Minzku: ne syövät ihan tavallista pohjatablettia, eikä ne varmaan sentin kokosina mene sinun kaloillesi. Voipi olla että toisen naaraan (joka tuli mulle) lähtö salli noiden toisten kalojen lisääntymisen. Eläinkaupassa ottavat vastaan vasta neljän sentin kokoisina, ja jos niitä on paljon niin osa kannattaa ehkä lopettaa jos pystyt. Kaksikymmentä partista noin "pienessä" altaassa ainakin meinaa melko usein tapahtuvia vedenvaihtoja jos meinaa pitää altaan pystyssä.
minzku
Junior Member
Junior Member

Mietin että pitäisikö niille perustaa joku "poikasakvaario". Vaikka ja joku "sanko" ja siihen ilmapumppu. Pärjäävätkö? Ne olisi nyt helppo siirtää kun ovat vielä kiinni kannossa. Minäkin ajattelin että kun se tyks the boss lähti, niin pystyivät rueta lisääntymään. Tosin mun on pakko antaa pois tuo partisukko, koska en halua poikastulvaa [;)]
höntti
Senior Member
Senior Member

Kyllähän niille voi poikasakvaarion perustaa (mahdollisimman iso muovinen säilytyslaatikko tai saavi, sanko taitaa olla liian pieni, mutta kai sekin aluksi käy). Mutta en usko että poikaset pysyvät koossa kun kosket siihen kantoon, silloin ne on hujanhajan altaassa ja haavimista kyllä on. Mutta voithan laitaa vaan osan sinne poikasaltaaseen. Kuitenkaan niitä ei voi nelisenttisiksi asti pitää siellä poikasaltaassa.
minzku
Junior Member
Junior Member

Kyllä minä sitä kantoa olen nostanut, kun piti katsoa onko ne siellä, ja kyllähän ne pysyivät [;)] Pärjäävätkö ne siis pelkällä ilmapumpulla? Pitääkö sinne laittaa se "isä" mukaan myös? Mites se sanko. Miten sen veden saapysymään lämpimänä, mulla kun ei ole lämmintintäkään :(
höntti
Senior Member
Senior Member

minzku kirjoitti:Kyllä minä sitä kantoa olen nostanut, kun piti katsoa onko ne siellä, ja kyllähän ne pysyivät [;)] Pärjäävätkö ne siis pelkällä ilmapumpulla? Pitääkö sinne laittaa se "isä" mukaan myös? Mites se sanko. Miten sen veden saapysymään lämpimänä, mulla kun ei ole lämmintintäkään :(
Kyllä ne vedessä saattavat pysyä kannossa kiinni mutta nostappa se pikkusenkaan pintaan asti, luulisin että lähtevät viimeistään sitten. Isukkia ei tarteta mukaan poikasaltaaseen. Mutta muista laittaa niille jotain suojaa, hiekkaa ei pohjalle kuitenkaan tarvi. Partikset luultavasti pärjäävät iman lämmitintäkin, mutta jokapäiväisten vedenvaihtojen yhteydessä lisää lämpöistä vettä sinne.
Hanbuktu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Hanbuktu »

Laitatko höntti mullekin sen pmdd:n sinne postilaatikkoon, niin haen ohiajaessani, huomenna siis. :)
höntti
Senior Member
Senior Member

Okke [;)] Hämärää touhua :mrgreen: Vähä niinku jotain huumekauppaa, johtajia ei nähä.

Hanbuktu muuten, miksi myyt noi kummatki altaat. Luuletko että löydät täältä kajaanista uudet tilalle?
Hanbuktu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Hanbuktu »

Myyn molemmat altaat, ja ajattelin laittaa tilalle vaan yhden.. tulevaan asuntoon ei oikein mahdu kahta, saati kolmea.. Pelkkä 160l on liian pieni, ja 450l liian iso.. Ajattelin ainokaiseksi altaakseni jotain 250l-300l. Että jos tiedätte, niin kertokaa. Mut voipi olla että uusi pitääpi ostaa. Ja laittaa siihen katosta roikkuvat elohopeat valoiksi. :mrgreen:

huumekauppaapa hyvinkin. heh.. Lannotetta. [;)]
minzku
Junior Member
Junior Member

Hitsi kun ois mahtava tuo 450 litrainen [;)] Nyt on partavauvat sankossa, mutta en tiedä miten tässä pitäisi menetellä, jso ne tuosta selviävät ja kasvavat :? Voisin tuoda väliaikaisesi mummolasta sen 128 litraisen, mutta en tiedä pitääkö siinä tiivisteet, sitten valaistus siihen, ja suodatus yms. :?
Minni
Junior Member
Junior Member

Höntti: kävin tänään koluamassa teidän naapuruston postilaatikot enkä löytänyt pmdd:tä ? :mrgreen: Jäin siihen käsitykseen, että voin tänään puolilta päivin hakea sen.
höntti
Senior Member
Senior Member

Minni kirjoitti:Höntti: kävin tänään koluamassa teidän naapuruston postilaatikot enkä löytänyt pmdd:tä ? :mrgreen: Jäin siihen käsitykseen, että voin tänään puolilta päivin hakea sen.

Kyllä ihan oikeaan käsitykseen jäit, mutta kävi tosiaan niin huonosti että unohdin kertoa pikkusiskolle niistä paketeista ja se oli postin mukana tuonu ne pois sieltä. Ärsyttää ja harmittaa ihan kamalasti etten muistanu kaikille kertoa tästä "huumekaupasta". Anteeksi kauhiasti.... Asiasta kolmanteen; passaisko että torstaina tultas hakemaan kanit. Silloin voin tuua pmdd:n ja jotain kasveja hyvitykseksi bensakuluista jotka meni turhaan. Sitten sitä purua niin paljo ku saahaan.
Minni
Junior Member
Junior Member

[quote="höntti Asiasta kolmanteen; passaisko että torstaina tultas hakemaan kanit. Silloin voin tuua pmdd:n ja jotain kasveja hyvitykseksi bensakuluista jotka meni turhaan. Sitten sitä purua niin paljo ku saahaan.[/quote]

Torstai käypi hyvin. Laita tekstiviestiä mihin aikaan suurin piirtein.
minzku
Junior Member
Junior Member

höntti: onko ne mun PMDD rahat tullu sinne sun tilille?

Mitäs sanoo meidän huumekaupparyhmä, milloin pidetään tapaaminen? [;)]
minzku
Junior Member
Junior Member

Nostoa, että ei tipu ihan alimmaksi [;)]

jellulta kysyisin, milloin käyt siellä "etelässä" niitä leväkatkiksia kattomassa? [;)]
jellu88
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jellu88 »

Toukokuun lopussa minä visiin siellä käväsen [;)] Missä se mun kasvilannoite mahtaa tällä hetkellä olla?
höntti
Senior Member
Senior Member

jellu88 kirjoitti: Missä se mun kasvilannoite mahtaa tällä hetkellä olla?

Anteeksi ihan oikeasti, minkäs minä tälle mahdan että ei oikein sattunut... [;)] Lannoite on meillä tällähetkellä. Annatko jellu numerosi että voidaan sopia mahdollisesti tapaamisesta lannoitteen takia nopeasti? Onko seuraava tapaaminen yhteinen toukkaretki?
(kohta kyllä postitan lannoitteet omalla kustannuksella teille, niin paljon harmittaa tämä....)Kestäkää rautarouvat :mrgreen:
minzku
Junior Member
Junior Member

höntti: mikä harmittaa? Olihan se minun PMDD:n maksu tullut sinun tilille?
höntti
Senior Member
Senior Member

minzku kirjoitti:höntti: mikä harmittaa? Olihan se minun PMDD:n maksu tullut sinun tilille?

En ole ehtinyt tarkistamaan onko se tilillä. Harmittaa se että tilaajat joutuvat odottamaan lannoitteita ihan liian kauan ja siitä auheutuu aivan liikaa vaivaa.
minzku
Junior Member
Junior Member

Kyllä minä ainakin jaksan sen verran odotaa. Mutta onkos nyt ehdotuksia tapaamispäiväksi? Olisi kiva jos jellukin pääsisi :)
jellu88
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jellu88 »

Harmittaa kun ei ihan mikä tahansa päivä mulle käy :? Oli pakko hankkia hunaja ja kääpiö rihmiksiä..ovat niin ihania etten voinut vastustaa :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”