Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin...

Viesti Kirjoittaja millia »

jumase kirjoitti:Näyttää siltä, että yksityiset odottavat saavansa vähintään saman hinnan kaloista kuin vähittäismyyjäkin.

Mitään vikaahan ei ole pyytää, mutta aika erikoista on odottaa saavansa tällaisia hintoja. Jos jaksaa useamman kuukauden ajan tarjota samaa kalaa hintaa lainkaan laskematta, niin olisiko aika myöntää itselleen, että hinta on liian kova. Jos ei kärsi edullisemmin myydä, niin sitten on varmaan parempi pitää itsellään ne kalaset.
Taisit vastata itse itsellesi tässä.
Eli jos ei ole mitään pakottavaa tarvetta myydä jotain kalaa pois, niin miksi siitä ei saisi pyytää samaa mitä itse on maksanut?
Vuosia akvaariossa hyvänkokoiseksi kasvatettu kala pitäisi oikeasti olla kalliimpi kuin akvaariokaupan hentoiset poikaset.
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin...

Viesti Kirjoittaja jumase »

millia kirjoitti: Eli jos ei ole mitään pakottavaa tarvetta myydä jotain kalaa pois, niin miksi siitä ei saisi pyytää samaa mitä itse on maksanut?
Vuosia akvaariossa hyvänkokoiseksi kasvatettu kala pitäisi oikeasti olla kalliimpi kuin akvaariokaupan hentoiset poikaset.
Pointti olikin lähinnä siinä, että niitä samoja "ylihinnoiteltuja" kaloja tungetaan tuonne myyntipalstalla viikon välein, vaikka varmasti on jo käynyt ilmi, että kauppa ei käy. Minusta ei ole mitään vikaa, että yksityiset hinnoittelevat kalansa oman harkintakykynsä mukaan, mutta kun se harkintakyky on useiden myynti-ilmoitusten perusteella osoittautunut liian positiiviseksi, niin mielestäni olisi syytä joko tarkistaa hintaa tai sitten jättää ne kalat omaan altaaseen.

Itselleni on täysin itsestäänselvää, että ostan kalani liikkeestä mielummin kuin yksityiseltä, jos hinta on sama. Maksan liikkeelle mielummin vaikka hieman extraa huonompilaatuisistakin kaloista tukeakseni liikkeiden toimintaa. Ymmärrän kuitenkin jos joku kokee asian toisin. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että tehdään väkipakolla uusia myynti-ilmoituksia vähän väliä, vaikka on käynyt ilmi, että kiinnostusta ei löydy. Kyllä ne mahdolliset ostajat osaavat selata myynti-ilmoituksia taaksepäin ja löytävät vanhatkin ilmoitukset. Etenkin jos hakevat jotakin perus leipäkaloista poikkeavaa.
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1508
Liittynyt: 10:33, 19.07.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin...

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Ei niitä ilmoituksia ole pakko lukea, jotka eivät kiinnosta. Oman ilmoituksemme uusimme foorumin sääntöjen mukaisesti viikoittain päivitetyin tiedoin. On se kumma kun tuommoinenkin asia voi jotakuta ärsyttää.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin...

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Pointti olikin lähinnä siinä, että niitä samoja "ylihinnoiteltuja" kaloja tungetaan tuonne myyntipalstalla viikon välein, vaikka varmasti on jo käynyt ilmi, että kauppa ei käy.
Ei tuo minun mielestä kovin paha asia ole, vaikka viikon välein jotkut laittavatkin ilmoituksiaan. Kaikki kun ei käy päivittäin täällä lukemassa.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin...

Viesti Kirjoittaja jumase »

Mörrikkä kirjoitti:Ei niitä ilmoituksia ole pakko lukea, jotka eivät kiinnosta. Oman ilmoituksemme uusimme foorumin sääntöjen mukaisesti viikoittain päivitetyin tiedoin. On se kumma kun tuommoinenkin asia voi jotakuta ärsyttää.
No minua nyt tunnetusti tahtoo välillä ärsyttää mitä pienimmätkin asiat. Mm. se että keskustelupalstoilla vedotaan aina samaan puhkikuluneeseen toteamukseen, että älä lue jos ei kiinnosta. Vaikea on kuitenkin olla lukematta, kun ei etukäteen mitenkään voi tietää piileekö siellä linkin takana joku uusi tuttavuus vai onko se taas se sama, joka on tullut säännöllisesti vastaan jo suurin piirtein viime vuosisadalta lähtien.

Mutta joo, sääntöjähän näissä harvemmin rikotaan, joten siinä mielessä kaikki kunnossa.
Hopotus
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 11:10, 16.06.2008

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin...

Viesti Kirjoittaja Hopotus »

doriani kirjoitti:Vaikka haluankin altaaseeni ensisijaisesti kaloja, mitkä asuu liian pienessä kodissa, e niitä sentään ala ylihinnalla pelastamaan - minulakaan ei ole siihen varaa vaikka kuinka tahtoisin. Ja itseasiassa en edes tahdo antaa älytöntä summaa rahaa kalasta, minkä saan muualta huomattavasti pienemmällä summalla.

Kovasti olen yrittänyt hankkia kalani harrastajilta ja näitä rescue-tapauksia mutta jää hankkimatta niiden tähtitieteellisen hinnan takia.

Kiitos kuitenkin niille muutamille joilla on järki päässä hinnoittelussa ja kaupankäynti toimii :D
Tähän alkuperäiseen viestiin palatakseni ja siitä kirvonneeseen keskusteluun liittyäkseni (joskin muutaman vuoden myöhässä :mrgreen: ), huomasiko kukaan että aloittaja=doriani halusi nimenomaan pelastaa liian isoja kaloja liian pienistä altaista itselleen?

Kyllä siinä on kuulkaas iso ero pyydetäänkö kovaa hintaa kitukasvuisesta perus kalasta vaiko huippukuntoisesta villistä erikoisuudesta! Tottakai ainakin minä ostaisin kalliimmalla harrastajalta hyvin kasvaneen, terveen, akvaarioon tottuneen kalan, kuin akvaarioliikkeeseen juuri tulleen parinsentin kokoisen sintin noin 50% halvemmalla. Siis jos haluaisin villiä lippulehtikalaa, kiekkoa, tai mitä hyvänsä vastaavaa erikoisuutta/haastavampaa kalasta.
Mutta, jos olen antamassa hyvää hyvyyttäni kunnollisen kodin vaikkapa leväbarbeille, jotka asuvat liian pienissä altaissa yksinään, niin maksaisin niistä vain sen 50% verrattuna kaupan hintaan. Silloin ei myyjä voi olettaa kalansa olevan huippukuntoinen valioyksilö, vaan pikemminki avuntarpeessa.

Toisekseen jos itse luovun kaloistani, niin hinta määräytyy myös syyn vuoksi. Jos haluan vain muuttaa kalastoa tai olen ostanut esim. 6 lehtikalan poikasta joista odotan muodostuvan kutuparin ja myyn loput pois, olen vaian tyytyväinen että pääsen niistä eroon ja saavat hyvät kodit. Jos kasvattaisin jotain erikoisuutta, niin hinta olisi jotain ihan muuta.

Myös tuo älytön kiskurihinnasta syyttäminen on mautonta varsinkin, jos ei edes oikeasti ymmärrä mistä lajista on kyse. 8O Kyseessä siis luonnostatuodut kotialtaassa kasvaneet 5kpl lippulehtikaloja hintaan 500€, yksityiseltä. Joo-o, turha verrata tavis lehtikalaan.

Kyllä kalan hinnassa pitää katsoa kokonaisuutta, lajia sekä myyjän että ostajan intressejä, eikä vain € määriä.
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin...

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Kyllä ymmärrän joidenkin kalojen isoilta tuntuvia hintoja esim. nuo mörrikän kiekot (aivan ihania ja mahtavat värit, vain allas puuttuu) ja hyvin usein taistot, varsinkin kun itse kasvattaa erikoisempia värejä, niin on siinä oma työnsä (kämppä täynnä pikkupurkkeja, joissa jokaisessa asuu pieni ja vihainen taisto). Toisaalta miljoonakalat, platyt, mollit jne. niillä voisi kohtuullistaa hintoja (meiltä saa molleja hakemalla). Mutta tuolla on kaloja, joista en luopuisi kuin isolla rahalla, edes tuo kiukkuinen partisakka ei ihan halvalla lähtisi, on sen kanssa seitsemän vuotta jo ihmetelty.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin...

Viesti Kirjoittaja millia »

jumase kirjoitti:Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että tehdään väkipakolla uusia myynti-ilmoituksia vähän väliä, vaikka on käynyt ilmi, että kiinnostusta ei löydy. Kyllä ne mahdolliset ostajat osaavat selata myynti-ilmoituksia taaksepäin ja löytävät vanhatkin ilmoitukset. Etenkin jos hakevat jotakin perus leipäkaloista poikkeavaa.
Ilmoitusta saa nostaa etusivulle kerran viikossa. Jostain käsittämättömästä syystä foorumille on myös muodostunut sellainen olettamus, että jos viestiä ei nostele, se lakkaa ostajien mielestä olemasta voimassa. Ihan vaan siihen perustan tuon olettamuksen, että ostajat ilmoittautuvat n. 95% samana päivänä kun ilmoitus lähetetty tai nostettu, 4 % ostajista havahtuu seuraavana päivänä ja loput 1% kyselijöistä on niitä jotka ovat osanneet vaihtaa sivua myynti-osastossa tai käyttää hakua. Jumase, kuulut mitä ilmeisimmin tähän harvinaiseen ryhmään käyttäjiä jotka jostain etsiessään osaavat selailla kauppapalstaa. Loistavaa! 8O :mrgreen:
Lisäksi vain pieni osa kauppapalstalle ilmoituksen jättäneistä muistaa pyytää ilmoituksensa poistoa sen jälkeen kun se ei enää ole voimassa.

ps. Viestini ei ole pessimistinen, ainoastaan realistinen. :roll: Ja ei, en ole erityisen harmistunut käyttäjien innottomuudesta poistattaa viestejään tai selailla kauppapalstaa. Siitä vaan on jotenkin muodostunut palstan tapa. Maassa maan tavalla. [;)]

Ai niin, unohtui mainita aiemmin kalojen hankinnasta viljelytarkoitukseen. Kyllä ne emokalat on vähän pakko hommata yksityisiltä siinä tapauksessa että kyseessä on laji mistä on hankala erottaa sukupuolia. Kaupassa kalat ovat yleensä niin nuoria että niistä ei voi kukaan erottaa sukupuolta. Lisäksi, vaikka ne olisivat riittävän kehittyneitä, ovat niin stressaantuneita että taas sen takia eivät käyttäydy sukupuolelleen ominaisesti. Sukupuolen tunnistamiseen on loistavat 50% mahdollisuudet. :mrgreen:
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin...

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

millia kirjoitti:Sukupuolen tunnistamiseen on loistavat 50% mahdollisuudet. :mrgreen:
Jokseenkin siis samaa luokkaa kuin mitä hallitsevan naisten 800 m juoksijan kohdalla.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin...

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Holstedt kirjoitti:
millia kirjoitti:Sukupuolen tunnistamiseen on loistavat 50% mahdollisuudet. :mrgreen:
Jokseenkin siis samaa luokkaa kuin mitä hallitsevan naisten 800 m juoksijan kohdalla.
Heh, toi sai mut nauramaan.
Joskus ihmisillä on tosiaan outoja luuloja liittyen kalojen hintoihin. Kun olin työharjoittelussa akvaarioliikkeessä (joo, tämä juttu taas, tiedetään) niin sinne soitti joka päivä ihmisiä jotka kysyivät halutaanko me niiden kaloja. Osa ei edes tiennyt mitä oli meille tunkemassa (vai onko olemassa "perinteisiä suomalaisia kultakaloja", anteeksi tietämättömyyteni) ja osa kuvitteli saavansa suuretkin hyvitykset. Yksikin löi luurin korvaan kun hermostui niin. Kyseessä tapaus jossa henkilö haluaa myydä liikkeelle 5-vuotiaita kardinaalitetroja ja jouduin sanomaan, että voimme ottaa kalat vastaan, mutta emme hyvitä mitään. Ja eräs nainen toi liikkeeseen monnisia ja ei ollut tyytyväinen kun sai ison ruokapurkin. Kyseessä peruslajeja.

Mitä taas yksityisiin ihmisiin tulee. Itsekin olen ihmetellyt joitain ilmoituksia, mutta totta on ettei niitä ole pakko lukea eikä ole pakko ostaa. Itse jos ostaisin kaloja yksityiseltä niin siihen mikä on sopiva hinta vaikuttaisi aika monikin asia. Tietysti kalan harvinaisuus. Lisäksi missä kunnossa se on, onko jotain erikoista värimuotoa, ikä, ehkä myös se mistä vanhemmat ovat peräisin jne. Seuraavan taiston (jos sellainen joskus vielä meille eksyy) olen ajatellut ostaa suoraan joltain yksityiseltä, sillä harmittaa taistojen ikä kun ne ostaa liikkeestä. Ja siitä voisin maksaa enemmän kuin liikkeiden taistoista.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

MITÄH!! Näin äskön ilmotuksen, että 20e partamonni ja keraaminen luola... hoh :)
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Taisit nähdä, mutta kyse oli UKKOpartamonneista, eli ei näistä maatiaisista.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Aivan... Siinä on suuri ero... ;)

Jotkut vaan puhuu "ukko"partamonnista (eli mä ymmärrän sen melkein aina, että uros maatiainen...)
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Substral
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1394
Liittynyt: 17:24, 21.12.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja Substral »

Minä kyllä hyväksyn kalliit hinnat, jos niille on perusteita.. Esimerkiksi laittaisitko samaan altaaseen 30cm oskareiden kanssa vaikkapa 3-5cm tiikerinuoliaisen poikaset? Voisivat päätyä aika nopeasti ruokalistalle. Sitten kun tiikerinuoliaiset on kasvatettu 15cm kokoisiksi nuorukaisiksi, niin hinta on jo aivan eri lukemissa. Siinä missä poikanen maksaa 10e, voi tuollaiset 15+ pituiset olla useamman kympin kappaleelta. Juuri siksi, että niitä on pitänyt pari vuotta kasvattaa. Sama juttu mm. plekojen kanssa: onhan järjetöntä odottaa että sukukypsä kutupari maksaisi saman 70e/kpl, minkä kaupassa oleva 5cm poikanen, jolla kestää sukukypsäksi tulo muutaman vuoden. Lisäksi kun ottaa mukaan millian mainitseman lotto-elementin, onko se uros vai naaras?

Onneksi en itse harrasta juurikaan kalliita ja harvinaisia kaloja.. Harvemmin tulee mielipahaa hinnoista. Toisaalta helmipalloplekoja tekisi mieli ostaa.. Sitten se riita alkaa, kun ovat kaupassa noin 75e/kpl ja harrastajat asuvat kaukana.. Noh, katsoo sitten kun on ajankohtaisempaa.
Eiköhän tämä ollut tässä..
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Jaa, täälläkö on mun ukkopartiksetkin jo ylihinnoiteltuina? Asioista voidaan kyllä sopia yksityisviestillä, hinnat ei oo apteekin hintoja ja se lukee myös ilmoituksessa. [}:)]

Pelkkä plekoputki Viherkalassa: http://www.viherkala.fi/catalog/product ... 6b0d5472ee

Ja jos löydätte näiltä korkeuksilta jostain ukkopartamonnin poikasiakaan edes hintaan 10e, niin olette tehneet löydön. Kyseiset yksilöt ovat kuitenkin nuorehkoja, eivät vielä kuteneet, mutta valmiudet siihen alkaisi koon puolesta olla.

Taidankin tämän keskustelun innoittamana tarkistaa hintaa ylöspäin. [}:)]
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
janma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1039
Liittynyt: 21:14, 06.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja janma »

ninniw81 kirjoitti: Ja jos löydätte näiltä korkeuksilta jostain ukkopartamonnin poikasiakaan edes hintaan 10e, niin olette tehneet löydön.
Itse asiassa Vaasassa kun on ollut näitä poikasia hinta on ollut 7,50€, liikkeessä.
"A day without sunshine is like, you know, night."
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

No älähän nyt ninniw, minun mielestä ne ei ole missään vaiheessa olleet liian kalliita (aloin jo reittiä sinne pohojanmaalle suunnitteleen).
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Ja vielä kun huomioidaan se, ettei henkilö joka oli Ninniw81:n ukkopartamonneja pitänyt kalliina ollut ilmeisimmin käsittänyt kyseessä olevan muun partamonnilajin kuin maatiaisen, koiraspuoleisen sellaisen... [;)] Kyllähän näistä erikoisemmista saa hyvällä omatunnolla enemmän pyytääkin, ne kun eivät tunnu lisääntyvän niinkuin kanit.

Kalojen hinnat ovat välillä mielenkiintoisia kieltämättä, mutta toisaaltaan mielestäni aivan ymmärrettävissä kuten täällä onkin sanottu. Harvinaisemmat lajit, valmiit kutuparit ja huomattavasti kookkaammat yksilöt kuin mitä liikkeistä saa maksavat enemmän ja kyllähän sen nyt pitäisi jo ihan maalaisjärjellä ymmärtää. Enpä itsekään lähtisi enää myymään esim. harmovampyyriplekoani siihen hintaan mitä liikkeestä saa poikasen, eli n. 5cm:n yksilön, oma kun on reilun 10cm:ä, sama juttu kultajuovankin kanssa.

Eipä sen puoleen, kyllähän jotkut liikkeetkin hinnoittelevat kalansa koon perusteella mitä olen seurannut. Joskus oli puutorilla myynnissä isopurjeplekon pieniä n. 5cm:n kokoisia poikasia 6€ ja viereisessä altaassa reippaasti yli 30cm yksilö 35€. Plekojen lisäksi on tullut nähtyä liikkeissä samaa kokohinnoittelua mm. ahventen kohdalla.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1232
Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Älkää nyt tapelko hinnoista. Itse menetin kolme albinopartamonnia jotka oli arvoltaan ainakin minulle rahallisesti 20€/kpl ja sen seurauksena kyllästyminen akvaarion pitämiseen lopahti totaallisesti vähäksi aikaa.

Isoista albinopartamonneista maksaisin varmasti enemmän kuin kaupassa pyydetään, varsinkin kun ei ole välttämättä usein tyrkyllä missään.

Tulevaisuudessa hankin varmasti ison akvaarion jossa olisi isoja plekoja, niistäkin maksaisin mieluusti hyvän hinnan koska haluan tarjota heidän loppuiäkseen hyvän kodin.
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Jotakin rajaa kalojen hintoihin

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Yleisesti ottaen meikäläistä ainakin tympii että joku edes jaksaa marista myyjän määrittelemistä hinnoista (oli kyseessä sitten kala tai kani tai koni). Jokainenhan saa omastaan pyytää mitä tahtoo ja pakko ei ole kenenkään ostaa jos ei hinta miellytä, silloin voi mennä muualle (halvemmille) kala-apajille [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”