Olen pulassa! Tiksin kalaliike on pahasti tietämätön!! Lue:

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

arto_m
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 12:59, 23.06.2004
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja arto_m »

Vedotaan siihen, että aloittelijan pitäisi tietää, että liikkeiden myyjät eivät osaa asiaansa. Miten tuollaista voisi etukäteen tietää? Kuvittele tilanne vaikka kodinelektroniikasta: Menet Mustaan pörssiin ostamaan kirjoittavaa DVD-laitetta. Samalla ostat levyjä. DVD-standardeja on useita, joten kysyt myyjältä, mitkä levyt käyvät juuri ostamaasi laitteeseen. Myyjä kertoo ja myy haluamasi levyt. Kotona huomaat, ettei kirjoittaminen onnistu. Sen jälkeen selvität netistä, että myyjä on myynyt vääränlaisia levyjä. Kenen on syy?

Kyllä, kalat ovat eläviä. Kyllä, niistä pitää hankkia tietoa etukäteen. Aloittelijalle tuo tiedon hankkiminen merkitsee usein samaa kuin myyjän haastatteleminen ja häneltä tietojen utelu. Ei aloittelija tiedä, mikä on tilanne suurimmassa osassa (?) akvaarioliikkeitä. Onko hänellä jotain syytä olettaa, että myyjät eivät tiedä höykäsen pöläystä myymästään tuotteesta? Toki kaupassa täytyy aina muistaa, että myyjän tehtävänä on myydä, mutta silti myyjän sanaan pitäisi voida luottaa. Jos myyjä ei tiedä, myyjän pitäisi se sanoa.

Ja vaikka ostaja onkin vastuussa ostamistaan eläimistä, on myyjä vastuussa siitä, että myy oikean tuotteen oikeaan paikkaan. Jos ostaja ostaa kalaa 50-litraiseen, ei myyjä saa myydä siihen tiikerinuoliaisia. Jos myyjä myy, on ostajalla tietysti oikeus palauttaa kalat. Onhan myyjä antanut hänelle väärää tietoa.
meikkis
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 22:32, 04.08.2005

Viesti Kirjoittaja meikkis »

Joku vielä jaksaa kommentoida reaktiotani vaikka aihe on lipsunut jo ihan toiselle planeetalle. Mielestäni koko keskutelulle voisi keksiä uuden otsikon. Se miten minä reagoin moderaattori-yannan kommenttiin on jo ihan toisarvoista saati sitten alkuperäinen ongelmani - joka sekin on jo ratkaistu. Liikkeiden ammattitaidosta tahi sen puutteesta voi jatkaa keskutelua toisaalla, mielestäni. Minä sain jo omat vinkkini siitä miten kannattaa toimia tai jättää toimimatta.....

Homma klaarattu minun osalta. Älkää nyt oikeasti jaksako jauhaa siitä enempää. On tässä nyt muutakin keskusteltavaa, toivottavasti. Vanha juttu ja koko juttu alkaa vaikuttaa jo ihan naurettavalta kun katsoo ketjun pituutta ja sitä miten aihe hypännyt pysäkiltä toiseen. Arvon arvostelijat, hoitakaa niitä kalojanne vaikka tällä ajalla - se on paljon palkitsevampaa.

Kauniita unia!

Rakentavin tunnelmin,

meikkis
thapsus
Senior Member
Senior Member
Viestit: 616
Liittynyt: 15:38, 03.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja thapsus »

Tahtoisin taas muistuttaa kuitenkin, että useissa kaupoissa yhdeksän asiakasta kymmenestä on kuitenkin ei aqua-webiläisiä ja tietoa akvaarioista käytännössä 0, vaikka akvaario olisikin omistettu jo useita vuosia. Kuinkakohan monella myyjällä riittää aikaa selittää jokaiselle asiakkaalle esim. kypsytys. Usein nämä asiakkaat ovat muutenkin todella hankalia. Esim. yksikin täti kerran sanoi, että kotilot levittävät vaarallisia tauteja eikä siihen ollut myyjällä mitään sanomista. Asiakas halusi välttämättä myrkyn vaikka myyjä yritti kehoittaa käyttämään muita keinoja.

Asiakas haluaa ostaa kardinaalikaloja taistelukalan seuraan 70 litraiseen. Pitäisikö myyjän sanoa, ettei yhdistelmä ole ehkä paras mahdollinen. No pitäisi. Mutta mieti miltä tuntuisi kun menisit vaatekauppaan ja haluaisit ostaa minihameen. Jolloin myyjä toteaisi siihen, että et kyllä varmaan osta, jösses sentään.

Mutta joo, kyllä minäkin olen sitä mieltä ettei eläinten myymistä voi verrata muihin "tuotteisiin". Ymmärrystä vaan toivoisin liikkeitäkin kohtaan eikä niin jyrkkää tuomitsemista.
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

meikkis kirjoitti: Homma klaarattu minun osalta. Älkää nyt oikeasti jaksako jauhaa siitä enempää. On tässä nyt muutakin keskusteltavaa, toivottavasti. Vanha juttu ja koko juttu alkaa vaikuttaa jo ihan naurettavalta kun katsoo ketjun pituutta ja sitä miten aihe hypännyt pysäkiltä toiseen. Arvon arvostelijat, hoitakaa niitä kalojanne vaikka tällä ajalla - se on paljon palkitsevampaa.
Sinun osaltasi kyllä, mutta monen muun aloittelijan osalta ei [;)] Itse asiassa sait aikaiseksi loistavan keskustelun, onnittelut siitä! En olisi uskonut, että asenteet ovat mitä ovat. Asennekasvatusta tarvitaan, toki puolin sun toisin... sanoo typerys, joka osti tummaeväplekoalbiinon, joka "on pleko nimeltä kultapleko, jää 10 senttiseksi, on hyvä levänsyöjä ja sopii oikein hyvin 320 litraiseen"... Niin, olisi pitänyt katsoa kalaa punaisiin silmiin :twisted:
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1423
Liittynyt: 13:42, 22.01.2002
Paikkakunta: Helsinki; TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

VilleJ kirjoitti:Paitsi... Kun mennään suutarille, niin ollaan tietoisia, että suutari osaa korjata kenkäsi, tehdä vyöhösi reiät etc. Kun menet parturiin niin ei tartte pelätä, että hölmö parturi leikkaisi sormesi.
Jaa, kyllä minusta aika monen alan liikkeessä on vaarallista olla hoomoilasena. Kampaajani eivät ehkä ole sormiani leikanneet, mutta lopputulos on muuten ollut välillä aika kaukana halutusta. Käytettyä autoa en koskaan ostaisi ilman ennakkoperehtymistä ja omaa asiantuntijaa, tietokonekomponentitkin valitsen etukäteen ihan omin päin omia lähteitäni hyväksikäyttäen - enkä suinkaan kaupassa provikkapalkkaisen myyjän neuvojen mukaan.
Vähän sama juttu, kun mennään akvaarioliikkeeseen, kyllä myyjän pitää osata neuvoa asiakasta. On tietysti hienoa, että asioita voi itsekin selvittää, mutta akvaarioliike ei ole mikään marketti, josta haetaan päivittäistavaroita ja myyjä vain hakkaa konetta ja laskuttaa asiakasta.

Olen sitä mieltä, että eläinliikkeissä työskentelevien henkilöiden pitäisi läpäistä alkeisiin kuuluvat testit, ennen kuin saavat toimia työssänsä.
Tietysti pitäisi... Vaan on tuo kalabisnes nykyjään kyllä sillä tavalla hyvin hintakilpailtu, että on turha odottaa, että myyjille koskaan lähitulevaisuudessa maksettaisiin mitään järkevää. Tästä seuraa vääjäämättä se, että iso osa myyjistä on ja tulee olemaan tietämättömiä ja alaan perehtymättömiä. Sad but true.
iiputti
Senior Member
Senior Member
Viestit: 672
Liittynyt: 16:05, 24.08.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, Niipperi

Viesti Kirjoittaja iiputti »

En kyllä minäkään luota edes kampaajaan..En sen jälkeen kun piti "tasoittaa latvat" ja nips-oho 30 senttiä lähti tukasta...No tuli se tasaiseksi kuitenkin. :roll:

Enkä noihin elektroniikkamyyjiin, on niidenkin kautta tullut kannettua kotiin vaikka mitä kummallista ja sopimatonta.

Myyjä on aina myyjä, tieto haetaan muualta ja mielummin useammasta lähteestä. Sama pätee yleensä muihinkin instansseihin, kuten esim. Kelaan ja vakuutusyhtiöihin; ensin pitää tietää oikeutensa ja saatavansa, vasta sitten ottaa yhteyttä ko. tahoihin-muuten vedetään höplästä nopeammin kuin kissaa ehtii sanoa. :?
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5470
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kampaajista on pakko kommentoida sen verran, että minä en ole tähän ikään mennessä löytänyt sellaista jolla olisi minkäänlaista käsitystä siitä mitä tarkoittaa "15 cm". Maksimissaan ottavat 5 cm pois ja sitten tulee selitystä selityksen perään kun ärtynyt asiakas kysyy että miksi ne 10 cm jätettiin vastoin täysin tarkkoja, yksinkertaisia ohjeita. Onko sen eriskummallisempaa että akvaariokauppiaiden pituusmitat valehtelevat kahdella kolmasosalla...?
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Viestit: 637
Liittynyt: 14:59, 01.07.2005
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

thapsus kirjoitti:Kuinkakohan monella myyjällä riittää aikaa selittää jokaiselle asiakkaalle esim. kypsytys.
Tuota kutsutaan asiakaspalveluksi ja sen edellytys on, että asiakasta ohjataan/neuvotaan/palvellaan etc. kiireestä huolimatta. Koskee kaikkia asiakaspalvelualoja.
thapsus kirjoitti:Usein nämä asiakkaat ovat muutenkin todella hankalia. Esim. yksikin täti kerran sanoi, että kotilot levittävät vaarallisia tauteja eikä siihen ollut myyjällä mitään sanomista. Asiakas halusi välttämättä myrkyn vaikka myyjä yritti kehoittaa käyttämään muita keinoja.
Jotkin asiakkaan ovat hankalia, meitä on niin moneen junaan. Tuossa tapauksessa taas täytyy todeta, että sehän on ostajan ongelma. Myyjä kuitenkin kehoitti (eli neuvoi ja opasti) käyttämään muita keinoja.
thapsus kirjoitti:Asiakas haluaa ostaa kardinaalikaloja taistelukalan seuraan 70 litraiseen. Pitäisikö myyjän sanoa, ettei yhdistelmä ole ehkä paras mahdollinen. No pitäisi. Mutta mieti miltä tuntuisi kun menisit vaatekauppaan ja haluaisit ostaa minihameen. Jolloin myyjä toteaisi siihen, että et kyllä varmaan osta, jösses sentään.
No tässä asiassa täytyy kyllä sanoa, ettei noita kahta voida verrata toisiinsa samana päivänäkään. Minulle kertoi muuan akvakauppias, ettei hän suostu myymään kahta taistelukalaa (urosta) yhtä aikaa samalle asiakkaalle. Mutta minkäs hän tekee, jos asiakas tulee seuraavana päivänä hakemaan toisen - sehän taas on asiakkaan ongelma, siitäkin huolimatta, että myyjä on taiston luonteesta kertonut. :roll: Eihän hän voi olla myymättä siitäkään huolimatta, että sama asiakas on edellisenä päivänä hakenut toisen taiston. Mistä myyjä tietää, jos taisto on vaikka jostain syystä kuollut tai taistot tulevat eri altaisiin?
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 618
Liittynyt: 00:24, 21.06.2001
Paikkakunta: Sipoo, Keravan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

thapsus kirjoitti:
Kuinkakohan monella myyjällä riittää aikaa selittää jokaiselle asiakkaalle esim. kypsytys.
Tuota kutsutaan asiakaspalveluksi ja sen edellytys on, että asiakasta ohjataan/neuvotaan/palvellaan etc. kiireestä huolimatta. Koskee kaikkia asiakaspalvelualoja.
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Ei todellakaan koske kaikkia asiakaspalvelualoja. Jos menen tietokonekauppaan, oletan että myyjä osaa myydä minulle koneeseeni sopivan ohjelman. Ei se myyjä minua opeta käyttämään sitä ohjelmaa. Itse minun on osattava se pudottaa sinne koneeseen ja luettava käyttömanuaalia. On tietty hupsua verrata eläviä eläimiä ja tietokoneohjelmaa, mutta palkkakulut ne on molemmissa liikkeissä.

Olisihan se hienoa jos akvaliikkeissä koulutettaisiin asiakas hoitamaan akvaariota. Hmm, kuinkahan monta työpäivää per asiakas kuluisi että alkeet olisi hallussa?

Itse odotan akvaliikkeeltä että he osaisivat kertoa myymästään tuotteesta ja neuvomaan kysyttäessä. Opetusvelvollisuus on utopiaa, aihe on aivan liian laaja tiivistettäväksi kompaktiin muotoon ja kerralla omaksuttavaksi. Asiakkaalla tulisi olla ainakin perustiedot ja jos ei niitä ole, tulisi myyjän osata kertoa mistä tietoa saa.

Mitähän ne kalat sitten maksaisivat jos yhden kalan ostajalle pidetään viikon kurssitus akvaarioharrastuksesta [;)]

Yanna
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Minä kun asun täällä raukoilla rajoilla, en vielä koskaan ole päässyt nauttimaan todella asiantuntevasta akvaarioliikkeestä... Yhdestä liikkeestä voi aina käydessään bongata kuolleita kaloja, toisessa mm. lehtikaloja esiteltiin 60-litraiseen sopivina pieninä rihmakaloina, ja kolmannessa taas myytiin tulipyrstö liian pieneen altaaseen. Kolmannen eduksi laskettakoon, etteivät suositelleet kiekkoja ihan ensimmäisiksi kaloiksi :D .

Ehkäpä sen sijaan, että haukutaan nämä vähemmän osaavat, voisi laittaa kiitoksia oikein hyville liikkeille? Olisi kiva tietää esim. tuolla isolla kirkolla käydessä, että mikä liike voisi olla tutustumisen arvoinen? Vai meneekö jo mainoksen puolelle?

Ja Meikkis, toivottavasti siellä menee jo hyvin! Meitä pieleen neuvottuja on monta, eikä kukaan varmasti halua mollata tietämätöntä. Tsemppiä!!!
Akvaariofani :)
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 20:33, 23.05.2005

Viesti Kirjoittaja Akvaariofani :) »

ParratonMonni kirjoitti: Ja Meikkis, toivottavasti siellä menee jo hyvin! Meitä pieleen neuvottuja on monta, eikä kukaan varmasti halua mollata tietämätöntä. Tsemppiä!!!
Tuota tietämättömien mollausta kyllä tapahtuu, tiedä sitten mollaavatko silkasta ilosta vai hampaat irvessä vai mitä.. :|

Kuitenkin. Minusta on väärin pistää aloittelija heti syylliseksi, jos on ostanut vaikka keltabarbiparven 80 -litraiseen. Myyjä on voinut vakuuttaa, että se sopii, mistä aloittelija voisi tietää, että myyjä, joka vaikuttaa ammattitaitoiselta, huijaa? Totta kai sitä olettaa, että ammattiliikkeessä saisi hyvää palvelua ja oikeita neuvoja? Sitä paitsi aloittelija on voinut lukea kyseisestä lajista kirjoista, joissa sanotaan, että se käy, tai sitten netistä. Ja sitten kun hän kertoo täällä ostoksestaan, heti on liuta akvaariofanaatikkoja haukkumassa aloittelijan maan rakoon. Ketä sitten uskoa? Helpompi olla hiljaa tai häippästä koko AW:sta... :cry:

Vaikka sitten olisi ostanut lehtikaloja 100 -litraiseen, ei se maailmaa kaada! Nehän voi viedä takaisin kauppaan tai myydä/lahjoittaa/vaihtaa vaikka tuolla kauppapalstalla tai antaa kaverin isompaan akvaarioon. Te jotka heti suureen ääneen moralisoitte aloittelijoiden "pahoja" tekoja, unohditteko, että olette itsekin olleet joskus aloittelijoita? Ketä se auttaa, että haukutte aloittelijan eläinrääkkääjäksi ja ties miksi muuksi? Luuletteko, että asia sillä korjaantuu? Epäilen.

"Kyllä asiat saa tehdä omalla tavalla, kunhan teet sen sanomallani tavalla." :roll:

Tuli taas vähän sanottavaa. Odottelen tunteenpurkauksia 8-)..
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Viestit: 1645
Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Yanna kirjoitti: Olisihan se hienoa jos akvaliikkeissä koulutettaisiin asiakas hoitamaan akvaariota. Hmm, kuinkahan monta työpäivää per asiakas kuluisi että alkeet olisi hallussa?

Itse odotan akvaliikkeeltä että he osaisivat kertoa myymästään tuotteesta ja neuvomaan kysyttäessä. Opetusvelvollisuus on utopiaa, aihe on aivan liian laaja tiivistettäväksi kompaktiin muotoon ja kerralla omaksuttavaksi. Asiakkaalla tulisi olla ainakin perustiedot ja jos ei niitä ole, tulisi myyjän osata kertoa mistä tietoa saa.

Mitähän ne kalat sitten maksaisivat jos yhden kalan ostajalle pidetään viikon kurssitus akvaarioharrastuksesta [;)]

Yanna
Kauhean hyvin sanottu, juurikin noin.
ParratonMonni kirjoitti:Olisi kiva tietää esim. tuolla isolla kirkolla käydessä, että mikä liike voisi olla tutustumisen arvoinen?
Lupaan, että ei siellä isolla kirkolla odotakkaan mikään akvaristin taivas [;)] Käväisin muutaman läpi kesälomareissulla, eikä ne juurikaan poikenneet tavanomaisesta. Tosin, NL-Aqua ja Siniriutta jäi näkemättä, harmi, ehkä ensi kerralla. Akavaariolinnaa älä jätä käymättä, näkemisen arvoinen. Oli siis lauantai, kaupan puoli oli kiinni :|

Se teillä asemakadun varrella oleva kauppa vaikutti valikoimaltaan melkoisen kiinnostavalta, kun siellä keväällä piipahdin (anteeksi nyt kaikille "tutuille" sielläpäin, oli oikeasti pikavisiitti). Myytiinhän sielläkin kyllä myös akvaarioon sopimattomia lajeja, mutta niitähän ei ole pakko ostaa.
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Törökala
Member
Member
Viestit: 391
Liittynyt: 22:08, 01.06.2003
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Pitäisi, siinäpä vasta sana. Huomenna minun pitäisi pestä pyykkiä, pitäisi siivota asunto noin muutenkin, mutta lähdenkin mökille ja toivon, että sataisi vähemmän kuin tänään.

Minusta lemmikkiliike joka myy akvaariokaloja on oltava asiaan erikoistunut koska on ottanut ko. artikkelit myytävikseen. Minua ei kiinnosta pennin vertaa se tehdäänkö sillä bisnestä vai onko homma vai ns. kylkijäisenä muun roinan myynnin ohessa. Liikkeissä tulee tuntea myytävät artikkelit. En tarkoita tällä sitä, että myyjän pitäisi suurinpiirtein lukea ostajan ajatukset, mutta jos asiakas jotain kysyy niin siihen vastataan joko tiedolla tai asenteella "otan asiasta selvää".

Asiakkaana haluan rahalle ammattitaitoista palvelua. Ei ole minun tehtäväni neuvoa kuinka kalat pakatataan tai ylipäänsä neuvoa myyjää. Toki aina sen teen, ilomielin. Oma ammattini on asiakaspalvelu ja ei tulisi kuuloonkaan jos arpapelillä vetäisin sen mikä vastaisi asiakkaan tarpeita.

Taidan olla aika jäykkis tässä asiassa, mutta en tunne olevani väärässä pätkän vertaa. Tunnistan toki asiakkaan vastuun ja olisi niin kiva kun kaikki tietäisivät mitä ovat ostamassa, oli ne sitten eläviä tai elottomia.

Raahaan rahani paikkoihin joissa palvelu pelaa ja joissa asenne on oikea. Joskus kaarran Helsingin suuntaan ja joskus Espooseen. :)
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
Myfyriwr
Member
Member
Viestit: 269
Liittynyt: 18:40, 13.01.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Myfyriwr »

Ja kaikillle Suomalaisilla pitäisi olla Ferrari ja miljoona euroa!

Mutta mielenkiinnosta kysyn saako täällä Espoossa muualta kuin Lepuskistakin asiantuntevaa palvelua (mask the obvious plug) :D

Tähän asti on pitänyt mennä vähintään Hesaan tai Vantaalle jos tuosta lähikaupasta ei ole löytynyt tarvittavaa kalaa/muuta tarviketta :mrgreen:
Nani
Junior Member
Junior Member
Viestit: 228
Liittynyt: 22:12, 31.08.2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nani »

Välikommentti tähän:
Onko todellakin niin että Espoosta ei Leppävaarion lisäksi löydy MITÄÄN muuta varteenotettavaa akvaarioliikettä? Reporangassa tulee joskus harvoin käytyä, mutta eipä sielläkään tuo tarjonta kovin kaksista ole.

Kuten Myfyriwr, joudun itsekin aina raahautumaan Hesaan tai Vantaalle jos Leppävaario on jo kaluttu läpi, eikä tuo mieheni mielellään "turhan takia" viitsisi pitkiä matkoja mokomien kasvien ja kalojen takia ajella.

Espoo on aika iso paikka - on se kumma ettei täällä tuon enempää tarjontaa löydy.

Oli pakko valittaa kun tuo epäkohta ärsyttää.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

maisu kirjoitti:Kampaajista on pakko kommentoida sen verran, että minä en ole tähän ikään mennessä löytänyt sellaista jolla olisi minkäänlaista käsitystä siitä mitä tarkoittaa "15 cm". Maksimissaan ottavat 5 cm pois ja sitten tulee selitystä selityksen perään kun ärtynyt asiakas kysyy että miksi ne 10 cm jätettiin vastoin täysin tarkkoja, yksinkertaisia ohjeita.
Minä laitan parturin aina leikkaamaan uudestaan ;) Viimeksi tosin taisi olla kiire ja tyydyin siihen puolitoista senttiseen kolmisenttiseen.

Varmaan omistajan käsky, että leikataan aina vähemmän kuin asiakas haluu, niin asiakas tulee uudestaan nopeammin. Tosin, minä laitan parturin aina leikkaamaan uudestaan, kunnes tulos on halutunlainen. En maksa mistään "siloittamisesta" - kun nyhdetään yli 20 kymppiä leikkauksesta.
Kati kirjoitti:tietokonekomponentitkin valitsen etukäteen ihan omin päin omia lähteitäni hyväksikäyttäen - enkä suinkaan kaupassa provikkapalkkaisen myyjän neuvojen mukaan.
Extreme harrastajia löytyy aina joka alalta, oli kyseessä sitten kamera, tietokone tai vaikka akvaario. Kokoan itsekin omat koneeni juuri niitä komponenteista joista haluan (tosin kannettavaani en ;)), mutta jos kävelen atk-liikkeeseen sisällä ja haluan tietää tiettyä asiaa, niin aika suurella todennäköisyydellä saan oikean vastauksenkin - toisin kuin akvaliikkeessä. Siinäpä se suuri ero on.

Kuten yllä kirjoitettiin, niin kalabisnes kuvaa hyvin nykytilannetta.
tellie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 571
Liittynyt: 20:12, 11.01.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tellie »

VilleJ kirjoitti:Varmaan omistajan käsky, että leikataan aina vähemmän kuin asiakas haluu, niin asiakas tulee uudestaan nopeammin. Tosin, minä laitan parturin aina leikkaamaan uudestaan, kunnes tulos on halutunlainen. En maksa mistään "siloittamisesta" - kun nyhdetään yli 20 kymppiä leikkauksesta.
Pah, täällä leikkaavat aina liikaa ja hintakin on kovempi - luokkaa 25egeä pelkkä leikkaus opiskelijahinnoilla, eli muistaakseni 30% pois normihinnasta.

Lopputuloksena on sitten rekkalesbolook. Ei siinä uskalla käskeä parantamaan, kun jos vielä enemmän ottaisi niin olisin kalju...

Anteeksi tämä OT, mutta katkeroittaa nuo kampaajat.

Edit: selkeämmin ilmaisu -30%
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5470
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kampaajien selitykset ovat luokkaa "katuisit kumminkin" ja "ei noin hyväkuntoisista kannata ottaa enempää". Lopulta kypsyin ja laitoin isäni leikkaamaan, hän kun lupasi ja vannoi leikkaavansa juuri niin monta senttiä kuin haluan. Ensimmäisellä kerralla mittasin lopputuloksen; pyytämäni 8 cm:n sijaan oli kadonnut vain 3 cm...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”