Akvaarion "dissaus"
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Akvaarion "dissaus"
Pakko vähän avautuu..Minulla lähinnä armas siskoni kommentoi harrastusta tyyliin: No on ne hurahtaneet! Eikö parempaa tekemistä muka ole? Lukisit vaikka kirjaa!
Joo, luen muutenkin paljon ja akvat on hyvä syy irrottaa nenä kirjoista.
Toinen kommentoinnin aihe on akvojen määrä..meillä niitä neljä. Useimmat antavat ymmärtää, että nyt kun teillä on tuo 400 litrainen, niin nuo pienemmät vois heivata kuutamolle..
Että näin.
Joo, luen muutenkin paljon ja akvat on hyvä syy irrottaa nenä kirjoista.
Toinen kommentoinnin aihe on akvojen määrä..meillä niitä neljä. Useimmat antavat ymmärtää, että nyt kun teillä on tuo 400 litrainen, niin nuo pienemmät vois heivata kuutamolle..
Että näin.
sekalat: 400l + 180l + 98l
Näillä mennään tällä hetkellä..
Näillä mennään tällä hetkellä..
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Joskus kolmannella sain akvaarion ja olin ihan innoissani siitä. Kavereiden kommentit oli pääasiassa tyypillisiä "Mitä sä kaloilla, kun ei niitä voi edes silittää?" tapaisia... Kolmas akvaario saman katon alla kypsymässä
Miehen kaveri on vähän ihmetellyt tätä akvatouhua juuri vaivalloisena ja aikaa vievänä, itse se suunnittelee koiran hommaamista kunhan aloilleen asettuu...
Onneksi suhtautuminen tyypeiltä on pääasiassa positiivista.

Miehen kaveri on vähän ihmetellyt tätä akvatouhua juuri vaivalloisena ja aikaa vievänä, itse se suunnittelee koiran hommaamista kunhan aloilleen asettuu...

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Juueioo
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
meillä kaikki kyläilijät taasen ihastelee akvaariota, ei kukaan dissaa.
Tosin tietyllä lailla asiaan saattaa vaikuttaa se, että oon hullu hifisti, ja sielläpuolella kyllä puistellaan päätä (akasta lähtien)
Tosin tietyllä lailla asiaan saattaa vaikuttaa se, että oon hullu hifisti, ja sielläpuolella kyllä puistellaan päätä (akasta lähtien)
Refleksiputkien ja muiden vaihevirhepäristimien vastustusta jo vuodesta -71
240L JUWEL RIO; kalasoppa, pehmeellä vedellä, 26C.
http://jasu.kicks-ass.net/kupari/index.php
240L JUWEL RIO; kalasoppa, pehmeellä vedellä, 26C.
http://jasu.kicks-ass.net/kupari/index.php
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Sen jälkeen kun hankittiin akvaario, oon ollu tosi yllättyny kuinka monella tutulla sellainen löytyy jostain olohuoneen/makuuhuoneen nurkasta, ne ei vain ole koskaan maininneet asiasta. Ehkä sen takia, ettei tule "hullun leimaa" tai se "ei ole muotia" en tiedä? (itse kyllä olen selittänyt uudesta tankista varmasti kaikille tutuille ja tuntemattomillekin, hehe)
Jos tullee kommenttii tyyliin "Vit*u mikä rahareikä!" nii vastaa vaan tyynesti: "Haista paska." <<< Hyvin toiminu, kaverit joille noin vastasin ovat nyt entisiä kavereita. Pienestäpä suuttuvat. Jos minä kävisin luokkalaisteni futistreenis ja sanoisin et: "Tohon menee iha sairaasti rahaa, kaikki jäsenmaksut sun muut. Varmaan vuodessa 500e kamoihin su muihin..", nii ei olis kyll mitä asiaa sinne sen jälkeen, ja vastauskin olis varmaan tyyliin "No paljon vähemmin kun sun siihe [sensuroitu] kuralätäkköö kuitenki, et sillee ei kantsi tulla urppiin!".. Vaikka eihän sitä aina täydy epäkohtelias olla, joskus vain 
E: Modet kävi sitten sensuroimass mun viestii, nice
Edit: Ei tarvitse sensuroida, koska foorumiin on asetettu tietyt sanat, jotka automaattisesti muuntuvat [sensuroitu]-tekstiksi. Koita olla kiroilematta niin ei tule sellaisia viesteihisi.
-Ylläpito

E: Modet kävi sitten sensuroimass mun viestii, nice

Edit: Ei tarvitse sensuroida, koska foorumiin on asetettu tietyt sanat, jotka automaattisesti muuntuvat [sensuroitu]-tekstiksi. Koita olla kiroilematta niin ei tule sellaisia viesteihisi.
-Ylläpito
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
Olen myös itse huomannut, että jos omistaa akvaarion ja HOITAAKIN sitä niin tulee melkosen helposti jonkun friikinleima otsaan.
"V*ttu onks sul kaloja!?!
"
Äiti ja iskä vineilivät siitä joskus aikasemmin mutta eivät enään kun ovat huomanneet kuinka tärkeää se minulle on ja paljon siihen kuitenkin panostaa. Pitävät molemmat noista nyt hurjasti ja en yhtään ihmettelisi vaikka hommaisivat akvaarion sitten kun muutan pois.
Veli dissaa sitä ainakin muutaman kerran viikossa "kalat on ihan tyhmiä", "rahat menee hukkaan", "mä voisin kylpeä tuolla" jne. Suurimmat naurut tulee aina kun on menossa akvaarioseuran kokoukseen samoin kavereiltani ja veljeni kavereilta. Noh paras kaveriki nauro mulle aina ja v*ttuili aikaisemmin kun olin koko ajan hyysäämässä noita purkkeja mutta nyt hän on itse hommaamassa allasta!
"V*ttu onks sul kaloja!?!

Äiti ja iskä vineilivät siitä joskus aikasemmin mutta eivät enään kun ovat huomanneet kuinka tärkeää se minulle on ja paljon siihen kuitenkin panostaa. Pitävät molemmat noista nyt hurjasti ja en yhtään ihmettelisi vaikka hommaisivat akvaarion sitten kun muutan pois.
Veli dissaa sitä ainakin muutaman kerran viikossa "kalat on ihan tyhmiä", "rahat menee hukkaan", "mä voisin kylpeä tuolla" jne. Suurimmat naurut tulee aina kun on menossa akvaarioseuran kokoukseen samoin kavereiltani ja veljeni kavereilta. Noh paras kaveriki nauro mulle aina ja v*ttuili aikaisemmin kun olin koko ajan hyysäämässä noita purkkeja mutta nyt hän on itse hommaamassa allasta!

Phanny
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Meillä sama vika, tosin tämä akka ei puistele päätä kun saa itse nauttia harrastuksesta (viikonloppuna en tosin päässytkään mukaan messuille, höh). Meillä on asiat niin hyvin, että herra saurama ei myöskään puistele päätä mun kissaharrastukselle vaan nauttii puolestaan siitä. Ja akvaariot ovat enemmän tai vähemmän yhteinen leikkiLemmy kirjoitti:meillä kaikki kyläilijät taasen ihastelee akvaariota, ei kukaan dissaa.

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Pientä hyväntahtoista vinoilua saan joskus osakseni kun altaista vouhotan, mutta suurin osa on kyllä positiivisia kommentteja. monet ovat altaani nähdessään todenneet, että onhan se kaunis ja mukava katsella. En odotakaan, että kaikki (suurin osa) ymmärtäisivät harrastustani (varsinkin kun meillä on tällä hetkellä poikas allas väliaikaisesti saunassa) ja siihen uppoutumistani täydellisesti. Jokaisella meistä on omat kiinnostuksen kohteemme ja rahareikämme, mitä siitä välittämään. Pääosin olen saanut päiden pudistelun päälle kommentteja, että "olisipa minullakin jokin noin rakas harrastus tai intohimon kohde" 
Avomies ei akvaarioita harrasta, mutta kyllä hänkin sitä tykkää katsella ja seurailla taistojen perhe draamaa kun vaan selitän mitä siellä tapahtuu ja miksi
Hän antaa minun harrastaa (kunhan harrastus ei valtaa koko taloa), sillä onhan hänelläkin omat rakkaat harrastuksensa.

Avomies ei akvaarioita harrasta, mutta kyllä hänkin sitä tykkää katsella ja seurailla taistojen perhe draamaa kun vaan selitän mitä siellä tapahtuu ja miksi

Yhdyn tuossa aiemmin männävuosina kirjoitettuun faktaan, että "keski- iässä on se hyvä puoli että saa ihan rauhassa olla kummallinen. "
AINOA negatiivinen kommentti minkä olen saanut on omalta valmiiksi negatiiviselta äidiltäni. "Nonni. Etpä vielä tiedäkkään minkälaisen riesan olet ittelles hankkinut. Kyllä kuule silloin kun olit pieni ( * köh * yli kolmekymmentä vuotta sitten siis... ) oli minullakin kaksikin akvaariota kuule paraillaan aikaa että kyllä kuule tiedän mistä puhun. "
Vastaukseni oli sitä sorttia " ettet silloinkaan tiennyt miten niitä hoitaa oikein niin tuskinpa tiedät nytkään. "
Muistan surullisen pienen pytyn kirjahyllyssä missä uiskenteli sekalainen soppa pusukaloja, kultiksia ( kääpiöityneitä tietysti ), neoneita, miljoonakaloja, lehtikaloja ja tsissus tietää vielä mitä. Yllätys tuskin lienee että harva se kerta muistan vessanpöntöstä alas huuhdeltuja kuolleita kaloja ja ruskeaa limaa laseissa mitä " pitää olla että kotilot saavat ravintoa ". Toisen akvan tämä järjen huippu hankki kun miljoonakalat lisääntyivät niin ettei muita fisuja löytynyt enää sen sopan keskeltä.
Tosiaan, tämän rätkytyksen torpedoin hengiltä ennen kuin se kunnolla edes pääsi käyntiin. Ja se oli ainoa kerta.
Muut ovat suhtautuneet ainoastaan positiivisesti ja jääneet tuijottamaan haltioituneena akvoja. Aivan kuten parasta heille onkin ollut.
Näin meillä.
AINOA negatiivinen kommentti minkä olen saanut on omalta valmiiksi negatiiviselta äidiltäni. "Nonni. Etpä vielä tiedäkkään minkälaisen riesan olet ittelles hankkinut. Kyllä kuule silloin kun olit pieni ( * köh * yli kolmekymmentä vuotta sitten siis... ) oli minullakin kaksikin akvaariota kuule paraillaan aikaa että kyllä kuule tiedän mistä puhun. "
Vastaukseni oli sitä sorttia " ettet silloinkaan tiennyt miten niitä hoitaa oikein niin tuskinpa tiedät nytkään. "
Muistan surullisen pienen pytyn kirjahyllyssä missä uiskenteli sekalainen soppa pusukaloja, kultiksia ( kääpiöityneitä tietysti ), neoneita, miljoonakaloja, lehtikaloja ja tsissus tietää vielä mitä. Yllätys tuskin lienee että harva se kerta muistan vessanpöntöstä alas huuhdeltuja kuolleita kaloja ja ruskeaa limaa laseissa mitä " pitää olla että kotilot saavat ravintoa ". Toisen akvan tämä järjen huippu hankki kun miljoonakalat lisääntyivät niin ettei muita fisuja löytynyt enää sen sopan keskeltä.
Tosiaan, tämän rätkytyksen torpedoin hengiltä ennen kuin se kunnolla edes pääsi käyntiin. Ja se oli ainoa kerta.
Muut ovat suhtautuneet ainoastaan positiivisesti ja jääneet tuijottamaan haltioituneena akvoja. Aivan kuten parasta heille onkin ollut.
Näin meillä.
Voi että. Akvaarioon kohdistuvia naljailuja en viitsi edes rekisteröidä. Kuitenkin se on juhlaa verrattuna siihen, miten muihin elukkaharrastuksiini on suhtauduttu.
Lähinnä äidiltäni saa kuulla morkkausta, kukaan muu kyläilijä ei ikinä ole haukkunut. Hänen mielestään akvaario näyttää ihan sekasotkuiselta ja kalatkin ovat tosi rumia, eihän niitä voi edes kaloiksi kutsua kun ovat niin naurettavan pienikokoisia ja olemattomia (iso ja komea sinineontetraparvi kyseessä). Jos näen tosi paljon vaivaa ja tuntikausia äherrän uuden sisustuksen parissa, haukuthan siitäkin silti tulee. Pitäisi jättää ne omaan arvoonsa, mutta kyllähän se tyhmpäsee kun käyttää vaivaa sopivan kalaston suunnitteluun ja aikaa, vaivaa ja rahaa siihen, että saa akvaarion näyttämään hyvältä ja koittaa sitä aina laitella, mutta koskaan ei kelpaa.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Voithan aina laittaa ylikriittisen aidin samanlaiseen sensuuriin kuin mina omani; siita on jotain 16 vuotta kun han on viimeksi kaynyt asunnossani.