rambi kirjoitti:
Kuten meripuolella niin kiekoissa myös hintaero naapuriin on käsittämättömän iso, kyseisestä kaupasta on tarkoitus sitten kalat hakea (huomatkaa mikä valikoima),täytyy odotella kesää että sää lämpenee, miten kiekot yleensä kestää kuljetuksen? jotain erikoisvaatimuksia ?.
Patun kaveri haki kaloja tuosta linkkaamastasi paikasta. Patun mukaan osa kaloista oli ollut huonoja, kaveri ei ollut edes saannut valita itse kaloja kauppias oli vaan lappanut ne summanmutikassa pussiin.
Kiekkokalojen kuljetuksessa ei ole senkummempi vaatimuksia kunhan suurilla kaloilla on tarpeaksi suuret pussit ja 1 kala/pussi. Itse käytän kuljetusvedessä hiukan karkeaa merisuolaa jonka olen todennut olevan kalojen siirrossa ehdottomasti hyväksi. Tietenkin on otettava huomioon että suurilla kaloilla on useampi paksu pussi päällekkäin, kiekkokalojen evienpiikit ovat terävät jos kikkokala kerran pyrähtää pussissa siinä on senjälkeen useampi reikä.
TiHe kirjoitti:
Patun kaveri haki kaloja tuosta linkkaamastasi paikasta. Patun mukaan osa kaloista oli ollut huonoja, kaveri ei ollut edes saannut valita itse kaloja kauppias oli vaan lappanut ne summanmutikassa pussiin.
Aika omituinen kauppias sitten, neonteroista nyt ymmärtää että niitä otetaan miten sattuu mutta kiekot ovat aina yksilöitä ja ei niitä huonokuntoisia kukaan halua sieltä mukaan.
rambi kirjoitti:.
Täällä lähes poikkeuksetta kaupoissa on turkooseja ja sitten kaupasta riippuen diamond blue, biggeon blood ja villejä,onneksi red marlboroa kuulemma joskus jopa tulee kauppoihin. Mutta jos haluaa aikuiset yksilöt niin mahikset olemattomat.
Toivottavasti täällä harrastajat saa niitä hienoja ja täällä harvinaisempia kiekkoja kasvatettua ja myyntiin.
Kuten meripuolella niin kiekoissa myös hintaero naapuriin on käsittämättömän iso, kyseisestä kaupasta on tarkoitus sitten kalat hakea (huomatkaa mikä valikoima),täytyy odotella kesää että sää lämpenee, miten kiekot yleensä kestää kuljetuksen? jotain erikoisvaatimuksia ?.
Red malboro löytyy kurjesta ei kylläkään aikuisia.
Onko joku käynyt http://discus.ms/stocklist.asp liikkeessä lista on ainakin komea ja hinnatkaa ei hirveät
Helsingin kiekko tarjonta on kyllä reilusti parempi kuin Tukholman ainakin kun olen itse siellä käynyt ja hinnatkin samoissa.
Mutta olitko juuri sinä Tihe myymässä jokin aika sitten 1200l allasta harrastuksen hiipumisen vuoksi? katselin meinaan niitä altaan kuviakin, joihin kännikala ei sisältynyt mukaan... Voihan olla, että se olikin joku muu, olenko aivan harhoissani?
Misu kirjoitti:Mutta olitko juuri sinä Tihe myymässä jokin aika sitten 1200l allasta harrastuksen hiipumisen vuoksi? katselin meinaan niitä altaan kuviakin, joihin kännikala ei sisältynyt mukaan... Voihan olla, että se olikin joku muu, olenko aivan harhoissani?
Kyllähän se tuo TiHe oli.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Alkuperäinen otsikon aihe oli vissiin rönsyillyt käsittelemään kiekkojen hintoja,josta Tihe vissiin haluaa herätellä keskustelua. Hinnostahan voi keskustella vaikka olisi allastaan myymässäkin?
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
Minä en mistään hinnoista ja niiden pohtimisista tiedä mitään, enkä juurikaan ole otsikkoakaan pohtinut. Enkä myöskään lukenut koko viestiketjun kaikkia viestejä. Ajattelin vain sitä huomaamaani ilmoitusta, kun silloin 1200l akvaarion myynnin syynä oli harrastuksen hiipuminen...Hauskaa, ettei olekkaan hiipunut.
Misu kirjoitti:Minä en mistään hinnoista ja niiden pohtimisista tiedä mitään, enkä juurikaan ole otsikkoakaan pohtinut. Enkä myöskään lukenut koko viestiketjun kaikkia viestejä. Ajattelin vain sitä huomaamaani ilmoitusta, kun silloin 1200l akvaarion myynnin syynä oli harrastuksen hiipuminen...Hauskaa, ettei olekkaan hiipunut.
Kyllä minun harrastus on loppunut, olen kalaton mies, ei ole enää kuin allas jalusta ja valaisu jäljellä.
Timpalta keväällä pois ostetut Red Dragonit kutivat onnistuneesti elokuun lopulla, poikaset ovat nyt n.2 ja puol kuukautisia kokoluokkaa 5-6 cm ja tulevat aivan lähiaikoina myyntiin itseasiassa muutamia on jo altaasta lähtenyt.
Jos kiinnostusta löytyy niin näitä voipi kysellä vaikkapa Yv:llä, kuvia poikasista voin lähettää s-postilla.
patu kirjoitti:Timpalta keväällä pois ostetut Red Dragonit kutivat onnistuneesti elokuun lopulla, poikaset ovat nyt n.2 ja puol kuukautisia kokoluokkaa 5-6 cm ja tulevat aivan lähiaikoina myyntiin itseasiassa muutamia on jo altaasta lähtenyt.
Pasi
Hyvä patu olet varmaankin tyytyväinen hankintaasi.
Näinhän se menee toiseten harrastustoiminta kuolee toisten alkaa...
Laita poikasista kuvia tänne AW:iin sekä emoista & poikasista, yksi kuva myy paremmin kuin tuhat sanaa. Jos ei ole palvelinta tai kuvanlaitto ei muuten vaan nappaa laita kuvat minulle mailina voin laittaa ne puolestasi nettiin.
/*Edith*/
Löytyyhän tuolta kuvaakin poikasista/emoista kun hiukan kaivaa. Ruottalaasten palvelimelta...
Näinhän se menee toiseten harrastustoiminta kuolee toisten alkaa...
Näinhän se on ja tyytyväinen olen ollut Timpalta ostettuihin kaloihin.
Nuo kuvat joita Timppa laittoi näytille ovat jo jonkin verran vanhoja, poikaset ovat kuvien oton jälkeen kasvaneet hieman lisää.