Saatiin just hiekkaoperaatio suoritettua. Kyl se on niiin paljon paremman näköinen nyt!
Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Valvoja: Moderaattorit
-
Angel86
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Mä en taas innostu 3D-taustoista. Vievät tilaa ja kuulemma kalat voivat mennä sinne väliin
Saatiin just hiekkaoperaatio suoritettua. Kyl se on niiin paljon paremman näköinen nyt!
Kui me ees haluttiin alunperin valkoinen sora? No aloittelijan tyhmyyttä 
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
No joo, jos nyt ekaksi tyytyisin vastaostettuun mustaan taustaa seuraavaki vuodeksi eteenpäin.
Mauiwee, tuon sitten sulle sen punaisen tiikerilumpeen TAY kokoukseen. Se on sitten pieni, ainakin mun mielestä mutta lehtiä on.... riittävästi. Ihan hyväkuntoinen on kyllä.
Mauiwee, tuon sitten sulle sen punaisen tiikerilumpeen TAY kokoukseen. Se on sitten pieni, ainakin mun mielestä mutta lehtiä on.... riittävästi. Ihan hyväkuntoinen on kyllä.
Toi mun tausta on noin mun peukalon paksuinen ja jos sinne väliin joku kala menee niin ihmettelen mistä on saanut puukon ja nostan hattua puukon käsittely taidoista, ton taakse ei mikään kyllä pääse. Toki niitäkin on joiden taakse kalat pääsee ja voivat jäädä jumiin. Tossa taustassa minkä laitoin edelliseen viestiini on tasainen ja kun se vielä silikoonataan kiinni takalasiin niin sinne väliin ei mikään mahdu.Angel86 kirjoitti:Mä en taas innostu 3D-taustoista. Vievät tilaa ja kuulemma kalat voivat mennä sinne väliin![]()
-
They2
- Advanced Member

Ai onks toi vaan peukalon paksunen.
On ohut joo verrattuna styroksi-, ja muovi(?) 3d taustoihin. Ens vuonna toi sitten hankintalistalla.
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Jejee tänään on nyt sitten käyty alustavasti kyselemässä akvaarion hintaa (täytyy teettää) ja muutenkin neljäs allas alkaa olla jo varma. En jaksaisi millään odottaa!
Kova suunnittelu on jo päällä. Altaan koko saadaan vieläpä kasvatettua suunnilleen 180-litraan, aina paranee. 
-
They2
- Advanced Member

Sait sitten käännytettyä.
Mä tiesin, tiskaaminen vastapalveluksena ei voita mitään.
no ei. Mistä tilasit? Saako udella hintaa? Ootko ajatellut jo kalastoa?
Unohtui mainita, tilasin noita 7-kuulia. Toivottavasti saapuu huomenna sitten.
Unohtui mainita, tilasin noita 7-kuulia. Toivottavasti saapuu huomenna sitten.
-
Angel86
- Senior Member

Nii ohut! No ei se sit paljo tilaa vie. Mä oon kuvitellu ne paksummiksiJykke kirjoitti:Toi mun tausta on noin mun peukalon paksuinen ja jos sinne väliin joku kala menee niin ihmettelen mistä on saanut puukon ja nostan hattua puukon käsittely taidoista, ton taakse ei mikään kyllä pääse. Toki niitäkin on joiden taakse kalat pääsee ja voivat jäädä jumiin. Tossa taustassa minkä laitoin edelliseen viestiini on tasainen ja kun se vielä silikoonataan kiinni takalasiin niin sinne väliin ei mikään mahdu.Angel86 kirjoitti:Mä en taas innostu 3D-taustoista. Vievät tilaa ja kuulemma kalat voivat mennä sinne väliin![]()
Meilläkin ihan musta kartonkitausta isossa akvassa. Halpa oli
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Puutorin akvaariosta tilataan ja altaan hinnaksi tulee vajaa 200€ (pakettiin sisältyy kiinteä valaisinkansi, itse akvaario + loisteputki). Tästä tulee tällä kertaa malawi, ja kalastoksi 11kpl sauloseja ja pohjalle pieni parvi pikkukäkimonneja.They2 kirjoitti:Sait sitten käännytettyä.Mä tiesin, tiskaaminen vastapalveluksena ei voita mitään.
no ei. Mistä tilasit? Saako udella hintaa? Ootko ajatellut jo kalastoa?
-
They2
- Advanced Member

Toihan ei ole kallis? Omakin akvaario ostettu Puutorista, akvat ihan tyylikkäitä, mutta lasin leikkausjäljissä hieman parantamisen varaa.
Angel, kato tuon v154 akvan taustaa. Tummansininen ja sairaan hieno.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Angel, kato tuon v154 akvan taustaa. Tummansininen ja sairaan hieno.
-
Angel86
- Senior Member

Sillä se on kyl hienon näköinen! Ehkä sitä vois kokeilla. Ei se ny paljoa maksa muutama kartonki. Onks kenelläkään tuoda mulle muutamaa petoa TAY:n kokoukseen? Jollei ni täytyy napata Mauiweelta muutama pikkunen ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
They2
- Advanced Member

Niin, mielestäni jopa hienompi kuin musta. Hei muuten myös, haluaako kukaan lahjoittaa myös mulle petoja TAYn kokoukseen? Voin vaihdossa jos haluaa niin tuoda pienen tiikerilumpeen taimen tai rusko(?)melalehden. 
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Joo eihän toi akvaarioksi kovin kallis ole.They2 kirjoitti:Toihan ei ole kallis? Omakin akvaario ostettu Puutorista, akvat ihan tyylikkäitä, mutta lasin leikkausjäljissä hieman parantamisen varaa.]
-
Angel86
- Senior Member

Eikä ne ostokset siihen altaaseen lopuJoulutonttu kirjoitti:Joo eihän toi akvaarioksi kovin kallis ole.They2 kirjoitti:Toihan ei ole kallis? Omakin akvaario ostettu Puutorista, akvat ihan tyylikkäitä, mutta lasin leikkausjäljissä hieman parantamisen varaa.]Toisaalta opiskelijan kukkarossa tuokin summa tuntuu jo ihan kuuluvasti.
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Sepä siinä pahinta (tai parasta) onkin!Angel86 kirjoitti:Eikä ne ostokset siihen altaaseen lopuJoulutonttu kirjoitti:Joo eihän toi akvaarioksi kovin kallis ole.They2 kirjoitti:Toihan ei ole kallis? Omakin akvaario ostettu Puutorista, akvat ihan tyylikkäitä, mutta lasin leikkausjäljissä hieman parantamisen varaa.]Toisaalta opiskelijan kukkarossa tuokin summa tuntuu jo ihan kuuluvasti.
Ei kenelläkään olisi muuten tarvetta sukaravuille? Voisin TAY:n kokoukseen tuoda tulisukia jos joku olisi halukas ostamaan.
-
Mauiwee
- Senior Member

Kauhee kauppapalsta tästä on tullu 
Toivottavasti muistan ottaa kokoukseen mukaan tota konnanputkea..
Ei 3d taustasta tuu kauheen paksu sillonkaan jos sen tekee finnfoamista. Tai no mikä kenenki mielestä on paksu. Sisko teki just terraarioon sellasen. Laitto saneerauslaastia pintaan ja anto kuivua viikon. Sit veti vielä kerroksen venelakkaa päälle.
Toivottavasti muistan ottaa kokoukseen mukaan tota konnanputkea..
Ei 3d taustasta tuu kauheen paksu sillonkaan jos sen tekee finnfoamista. Tai no mikä kenenki mielestä on paksu. Sisko teki just terraarioon sellasen. Laitto saneerauslaastia pintaan ja anto kuivua viikon. Sit veti vielä kerroksen venelakkaa päälle.
Toi tausta on, noin ohut, mutta sittehän niitä on vaikka millaisia ja Back to the Nature taustoissa taitaa olla aikasta leveitä tai syviä miten haluaa sanoa ja ne vievät sitten kyllä tilavuutta ja reilusti, mutta toi styroksinen mikä mulla on ei tosiaan kovinkaan paksu ole.Angel86 kirjoitti:Nii ohut! No ei se sit paljo tilaa vie. Mä oon kuvitellu ne paksummiksi
-
Nallurainen
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: Tas
Venelakka on myrkyllistä, itse en ainakaan sitä laittaisi minnekkään mikä on tekemisissä veden ja eläinten kanssa.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
-
Mauiwee
- Senior Member

En tiedä mistä sisko sen oli lukenut, mutta aika lailla niitä ohjeita selaili ja niiden perusteella päätyi venelakkaan.
-
Nallurainen
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: Tas
niissä ohjeissa puhutaan lakasta mutta se on sellaista irun kallista erikoislakkaa, myrkytöntä, eli sisko on vaan hiukan oikaissut ohjeissa 
samoin se normi saneerauslaasti ei sovi akvakäyttöön.
Itselläkin harkinnassa sellaisen taustan teko mutta se erikoislaasti ja lakka on niin kalliita etti nmun talous anna periksi hommata niitä vielä.
samoin se normi saneerauslaasti ei sovi akvakäyttöön.
Itselläkin harkinnassa sellaisen taustan teko mutta se erikoislaasti ja lakka on niin kalliita etti nmun talous anna periksi hommata niitä vielä.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
-
Mauiwee
- Senior Member

Juu no siis perus saneerauslaasti ei kestä vedessä se on kyllä totta. Mut koska toi on terraarion tausta niin en usko että siitä mitään ongelmaa tulee. Pitää käskeä sitä vetämään joku toinenkin lakkakerros siihen ettei irtoile myrkkyjä.
Ei tartte mitään muuta lakkaa laittaa, kyllä ihmiset terraariopuolella on venelakkaa käyttäny enkä ole kuullut että siihen elukoita olis kupsahtanu. Tietty tota venelakkaa kannattaa laittaa kaks tai kolme kerrosta niin pysyy parempanaMauiwee kirjoitti:Juu no siis perus saneerauslaasti ei kestä vedessä se on kyllä totta. Mut koska toi on terraarion tausta niin en usko että siitä mitään ongelmaa tulee. Pitää käskeä sitä vetämään joku toinenkin lakkakerros siihen ettei irtoile myrkkyjä.
-
Aqualung
- Katalysaattori

Saneerauslaasti ei sovellu? Millä perusteella? Ihan perus portlandia olen kyllä lakkaamatta Siis lakkaamattomana
) käyttänyt ilman mitään ongelmia. Alkuunhan se kovettaa vettä aika huolella, mutta muutamassa viikossa ja vedenvaihdoilla tuostakin pääsee. Ainoa jos on esim partiksia tai muita kaikkia pintoja jäytäviä plekoja kannattaa pinnoitusta harkita. Tai paksumpaa laastikerrosta.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
Milsku
- Senior Member

Kysyin tänään isiltä miks kaikki ei voi vaan sujua helposti.. Vastaus oli koska mailma olis silloin valmis... Viisaita sanoja, mut silti vi*****
Alettiin heti 9 jälkeen aamusta asentamaan tuota taustaa.. Noh kaikki meni hyvin kunnes käänsin selän pariksi minuutiksi,
ja sillä aikaa ihana iskä naputti poikkituet altaasta pois! Huomatessani tämän tarrasin altaaseen kiinni ja olin kauhuissani. Isäni ei akvoista mitään ymmärrä joten annettakoon tämä hänelle anteeksi. Noh, tietty se toinen tuki meni rikki ja toinen ei yksinään jaksanut altaan painetta. Siinä sit halailtiin yhdessä 15min allasta ja mietittiin et mitäs nyt...
Ensiapuna soitto uuteen akvaarioon ja sieltä soitettiin maahantuojalle että löytyykö noita tukia jostain.. Ei kuulemma.
Altaasta puolet vesistä pois ja sormet ristiin. Noh ainakin iltaan asti on kestänyt. On pullistunut hiukan vajaan sentin keskeltä.
Hyvä puoli on se että 3D taustan asennus ei olis voinut mennä helpommin kun ei ollu enää poikkitukia.
Onneksi saan ensiviikolla custom made poikkituen rosterista, luulis ainakin et tukee hyvin =) Harmittaa tollaset muoviset palikat jotka menee heti rikki.
Mulla on petoja parissakin altaassa, voin niitä tuoda sinne kokoukseen.
Joulutonttu: Mulle vois ehkä kelvata pari tulisukasta. Laitoin eilen altaaseen pari "koe" sukista. Mulla on ollu vanhassa asunnossa kauhee kato tulisukasissa, niitä oli n.50kpl ja 2kpl on tänään elossa. Syytä ei olla keksitty epäillään vanhan asunnon kupariputkia. Jos nuo uudet ravut on kokouksen aikana ok voin uskaltaa muutaman ostaa. (jos uskallat myydä)
Alettiin heti 9 jälkeen aamusta asentamaan tuota taustaa.. Noh kaikki meni hyvin kunnes käänsin selän pariksi minuutiksi,
ja sillä aikaa ihana iskä naputti poikkituet altaasta pois! Huomatessani tämän tarrasin altaaseen kiinni ja olin kauhuissani. Isäni ei akvoista mitään ymmärrä joten annettakoon tämä hänelle anteeksi. Noh, tietty se toinen tuki meni rikki ja toinen ei yksinään jaksanut altaan painetta. Siinä sit halailtiin yhdessä 15min allasta ja mietittiin et mitäs nyt...
Ensiapuna soitto uuteen akvaarioon ja sieltä soitettiin maahantuojalle että löytyykö noita tukia jostain.. Ei kuulemma.
Altaasta puolet vesistä pois ja sormet ristiin. Noh ainakin iltaan asti on kestänyt. On pullistunut hiukan vajaan sentin keskeltä.
Hyvä puoli on se että 3D taustan asennus ei olis voinut mennä helpommin kun ei ollu enää poikkitukia.
Onneksi saan ensiviikolla custom made poikkituen rosterista, luulis ainakin et tukee hyvin =) Harmittaa tollaset muoviset palikat jotka menee heti rikki.
Mulla on petoja parissakin altaassa, voin niitä tuoda sinne kokoukseen.
Joulutonttu: Mulle vois ehkä kelvata pari tulisukasta. Laitoin eilen altaaseen pari "koe" sukista. Mulla on ollu vanhassa asunnossa kauhee kato tulisukasissa, niitä oli n.50kpl ja 2kpl on tänään elossa. Syytä ei olla keksitty epäillään vanhan asunnon kupariputkia. Jos nuo uudet ravut on kokouksen aikana ok voin uskaltaa muutaman ostaa. (jos uskallat myydä)
Nano Riutta <3
-
They2
- Advanced Member

Milsku, haluaisiks vaihtaa munkaa noita petoja ruskomelalehteen?
Sinne TAY kokoukseen tietenkin.
-
Milsku
- Senior Member

Mjoo vaikka. Tosin en yhtään tiedä mihin nurkkaan sitä tunkisin =P
Mulla olis hakusessa joku tiheä etualankasvi johon tetrat ehkä tykkäis kutea. Mulla oli niillä jaavansammalta, mut joku tuholainen levitti sen joka yö pisin poikin allasta.
Mulla olis hakusessa joku tiheä etualankasvi johon tetrat ehkä tykkäis kutea. Mulla oli niillä jaavansammalta, mut joku tuholainen levitti sen joka yö pisin poikin allasta.
Nano Riutta <3