Ja ei ollut halloween episodi edes menossa.

Pumput ovat käteen selkeästi lämpimät. Eivät mitenkään kuumat, mutta nuo nyt ovatkin noita sarjan pikkupumppuja. Hiukan eri sarjaa kuin tuo nostopuolen 1262.Alsshon kirjoitti:Näppärältä näyttää kyllä tuo viritelmä. Tuntuuko tuon Eheimin pinta lämpimältä käytön aikana, eli siirtääkö se ihan merkittävissä määrin lämpöä kierron ulkopuolelle? Mietin että voisin itse tehdä samanlaisen ja linkittää Y-haaralla kaksi reaktoria saman eheimin kierrätettäväksi. Sillä saisi kaksi pumppua kierrosta yhdellä iskulla.
Ihan samaa itsekin hiukan mietin, mutta päädyin tähän ratkaisuun koska kaapissa on tila tosiaan melko kortilla. Olisi kuitenkin vaatinut lisää putkea ja isot hanapalikat. Nostopuota on tosiaan hiukan kuristettu, eli periaatteessa potkua piisaisi reaktoreillekin.. Ehkä sitten joskus siinä seuraavassa versiossa tai jos muuten joku kerta vetää putkistot uusiksi.Jorg kirjoitti:Jos nostopumpussa riittää potku niin laittaisin paineputkeen ulosottoja joista sitten reaktoreille. Hanan kun vielä laittaa niin saa säädettyä jokaista erikseen. Itse tein näin ja sain kaikkien reaktorien(fos,NP-bio pell ja hiili)pumput pois systeemistä. Ei huoltoa, ei sähköä.
Kaikki liitokset voivat aina lähteä vuotamaan. Se ei pelaa joka pelkää, ja on noissa tosiaan klemmareita pistetty tarpeen mukaan. Tuo Aqua Medicin paluuletku on hiukan taitteella joo, mutta ei läpi asti kaksinkerroin. Letku on tuossakin kuitenkin NIIN piukassa ettei takuulla lähde falskaamaan. Painepuolella onkin vedetty klemmarilla jos vaikka reaktori pakkaakin kiinni joskus.tate kirjoitti:Komiat on pojjaan reactorit. Mulla vaan iski kauhu noiden saumojen/liitosten määrään=montakohtaa mistä voi lähtee vuotamaan ja kaikki altaan ulkopuolella=)Tietysti ne on ammattimies vakaalla kädellä tehnyt, ni ei ne voiHiilireactorin yläpään letku kyllä rutussa eli fiksausta vaatii. Alkaa toikin ala-kaapisto olemaan FULL!
Jalustan alaosa on massattu ja käsitelty tiiviksi. Eli kerää ala-altaan viereen ensin 4cm vesipatjan ennen lattialle tulemista. Ja kosteushälytin löytyy.K.S kirjoitti:Keräyskaukalo noitten kaikkien alle ja vesivahti niin ei tarvitse stressata
Noi liitokset mitä Eheimillä on ei kyllä vuoda jos on tuoreet letkut ja suoraan leikattu poikki.
No jos mä sitten yritän ensi kerralla fotarilla shopata hiukan leviä ja muuta hienoa sinne mukaan? Olisikos sitten hyvä?DnooB kirjoitti:Ompa kirkastaSulla unohtu se levä ja cyano nuista kuvista.. nii ja valkoiset läiskät koralleista.