Pari kuvaa kiekoista
Valvoja: Moderaattorit
Re: Pari kuvaa kiekoista.
Kiitoksia paljon! Oikealla on iskä ja vasemmalla äiskä.
Olen ihmetellyt kovasti sitä, kun poikaset tuntuvat hakeutuvan enemmän naaraan, kuin koiraan kylkeen. Mistähän ihmeestä tämä johtuu, vai oiskohan vaan paremmat eväät kyseessä?
Olen ihmetellyt kovasti sitä, kun poikaset tuntuvat hakeutuvan enemmän naaraan, kuin koiraan kylkeen. Mistähän ihmeestä tämä johtuu, vai oiskohan vaan paremmat eväät kyseessä?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Itsekin kuvailin taas pitkästä aikaa kiekkojani. 50 kuvaa napsin ja kymmenen oli sellaisia joista sai edes jokseenkin selvää...
En tiedä onko vika kamerassa vai kuvaajassa, mutta tässä parhaimmistoa.
Koko allas, Juwel Rio 400, kuuden kiekon parvi, yksi punaturkoosi, kaksi siniturkoosia ja kolme blue diamondia

Möhkö poseeraa

Koko lauma

Diiva poseeraa

Mini

Koko allas, Juwel Rio 400, kuuden kiekon parvi, yksi punaturkoosi, kaksi siniturkoosia ja kolme blue diamondia

Möhkö poseeraa

Koko lauma

Diiva poseeraa

Mini

"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
Päivitelläänpäs kuulumisia, kun kaikki sujuu toistaiseksi ongelmitta
. Poikaset ovat tällähetkellä tasan 23 päivää vanhoja kuoriutumisesta ja päitä olen saanut laskettua kuvasta enimmillään 80.

Siinä on jokaisen kiekonharrastajan unelma, samalla saadaan se oikean kiekonkasvattajan kaste.Anki kirjoitti:Päivitelläänpäs kuulumisia, kun kaikki sujuu toistaiseksi ongelmitta. Poikaset ovat tällähetkellä tasan 23 päivää vanhoja kuoriutumisesta ja päitä olen saanut laskettua kuvasta enimmillään 80.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
Laitetaan nyt omastakin parvesta kuva, kun ensimmäistä kertaa altaasta löytyy villejä.

Toista päivää altaassa ja ruoka maistuu. Arkuudesta ei ole tietoakaan. Allasta seilataan päästä päähän ja jos ulkopuolella näkyy liikettä niin sinne päähän sitten vauhdilla. Koskaan ei ole valokuvaaminenkaan ollut näin helppoa. Koko parvi roikkuu kiltisti lasilla juuri niinkauan kuin kuvaajalla riittää virtaa. Kiitokset vain Ilkalle Tampereen Akvaariokalaan. Hinta/laatu-suhde on todellakin kohdallaan.

Toista päivää altaassa ja ruoka maistuu. Arkuudesta ei ole tietoakaan. Allasta seilataan päästä päähän ja jos ulkopuolella näkyy liikettä niin sinne päähän sitten vauhdilla. Koskaan ei ole valokuvaaminenkaan ollut näin helppoa. Koko parvi roikkuu kiltisti lasilla juuri niinkauan kuin kuvaajalla riittää virtaa. Kiitokset vain Ilkalle Tampereen Akvaariokalaan. Hinta/laatu-suhde on todellakin kohdallaan.
-
- Starting Member
mitä lajia nuo sun villit edustavat ? Ovat kyllä nättejä. Olispa ittelläki rahaa tuollaiseen altaaseen. (:
- 450l kiekkola, 128l sekala sekä leijonanharjaskanien pienimuotoista kasvatusta -
Laji on luonnollisesti Symphysodon aequifasciata. Nämä kyseiset veijarit ovat vihreää luonnonmuotoa Rio Nanaysta. Ovat vielä kovin nuoria, joten kuvittelisin, että väritys tuosta vielä hieman kehittyy.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Kiitos vaan itsellesi.jumase kirjoitti:Kiitokset vain Ilkalle Tampereen Akvaariokalaan. Hinta/laatu-suhde on todellakin kohdallaan.

jumase kirjoitti:Laitetaan nyt omastakin parvesta kuva, kun ensimmäistä kertaa altaasta löytyy villejä.
Upeita kiekkoja ja saavat rutkasti lisää väriä ajan kuluessa.
Mitä sammalta sulla on altaan pohjassa?
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
-
- Junior Member
- Viesti:
Jumasen kuva on varmasti yksi upeimpia otoksia mitä olen nähnyt! Tuo altaan sisustus kiinnostaisi, onko lisää kuvia?
Onnittelut upeista kiekoista
Onnittelut upeista kiekoista

Kyseessä on kääpiökyynel: Hemianthus callitrichoides. Ei siis sammal laisinkaan. Varsin miellyttävä kasvi, vaikkakin kasvaa suhteellisen hitaasti. Pysyy kuitenkin oikeasti pohjalla monista muista "pohja"kasveista poiketen. Rönsyilee pitkin pohjaa kuvan mukaisesti, mutta ei lainkaan ylöspäin. Voi olla, että voimakkaalla valaistuksella on vaikutusta asiaan.Morpho kirjoitti: Mitä sammalta sulla on altaan pohjassa?
Juuri karsin kasveja melko rankalla kädellä, joten allas ei ole ihan edustavimmillaan. Otinkin sen vuoksi tällaisen varsin rajatun otoksen. Mutta pitää lisäillä tuonne kuvaboksiin yleisluontoisia otoksia, kunhan kasvipuoli on taas hieman näyttävämmässä kuosissa. Kuukauden verran siinä yleensä menee ennenkuin tyngiksi parturoidut pöpeliköt ovat taas edustavassa kuosissa.kati1969 kirjoitti:Jumasen kuva on varmasti yksi upeimpia otoksia mitä olen nähnyt! Tuo altaan sisustus kiinnostaisi, onko lisää kuvia?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Juu ... kylläpäs on hyvän näköinen kuva ja kiekotkin ovat upeita. Ei muutakuin new life spectrumia pääruuaksi niin kiekkojen luonnolliset värit tulee esiin.
In numbers of ten the power is in one.
Onko nuo spectrumin rakeet uppoavaa sorttia. Tällä hetkellä olen tarjoillut Hikarin rakeita, mutta pirulaiset kelluvat ja kulkeutuvat ylivuotoon. Pitäisi siis löytää uppoava kuivaruoka, joka maistuisi näille veijareille. Kunnes tällainen ruoka löytyy, niin mennään Ilkan tarjoaman mixin voimin.Tuukkis kirjoitti:Juu ... kylläpäs on hyvän näköinen kuva ja kiekotkin ovat upeita. Ei muutakuin new life spectrumia pääruuaksi niin kiekkojen luonnolliset värit tulee esiin.
-
- Advanced Member
Ilkan mixissähän nls growta seassa. Minä syötän pääasiassa 2 mm raeseosta kiekoilleni sekä finky fish seosta. Myöskin tehra A:ta aina tietyin välein. En nykyisin syötä juuri ollenkaan sydän seoksia kiekoilleni( turhaa rasvaa). Hyvänlaatuista surviaista kumminkin viikottain (ocean nutrion) ja siitäkin viljeltyä kasvatettua muotoa sekä mysistä ja valkoista hyttystä. Kyllähän nuo 2 milliset aika hyvin menee upoksiin kun automaatti niitä annostelee altaaseen ja muutkin koot.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Todella hieno parvi Jumase! Laittele tulevaisuudessakin kuvia kiekoista, haaveissa ois uudelleen kiekkoilla ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Olipas hyvä juttu, että tuli tää mysis puheeksi. Mulla on hirmuinen läjä mysis-laattoja pakastimessa riutta-altaan jäänteenä, mutta olen elänyt uskossa, että mysistä ei tulisi makean veden altaisiin laittaa. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole, joten pääsen niistäkin nyt sitten eroon.Tuukkis kirjoitti:Hyvänlaatuista surviaista kumminkin viikottain (ocean nutrion) ja siitäkin viljeltyä kasvatettua muotoa sekä mysistä ja valkoista hyttystä. Kyllähän nuo 2 milliset aika hyvin menee upoksiin kun automaatti niitä annostelee altaaseen ja muutkin koot.
Mulla on tosiaan ylivuoto altaassa ja vedenkierto on sen verran voimakasta, että käytännössä kaikki kelluva ohjautuu sinne noin 15 sekunnissa veden pinnalle pudottuaan. Kiekot eivät ainakaan vielä ole oppineet ruokinta-automaatin ajoitusta. Eli ovat auttamatta myöhässä, kun rakeet ovat jo tehneet jo hyvän matkaa reissua ala-altaaseen. Noh eiköhän nuo piakkoin opi yhdistämään automaatin surinan ja ruokinnan. Siinä vaiheessa 15 sekuntia lienee reilusti.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Täytyy kyllä yhtyä edelliseen! Kuva on kaunis kuin maalaus!kati1969 kirjoitti:Jumasen kuva on varmasti yksi upeimpia otoksia mitä olen nähnyt!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
Minunkin on yhdyttävä tähän samaan! Tuon kuvan voisi laittaa vaikka seinälle. Kauniita kiekkoja. Minäkin odottelen altaasta kuvia! Ja kiekoista lisääDeicide kirjoitti:Täytyy kyllä yhtyä edelliseen! Kuva on kaunis kuin maalaus!kati1969 kirjoitti:Jumasen kuva on varmasti yksi upeimpia otoksia mitä olen nähnyt!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
Jos ja kun ihmisiä on kiinnostanut, millä ruokin kaikkia näitä luonnosta tulleita kaloja, niin pistän tähän reseptin, jota saa jokainen itse hyödyntää.Tuukkis kirjoitti:Ilkan mixissähän nls growta seassa. Hyvänlaatuista surviaista kumminkin viikottain (ocean nutrion) ja siitäkin viljeltyä kasvatettua muotoa sekä mysistä ja valkoista hyttystä.
Resepti:
1000g kokonaisia katkarapuja
400g seitiä (pakaste paloina)
500g kokonaisia muikkuja
200g kuorittuja sinisimpukoita (pelkkää lihaa)
500g pakastesurvianen (mieluiten mahd. laadukas esim. Van Gerven. Omassa erässäni on Finafiskeniä, joka on melko schaissea.)
100g herneitä
100g vihreitä papuja
100g pinaattia
50g New life spectrum grow 0,3mm kuivaruoka
50g Dr. Bassleers 0,3mm kuivaruoka
2 kpl porkkana
2 kpl banaani
2 kpl mango
2 kpl kananmuna
3 kpl valkosipulin kynsi
6 kpl multitabs vitamiinitabletti jauhettuna
2 kpl sitruunan mehu
6 kpl liivatelehti (desiin kuumaanveteen sulatettuna)
Nyt täällä herkutellaan lisänä välillä, aivan tuoreita pakasteita, Van Gerven. Suoraan tulleet -20C kylmäautolla pakastimeen. Ei varmana ole sulaneet hitustakaan matkalla. Kyllä täällä ainakin kiekot saivat vielä entiseenkin lisää vauhtia. Kuitenkin aivan eri luokkaa (laatu & koko) esim. Finafiskeniin verrattuna!
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Turun Akvaarioystävät
On sulla komiat kiekot, Perk...!!! Ja hyvän näkönen toi pohja!
-
- Elite Member
Pakko kysyä tuosta Van Gervenistä, onko kuinka arvokasta? Täällä kun saa tuota "scheisseä"(Finafiskeniä) 1,95 levy, kun tilaa isomman satsin.
-
- Advanced Member
Vastasin YV.Deicide kirjoitti:Pakko kysyä tuosta Van Gervenistä, onko kuinka arvokasta? Täällä kun saa tuota "scheisseä"(Finafiskeniä) 1,95 levy, kun tilaa isomman satsin.

-
- Elite Member
Joo kiitokset. Edullista se ainakin on noin isommassa pompsissa. Olen kyllä ollut aivan tyytyväinen tuohon Fiinaan, muttei kyllä hirveästi ole ollut vertailu kohteitakaan. Paria muutakin olen kokeillut, mutten muista merkkiä.
-
- Advanced Member
.Olipas hyvä juttu, että tuli tää mysis puheeksi. Mulla on hirmuinen läjä mysis-laattoja pakastimessa riutta-altaan jäänteenä, mutta olen elänyt uskossa, että mysistä ei tulisi makean veden altaisiin laittaa. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole, joten pääsen niistäkin nyt sitten eroon.
Näitäkään en syöttäisi kuin noin kerran viikossa sama valkoisilla hyttysentoukilla. Edelleen kannattaa syöttää pääruokana hyvänlaatuista kuivaruokaa rae muodossa. Minun kiekot saavat siis pääasiassa new life spectrumia.