Sukarapurupatus
Valvoja: Moderaattorit
Re: Sukarapurupatus
^ Ei ne sitä opi. Laitoin oman ulkosuodattimeni imuputken päähän akvakaupasta tarvikkeena ostamani suodatinpatruunan, joka on sisältä ontto ja toinen pää on ummessa. Se tukkeutuu aika nopeasti (n.2 viikossa), mutta se on helppo nykäistä irti ja pesaista.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Mulla oli imuputken päässä vanhan haavin kangas. Ei ollut mikään kaikkein tihein. Vois ehkä toimia sukaravuilla, mulla oli piikkisilmien takia eikä menny tukkoon helposti.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Meillä myös on tukittu ulkosuodattimem imupää Seran koteloimattoman sisäsuodattimen suodatuspatruunalla. Imu heikkenee jonkin verran ja patruuna tukkeutuu muutamassa viikossa, mutta se on helppo irroittaa ja puhdistaa. Patruunan pinnalta ravut käyvät syömässä "kaikkea kivaa".
sekalat 350 litraa, 240 litraa ja 200 litraa
rapula 167 litraa & omppula 126 litraa
Oskarista tuli Kissaenkeli 9.3.2013
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Nyt täällä on maailman hienoimmat siniset tiikerisukaravut! Maailman hienoimmat tietysti siksi, että ovat täällä

Tiikerit (kaikenväriset) on oikeita sukarapumaailman ADHD:itä. Niitä seuratessa ei tule aika pitkäksi! 

Taidan sittenkin laittaa 60-litraisen altaan takasin pystyyn ja sinne jotain toista lajia sukarapuja. Mitähän sinne laittaisi. Ne saisivat olla omissa oloissaan siellä, en sotkis mitään kaveriksi.
-
- Elite Member
Noo miten olis tulisuka tai kirsikkat tai vaikka kirsikkasukaravun keltasia muunnoksia?
Oho, kävelin sitten eläinkaupasta muutaman leväsukaravun kanssa ulos. Ihan jos testimielessä...
Löysin joltain satunnaiselta murtovesiakvaariosivustolta listan murtoveteen sopivista selkärangattomista, ja sen mukaan amanoravut pärjäisivät. Toivottavasti tiesi, mistä puhui. Nyt pistin tyypit vielä karanteeniin, mutta viikon-parin päästä muuttavat suolakylpyyn.
(Muttahei, jos laitan nämä nyt tuonne murtovesitankkiin, niin tarkoittaako se sitä, että lisääntyvät siinä missä muutkin sukaravut? Eli riittääköhän mahdollisille tuleville vauva-amanoille tuo meidän 1.005:n ominaispaino jo..?)

(Muttahei, jos laitan nämä nyt tuonne murtovesitankkiin, niin tarkoittaako se sitä, että lisääntyvät siinä missä muutkin sukaravut? Eli riittääköhän mahdollisille tuleville vauva-amanoille tuo meidän 1.005:n ominaispaino jo..?)
500-litrainen seurala.
Myykää minulle rantamonni! Mieluusti kaksi.
Myykää minulle rantamonni! Mieluusti kaksi.
Kirsikoille iski kyllä heti kova lisääntymisbuumi, monella olen jo munat huomannut. Onnistuuko noin pienten (1-1,5cm) rapujen lisääntyminen jo? Tuleekohan noista munista vaaveja?
-
- Junior Member
Vihdoin alkoivat tulisukaravutkin lisääntymispuuhiin, nyt kahdella (oletettavasti tuon pienen porukan ainoat naaraat) munia mahan alla. Oli jo aikakin, minä aloin jo epäillä että jotain on pielessä kun ei poikasia kuulunut 

25l rapula
+ tanimbarinsinikieliskinkki
+ tanimbarinsinikieliskinkki
Meillä ekat tulisuka-vauvat vilistää muiden mukana! Jee! 

Onneksi olkoon! 

Ohhoh! Siellä näkyy vilistävän myös ainakin yksi maatiais-mallin mikrobi seassa. 
Varsinainen vauvala nyt mein huusholli, kun on rapu-vauvoja, lehtis-vauvoja ja adoptoidut partis-vauvat. Voihan suloisuus!!

Varsinainen vauvala nyt mein huusholli, kun on rapu-vauvoja, lehtis-vauvoja ja adoptoidut partis-vauvat. Voihan suloisuus!!
Minä bongasin tänään suodattimen takaa ensimmäisen tulisukarapu mammamunakkaan
Noilla on kyllä hyvä työnjako. Sakurat vilistää kaikkialla,lehvästöissä, seinillä jne ja tulisukat sitten hipsii pitkin pohjia. Ovat paljon rauhallisempia.

Noilla on kyllä hyvä työnjako. Sakurat vilistää kaikkialla,lehvästöissä, seinillä jne ja tulisukat sitten hipsii pitkin pohjia. Ovat paljon rauhallisempia.
Heiiii, onnea!KML kirjoitti:Minä bongasin tänään suodattimen takaa ensimmäisen tulisukarapu mammamunakkaan

Vähensin ja käänsin sen virtaamaan hiukan poikittain. Sakuroiden väriin se ei ole vaikuttanut mitenkään. Ovat edeleen fifty-fifty eli n. puolella on mahtavat värit ja n. puolella hailakat. Voisiko olla sukupuolesta kiinni? Olen seuraillut niiden ja Galaxyjen yhteiselämää ja eivät kyllä näytä piittaavan toisistaan pätkääkään. Sakurat saattavat "uida" kalaparven läpi ja niiden keskellä aivan rauhassa ilman että kalat korvaansa(eviään) lotkauttaisivat
Pitää kyllä edelleen miettiä osan siirtämistä toiseen altaaseen ennenkuin alkaa vauvapiparminttuja kuoriutua. Pelkään että ne kyllä päätyvät tiheiköistä huolimatta kalojen suuhun.
Virtauksen muuttuminen vaikutti niin että altaassa majailevat Atyoida pilipelikset ovat alkaneet vielä enemmän kiipeillä joka paikkaan. Niiden harjojen sutimista on mukava seurailla. Altaan äärellä kuluisi hetki jos toinenkin.

Virtauksen muuttuminen vaikutti niin että altaassa majailevat Atyoida pilipelikset ovat alkaneet vielä enemmän kiipeillä joka paikkaan. Niiden harjojen sutimista on mukava seurailla. Altaan äärellä kuluisi hetki jos toinenkin.
Hyvä juttu tuo virtauksen vähentäminen. Jos toinenkin puoli altaasta on vähän tyynempää, niin ötökät voivat valita mieleisensä puhurin.
Sakurakoiraat ovat selvästi naaraita hailakampia. Sinulla on laatuja varmaan sitten puolet ja puolet.
Tulisuat menevät hyvin vähän kovemmassakin vedessä, mutta miltsit kyllä saattavat napsia niitten poikasia.

Sakurakoiraat ovat selvästi naaraita hailakampia. Sinulla on laatuja varmaan sitten puolet ja puolet.
Tulisuat menevät hyvin vähän kovemmassakin vedessä, mutta miltsit kyllä saattavat napsia niitten poikasia.
-
- Junior Member
Eilen hain kauan himoitsemiani siniharjarapuja rapulaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin, on niillä sen verran paljon hintaa...
Jännä juttu kun kaupassa ne siniharjat olivat lähes valkoisia, ja kun toin ne kotiin ja pussi lillui vielä altaassa odottamassa lämmön tasaantumista, niin rapujen väri alkoi muuttua siniseksi. Nyt ne ovat nätin vaalean sinisiä.
Jännä juttu kun kaupassa ne siniharjat olivat lähes valkoisia, ja kun toin ne kotiin ja pussi lillui vielä altaassa odottamassa lämmön tasaantumista, niin rapujen väri alkoi muuttua siniseksi. Nyt ne ovat nätin vaalean sinisiä.
sekalat 350 litraa, 240 litraa ja 200 litraa
Anna: Tarkoitin kyllä Galaxy parven hajoittamista kahteen eri altaaseen. Pienempi parvi syö vähemmän rapuvaaveja 

Jaa, minä ajattelin että heivaat odottavat tulisukamammat toiseen altaseen. 

En minä sellaista uskaltais..pelkäisin että menettävät munansa moisessa muutoksessa 

Hidas kotiutus vaan, niin ei tartte pelätä. 

-
- Elite Member
Tulipa muuten mieleen noista sukaravuista, että onko kellään mitään tietoo että onko kaikki sukarapulajit saman kokosia vai onko olemassa myös
olemassa semmosia minipieniä ja sitten semmosia isompia kun se 2 tai 3 cm?
olemassa semmosia minipieniä ja sitten semmosia isompia kun se 2 tai 3 cm?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
- Sukupuoli: Mies
Täällä kaivattas kovasti erilaisia sukarapuja, mutta ne on kiven alla, nimittäin mistään ei tunnu saavan kuin maatiaisia ja kirsikoita. Itselläni on enää A-luokan ja melkeen sakuroiksi laskettavia kirsikoita, joita sitten onkin hirveästi
ja sitten jokunen mehiläissukarapu. Erityisesti tulisuat, mehiläiset, vihersukikset, helmisukikset, tiikerit ja keltaset kirsikkasukaravut kiinnostaisi.. Jos joku osaa vinkata mistä näitä saisi oulun lähettyviltä oisin kiitollinen.