Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Angel86
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Todellakin loistava luento oli!

Meillä odottaa altaaseen menoa neljä komeaa lehtikalaa :) Piti helmimonnisia ostaa mut ne nyt jäi vielä kauppaan.
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu »

^ Minkä kokoisia kalasi ovat? :)

Itsellänikin on lehtikaloja, mutta olen ajatellut hieman niistä luopumista. Helmirihmoja tekisi niin kovasti mieli, mutta ne eivät samaan altaaseen mahdu yhtäaikaa. Vaikea päätös. :?
Altaat 250-litraa, 90-litraa + 65-l rapula sekä 180-litran malawiprojekti
Lisää kuvia
Angel86
Senior Member
Senior Member

Oiskohan noi jotain 6 cm korkeita. Meilläkin helmirihmoja samassa altaassa, mutta altaalla kokoa 540l. Katsotaan miten yhteiselo sujuu :)
They2
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja They2 »

Tällä viikolla tarkoitus hankkia ekat kalat akvaan. Oletteko nähneet jossain keltakääpiöahvenia, ottoja tai katinkultamonneja? Yllätyin muuten kattisten hinnasta, 12 euroa. Ovatko todellakin niin kalliita?
Angel86
Senior Member
Senior Member

En ole kyllä mihinkään noista kiinnittänyt huomiota. Nyt päästämään kalat altaaseen.
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member

They2 kirjoitti:Tällä viikolla tarkoitus hankkia ekat kalat akvaan. Oletteko nähneet jossain keltakääpiöahvenia, ottoja tai katinkultamonneja? Yllätyin muuten kattisten hinnasta, 12 euroa. Ovatko todellakin niin kalliita?
Uudessa Akvaariossa on aika usein keltakääpiöitä. Jos tällä hetkellä ei ole, niin Merja voi niitä tilata, jos vain tukkulistalta löytyy. [;)]
Lisää kuvia
They2
Advanced Member
Advanced Member

Ok. Uuden akvaarion netistä en löytänyt noita. Pitää mennä vielä akvaariopisteeseen ja Puutorin akvaan kurkkaamassa.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Akvaariopisteessä on paljon erilaisia affenia.. sieltä kannattaa kysellä. Siellä on myös ottoja.
They2
Advanced Member
Advanced Member

Otot olisi kivoja,silloin en ostaisi kattareita. Arveluttaa vain veden happipitoisuus.. Minkälainen virtaus pitäisi olla?
Tankero
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Mitä kalakauppaa eniten käytätte Turun seudulla? Kartatteko jotain?
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member

Tankero kirjoitti:Mitä kalakauppaa eniten käytätte Turun seudulla? Kartatteko jotain?
Uusi Akvaario on ehdottomasti paras, paljon muita en käytäkään.
Puutorin Akvaariosta saa kyllä tavaraa, jos tietää mitä hakee. Sieltä käyn hakemassa yleensä akvaariot (uusi allas teetetään siellä). Jos Puutorin Akvaariossa käyn, ostan lähinnä akvaariotuotteita, kuten ruokaa tms., kalat ja muut eliöt muualta. Puutorilla olisi altaissa vähän parantamisen varaa.

Uusi Akvaario on asiantuntevin, akvaariot siisteimmät ja erikoisempiakin lajeja on usein saatavilla. Löytyy Tuureporinkadulta. :)
Lisää kuvia
They2
Advanced Member
Advanced Member

Muita Turussa toimivia kalakauppoja,
Akvaariopiste, uusi omistaja kuulemma innostunut kaloista, löytyy aninkaistenkadulla,
Faunattaret, mylly ja skanssi, peruskamaa,
Zoojatar, löytyy länsikeskusen lähellä.

Itse käynyt tänä vuonna pelkästään uudessa Akvassa. Kaloja kun hankin, niin ostan sieltä mistä löytyy. Uudessa akvassa hintakaan ei ole korkeampi verrattuna Suomalaisiin nettikauppoihin.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Mun täytyy sanoa, että kävin ennen pelkästään uudessa akvaariossa, mut nyt musta on tullu sekakäyttäjä ja käyn myös akvaariopisteessä. Siellä on ainaki affenia aikalailla. Aksojakin löytyy vaikkei nyt kaloja olekkaan.

Kävin tänään skanssin faunattaressa. TAAS pettymys. monessa altaassa oli sinilevää. Yhdessäki altaassa oli valkonen pohjahiekka ja se oli melkeen kokonaan sinilevän peitossa. Kasvialtaassa ei ollu valoja ja siel oli vaan 5 kasvia. Yks niistä oli papukaijalehti jossa oli pari poikkinaista taimea, yhessä taimessa vaan varsi ja ne missä oli lehtiä ni lehdet oli sulannu.
They2
Advanced Member
Advanced Member

Onko skanssissa noin huonokuntoisia. No myllyssä mun mielestä paljon laadukkaampi Faunatar sitten.
ekholve
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ekholve »

Tankero kirjoitti:Mitä kalakauppaa eniten käytätte Turun seudulla? Kartatteko jotain?
Täältä myös ääni Uudelle Akvaariolle. Erittäin hyvä kauppa, mukava ja asiantunteva myyjä, jolla on aikaa myös rupatella akvaarioharrastuksesta.
Akvaariot: Joki 575 l, Eheim Classic 2217 + Eheim Powerline 2252 sekä Juwel Rio 240 + Eheim Powerline 2048
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's Heaven and Hell" - RJD 1942-2010
Angel86
Senior Member
Senior Member

Mä ostelen lähes kaikista liikkeistä riippuen kaloista ja niiden hinnoista. Sit ku on enemmän ostettavaa ni ostan netin kautta.
Jykke
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Mauiwee kirjoitti:Mun täytyy sanoa, että kävin ennen pelkästään uudessa akvaariossa, mut nyt musta on tullu sekakäyttäjä ja käyn myös akvaariopisteessä.
Itsekkin käytän noita molempia, molemmissa on mukava palvelu. Puutorin akvassa tulee aina silloin tällöin käytyä vain katselemassa, liuskekivet malawialtaaseeni olen sieltä hankkinut, kun siellä ne oli parhaimman kokoisia omaan akvaani.
Tankero
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Itse olen myös huomannut että Uudessa akvaariossa on siistit altaat, tosin aika usein olen bongannut sieltä kuolleita kaloja ja muutamat ostetut kalat ovat pienen ajan sisällä kuolleet.
Skanssin Faunatar on surkeassa kunnossa. Kaarinan eläinkauppa ihan ok. Puutorilla aika törkyiset altaat. Akvaariopisteestä jotenkin tykkään, vaikka siellä kyllä lehtikaloja ja kultakaloja samassa altaassa muun muassa. ZooJatar... ei nappaa...
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Saattaa olla, jos nyt uuden asunnon saan, niin hankin sinne muutaman akvaarion. Täytyy katsoa, mistä saa sopivat akvaariot ja niiden kantajat...
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
They2
Advanced Member
Advanced Member

Mä olen noihin petoihin niin tyytyväinen. :D Popsivat noita roskakotiloita ja matelevat iloisesti kärsät heiluen ympäri allasta. Pari kertaa olleet päällekkäin, pikkupetoja tulossa? :)
Angel86
Senior Member
Senior Member

Mä en oo nähny mun petoja akvaarioissa muutamaan päivään :D Jos pedoista tykkäät ni hanki omppuja. Siistivät lasien pintoja ja ovat nätin värisiä ;)
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member

3D-tausta on postissa ja allas tilattu! Ensiviikon perjantaina saan käydä sen hakemassa. Litrojakin tuli vähän vajaa 190, kun kokoa kasvatettiin niin paljon kuin mahdollista. :)
Ensiviikolla pääsen ostelemaan hiekkaa, kiviä ja tekniikkaa. Tämä loppuviikko menee vähän lepäilyn merkeissä, kun nyt olen minä vuorostani kipeänä. :(
Lisää kuvia
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Nyt iski kudetusinto. Mulla on sekalassa parvi puna-aavetetroja jotka tuli mulle ihan pikkusena kesällä. Vaihdoin eilen altaasta vettä noin puolet. Aamulla oli evien esittelysessiot meneillään ja koko parvi ihan sekasin. Kattelin sitä touhua aikani kun huomasin, että tytöillä oli masut pyöristyneet ja niissä oli jotain ruskeaa (näistä tyypeistä näkyy siis läpi).
Noh.. ei kun sitten 18 litrasesta puolet vedestä pois ja puolet sekalan vettä tilalle. Kaivoin kaapista haavin ja meinasin et äkkiä tosta nappaan yhen tytön ja pojan ja laitan vuorokaudeks tonne pikkuseen kutemaan. No eihän noita pirulaisia kiinni saa millään joten kauppaan isompaa haavia ostamaan. Nyt sitten sormet syhyten koulussa odottelen että pääsen kotiin pyydystämään pariskunnan.
Saa nähdä tuleeko tästä mitään mutta yritetään nyt ainakin.
They2
Advanced Member
Advanced Member

Ja mistäköhän Mauiween kudetusinto tuli? :mrgreen:

Tänään kävin vilkaisemassa Puutoria ja akvaariopistettä. Mistään ei löytynyt keltakäppäniä tai sinineoneita. :frown: Eihän ne nyt varmaan niin harvinaisia nyt ole..

Puutorin merivesiallas on oli tänään hyväkuntoinen, kesän lopussa ollut iso musta leväinen allas on ihan erilainen. Plussaa Puutorille. :) Mutta, siellä oli kaksi kiekkokalaa, täysin mustia ja evät riekaleina, uivat melkein sivuttain. Mitä ne myyjät siellä nyt taas ajattelee...
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Noniin. Nyt on sitten tyttö ja poika purkissa. Mahtaakohan tosta mitään tulla.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”