Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Seraphy kirjoitti:Uhrilampaissa oli sillä murhaajalla, Buffalo Billillä jonkinsorttinen akvaario, jossa ei kuitenkaan kaloja näkynyt. Hannibalissa taasen Mangon Vergerillä (?) oli huoneessaan suuri akvaario, jossa uiskenteli mureena.
Kiva, että sarjamurhaajat tykkäävät fisuista.
Katselin juuri tositapahtumiinperustuvan Hillsiden kuristajan ja toisella serkuksista näkyi olevan ainakin lehtikaloja.
Monta kertaa Bondit mainittiin, mutta mulle mieleenpainuvin kohtaus eräästä bondista jäi vain se, että poreamme oli tehty lasista ja siellä sisällä uiskenteli kaloja...jos en väärin muista
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
Seraphy kirjoitti:Uhrilampaissa oli sillä murhaajalla, Buffalo Billillä jonkinsorttinen akvaario, jossa ei kuitenkaan kaloja näkynyt. Hannibalissa taasen Mangon Vergerillä (?) oli huoneessaan suuri akvaario, jossa uiskenteli mureena.
Leffoja ei tule mieleen, mutta Buffy, vampyyrintappajan toisella tuotantokaudella Willow:lla on akvaario huoneessaan. Tosin pahikseksi muuttuva Angel tekee kaloista selvää... (Ai mitenniin minä katsoisin teinisarjoja? )
Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi.
Mulla tulee ainakin yks leffa mieleen, mitä ei ole mainittu. Oliskohan sen nimi ollut suomeksi Kuksivatko kalat? Siinä oli joku poika joka tykkäsi hirveesti kaloista, halus kai itekin olla kala. Ja jossain vaiheessa se kuuli, että on sellaisia kaloja, jotka synnyttää eläviä poikasia, mikä ihan selvästi tarkoitti sitä, että kalat harrastaa seksiä. Jossain vaiheessa se ainakin oli jossain akvaarioliikkeessä ja katteli kaloja ja kyseli kuksivista kaloista tai jotain sellasta. En kyllä muista minkä maalainen leffa oli. Se tais tulla telkarista vähän ennen kun mä aoin harrastaa kaloja niin en katsonut niin tarkkaan, mutta leffa jäi mieleen kuitenkin aiheensa takia.
Löysinpä senkin tiedon netistä, eli: saksalaisen Almut Getton "Kuksivatko kalat?" (Fickende Fische)
fazerina82 kirjoitti:Monta kertaa Bondit mainittiin, mutta mulle mieleenpainuvin kohtaus eräästä bondista jäi vain se, että poreamme oli tehty lasista ja siellä sisällä uiskenteli kaloja...jos en väärin muista
Yhdessä pond elokuvassa yhdellä pondin vihollisella, nimi oli muistaakseni Ploufield tai joku tommonen akvaario jossa oli kaksi taistelukala koirasta. Ne taistelukalat tappeli siinä akvaariossa ja sitte se syötti sen hävinneen kalan kissaleen.
Sarjassa tartunta vaara pari heppua kuolee bakteeriin joka on peräisin isosta ja komeasta altaasta ... altaassa näkyi luonnonmuotoa olevia kiekkoja ja iso hopea arovana.
En kyllä jaksanut ketjua lukea, mutta... Oliskohan ollut viime viikolla, kun tuli "Entäs Bob" tms. Filmissä tämä Bob kanniskeli kultakalaa kaulassaan roikkuvassa hillopurkissa... Ei siis todellakaan akvaario, mutta kummiskin.
Joo, ja jossain vaiheessa hän kippasi kalan pyöreään maljaan ja sanoi "nyt voit vähän venytellä" tai jotain sinne päin. Mahtoi kala seota kun pääsi niin "suureen" kippoon, voittaahan se hillopurkissa elämisen
Uudessa elokuvassa, 'Evan, taivaanlahja', on merivesiakvaario kongressin puheenjohtajan huoneessa. Sohva on sijoitettuna akvaarion eteen, ja kun Evan istuu sohvalla, kaikki kalat ovat Evanin takana ja tuijottavat häntä.
Aqualung kirjoitti:En muista onko jo mainittu mutta Monty Pythonin Meaning of Lifessä on kyllä kaikkien aikojen pähein akvaario ikinä!
Ai minkä takia?
Maailmassa nyt vaan on asioita jotka jokaisen tulee nähdä itse (löytyy jokaisesta elokuvavuokraamosta). Ja jokainen kyllä tietää milloin juuri tämä akvaario on kuvassa - ei voi jäädä epäselväksi.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Elokuvan nimi ei tiedossa. Mutta joku amerikkalainen toimintaelokuva kyseessä (Jotain asekaupasta Aasiaan, näin mun mies selitti) ja jonkun toimistossa siis tuo akvaario. en siis ite nähnyt kyseistä leffaa.
Huomasin, että melkeen jokaiseen "hurja remontti" ohjelman (Neloselta tulee) rakennettuun/korjattuun taloon on laitettu komea, usein merivesiakvaario keittiöön... Näyttävät melkolailla "seinäänrakennetuilta". Olisi mielenkiintoista tietää, miten niille käy jos asukkaat eivät sitten olekaan kovin kiinnostuneita akvan hoidosta..
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa. kuvia akvasivuni