Pakko kertoa täälläkin mun ihanasta urossinileuasta <3 Se on tosi kiltti ja elää joka kerroksessa

Yläkerroksessakin lillii usein, etenki kun kävelen ohi. Silloin se alkaa kerjätä ruokaa uimalla pinnalla. Ihan pohjalla se ei juuri koskaan liiku, paitsi syödessään, eikä häiritse mun kolmea perhoskirjoahventa (jotka on pohjalla). Tuskin tekis muillekaan kaloille yhtään mitään. Tää mun ainakaan, muiden sinileukauroksista en osaa sanoa. Sitä paitsi tällä ei ole tyttöystävää niin saattaa senkin takia olla kesympi. Välillä arat kalat saattavat pelästyä kun tää tankki syöksyy ruaon kimppun eikä katso sivuilleen

Muulloin kukaan ei väistä tai pelkää sitä. Toinen perhonen (isompi naaras) ajaa sitä jopa takaa, vaik sinileuka on siihen verrattuna valtava. Kun mulla oli neljä liekkisuuta nekin ajo sitä takaa, varsinkin isoin, joka sekin oli sinileukaa pienempi (nyt ne on myyty ku riehuivat koko ajan, isoin ajoi toiseksi isoimman hengiltä ja isoimman lähdettyä toiseksi pienin yritti tappaa isomman naarasperhosen). Että tosi säyseitä kavereita nämä liekkikset. Ja mun sinileukauros on niin nössö, että hyvä kun puolensa pitää.
Pintavedessähän se näyttää nytkin uivan *katsoo akvaariota* Tulee pintaan aina kun kuljen ohi, luulee saavansa ruokaa. Se syö kädestä ja jos veteen laittaa sormen, se yrittää syödä senkin

Ihana, kesy otus. Syö ihan mitä vain annetaan.
Yksi punatetra on tosin kadonnut! Niitä oli 14, mutta nyt en saa kuin 13... Kadonnut on sellainen todella pieni, pahnanpohjimmainen uros. Joko se on kuollut johonkin muuhun ja sitten puhdistustiimi on syönyt ruumiin tai sitten sinileuka nappasi yöpalaa. Nuo muut punatetrat eivät luultavasti elävinä mahdu sen suuhun -etenkin mammat ovat todella tuhdissa kunnossa! Aikovatkohan ne kutea? Jos niillä on kutua mahassa, mutta ne ei kude niin sairastuvatko ne?