Meillä on n. 400 litrainen akvaario, kaksi terraarioa (toisessa viljakäärme ja toisessa -pojan huoneessa- kaksi jättiläistuhatjalkaista) sekä kaksi saksanpaimenkoiraa. Pojan, 8,5 v., kaverit kulkevat meille, kuin kotiinsa -montakertaa päivässä kuljetaan ovesta ees taas. Mutta aina on terrat ja allas saaneet olla rauhassa, samoin kuin koirat. Olenpa pojan joskus kuullut huutavankin jollekin kaverilleen, kun on koputellut pojan terraa tms.
Eniten minua rassaa miehen eräs kaveri. Meillä koirat on melkoisia "höyrypäitä", etenkin silloin, kun tulee vieraita. Kun koirat sitten asettuvat aloilleen makaamaan, pitää tämän ko. vieraan alkaa "lässyttää" (on viimeisen päälle eläinrakas tyyppi) etenkin tuolle nuoremmalle koiralle sillä seurauksella, että koirahan hyppää välittömästi pystyy ja aloittaa höyryämisen. Ja niiiiiin monta kertaa kun olen sanonut, että voitko antaa niiden olla, kun ne nyt on rauhassa.
Aikoinaan tämä ko. henkilö (lapseton, poikamies) pelotteli meidän poikaa. Kun ipana oli nuorempi ja kiukutteli jostain, uhkasi hän ottaa korvasta kiinni.

Siitäkin sanottiin monta kertaa nätisti. Poika nimittäin alkoi ihan pelätä tätä ihmistä.

Sitten mulla meni hermot ja käskin miestä pistää vieraansa ruotuun. Mies sanoi vähän painokkaammin ja pelottelu loppui siihen.