Zooplus.com / .fi

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

SJ_10
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Zooplus.com / .fi

Viesti Kirjoittaja SJ_10 »

Mulla on kyllä Zooplussalle positiivista palautetta tuotteista ja hinnoista, mutta pakata ne ei kyllä osaa.
Itse tilaan yleensä koiran ruoat sieltä, jotka on pakattu kaikki samaan pahvilaatikkoon ja voi vain kuvitella, missä kunnossa ne pahvilaatikot sitten tänne tulevat kun se paketti painaa joka kerta ainakin 30 kg! Tai ei sitä enää siinä vaiheessa voi paketiksi kutsua, kun se kotiovelle tulee. Se on oikeastaan vain läjä pahvia. Mutta joka kerta on ihme kyllä kaikki tavarat tulleet ehyenä perille ja paketissa on ollut kaikki mitä pitää. Se kai tärkeintä on. :mrgreen: :mrgreen:
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

SJ_10 kirjoitti:Mulla on kyllä Zooplussalle positiivista palautetta tuotteista ja hinnoista, mutta pakata ne ei kyllä osaa.
Itse tilaan yleensä koiran ruoat sieltä, jotka on pakattu kaikki samaan pahvilaatikkoon ja voi vain kuvitella, missä kunnossa ne pahvilaatikot sitten tänne tulevat kun se paketti painaa joka kerta ainakin 30 kg! Tai ei sitä enää siinä vaiheessa voi paketiksi kutsua, kun se kotiovelle tulee. Se on oikeastaan vain läjä pahvia. Mutta joka kerta on ihme kyllä kaikki tavarat tulleet ehyenä perille ja paketissa on ollut kaikki mitä pitää. Se kai tärkeintä on. :mrgreen: :mrgreen:
Ovat onneksi vaihtaneet zooplussalla sen ulkopakkauksen hiukan fiksummaksi kesällä :) Työn puolesta tuli reklamoitua kyseisen lafkan pakkaustaidoista sen verran paljon, että taipuivat vaihtamaan pakkausmateriaalejaan parempaan. Tietysti sitähän se ei paranna, että kaikki on samassa paketissa ilman minkäänlaista täyteainetta ja pääsevät siis mukavasti heilumaan siellä lajittelun ja käsittelyn aikana.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
LKA
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja LKA »

Täytyy taas kehua kyseisen nettikaupan palvelua :D Eilen illalla tein tilauksen muutamasta tuotteesta ja tänä aamuna oli sähköpostissa odottamassa viesti että tavarat on laitettu tulemaan, iltapäivällä seurantakoodin mukaan paketti oli jo lähtenyt Saksasta. Eheimin ulkosuodattimen takuupalautus onnistui erittäin mallikelpoisesti, kuljetusfirma soitti edellisenä päivänä ja varmisti vielä että olen lähettämässä paketin sovittuna päivänä. Zooplussan asiakaspalvelu auttoi sähköpostitse nopeasti ja perusteellisesti suomeksi. Ainoa huono puoli on että suodatin menee tehtaalle ja vasta siellä päättävät, meneekö takuuseen vai ei, ja siinähän kestää... :?
shays
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja shays »

Tuo pakkaaminen zooplussalla on kyllä parantunut huomattavasti verrattuna esimerkiksi vuoden takaiseen. Silloin tavarat tulivat aina ilman mitään täyteainetta, iloisesti irrallaan heiluen. Nyt on jo useampaan kertaan tullut niin, että paketissa on ollut täytettä ja pahvilaatikotkin on niitattu kiinni pelkän teippauksen sijaan. Taitaapa aika tuurilla silti vielä mennä :)
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja urppis »

Vuoden takaiseen on kyl tullut pakkaamiseen parannusta, mutta pieni järjen valo tuli taas zooplussan paketoinnissa... Tuli kalanruokaa ja lämmitin hillittömän isossa laatikossa, tuollainen metrin pitkäx20-30cm kanttiinsa. Sit tuli loisteputki. Mielettömän hyvin pakattu puoleenväliin asti. Loppu olikin sit pahviin ja teippiin kiedottuna. Ehjä kumminkin... Edellinen loisteputki tilaus meni monen mnta kertaa uusiksi n. vuosi sitten. Silloin pieman voimpaperia ympärillä ja tebaa.. Paketit helisivät, ollen aivan murusina, kunnes viimeinen oli kunnossa...
Huvitti tuo kalanruoka/lämmitin paketti... 8O
1000 litraa vesivahinkoa
shays
Katalysaattori
Katalysaattori

Haha, joo, noissa pakettien koossa ei ole kyllä aina ihan tolkkua.. :D Minun edellinen paketti tuli myös aivan järkyttävän suuressa laatikossa, jotain 100*80*80cm luokkaa. Sisällä oli sitten melko hyvä määrä niitä kuplamuovijuttuja..
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Mielenkiintoista lukea noista pakkauskokemuksista! Tilasin sieltä nimittäin juuri 12kg akvaariohiekkaa + muuta pienempää sälää, joten jännityksellä odotan miten ne on mahdettu pakata :mrgreen: !
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

mickey2004 kirjoitti:Mielenkiintoista lukea noista pakkauskokemuksista! Tilasin sieltä nimittäin juuri 12kg akvaariohiekkaa + muuta pienempää sälää, joten jännityksellä odotan miten ne on mahdettu pakata :mrgreen: !
Rikki sulla on jotain purkkeja ja hiekkasäkki vuottaa. Veikkaus nro. 1

Hyvä kauppa, vaikka nykyään välttelenkin ulkomailta tilaamista.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
mickey2004
Senior Member
Senior Member

^Äläs ny pelottele yhtään kuule :D ! Vaan mistäpä sitä tietää...
Dixie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Mä olen tilannut tuolta paljonkin ja ollut tyytyväinen kaikinpuolin. Tänään vasta tajusin että com.n ja fi:n puolella on eri hinnat :roll: . Sama kiipeilypuu maksaa comissa 279€/ nyt tarjouksessa 149€ ja fi:n puolella normihintaan 209€. Tyhmästä päästä kärsii lompakko.

Pääsääntöisesti olen koettanut ostaa suomalaisista nettikaupoista, mutta kyllä se pikkuhiljaa on kääntynyt zooplussan ja saksan puolelle. Hyvä esimerkki on tänään ostetut artemian lepomunat joista maksoin 15.90 kun sama tavara maksaa zooplussalla 6,8€.
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Sellaanen tuli mieleen että kun olette tuolta tilailleet niin mitä kautta olette pakettinne saaneet, onko toimitettu kotiin esim DHL:n kautta vai oletteko noutaneet postista? Niinhän se näemmä menee että jos en ole kotona kun DHL:n setä on oven takana niin paketti viedään lähimpään postiin josta sen noudan ite myöhemmin.
Miten teillä muilla?
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja urppis »

Kerran olen postista noutanut, sekä dhl, että posti on tuonut kotiovelle. Logiikka, milloin posti tuo taikka milloin on dhl:n vuoro, en ole miettinyt. Silloin kun dhl on tuonut, pakkaukset ovat olleet huomattavasti paremmassa kunnossa, liekö sattumaa vaiko käsittelyn hellävaraisuutta.... who knows. .fi puolelta olen tilannut...
1000 litraa vesivahinkoa
shays
Katalysaattori
Katalysaattori

Minulle on tullut aina niin, että DHL kuljettanut siellä Saksan puolella ja Posti sitten Suomen puolella.
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Okei, kiitos tiedoista :) !
Sain juuri meiliä että puketti on nyt "lajiteltuna logistiikkakeskuksessa". Eli ilmeisesti juuri niin kuin edellä oleva kirjoitti; Saksassa DHL ja Suomessa posti.
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Hähhää! Zooplussan paketin hain tänään postista ja oikein hyvin oli pakattu kaikki :D !
Ehkäpä siis tilaan toistekin ;)...
shays
Katalysaattori
Katalysaattori

Hyvähyvä!

Ovat näemmä oppineet pakkaamaan isommat jutut erikseen, ennen saattoi olla kissanhiekkaa säkki ja seassa jotain pienempää ja hajoavaa, samassa laatikossa siis. Nyt on jo useampia kertoja tulleet hiekat eri laatikoissa kun missä pikkusälä on.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Onkos kenelläkään kokemusta hajonneen lämmittimen (tai minkä tahansa tekniikan) palauttamisesta Zooplussalle? Huomasin tuossa, että ison (530 l) altaan lämpötila on noussut yhtäkkiä 28:aan (pitäisi olla 27), eikä juuri laske tuosta (27,5:een on peräti pudonnut :roll:), vaikka lämmittimiä säätäisi miten. Monimetallit toki hiukan lämmittää lisäksi, mutta kyllä selkeästi toisen lämmittimen termostaatissa on nyt vikaa (altaassa siis kaksi 150-wattista Jägeriä). Olen nimittäin säätänyt lämppäreitä koko ajan pienemmälle ja aamulla huomattiin, että toinen on edelleen päällä, vaikka lämpötilasäätö on 24,5 asteessa.

Olen lämppärit ostanut marraskuussa 2011, takuutahan pitäisi siis olla jäljellä periaatteessa mutta... onko tietoa miten nuo takuuasiat menevät Zooplussalla?
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Voisihan tuo pulma ratketa kalibroinnillakin. Ohjeet ovat paketissa. Mutta toki termostaatti voi olla rikki. Olen saanut uuden terraarion lämpökiven hajonneen tilalle, vaikka takuuta ei ollut voimassa. Zooplussalla on suomenkielistä henkilökuntaa:

https://www.zooplus.fi/contact/

Liitä reklamaatioon laskun numero ja tarkka kuvaus viasta. Älä lähetä sinne mitään , jolleivät sitä nimenomaan pyydä.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

akvaristi kirjoitti:Onkos kenelläkään kokemusta hajonneen lämmittimen (tai minkä tahansa tekniikan) palauttamisesta Zooplussalle? Huomasin tuossa, että ison (530 l) altaan lämpötila on noussut yhtäkkiä 28:aan (pitäisi olla 27), eikä juuri laske tuosta (27,5:een on peräti pudonnut :roll:), vaikka lämmittimiä säätäisi miten. Monimetallit toki hiukan lämmittää lisäksi, mutta kyllä selkeästi toisen lämmittimen termostaatissa on nyt vikaa (altaassa siis kaksi 150-wattista Jägeriä). Olen nimittäin säätänyt lämppäreitä koko ajan pienemmälle ja aamulla huomattiin, että toinen on edelleen päällä, vaikka lämpötilasäätö on 24,5 asteessa.

Olen lämppärit ostanut marraskuussa 2011, takuutahan pitäisi siis olla jäljellä periaatteessa mutta... onko tietoa miten nuo takuuasiat menevät Zooplussalla?
Jägerin kalibrointi on mielestäni hieman epäloogisen vaikeaa (monen mielestä varmaan juuri päinvastoinkin). Aluksi vääntelin sitä punaista rengasnuolta ja luulin sen oikeasti vaikuttavan lämpötilaan...Sitten ohjeet esiin: eli pitää säätää sitä alla olevaa jäykkää rengasta. Nuolisysteemi on vain itselle nuolilappu eikä merkitse kuin merkkiä, mikä lämpötila on kalibroitu. Ohjeen mukaan homma sitten onnistui.

Sitten jos tekee homman manuaaliste mutu-hommin. Oli vielä yksi huomioitava: kun lämpö menee alaspäin tai ylös päin, niin lämmön katkaisu on eri kohdassa. Siihen varmasti looginen selityskin.

Kokeilisin hommaa vaikka saavissa tai akvassakin. Katsoisin missä lämmössä menee päälle ja alas päin hilatessa missä sammuu - ovat siis eri lämmöt. Jättäisin siihen lämpöön, joka naksahtaa päälle ylös päin mentäessä. Eli vaikka akvan vesi 26 astetta. Renkaasta kiertäisin niin kauan, että naksahtaa lämmöt päälle. Jättäisin siihen. Ja punainen nuoli kohtaan 26 (muistilappu itselle).

Jos ei tepsi, sitten palautus/reklamaatio, jonka pitäisi toimia Zooplussalla.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Itse epäilen kyllä sitä termostaattia siinä mielessä, että ottaessani lämmittimet käyttöön, lämpötila heitti ainoastaan yhdellä asteella. Eli muistaakseni lämmittimet oli säädettynä 26:een, mutta akvaario lämpesi 27:ään. Eli ainakin alkuun nuo toimivat vallan mainiosti. Tosin heti alkuun laitoin merkille, että toinen oli enemmän päällä kuin toinen (tähän tosin saattoi vaikuttaa lämppärien asettelukin?). Ja tosiaan, mies pienensi lämmitintä tuohon n. 24 asteeseen aamulla ja vaikka altaassa vesi oli melkein 28, niin silti lämmitin oli koko ajan päällä. Nyt on kokonaan pois, koska noin suuri lämpötilaero ei mielestäni kyllä ole normaalia termostaatin "epätarkkuutta".

Toki voin tuota kalibrointiakin yrittää (toivottavasti ohjeet löytyy manuaalista suomeksi), mutta epäilen kyllä, mahtaako olla hyötyä. Varsinkin kun ottaa huomioon minun ja Eheimin (Jägerhän on Eheim) laitteiden yhteensopivuuden (eli jatkuvia ongelmia) :mrgreen:. Mutta otanpa yhteyttä sitten Zooplussaan kirahvi1:n vinkin (kiitos siitä!) mukaan, jos niikseen tulee.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Kokeile ny ämpärissä vaikka et toimiiko, se lämmittää sen ämpärin veden äkkiä yli 30 jos termostaatti rikki. Ja mulla ainakin lämpötilan säätö ja se mihin vesi lämpee altaassa on ihan eri, mutta ei muo haittaa mitä se nuppi näyttää lämmittimessä kun akvaarion lämpötila on oikein.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Eilen tuli kokeiltua saavissa "kalibrointi"ohjeiden mukaisesti tuota lämppärin toimintaa. On muuten tosiaan tehty insinöörilogiikan mukaan tuo ns. kalibrointi. Olisin kyllä kaivannut sitä kalibrointinapillista versiota lämppäristä, en luota tuohon systeemiin sitten pätkääkään. Melkoisen hölmöksi tehty mielestäni, tai sitten minä vaan mietin ihan eri logiikalla kuin muut :roll:.

Ja eilen alustavasti testattiin lämmitintä saavissa, mutta ei se kyllä mielestämme oikein hyvältä vaikuttanut... teen nyt tänään vielä uuden testin, jos tuli eilen kämmättyä jotain.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”