FISUJA? apuva apuva apuvaaa

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Re: FISUJA? apuva apuva apuvaaa

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

No ei nyt mentäisi kuitenkaan ihan ääripäihin tässä. Ei se inkkari paras mahdollinen vaihtoehto toki siihen altaaseen ole, mutta ei tuo 60 litrainen nyt liian pieni kuitenkaan inkkarille ole. Kyllä se 15 kpl siihen menee, mutta ei sitten kyllä yhtään enempää.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-Mandell-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

Sen takia mulla olikin suluissa se liian pieni [;)] Meneehän se sinne,mutta mä ainakin koettaisin ehdotella vielä muitakalalajeja jos joku jaksaa :roll: Mä en ole pikkukala-asiantuntija enkä edes harrastelija joten mä jätän sen muille :mrgreen: Onko se taistelukala vielä kuvioissa, jollakin tietoa? :mrgreen:
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
helikopteri2011
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja helikopteri2011 »

R_R oot sä ilkee tyyppi. Mari, ei ole pakko vastata ketjuihin, jos se niin kauheaa on.
Kattokaa nyt itteenne. Aikuiset ihmiset käy mollaamaan nuoria, jotka näköjään on kirjoittelussa paljon fiksumpia. Päivällä kaikki pyöritteli silmiään tuossa kummallista porukkaa ketjussa... Juu ei täällä kukaan oo ilkee, en minä ainkaan ole huomannut. Eli niinhän se on. kiusaaja ei tunnista itseään kiusaajana. Toivottavasti teillä arvoisat aikuiset ei ole omia lapsia, koska ne raukat on varmasti lytätty tyhmine kysymyksineen tosi alas. Kyselevät liikaa samoja asioita ja ei ymmärrä vaikka rautalangasta vääntäis..
Voi hyvänen aika aikuiset. yrittäkää nyt olla arvoisallanne tavalla. Hävetkää!
Ja sinä ketju aloittaja. Et ole ollenkaan tehnyt itseäsi nauru alaiseksi, vaan nämä ihmiset sen tekevät. ne mätästelee sun kalavalikoimilla ja sinä saat kaiken häpeän niskaan. näinhän tämä menee... Aloittajan syy! Sitä kiljutaan, et ei jaksa jankata samasta p*skasta, kuitenkin loppujenlopuksi ketjussa on aina jotkin muut kuin aloittaja, jotka jankuttaa.
yök!
Hienoa pohdintaa sinulle ja hienoa kun uskaltauduit tänne kalasto huolinesi... Ongelma on siinä, että akvasi on 63 litraa. Tuolla on pilvin pimein kalasto pohdintoja 200 litraisiin, joihin riittää kärsivällisyyttä vastata, koska altaat on niin isoja...
SariannaSalo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja SariannaSalo »

No voi hyvää päivää. Ei voi muuta sanoa.
240l, ragdollit "Sade" ja "Coda", berninpaimenkoirat "Ninja" ja "Hailey" sekä amerikancockerit "Laney" ja "Leon".
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Huomasitko helikopteri, että tässäkin threadissa kysymyksiin vastailtiin erittäin asiallisesti, kunnes kävi ilmi ettei kyselijä lainkaan lukenut vastauksia, kysyi samoja asioita uudelleen ja uudelleen (samassa ketjussa!), tahi ollut valmis noudattamaan saamiaan neuvoja? Mä neuvon mielelläni, mutta oletan että näkemääni vaivaa kunnioitetaan sen verran että ne rustaamani vastaukset edes luetaan... Ikinä en ole nähnyt tällä foorumilla kenellekään aloittelijalle kiukustuttuvan syyttä.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
tpraut
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja tpraut »

Helikopteri2011 on sitten hyvä ja itse selvittää kiltisti miksi tiettyjä kalalajeja ei voi laittaa tuonkokoiseen akvaarioon. Varmasti sinulla on aloittajalle oikein hyvä kalalajiehdotus ?
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Sama kysyjä kyselee useassa ketjussa, samantyyppisiä asioita. Samoja kysymyksiä on kysynyt kymmeniä muita alottelioita, joille on vastattu kysymyksiin. Jos ei vaivaudu lukemaan vastauksia, ei varmaan odotakkaan vastauksia, kunhan kirjoittaa.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja urppis »

No olihan tuo aika jankuttamista, mut ihan minunkin mielestä meni paikoin ilkeilyksi.. viittaan nyt tuohon "muksujen kirjoitteluun" Onhan muksuillakin oikeus kysellä ja heillehän voipi olla, et joutuukin pikkasen valaisemaan tarkemmin asiaa.. riippuu nyt tietenkin miten muksu on. Ja innostuvatkin pikkasen asioista enempi kuin me aikuiset...
Eihän täällä ole ikärajaa?
Kyllähän sitä tuohtuu vähemmästäkin ja juu kauheen turhauttavaa kun omia vastauksia ei lueta.. Muutaman kerran meinasin itsekin taannoin kaapeleita pitkin tulla livenä paikalle, kun ei tullut tulosta, vaikka kuinka selitti, siis ei nyt tässä ketjussa.. ja sit ku vastaus luettiin, luettiin se väärin.. aarrghh.. voi tsiisus.
Mutta elämä on. väliin menee herrrmoooo ja väliin ei.
Toivottavasti tämä ketjun originaali on nyt tullut tulokseen 12 inkkaria, taisto ja piikkisilmiä 6... eikö sitä olla tarjottu aika monta kertaa..
1000 litraa vesivahinkoa
-Mandell-
Member
Member

Ei meit nuorii oo tehty sokerista saa meitä haukkua ihan siinä missä muitakin jos me ei ymmärretä ;D Mä olen samaa mieltä Marin ja muiden kanssa, että ihan asiasta jankuttavat enkä ole kyllä huomannut minkään sortin mollaamista minkä pitäisi loukata. Tässä ketjussa kyse on tosiaankin siitä, että aloittaja ei suostu ymmärtämään mitä hänelle selitetään ja jättää sitten noudattamatta ne mitä ymmärtää.

Sä olet ilmeisesti aika uusi palstalla tai sitten et vain uskalla laittaa omalla tunnuksellasi viestiä eli et taida tietää kauhean hyvin kuinka rasittavaa on kun joku kyselee tuntikaupalla samaa asiaa ja inttää sitten että "ei kun eläinkaupassa sanottiin" TOSIN täällä on myös viisaita aloittelijoiata (onneksi) jotka ottavat neuvot vastaan ja noudattavat niitä ja pääsevät kiinni hommasta. Hienoa että päätät vetää viestiisi vihjauksia täällä kirjoittaneiden aikuisten sopimattomuudesta vanhemmiksi. Jos sulla on omia lapsia, taitaa ne olla koulukiusattuja koska jos lapsi tottuu kotona siihen että "voi kuinka ihanaa että kysyt samaa kysymystä viisitoista kertaa, annappa kun vastaan vielä kerran" niin koulussa on kyllä kusessa. Sä varmaan mielellään neuvot aloittajaa itse, kun ei me muut saada neuvoa.
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: Tas

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Mulla on inkkareita, ensin ne olivat 250l altaassa (noin 10) uiskentelit omia teitään hiljalleen altaassa eivätkä olleet kovin vilkkaita, lähinnä apaattisia.
Nyt sama parvi + paljon lisää asuvat 400l altaassa, ja nyt ne ovat parvikala joka ui kokoajan altaassa vilkkaasti ja ovat kuin silakkaparvi, siistissä muodostelmassa, kun yksi kääntyy kaikki kääntyvät, suorastaan ihana katsella niiden liikkumista kun niillä on kunnolla tilaa.
En missään nimessä pistäisi niitä isona parvena pikkukippoon.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

-Mandell- kirjoitti:Ei meit nuorii oo tehty sokerista saa meitä haukkua ihan siinä missä muitakin jos me ei ymmärretä ;D Mä olen samaa mieltä Marin ja muiden kanssa, että ihan asiasta jankuttavat enkä ole kyllä huomannut minkään sortin mollaamista minkä pitäisi loukata. Tässä ketjussa kyse on tosiaankin siitä, että aloittaja ei suostu ymmärtämään mitä hänelle selitetään ja jättää sitten noudattamatta ne mitä ymmärtää.

Sä olet ilmeisesti aika uusi palstalla tai sitten et vain uskalla laittaa omalla tunnuksellasi viestiä eli et taida tietää kauhean hyvin kuinka rasittavaa on kun joku kyselee tuntikaupalla samaa asiaa ja inttää sitten että "ei kun eläinkaupassa sanottiin" TOSIN täällä on myös viisaita aloittelijoiata (onneksi) jotka ottavat neuvot vastaan ja noudattavat niitä ja pääsevät kiinni hommasta. Hienoa että päätät vetää viestiisi vihjauksia täällä kirjoittaneiden aikuisten sopimattomuudesta vanhemmiksi. Jos sulla on omia lapsia, taitaa ne olla koulukiusattuja koska jos lapsi tottuu kotona siihen että "voi kuinka ihanaa että kysyt samaa kysymystä viisitoista kertaa, annappa kun vastaan vielä kerran" niin koulussa on kyllä kusessa. Sä varmaan mielellään neuvot aloittajaa itse, kun ei me muut saada neuvoa.
tuota noin.. mulleko tuo oli, että ei uskalla laittaa omalla tunnuksella viestiä... Kun mulla ei ole tuota omempaa tunnusta kun tuo urpojaturbo.. eikä tääl kukaan ole omalla nimellä viel laittanu viestii... Ja joo uusi palstalla. pari kuukautta sit vasta löysin tieni tänne.. oon lukenu palstaa, mut ei oo ollu asiaa kirjoitella...
Sanoppa mitä henkilötietoja laitan, niin uskallan kyllä...
juu ja ymmärsin.. tuo on aika raivostuttavaa tuo jankuttaminen... mut tuli pikkasen paha mieli kun mennään pois akvaario aiheesta muksuttelemaan... Koko kommentti olis menny mulle ihan täydestä, jos olis ollu vaikka jankuttaja... Iälleen kukaan ei voi mitään... ja toiset on lapsellisempia kuin toiset, iästään katsomatta...

--------------------------

Tässä naureskelin itelleni, et johan tuota on 6 sivua puitu inkkarii- piikkisilmää ja mikähän se yksn nyt olikaan.. kato ku ei enää muista... Aloittaja vois ottaa tuo kala lista mietintäänsä ja katsoa se lukumäärä sit ihan itse..
Aletaan olla niin lähellä jo tuota sun tulevaa kalastoa, että lopusta selviydyt jo itse... 3/6 sivua on inkkarii-piikkisilmää- ja sitä kolmatta.. niin joo taistoa...
1000 litraa vesivahinkoa
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: Tas

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

urpojaturbo kirjoitti: .. oon lukenu palstaa, mut ei oo ollu asiaa kirjoitella...
...
siihen nähden ettei ole asiaa oot saanu alkuvuodessa aika mahtavan määrän kirjoituksia aikaiseksi.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Nallurainen kirjoitti:
urpojaturbo kirjoitti: .. oon lukenu palstaa, mut ei oo ollu asiaa kirjoitella...
...
siihen nähden ettei ole asiaa oot saanu alkuvuodessa aika mahtavan määrän kirjoituksia aikaiseksi.
heh oon kova puhumaan.. kait myös kirjoittamaan...
Laitoin akvaarion uudelleen pystyyn joulukuun alussa, eipä oo ollu tosiaan kalattomana paljoa jutun tynkää.. Akvaario kipeyksissäni oon lukenu ja roikkunu palstalla.. moneen kertaan oon meinannu rekisteröityä, mutta sit kun tuo akvaario oi tuossa käynnissä tuli alettua.. Vuorotyötä tekevänä, oon joskus yksin päivällä muutaman tunnin kotona, alkaa näppis savuamaan.. aina huomaa kun turboturvalla on aamuvuoro putki, kun sitä ei näy...
Mut tosiaan en mä tähän viel oo sisään päässy niin hyvin, et tajuaisin kaikki jutut, mitä tääl on tapana ym.. joten jos mun pitää jonkin yleisen tavan takia lisätä tuohon profiiliin jotain tietoja ittestäni, niin kyllä lisään.. en mä halua kirjoitella täällä mitenkään "ei uskalla seistä sanojensa takana tyyppinä"
Uutuuttaan jännää tää homma :mrgreen:
1000 litraa vesivahinkoa
helikopteri2011
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja helikopteri2011 »

kalastoa ottaisi pienempiä tetroja. värikkäitä ja pienempiä.. vaikka neon tetroja... eikös taistelukala oo aika hyvä ja piikkisilmät pohjalle.
suski-87
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja suski-87 »

Itse ottaisin tuon kokoiseen altaaseen ennemmin jotain pienempiä tetroja, kuten sinineontetroja tai hehkutetroja. Saisi sitten reilumman kokoisen parven ilman että allas keikkuu maksimikansoituksen rajoilla. Itsellä on nyt inkkareita parisenkymmentä 344-litraisessa, enkä kyllä laittaisi samaa määrää täysikasvuisia 63-litraiseen. Myyntikokoisten poikasten kanssa allas varmasti näyttäisi tuollakin määrällä ihan ok:lta, mutta kun ne siitä sitten kasvavat. Itselläkin on nyt pienempiin fisuihin tutustuminen käynnissä, kun kakkosaltaan kalastoa mietin.
viineri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja viineri »

helikopteri2011 kirjoitti:kalastoa ottaisi pienempiä tetroja. värikkäitä ja pienempiä.. vaikka neon tetroja... eikös taistelukala oo aika hyvä ja piikkisilmät pohjalle.
*Huoh*
Neontetrat ja taistot ei oikein sovi lämpötilavaatimuksiltaan yhteen. Neontetralle alle 25 astetta ja taistolle yli 25 astetta. Mieluiten yli 26 astetta. Itselläni taisto viihtyi ihan hyvin tossa 26 asteessa. Piikkisilmiä menee pohjalle sellanen viitisen kappaletta ja parvikaloja voi ottaa noin 10. Pienempiä lajeja tietysti enemmän. Noita piikkisilmiä ostettaessa täytyy muistaa, että pohjalla on hienoa hiekkaa.

Hyvä helikopteri: Älä tule tänne mollaamaan muiden kirjoituksia, jos et itse pysty antamaan kunnon vastauksia.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

noniin ! nyt pari asiaa selväksi :roll:

ensinnäkin, alkaa pikkuhiljaa kaduttaa, etten vain pysynyt siellä suomi24:ssa, vaan tulin tänne odottaen joitakin akvaexperttejä [}:)] toki täällä on niitäkin, mutta tuollaiset: "älä kysy monta kertaa peräkkäin , jäkäjäkäjäkä..." voisi jättää pois, sillä kun on monta kymmentä viestiä vastattu, niin vain viimeisen muistaa täydellisesti, muut unohtuu, miltei kokonaan tässä kaameassa koeviikko kiireessä :(
mutta kiitos niille, jotka ovat vastanneet järkevästi, ne olen kopionut ja liittänyt talteen WoldPad:illä... :D

toiseksi, kun luin taas nuo kymmenen uusinta vastausta, joku itki, kun on kuusi sivua kolmen lajin yhteensopivuudesta... jos olisit lukenut koko ketjun, olisit huomannut, että osa oli tuollaisia itkuviestejä, monta mielipidettä monnisista, Markun kirjojakin taisi olla yksi sivu täällä... sitä vaan, että itsekkin pidensit keskustelua, enkä nähnyt viestissäsi YHTÄÄN juttua näistä kolmesta lajista... haukkuja vaan... no ei siinä mitään, meitä nuoria saa haukkua, katsotaan sitten kun jotkut ovat vanhainkodeissa, ja itkevät, kun ei kukaan käy kurkkaamassa... Anyway, on täällä sellaisiakin henkilöitä, keitä kävisin viihdyttämässä ihan 24/7, he ovat auttaneet, neuvoneet ja opastaneet.

niin joo, eipä pidä unohtaa, että tekin olette olleet aloittelijoita, kaikki. Jep, olette [;)]
ja minä nyt haluan vain saada mahd. paljon tietoa, ettei vaan tule vältettäviä eläinkärsimyksiä...

mutta hei, kiitos kaikille, jotka ovat tosissaan vastanneet, teidän suuri apunne oli tarpeen

Vika ei ollut kenessäkään... vedotaan huonoihin päiviin [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
viineri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja viineri »

MA7xGe: Osta/lainaa kirjastosta Markku Varjon Akvaariokalat-kirja. Siinä on lueteltu lähes kaikkien akvaariokalojen perusvaatimukset. Siitä oli ainakin itelleni iso apu alkuvaiheessa.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

noniin, taas löytyi yksi järkevä vastaus [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Nyt turhaudun minäkin!!! Tuo kirjoista kirjoittelu nimenomaan lähti siitä, että me puhuttiin noista kirjoista, mitä kannattaa lainata ja lukea. Otitko sinä silloin vaarin yhtäkään kirjaa. Puhuttiin just tuosta akvaariokalat kirjasta, väiteltiin, mikä on uusin ja mikä luotettavin... haloiiii!
Mitä sinä näistä ketjuista luet....? Kyllähän kaikki vastaukset täytyy ottaa jotenkin huomioon, niissä on monia vinkkejä, mistä saat vastauksia kysymyksiis...
Ja kysyit, onko joku antanut kalalle nimeä jo ennenkuin se on muuttanut uuteen kotiin.. Juu. Meillä on joka kalalla nimi. Toiset on jo nimetty autossa matkalla kalakauppaan. Helmi sai nimen, kun sitä alettiin miettiä (rihmakala) sit yks päivä lähdettiin nimenomaan helmiä ostamaan...
Ja jos oot tarkkana tuon mun nimimerkin kanssa... Juu ne on mun kaloja kanssa. Mun silmäteriäni, piti olla partiksia (akkoja) mutta plekoja kait on. niiden mukaan ostan akvaarioni. suurennan kunnes on riittävää mittaa noille murusille. Nyt ne on pieniä, mutta ne kasvaa koko ajan ja lopulta kait sen 500+ altaan joudun hankkimaan...
Joillekin tää on henki ja elämä!!! Hienoa kun olet aloittanut tään hienon harrastuksen, mutta ole tarkkana ja lue & ota selvää asioista. Alku on aina hankalampaa ja tuntuu monimutkaiselta kaikenmaailman vesiarvot ja kalojen sopivuudet, mutta kun vaan kahlaat tietoa läpi, aika nopeesti pääset kärryille siitä suunnasta, mitä mikäkin tarvitsee.
Elikkä nova on teille nyt muuttamassa, ja niitä fisuja ei tarvi kaikkia samalla kerralla sinne tölkkiin ostaa... voit taydentää kalasia myöhemminkin. Sit ei tule ainakaan sitä turhautimista, kun "nyt on tullut noita kaloja ja mä kerkesin ostaa jo nämä..." maltti on valttia.
1000 litraa vesivahinkoa
-Mandell-
Member
Member

urpojaturbo kirjoitti:tuota noin.. mulleko tuo oli, että ei uskalla laittaa omalla tunnuksella viestiä... Kun mulla ei ole tuota omempaa tunnusta kun tuo urpojaturbo.. eikä tääl kukaan ole omalla nimellä viel laittanu viestii... Ja joo uusi palstalla. pari kuukautta sit vasta löysin tieni tänne.. oon lukenu palstaa, mut ei oo ollu asiaa kirjoitella...
Sanoppa mitä henkilötietoja laitan, niin uskallan kyllä...
juu ja ymmärsin.. tuo on aika raivostuttavaa tuo jankuttaminen... mut tuli pikkasen paha mieli kun mennään pois akvaario aiheesta muksuttelemaan... Koko kommentti olis menny mulle ihan täydestä, jos olis ollu vaikka jankuttaja... Iälleen kukaan ei voi mitään... ja toiset on lapsellisempia kuin toiset, iästään katsomatta...

eiiii ei ollut sulle vaan helikopterille :D
MA7xGE kirjoitti:noniin ! nyt pari asiaa selväksi :roll:

ensinnäkin, alkaa pikkuhiljaa kaduttaa, etten vain pysynyt siellä suomi24:ssa, vaan tulin tänne odottaen joitakin akvaexperttejä [}:)] toki täällä on niitäkin, mutta tuollaiset: "älä kysy monta kertaa peräkkäin , jäkäjäkäjäkä..." voisi jättää pois, sillä kun on monta kymmentä viestiä vastattu, niin vain viimeisen muistaa täydellisesti, muut unohtuu, miltei kokonaan tässä kaameassa koeviikko kiireessä :(
mutta kiitos niille, jotka ovat vastanneet järkevästi, ne olen kopionut ja liittänyt talteen WoldPad:illä... :D

toiseksi, kun luin taas nuo kymmenen uusinta vastausta, joku itki, kun on kuusi sivua kolmen lajin yhteensopivuudesta... jos olisit lukenut koko ketjun, olisit huomannut, että osa oli tuollaisia itkuviestejä, monta mielipidettä monnisista, Markun kirjojakin taisi olla yksi sivu täällä... sitä vaan, että itsekkin pidensit keskustelua, enkä nähnyt viestissäsi YHTÄÄN juttua näistä kolmesta lajista... haukkuja vaan... no ei siinä mitään, meitä nuoria saa haukkua, katsotaan sitten kun jotkut ovat vanhainkodeissa, ja itkevät, kun ei kukaan käy kurkkaamassa... Anyway, on täällä sellaisiakin henkilöitä, keitä kävisin viihdyttämässä ihan 24/7, he ovat auttaneet, neuvoneet ja opastaneet.

niin joo, eipä pidä unohtaa, että tekin olette olleet aloittelijoita, kaikki. Jep, olette [;)]
ja minä nyt haluan vain saada mahd. paljon tietoa, ettei vaan tule vältettäviä eläinkärsimyksiä...

mutta hei, kiitos kaikille, jotka ovat tosissaan vastanneet, teidän suuri apunne oli tarpeen

Vika ei ollut kenessäkään... vedotaan huonoihin päiviin [;)]
Hyvä, eiköhän tästä poäästä vielä joskus järkevään tulokseen kun kuitenkin haluat kalojesi paratsa, niitäkin löytyy kenelle se on ihan sama :roll:
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

luin kaikki vastaukset, ihme kyllä, mutta tiedän jo, mitä kirjoja Loimaalta saa kirjastosta... ja ne on enimmäkseen luettu (enemmän tai vähemmän [;)] ) läpi...
mutta anyway, noita Markku Varjon kirjoja on Loimaalla, mutta se vuoden 2010 Akvaariokalat (?) on Mellilässä... ja tänään kävin sitä kysymässä, varattu Huhtikuun puoleenvällin asti :cry:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

MA7xGE kirjoitti:luin kaikki vastaukset, ihme kyllä, mutta tiedän jo, mitä kirjoja Loimaalta saa kirjastosta... ja ne on enimmäkseen luettu (enemmän tai vähemmän [;)] ) läpi...
mutta anyway, noita Markku Varjon kirjoja on Loimaalla, mutta se vuoden 2010 Akvaariokalat (?) on Mellilässä... ja tänään kävin sitä kysymässä, varattu Huhtikuun puoleenvällin asti :cry:
Dääm!!! Se on oikeesti paras! hmmm... mistähän tuon sais.. huutonet? Siel saattaa olla ihan pilkkahintaan joskus kirjoja... Mä huusin ihan vaan hinnan takia yhen akvaariokirjan hinnan takia, joku 4euroa +pk pari euroo... oli vissiin se 120 akvaario kalaa. kiroittajaa en muista. ei nyt niin hulppee kirja, mut ihan iltalukemiseks kelpaava...
1000 litraa vesivahinkoa
BTM
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja BTM »

urpojaturbo kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti:luin kaikki vastaukset, ihme kyllä, mutta tiedän jo, mitä kirjoja Loimaalta saa kirjastosta... ja ne on enimmäkseen luettu (enemmän tai vähemmän [;)] ) läpi...
Dääm!!! Se on oikeesti paras! hmmm... mistähän tuon sais.. huutonet? Siel saattaa olla ihan pilkkahintaan joskus kirjoja... Mä huusin ihan vaan hinnan takia yhen akvaariokirjan hinnan takia, joku 4euroa +pk pari euroo... oli vissiin se 120 akvaario kalaa. kiroittajaa en muista. ei nyt niin hulppee kirja, mut ihan iltalukemiseks kelpaava...
Niin tuota kirjaa siis saa akateemisesta kirjakaupasta. Myös nettikaupasta ja alehintaan... Aiemmin jo siitä mainitsi. Meni vissiin silloin osalta ohi.
Ostan kasveja: Sammalet, hatturuoho, pennilehti, viuhkalehti. YV!
Myyn Kauniston hiekkaa (noin 20 kg), akvaarion taustamuovi (kaksipuoleinen, kasvi/kasvi+kanto, käyttämätön ). YV!
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Tämä jotenkin mennyt ja harhautunut pahasti jo ohi alkuperäsestä, joten lukitus?
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”