Voin hyvin uskoa, ja itse vastasit omaan ihmettelyysi.KalaKissa kirjoitti:Voitteko uskoa että maksoin omista Siniravuista 30€/kpl kun ostin Prisman yhteydessä olevalta liikkeeltä. En kyllä enää osta sieltä pahemmin mitään , mutta kun olivat ainoat heti saatavilla olevat ravut. En vaan tajua miten noin kalliit liikkeet ees pysyy pystyssä kun on hyviä akvaariokaloihin perehtyneitä liikkeitä ja niiltä saa paljon halvemmalla. Uskoisin että olisin saanu halvemmalla noi ravutkin jos olisin vaan jaksanu odottaa että minun tekemä tilaus tulee mutta nojaa, turha siittä enää on valittaa.
Kysymys: "En vaan tajua miten noin kalliit liikkeet ees pysyy pystyssä."
Vastaus: " ..olivat ainoat heti saatavilla olevat ravut"
Jos tarvitsen lääkäriä, on siihenkin kaksi vaihtoehtoa. Odottaa pääsyä kunnalliseen halvemmalla, tai mennä heti yksityiselle ja maksaa siitä enemmän.
Jäi vaan taas ihmetyttää, että olet itse tehnyt päätöksen ostaa tuon hintaiset ravut, itse tajuamalla vielä että jostain joskus voisi saada halvemmallakin. Silti tästä on mainittava sellaisella äänensävyllä, kuin sinut olisi liikkeenpitäjä ryöstänyt etkä siellä meinaa asioida enää.
Toki tuohon lääkäri vertaukseen vielä vaikuttaa se, että mikään harrastaminen ja siihen ostetut tarvikkeet eivät ole mikään elämisen ehto tai pakollisuus. Kaikki tässä harrastuksessa on aivan vapaaehtoista.