Hmm. Mitenköhän tämä nyt tuntuukaan niin kauhean teennäiseltä?
shays kirjoitti:Ketjussa sinä väittelit toisen käyttäjän kanssa ja sinun aloitteesta väittely alkoi mennä aika pitkälti henkilökohtaisuuksien latomiseen taikka tahalliseen provosointiin.
Debugger kirjoitti:Viestit alkavat joissain osin rikkoa yhtä tärkeimmistä huomion kohteista, nimittäin: Henkilökohtaisuuksiin meneminen! Tätä säiettä tarkkaillaan nyt ja asiattomat viestit häipyvät bittiavaruuteen, törkeyksistä paukahtaa varoitus armotta.
Mites sitten sinä, kun itse menet tässä viestiketjussa myös itse hx:n suhteen henkilökohtaisuuksiin? Onko se moderaattoreilta sitten sallittu vai? Missä kohtaa se säännöissä sitten lukee, jos näin on? Ota ensin tikku pois omasta silmästäsi, ennenkuin alat muiden silmiä operoimaan.
Entäs sitten se tapaus, kun minulla oli ostoilmoitus "blyxa japonica" kasvista, mikä osottautuikin vääräksi kasviksi. Silloinkin ostaja kehotti yleisesti, ettei minulta kannata ostaa
mitään. Siellä ei kyllä käytetty nimerkkiä, se on totta. Kuitenkin herra Tuusulasta, joka myy blyxaa ei varmasti montakaan ollut silloin sillä hetkellä. Kamalaa, jos pidätte aw-porukkaa niin aivottomina, etteikö he muka olisi tajunnut, kenestä tässä oli kysyms. shays vetosit silloin siihen, ettei missään kohtaan käytetty nimimerkkiä, mutta silti mun mielestä tuo oli henkilökohtaisuuksiin meneminen.
Asian olisi vielä ymmärtänyt, jos se olisi ollut aiheellinen. Eipäs vain ollut. Ostaja itse sanoi silloin, että summa jonka olin valmis maksamaan takaisin oli hänelle
OK ja samaan aikaan tulee yleiselle palstalle itkemään asiasta kuin pienet tytöt. Olisiko mun sitten ilmavoimien avulla pitänyt tietää, että ostajalle kysiesen summan takaisinmaksu ei olekaan ok, vaikka hän näin itse minulle yv:llä sanoi?? Ja sinä tietenkin työnsit nokkasi asiaan, vaikka et edes ottanut asiasta selvää jne. Tutki ensin ja hutki vasta sitten, kuuluu sanontakin. Niin ja jos joku haluaa ne keskustelut nähdä, niin ei muuta kuin yv:tä kehiin.
Mihin tässä tapauksessa hävisi siis tuo, että henkilökohtaisuuksiin puututaan? Vai enkö mä sitten ihmisenä miellyttänyt sen vertaa, että ette viitsinyt/halunnut puuttua millään tavalla asiaan? Saiko ostaja edes varoitusta, tuskin.
Pointti tässä on nyt se, että ei tarvitse siellä pyhällä taivaallisella pilvellä leijua, ennenkuin oikeasti
itse toimitte omien asettamien sääntöjen mukaisesti. Vaatikaa vasta sen jälkeen sitä muilta.
Kuitenkin on erittäin hyvä, että
vapaaehtoiset moderaattorit viitsivät nähdä vaivaa yhteisen hyvän vuoksi. Kyllähän se on kiva, että foorumia pidetään siistinä jne. Iso kiitos kaikille moderaattoreille siitä. Kuitenkin kaikki moderaattorit ei ilmeisesti osaa hommaansa sillein miten pitäisi. Tosiaankin, joku roti nyt tähän hommaan
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)