Kalojen valtakunnat
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kalojen valtakunnat
Vau! Tosi hyvältä näyttää. Täälläkin vihertää joku! Nimittäin kateudesta 

720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
No ollaan sitten kateellisia molemmin puolin..mirauria kirjoitti:Vau! Tosi hyvältä näyttää. Täälläkin vihertää joku! Nimittäin kateudesta

- Liitteet
-
- ..tässä on vertailukuvaa viikon takaa.. Kyllä alkaa jo kuvista tosiaan erottaa, että kasvua on hyvinkin tapahtunut! :) Olin itsekin ihmeissäni, kun vertasin näitä kuvia! :D
- akvaarioni.jpg (180.06 KiB) Katsottu 5259 kertaa
-
- akvaario.jpg (135.44 KiB) Katsottu 5264 kertaa
-
- Junior Member
Oho, on kyllä todella hyvin kasvit kasvaneet! Ihanan rehevää
ja uskon että piilevä väistyy kyllä pian tieltä.

Toivotaan tosiaan, että tuo levä häipyisi pian..Ginger kirjoitti:Oho, on kyllä todella hyvin kasvit kasvaneet! Ihanan rehevääja uskon että piilevä väistyy kyllä pian tieltä.

Nyt muuten alkaa tuo akvaarion rehevyys olla mieleinen itsellenikin..

-
- Advanced Member
Wau!
Hurja, kuinka on kasvit kasvaneet. Näyttää ihan tosi hyvältä!

Samaa olen itse ihmetellyt tässä koko viikon, kun tuntuu, että kasvit ovat ruenneet kasvamaan ihan silmissä!mirauria kirjoitti:Wau!Hurja, kuinka on kasvit kasvaneet. Näyttää ihan tosi hyvältä!

Tänään olikin seuralan siivouspäivä.. Samalla täytyi siistiä myös kasveja ja tehdä tilaa rusolehti rubiinille, että erottuisi paremmin tuon viherryksen keskeltä!
Kasvu on edelleen jatkunut huimana ja myös levää löytyy edelleen, mutta onneksi se piilevän näköinen levä on alkanut hävitä pikkuhiljaa.. Toisaalta uutena levä tulokkaana olen huomannut sellaisen vihreä pilkkuisen levän..
No toivotaan että sekin ainakin vähenisi, jos ei kokonaan häivy! 
Otin taas ennen ja jälkeen kuvat, että näette tekin tuon viherryksen ennen kasvien karsimista!
Huomenna vuorossa taistiksen ja täplisten kodin siivousurakka!

Otin taas ennen ja jälkeen kuvat, että näette tekin tuon viherryksen ennen kasvien karsimista!

Huomenna vuorossa taistiksen ja täplisten kodin siivousurakka!

- Liitteet
-
- akvaario ennen siivousta.jpg (140.04 KiB) Katsottu 5026 kertaa
-
- akva siivouksen jälkeen.jpg (142.23 KiB) Katsottu 5026 kertaa
Kaunista on, täytyy kyllä sanoa. Pystyisitkö kertomaan vielä tarkemmat speksit eli mitä kemikaaleja nyt käytät, valaistusaika ja millaiset valot jne.
-
- Advanced Member
Huh, mikä kasvusto. Ihan mahtavasti lähteneet kyllä kasvit kukoistamaan. Minäkin tahon! 

Kiitos, kiitos!kirahvi1 kirjoitti:Kaunista on, täytyy kyllä sanoa. Pystyisitkö kertomaan vielä tarkemmat speksit eli mitä kemikaaleja nyt käytät, valaistusaika ja millaiset valot jne.

Minäpäs yritän kertoa mahdollisimman tarkkaan noita valaistus- ja kemikaaliyksityiskohtia, mitä minulla nyt on käytössä..

Eli valaistuksena minulla on sylvanian aquastar putki 18w, T8 kannalla. Valolämpötila siinä on 10 000 kelviniä. Toisen putkena on vanha sylvanian (standard) daylight putki, myöskin 18w ja T8 kannalla oleva.. Värilämpötila on tässä putkessa vain 6500 kelviniä. Valaistusaika on 13,5 tuntia/päivässä. Daylight putken laitan päälle noin 1-1,5 tuntia myöhemmin. Aquastar putki siis päällä koko tuon 13,5 tuntia/päivä.
Lannoituksena käytän nestelannoite profitoa, noin kahden viikon välein ( eli joka toinen vedenvaihtokerta.. ). Välillä olen käyttänyt sitä myös viikottain, mutta harvemmin. Seurailen tuota kasvien kuntoa ja kasvua ja siitä päättelen, tarvitseeko joka viikko profitoa, vai riittäkö tuo joka toinen viikko.. Profitoa laitan hieman vähemmän kuin ohjeessa sanotaan, eli jotain 5-6 milliä. Kasviryhmien juurille olen laittanut yhden palasiksi murretun 7 kuulan ( siis yksi/kasviryhmä.), sitten grypto -nimisiä juurilannoite tabletteja on myös esim melalehtien ja tripartitan juurilla, mutta voin sanoa, että mielestäni nuo 7 kuulat ovat parempia ja aionkin laittaa niitä seuraavan kerran myös näille. Rusolehti "rubinille" laitan juurille 1 ferrotabsin murrettuna paloiksi. Nämä kaikki juurilannoitteet ovat pitkävaikutteisia, joten niitä ei tarvitse kovin usein lisäillä.. Minä vaan olen niitä joutunut välillä laittamaan uusiksi, kun on tullut vanhat imaistua vahingossa lapolla pois!

Aquasafekin varmaan luetaan kemikaaliksi, ja sitä siis käytän jokaisessa vedenvaihdossa!

Tässäpä ne taisi ollakkin kaikki, mitä nyt on ollut käytössä, valaistuksesta lannoitukseen!

On tosiaan hirvittävät kasvustot nyt!mirauria kirjoitti:Huh, mikä kasvusto. Ihan mahtavasti lähteneet kyllä kasvit kukoistamaan. Minäkin tahon!

Hei siltsu! Mulla ei viimeks näkyny tota sun laittamaa linkkiä!Siltsu kirjoitti:Juu, viime keväänä tuli etsittyä Paavo matskua kaikin konstein, mutta silloin tuli vedettyä vesiperä. Asiaan voisi aktivoitua uudelleen ja katsoa mitä kaikkea sitä löytyykään.Sellainen ananastalo oli muistaakseni mitoiltaan aika pieni, joten sen voisi "piilottaa" tuonne sujuvasti.
http://tiwibzone.tiwib.netdna-cdn.com/i ... aments.jpg Menisköhän tää liian pitkälle?
Ehkä mäkin saan tuon sammaleen menestymään, kun mullakin on nyt kaksi putkea.Ja itse asiassa, pitikin lisätä ostoslistaan vielä ne heijastimet! Ja ehkä olisi syytä harkita tuon yhden altaan osalta vaihtoehtoista kasvilannoitetta, kun tuo käytössäni nyt oleva ProFito ei oikein vastaa tarpeisiini... Harmi että sitä litkua tuli hankittua kerralla 5 litraa. Mitä taikoja sä käytät kun allas on levätön ja kaunis valaistuksista riippumatta?

Mutta siis asiaan; Tuommonen just oli se paavo pesusieni akva, jota silloin suunnittelin pienessä mielessäni!

-
- Junior Member
Tuossa Paavo Pesusientä: http://www.zooroyal.de/aquaristik/aquar ... p=1&f=1980
Heh, onpas hauskoja!tulkku kirjoitti:Tuossa Paavo Pesusientä: http://www.zooroyal.de/aquaristik/aquar ... p=1&f=1980

-
- Junior Member
On tilattavissa. Tilasin juuri paketin sieltä, tosin en Paavo Pesusientä.
Toimitus Suomeen maksaa 12,90. 

No sehän on kätevää!tulkku kirjoitti:On tilattavissa. Tilasin juuri paketin sieltä, tosin en Paavo Pesusientä.Toimitus Suomeen maksaa 12,90.

-
- Senior Member
No niin, nyt päästiin asian ytimeen.jennali kirjoitti:Heh, onpas hauskoja!tulkku kirjoitti:Tuossa Paavo Pesusientä: http://www.zooroyal.de/aquaristik/aquar ... p=1&f=1980Toivottavasti siltsukin näkee!
Onkohan nuo tilattavissa suomeenkin..?

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
-
- Junior Member
Ole hyvä!
Olen tilannut tuolta useampaan kertaan, ja olen tykästynyt, vaikka en osaakaan saksaa. 

Siitähän tuleekin hyvä ylläri!
Laita sitten siltsu kuvia, kun tuo ananastalo kotiutuu akvaarioon!
Se on myös hieno, se jalmarin koti.. Siis se pääpatsas!
Tässähän ihan innostuu itsekin!! 

Tulkku; Mä kans häkellyin siitä, kun ne sivut oli saksaksi!
Siksi kysyinkin, että voiko sieltä tilata, kun en osannut sanaakaan saksaa lukea, saati kirjoittaa tai puhua! 

-
- Junior Member
Sanakirja.org on hyvä apu tiukassa paikassa ja onneksi siellä on kuvat ja google pelaa. 

-
- Senior Member
On sitten tilaus tehty!
Laitoin ostoslistaan samalla 4 purkkia ruokaa, niin tulee kuoletettua nuo postikulutkin, kun olivat sen verran edullisia! En minäkään saksaa osaa, mutta kääntäjällä pärjää... Ja miehen paypal tilillä

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
-
- Junior Member
Sehän oli nopeaa toimintaa.
Olisipa minullakin sellainen "miehen paypal-tili"... 

-
- Senior Member
Juu, tuo tili on oikein kätevä ja pätevä. Tuossa kohtaa olen tekeytynyt tyhmäksi ja todennut aina, että en osaa näitä maksujuttuja, niin asia hoituu. Ei ole mies vielä ihmetellyt miten saan kuitenkin tilauksen siihen vaiheeseen...tulkku kirjoitti:Sehän oli nopeaa toimintaa.Olisipa minullakin sellainen "miehen paypal-tili"...

Ei tuota tilausta tarvinnut kauaa miettiä, kun ollaan sitä ananastaloa jo etitty vaik mistä. Pitää myöhemmin miettiä sitä Jalmarin taloa tai ravintola Ravunkuorta. Tuolta voi jatkossakin tehdä ostoksia, kun oli mieleisiä ruokiakin valikoimissa monta sivullista.
100L L046, tetroja
100L L046, tetroja