Onkohan nää kasvaimet muuten kuinka yleisiä akvaariokaloilla?
Varmaksi en sano, mutta muistelisin kaloillekin voivan tulla rasvakasvaimia, jotka ovat ikävän näkösiä mutta vaarattomia.valkyria kirjoitti:Oih, vauvakalat on kyllä aina niin mukavia
Meillä porskuttaa kaiken kaikkian enää YKSI poikanen.. :/
Kova kato on siis käynyt, en oikein tiedä mihin ne poikaset kupsahtelee.. Ruokaa pitäisi olla riittävästi tarjola, vettä vaihdan tuohon 30l purkkiin joka päivä hieman (+vedenparannusainetta).
Noh.. edes se yksi hengissä, ja nuo helmimonnisethan kutivat tässä muutama päivä sitten taas, ihan tuolla seuralassa. Eli kyllä täällä kutuinnokkuutta on, ja varmasti poikasia tulossa myös jatkossa <3.
Joudun ilmeisesti lopettamaan kääpiörihmakala naaraan. Olen seurannut nyt viikon, hieman reilu.. sillä on punainen patti pyrstössä, johon selkeästi menee verisuonet (näkyy, koska ne punertavat selvästi, vaaleassa kalassa). Patti on hitaasti kasvanut, mutta kala voi normaalisti ja syö yms. Luulen siis kasvaimeksi, kun verisuonetkin näkyvät.
Kyselin jo paikallisesta eläinkaupasta, heillä on kääpiörihmakala naaras, varasinkin sen. Täytyy tosin katsoa, mitä tuolle potilaalle tehdään ennen uuden kalan kotiuttamista.
Jep, ne ongelmat joista tietää, voi sentään hoitaa pikaisestikalaton1 kirjoitti:No ootpa saanut edulliseen hintaan sokkelosi![]()
Ongelmia helpompi kestää kun itse tietää mistä ne johtuu, niinkuin tuo sinunkin tapauksesi.
Nuo levät mullakin se asia mikä välillä kiusaa, ei onneksi mitään sen vakavampaa.
Ethän sä mitään tunge, kyllä tänne ihan kaikki saa kommentoida, ja suotavaakin on jopatiiasu kirjoitti:Anteeksi, että tungen keskusteluunne. Itsekin olen kokeillut papukaijalehteä sekä n.400-litraiseen, jossa on elämää, että silloin pelkästään kasvien käytössä olleeseen pikkuakvaan. Ei menestynyt. Lienee sitkeä, koska ei varsinaisesti kuollut, mutta monnit ja plekot kai olivat sitä mieltä, että se oli aina väärässä paikassa ja jyräsivät yli. Täysin siis riippumatta kasvin sijoituspaikasta.
Pikkuakvassa pysyi aina samanlaisena. Ei siis kuollut, mutta ei lähtenyt kasvamaan / lisäääntymäänkään.
Joo, mulla kasvoi kyllä kovin iloisesti ja nopeasti "rihmastona" pitkin pohjaa, mutta taimilla oli väliä noin 5cm. Ei voi varmaan puhua enää yksittäisistä aukkopaikoista:) Olisi varmaan pitänyt vähän "taitella" sitä vartta tai pätkiä ja tihentää kasvustoa, mutta en osannut/ymmärtänyt/jaksanut.jos matossa näkyy ns. aukkopaikkoja