No niin nyt tulossa 450l allas kotiin, joka löytyi tältä samalta kylältä kaiken lisäksi! Kaarinalta ostin uudet "sisukset" Eheimin (2217, onko hyvä?) ulkosuodattimeen. Olin jo ostamassa 160l allasta, mutta tämä isompi allas sattui sitten kohdalle. Itseni myös tuntien olisin joka tapauksessa joutunut suurentamaan allasta jossain vaiheessa...
Kypsyttely siis alkanee lähipäivinä. Hiekan ja hs-suolan ostoon joudun vielä ennen sitä. Arvatkaa kihelmöikö??

))
Käytössä on 85l(tällä hetkellä meillä siis täplämonnisia, seeproja, kiilakylkiä ja huulirihma. Kiilakyljistä pidän kovasti ja monnisista. Seeproja ja rihmoja en enää aio laittaa), käytänkö tätä hyväksi kypsytyksessä vai pidänkö tankit ihan erillään? Ajattelin itse että turvallisinta ehkä olisi kuitenkin pitää erillään?
Kalastosta olen kuitenkin mennyt jo ihan ymmälleni, valikoimaa on niiiin paljon! Jotkut affenet ja monnit kiinnostaisivat, toki muitakin ihania lajeja olisi, mutta nämä kaksi nyt ainakin mainitakseni.
vesi hanasta otettuna on pH:ltaan n.7.
Altaassa arvot ovat n. 6.5-7.0. Nitriitti 0.
dH- ja nitraattitestit saan tänään (kyllä,aikaisemmin ei ole ollut).
Eli mitä laittaisit tähän altaaseen?
Miten paljon vaikuttaa muuten noiden puusomisteiden pitäminen altaassa? Ajattelin että hapantavat vettä? Ainakin partikset tarvivat kantoja.
Kiitoksia jos joku vastaa!
Ja kiitos tälle palstalle olemassaolemisestaan!