Akvaario Kurki Tikkurilassa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

jarvij kirjoitti:Eipä sitä kummoisia hankintoja enää tehtävänä ole.
Rasti seinään, onko meillä tässä akvaristi jolla on jo kaikkea? :mrgreen:

Täällä suunnitellaan 600l hankintaa 317l tilalle, jolloin 317 menee 130l tilalle ja 130l tulisi "pallovaarioksi"... Voi voi tätä hulluutta :roll:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Yleisöakvaarioissa kannattaa tosin muistaa se, että "se hoito ostetaan". En tiedä, miten ko. liike on bisneksensä hoitanut, mutta olettavasti siten, että mitä useammin siellä käy tai kauemmin viipyy, maksaa se palvelun ostajalle enemmän. Sinänsä yksinomaan palveluntarjoajaa ei voi syyttää, jos itse akvaarion omistaja ei halua akvaarion ylläpitoa riittävästi.

Akvaario Kurki olisi varteenotettava liike, jos altaat/kalat olisivat hiukan paremman hoidon alla. Liikkeeseen teen silloin tällöin vierailun ihan siitä syystä, että menen vain katselemaan kaloja huvikseni. Harvoin sieltä mitään jää mukaan, kun ne altaat, joista jotain kiinnostavaa löytyy, niin osa altaan kaloista on mulkosilmäisiä, laihoja tai kyyhöttävät jossain pohjalla. Samoin vakituisille asukkaille voisi liike tarjota kyllä asianmukaiset olot. Ikäväkseni pitää todeta, että liike tuo myös kaiken maailman mutantteja maahan, josta piiiiiiiiitkä miinus ja vaikuttaa suuresti ostopäätökseeni - en kannata liikkeitä, joiden valikoimasta löytyy papukaijoja, epämääräisen näköisiä kultakaloja yms. Tavallisissakin kaloissa on valinnan varaa jo riittävästi!

Liikkeellä on varsin hyvä mahdollisuus korvata Sörnäisten Lemmikkikeskus kokonsa puolesta. Aikaisemmin Lemmikkikeskus kuului vakiopaikkaan, jossa tuli käytyä useammin, kun sijaintinsa puolesta oli täysiosuma ja kalatarjontaa oli aina tanganjikalaisiin asti mukaanlukien meriötökät. Tällaisessa liikkeessä asioi varsin mielellään.

Jos ongelma juontuisikin todellisesta aikapulasta - ripeäotteiset myyjät eivät saa päivän aikana hoidettua liikkeen altaita yksin - niin kantsiskohan omistajan vaikka mennä parina päivänä viikossa itse liikkeeseen auttamaan myyjiä? Tai palkata uusi (osa-aikainen) myyjä?

On sinänsä mielenkiintoista, että kaloillahan ei eläinsuojelullisesti ole väliä. Jos liikkeessä olisi muita eläimiä, juoksisi siellä eläinsuojeluviranomainen varmaan yhtenään, mutta kun kyseessä on vain kalat... Huolenpidosta ei tarvitse välittää silloin, jos aika ei riitä?

Kyllä varmasti jokaiselle ko. liikkeessä asioinneelle on syntynyt oma mielikuvansa liikkeestä jollain perustein. Onko se sitten negatiivinen vai positiivinen, sille on aina jokin peruste. Omien kokemusten jakaminen ei ole lynkkausta, vaikka joku tuossa niin väittikin. Kehua kyllä saisi, mutta...

Ja varnasti yksi jos toinenkin akvaarioliikkeessä työskentelevä seuraa tätäkin viestiketjua sormet ristissä toivoen, ettei hänen liikettään mainittaisi, joten tässä lienee hyvä todeta: Negatiivinen imago säilyy huomattavasti pitempään kuin positiivinen. Negatiinen kokemus muistetaan vuosienkin päästä, positiivinen unohdetaan lähes samantien.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Adrianna kirjoitti:
jarvij kirjoitti:Eipä sitä kummoisia hankintoja enää tehtävänä ole.
Rasti seinään, onko meillä tässä akvaristi jolla on jo kaikkea? :mrgreen:

Täällä suunnitellaan 600l hankintaa 317l tilalle, jolloin 317 menee 130l tilalle ja 130l tulisi "pallovaarioksi"... Voi voi tätä hulluutta :roll:
Kyllä kaikkea on riittävästi! Aikoinaan oli enemmän akvaarioita kaikilla herkuilla; nyt on vähenemään päin. Jossain vaiheessa ei enää jaksa, ja silloin se loppuu kokonaan. Täällä kun ei olla ikuisesti!
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
herle
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja herle »

Olen aina saanut hyvää ja asiallista palvelua Kurjesta. Yksikään kala ei ole kuollut ym... Olen asioinnut Kurjessa jo yli 10 vuotta ja aion asioida edelleenkin.
Mielipiteitähän on monia, mutta on aika karua, että yksittäisten asioiden vuoksi mollataan koko kauppaa. Asiathan saattaisivat olla toisin, kun seuraavan kerran kaupassa kävisi. Mutta kaikillahan on ne omat kriteerit, minkä perusteella kauppansa valitsee. Ihmisiä on moneen lähtöön, eiköhän jokaiselle joku "paras" akvaariokauppa löydy.
P.hystrix rausku uiskentelee altaassa.
Fizu-Fani
Junior Member
Junior Member

...

Viesti Kirjoittaja Fizu-Fani »

Kun kävin siellä kurjessa (asun tikkurilan lähellä joten kurki on aika vakituinen paikka) kysymässä pandamonnisista kysyin jotain että saisinko 4 naaras pandamonnista ja 3 koiras pandamonnista niin myyjä vastasi en voi taata että saat 4 naarasta ja 3 koirasta sillä nämä ovat liiän pieniä tunistettavaksi vaikka itsekin kuin katsoin altaaseen niin samantien tunnistin naaraan ja koiraan :|
hölmö rakkaus.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Re: ...

Fizu-Fani kirjoitti:... vaikka itsekin kuin katsoin altaaseen niin samantien tunnistin naaraan ja koiraan
Mitenkäs erotit koiraan ja naaraan toisistaan noin nopeasti?
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Tulipa käytyä kurjessa ja matkaan tarttui loistokuntoisa seepra ottoja.
Muutoinkin asiat näyttivät olevan hyvällä mallilla kyseisessä liikkeessä, vaikka vähän ahdasta olikin ja asiakkaitakin oli jonoksi asti.
Noin viisitoista vuotta kyseisessä liikkeessä kuukausittain asioineena en voi kuin ihmetellä joihinkin pikkuasioihin tarttuvia akvaristeja, jotka etsimällä etsivät virheitä ko.liikkeestä. Menettekö yleensäkin akvaarioliikkeisiin etsimään mahdollisia virheitä hoidossa, asiakaspalvelussa tai sitten löytyykö sairaita kaloja altaista ja onko siellä mahdollisesti mutanttejakin joukossa? "Minä en sitten koskaan asio kyseisessä liikkeessä, koska siellä oli 2 mulkosilmä kultista". Mielestäni pitäisi pitää mielessä jonkinlainen suhteellisuuden taju arvostelussakin.
Myöskin nimimerkin takana piilottelu arvostellessa on epäreilua. Pitäisi olla sen verran selkärankaa, että käyttää omaa nimeänsä arvostellessa jotain nimeltä mainitsemaansa liikettä tai henkilöä.
In numbers of ten the power is in one.
Raaka-Arska
Member
Member

Kurki

Viesti Kirjoittaja Raaka-Arska »

Itse en ole kyseisessä liikkeessä käynyt, mutta menen käymään ehkä tas:in kanssa siellä suurhuutokaupan ohella. Ja periaatteessa isoja kaloja ei voi kieltää tuomasta suomeen koska se pitäisi kieltää koko eu:ssa. Ja harrastajat eivät saa pitää liikkeistä mustaa listaa jotka myyvät haimonneja tai mulkosilmäkultiksia tai parrotteja meinaan siitä liikkeen omistaja voi laittaa kyseiset henkilöt raastupaan.

Uskoisin jos liikkeen omistaja näkisi tämän keskustelun niin hän raivostuisi ja olen jutellut parin paikallisen tamperelais liikkeen kauppiaan kanssa ja he sanoivat että aw:ssa ei ole kiva käydä koska jotkut ihmiset ovat siellä joka asiasta valittavia pilkun,,,,,,,,,,,.

Ja henkilökunnalla on oikeus pitää röökitaukoja ja olen itsekin nähnyt parinkin liikkeen myyjän pitävän röökitaukoa ja se ei hetkauta minua p,,,,n vertaa
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Re: Kurki

Raaka-Arska kirjoitti:Ja henkilökunnalla on oikeus pitää röökitaukoja ja olen itsekin nähnyt parinkin liikkeen myyjän pitävän röökitaukoa ja se ei hetkauta minua p,,,,n vertaa
Itse asiassa ei ole. Tervetuloa palvelualalle!
Jos näin liikkeen sisäisessä politiikassa on määrätty, ei röökille saa mennä ja piste. Syyksi voidaan vaikka sanoa että asiakkaat valittavat kun myyjät haisevat kamalilta.

Toiseksi, sehän nyt on maailman tyhmin temppu lykätä koko henkilökunta yhtä aikaa tupakalle. Kyllähän sen nyt yksinkin osaisi tehdä... Miksi antaa asiakkaalle tosi huono vaikutelma liikkeestä, kun ketään ei näytä työnteko kiinnostavan. [;)]
aqua2002 kirjoitti:Yleisöakvaarioissa kannattaa tosin muistaa se, että "se hoito ostetaan".
Tuohonpa meilläkin "pissi" yksi seuran hoitoallas. Itse eivät evääkään heilauta altan eteen, haluavat n. 250% ylikansoittaa sen ja loppujen lopuksi haluavat että heidän allas hoidetaan täysin ilman minkäänsortista korvausta. Pitäkööt perunansa, sanon minä [}:)]
-Antti-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

No niin kaikki Kurkeen vaan, akvaarioharrastajat hakemaan seepraottoja ja harraste- ja ammattivalittajillehan löytyy aina jotain!

Antti
sadie
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja sadie »

Raaka-Arska kirjoitti: Ja periaatteessa isoja kaloja ei voi kieltää tuomasta suomeen koska se pitäisi kieltää koko eu:ssa.

Uskoisin jos liikkeen omistaja näkisi tämän keskustelun niin hän raivostuisi ja olen jutellut parin paikallisen tamperelais liikkeen kauppiaan kanssa ja he sanoivat että aw:ssa ei ole kiva käydä koska jotkut ihmiset ovat siellä joka asiasta valittavia pilkun,,,,,,,,,,,.
Mun puolesta voitais kieltää jotkut kalat vaikka koko EU:ssa eikä mua hetkauttais p,,,,n vertaa (tai hetkauttais, mut positiiviseen suuntaan).

Toiseksi hyvä kauppias osaa ottaa kritiikin vastaan, vaikka se olisikin negatiivista (toki osan voi antaa kadota mielestä nopeammin). Jos ottaa vaan pelkän positiivisen palautteen vastaan niin kuinka kummassa osaa koskaan parantaa toimintaansa?!

Ja näillä kahdella kommentillani en ota mitenkään kantaa nyt tässä juuri kyseessä olevaan liikkeeseen, vaan ihan yleistä pohdintaa tämä.
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Raaka-Arska kirjoitti:Ja periaatteessa isoja kaloja ei voi kieltää tuomasta suomeen koska se pitäisi kieltää koko eu:ssa.
Miksi ei eläinsuojelulain perusteella?
Ja harrastajat eivät saa pitää liikkeistä mustaa listaa jotka myyvät haimonneja tai mulkosilmäkultiksia tai parrotteja meinaan siitä liikkeen omistaja voi laittaa kyseiset henkilöt raastupaan.
Minkähän lain perusteella omistajalla olisi oikeus saada korvausta? Sananvapaus on tietääkseni edelleen Suomessa olemassa.

Haastetaanko kuluttajavirastokin (valituslautakunta) oikeuteen, kun pitävät "mustaa listaa" yrityksistä, jotka eivät toimi kuluttajavalituslautakunnan näkemyksen mukaan? Kuluttajavalituslautakunnan päätös ei ole millään tavoin lainvoimainen eikä yrityksillä ole mitään perustetta noudattaa päätöstä. Siitä huolimatta he päätyvät kuluttajaviraston pitämälle "mustalle listalle", jos eivät toimi päätösten mukaisesti.

Tietysti jos haukut yritystä perusteettomasti ja kirjoitat perusteettomia, se on asia erikseen.
Uskoisin jos liikkeen omistaja näkisi tämän keskustelun niin hän raivostuisi
No, eiköhän hän ole tietoinen. Ehkä ottaa opikseen - toivottavasti.
ja olen jutellut parin paikallisen tamperelais liikkeen kauppiaan kanssa ja he sanoivat että aw:ssa ei ole kiva käydä koska jotkut ihmiset ovat siellä joka asiasta valittavia pilkun,,,,,,,,,,,.
Niin, en minäkään katsoisi suopealla, jos en saisi tehdä voittoa kaikesta ja ihan miten haluan, vaan tekemisiäni arvosteltaisiin. On se vaan niin, että päähän taputellaan, kun hyvää sanotaan, mutta ruoskaa tulee, kun pahaa edes ajatellaan.

OT:
Adrianna kirjoitti: heidän allas hoidetaan täysin ilman minkäänsortista korvausta.
Tuli mieleen kesätyöpaikkahakemus: "Lähetä hakemus vasta sitten, kun tiedät saavasi harjoittelurahan oppilaitokseltasi!" tai "Ruksi tämä kohta, jos saat harjoittelurahaa." (Vaikea arvata, miten kesätyöntekijät valitaan.)
/OT
Tuukkis kirjoitti:Mielestäni pitäisi pitää mielessä jonkinlainen suhteellisuuden taju arvostelussakin.
Valitettava tosiasia on, että osalta liikkeistää puuttuu tuo mainitsemasi suhteellisuudentaju.

Tavallista, kaunista ja akvaarioon sopivaa kalaa on vaikka muille jakaa, mutta silti pitää kaikenmaailman jättiläisiä ja mutantteja hommata myyntiin. Ei mene minun järkeeni sitten millään. Valitettavasti, ja tällaiset liikkeet päätyvät henkilökohtaiselle boikottilistalleni ;) Niin, eihän se yritystä kaada, jos en siellä asioi, mutta samalla tavalla ajattelevia on useita. Näistä useista syntyy suurempi joukko, joka kantaa rahansa viereiseen liikkeeseen.

Akvaarioliikkeidenkin kannattaisi muistaa, että harrastajajoukko on suhteellisin pieni Suomessa ja suusta-suuhun kulkevat tieto etenee nopeasti. Tyhmä liikkeenomistaja ajattelee hetkellistä suurta voittoa, fiksu pitempi aikaista. Ehkä ennen asiat oli toisin kuin nyt, nykyään nettikin toimii nopeana tiedonvälittäjänä. Ennen ei ehkä tällainen omahyväinen käytös vaikuttanut yrityksen saamiin voittoihin, mutta mites nykypäivänä, kun tiedonvaihto onnistuu helposti hyödyntäen eri kanavia?
mariana
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mariana »

Joku puhui noista styroxeista akvaarioiden päällä.Muistaakseni kaikissa niitä ei ole ja ne joissa on niin ovat karanteenissa?Mulla hyvä kuva kurjesta,mukavia myyjiä ja hyvää palvelua.Sen sijaan kobylin ei ole tehnyt hyvää vaikutusta minuun.Eräälle ystävälleni myivät haarniskamonneja 2kpl 68 litraseen altaaseen tietäen että akvaario harrastusta aloittelevalla ystävälläni on niin "pieni"akvaario.Ja kaikki kalat joita ystäväni tähän otti,ovat keskenään epäsopivia.Tiedän että asioista täytyy itsekin ottaa selvää mutta mielestäni liikkeelläkin on jonkin näköinen vastuu.
Ainoa miinus kurjessa tosiaan on noi kasvit,ne ovat joka kerta olleet loppu kun olen käynyt ja uusi lähetys tulossa seuraavana päivänä.Mutta kuitenkin paras kauppa tikkurilassa.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

aqua2002 kirjoitti: Tyhmä liikkeenomistaja ajattelee hetkellistä suurta voittoa, fiksu pitempi aikaista.
En tietenkään ole perillä liiketaloudellisesta tietämyksestäsi, mutta uskallan väittää, että liikkeenharjoittaja, joka pyrkii nopeaan "suureen voittoon" (tarkoittanet siis rahallista voittoa), majailee jossain ihan muulla kaupan alalla kuin eläinkauppiaana. Erikoistuneesta kalakaupasta nyt puhumattakaan...
-Gone fishing-
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

hx kirjoitti:
aqua2002 kirjoitti: Tyhmä liikkeenomistaja ajattelee hetkellistä suurta voittoa, fiksu pitempi aikaista.
liikkeenharjoittaja, joka pyrkii nopeaan "suureen voittoon" (tarkoittanet siis rahallista voittoa), majailee jossain ihan muulla kaupan alalla kuin eläinkauppiaana. Erikoistuneesta kalakaupasta nyt puhumattakaan...
Niinpä, akvaariokauppiaat tekevät hyväntekeväisyyttä ja vähät välittää siitä, tuleeko voittoa lainkaan :roll: Liiketoiminta on vain harrastus eikä sillä pyritä lainkaan voittoon.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

aqua2002 kirjoitti:
hx kirjoitti:
liikkeenharjoittaja, joka pyrkii nopeaan "suureen voittoon" (tarkoittanet siis rahallista voittoa), majailee jossain ihan muulla kaupan alalla kuin eläinkauppiaana. Erikoistuneesta kalakaupasta nyt puhumattakaan...
Niinpä, akvaariokauppiaat tekevät hyväntekeväisyyttä ja vähät välittää siitä, tuleeko voittoa lainkaan :roll: Liiketoiminta on vain harrastus eikä sillä pyritä lainkaan voittoon.
Sinulla on sitten varmaan akvaarioliike kun noin hyvin tiedät.

Akvaarioliikkeeet eivät tuota kauheita voittoja, sillä usein ko. liikkeiden omistajat perustavat firman kun on itseään kiinnostava liikeidea ja mielenkiintoa ko. asiaa kohtaan.

Kurki on sen verran pieni firma tulos pulelta, että ei ole kannattavaa ottaa lisää työvoimaa (olen keskustellut myös omistajan kanssa monesti).
Itse käyn viikottain ko. liikkeessä ja ei ole ollut nyt yhtään kuollutta tai sairasta kalaa.

Ja vielä kaiken lisäksi nämä ketjut ovat kiellettyjä nykyään aqua-web:issa.

topic

Eli modet lukkoon tämä

Linkittämässäsi tekstissä ilmoitetaan, että asiallista kritiikkiä saa esittää, mutta silmitön, järjetön haukkuminen ja mustamaalaaminen ei ole sallittua. Mutta kaikille nyt huomautukseksi ja helpotukseksi että tämän keskustelun jatkossa on syytä katsoa edelleen todella tarkasti että mitä kirjoittaa. Nämä missä käyttäjillä on huomautettavaa kannattaa lähettää mieluummin tuon ilmoita-nappulan kautta : R
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

paul kirjoitti:Sinulla on sitten varmaan akvaarioliike kun noin hyvin tiedät.
Ei ole, mutta tiedän, että hyväntekeväisyydellä ei elä :mrgreen:
Akvaarioliikkeeet eivät tuota kauheita voittoja, sillä usein ko. liikkeiden omistajat perustavat firman kun on itseään kiinnostava liikeidea ja mielenkiintoa ko. asiaa kohtaan.
Heheh! No, ajattele asiaa noin, jos haluat. Ilmeisesti kaikki akvaarioliikkeiden perustajat ovat sitten lottomiljonäärejä, kun eivät tarvitse sitä voittoa liiketoiminnaltaan.

Tiedänpä eräänkin huomattavasti Kurkea pienemmän liikkeen Helsingissä, jossa työskentelee nykyään kait jo 5 työntekijää ja liiketilaa on ruhtinaaliset.. hmm.. Yksiön verran?
Kurki on sen verran pieni firma tulos puolelta, että ei ole kannattavaa ottaa lisää työvoimaa (olen keskustellut myös omistajan kanssa monesti). Itse käyn viikottain ko. liikkeessä ja ei ole ollut nyt yhtään kuollutta tai sairasta kalaa.
En tiedä Kurjen liikevaihtoa, eikä se järin kiinnosta minua. Sen mitä siellä olen vieraillut ja ympärilleni katsellut, niin en ihmettelisi, vaikka tekisi tappiota. Mutta hyvä jos ovat nyt parantaneet altaiden yleiskuntoa, kun kerroit, ettet ole kuolleita etkä edes sairaita kaloja nähnyt.

Olikos muuten Kurjessa joku Paul niminen töissä?? :roll:
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

aqua2002 kirjoitti:
paul kirjoitti:Sinulla on sitten varmaan akvaarioliike kun noin hyvin tiedät.
Ei ole, mutta tiedän, että hyväntekeväisyydellä ei elä :mrgreen:
Heheh! No, ajattele asiaa noin, jos haluat. Ilmeisesti kaikki akvaarioliikkeiden perustajat ovat sitten lottomiljonäärejä, kun eivät tarvitse sitä voittoa liiketoiminnaltaan.
En puhunut voiton tekemisestä vaan ne ei tuota niin hurjasti kun luulet. Vaikka kala maksaisi paljon niin kyllä se maksaa maahantuojallekkin.

Ota asiaoista selvää ennen kuin rupeat väittämään mitään.
Tiedänpä eräänkin huomattavasti Kurkea pienemmän liikkeen Helsingissä, jossa työskentelee nykyään kait jo 5 työntekijää ja liiketilaa on ruhtinaaliset.. hmm.. Yksiön verran?
Ja mitä se koko siihen vaikuttaa ja oletko varma onko kaikki oikeita työntekijöitä eikä esim omistajan lapsia?
Kurki on sen verran pieni firma tulos puolelta, että ei ole kannattavaa ottaa lisää työvoimaa (olen keskustellut myös omistajan kanssa monesti). Itse käyn viikottain ko. liikkeessä ja ei ole ollut nyt yhtään kuollutta tai sairasta kalaa.
En tiedä Kurjen liikevaihtoa, eikä se järin kiinnosta minua. Sen mitä siellä olen vieraillut ja ympärilleni katsellut, niin en ihmettelisi, vaikka tekisi tappiota. Mutta hyvä jos ovat nyt parantaneet altaiden yleiskuntoa, kun kerroit, ettet ole kuolleita etkä edes sairaita kaloja nähnyt.

Olikos muuten Kurjessa joku Paul niminen töissä?? :roll:
En ole töissä Kurjessa vaan olen pitkäaikainen asiakas jota [sensuroitu] kun joku ottaa elämäntehtäväkseen haukkua jotain paikkaa jossa on löytänyt kuoleen kalan. Käyn siellä usein ja ihmettelen edelleen tuota sinun väitettäsi, että altaat on huonossa kunnossa.

Ei ole tarkoitukseni nostaa mitään liikettä muiden yli, mutta perättömien valheiden levittäminen saa minut [sensuroitu] vihaiseksi.

[}:)]
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

aqua2002 kirjoitti:
hx kirjoitti:
No niin. Siitä liiketaloustuntemuksesta en edelleenkään tiedä, mutta sisälukutaidon kehittäminen olisi kyllä paikallaan...
-Gone fishing-
SpeedyGame
Junior Member
Junior Member

Suosittelen...

Viesti Kirjoittaja SpeedyGame »

Leppävaaran Leppävaario on se liike,minkä löydettyäni en näe tarvetta vaihtaa. Tietty käydään silloin tällöin muuallakin painamassa nenä lasiin ja toteamassa,että kappas,taas näitä miljoonakaloja [;)] Leppiksen äijä osaa asiansa,eikä vain rahankiilto silmissään myy mitä tahansa mihin tahansa. Ja etenki jos tekee mieli jotain erikoista tai taviksia täysikasvuisina,kantsii käydä kurkkimassa. Huomenna tulee ne meidän kauan kaivatut salamanteriplekot *huoh*. Kurjesta ei henkkoht kokemusta ole.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

paul kirjoitti:En puhunut voiton tekemisestä vaan ne ei tuota niin hurjasti kun luulet.
Riippunee paikasta. Turha yleistää, jos Kurki (lähde: aikaisemmin kirjoittamasi) ei kannata, etteikö joku muu liike kannattaisi.

Jotkut liikkeet pärjäävät paremmin - yleisin ne, joilla on hyvä paine akvaristien piirissä ja, joita suositellaan alituiseen vierailukohteiksikin.

OT
Ota asiaoista selvää ennen kuin rupeat väittämään mitään.
Samat sanat - sinulla nuo väitteet näyttävät perustuvat kaikki Kurkeen. Liikkeitä on kuitenkin aika paljon enemmän kuin Kurki siellä, Kurki täällä ja Kurki joka puolellla.

/OT
Ja mitä se koko siihen vaikuttaa ja oletko varma onko kaikki oikeita työntekijöitä eikä esim omistajan lapsia?
Olen varma. Jos liikkeessä on yksi akvaario ja toisessa viisi akvaariota, kummassa luulet, että asiakkaat asioivat ennemmin ja kumman liikevaihdon oletetaan olevan suurempi (ehkä voitonkin)? Totta kai liikkeen koolla on väliä jo senkin takia, millaiset tuotevalikoiman sinne saa. Ja jottei taas joku puutu tähänkin, niin luonnollisesti suuri tuotevalikoima ei tarkoita suurta myyntiä, varsinkaan jos omistaja ei osaa valita tuotteita siten, miten ne menevät.
En ole töissä Kurjessa vaan olen pitkäaikainen asiakas jota [sensuroitu] kun joku ottaa elämäntehtäväkseen haukkua jotain paikkaa jossa on löytänyt kuoleen kalan. Käyn siellä usein ja ihmettelen edelleen tuota sinun väitettäsi, että altaat on huonossa kunnossa.
Ote Maisun kommentista, joka on aika paljon ristiriidassa sinun kommenttiesi kanssa: "Kurjesta käytiin pitkiä ja monivivahteisia keskusteluja jo muinaisella nyyssiajalla, ja omistaja kävi muistaakseni kertaalleen esitelmöimässä näkemyksistään HAS:n kokouksessakin. Tuolloin selitykset kuolleille ja sairaille kaloille painottuivat henkilökunnan vähyyteen ja ajanpuutteeseen"

Omistaja itsekin on myöntänyt, että kalat ovat sairaita ja sinä pitkäaikaisena asiakkaana edelleen väität muuta. Ettet puhuisi kaiken aikaa vain palturia? Hassua, että jopa omistaja tietää huonon tilanteen, mutta sinä asiakkaana et.

Lisäksi luin tämän keskustelun sivulta 1 tälle sivulle ja tässä kommentti Kurjesta: "Akvaario Kurki olisi varteenotettava liike, jos altaat/kalat olisivat hiukan paremman hoidon alla. Liikkeeseen teen silloin tällöin vierailun ihan siitä syystä, että menen vain katselemaan kaloja huvikseni. Harvoin sieltä mitään jää mukaan, kun ne altaat, joista jotain kiinnostavaa löytyy, niin osa altaan kaloista on mulkosilmäisiä, laihoja tai kyyhöttävät jossain pohjalla. Samoin vakituisille asukkaille voisi liike tarjota kyllä asianmukaiset olot. Ikäväkseni pitää todeta, että liike tuo myös kaiken maailman mutantteja maahan, josta piiiiiiiiitkä miinus ja vaikuttaa suuresti ostopäätökseeni - en kannata liikkeitä, joiden valikoimasta löytyy papukaijoja, epämääräisen näköisiä kultakaloja yms. Tavallisissakin kaloissa on valinnan varaa jo riittävästi! "

Aika hassua, että kommentoit tuota "ottaa elämän tehtäväkseen haukkua jotain paikkaa". Vaikka kuinka luin tuon kommenttini, niin en edes aasinsillalla saanut siitä haukkumaa aikaiseksi "hau, hau!".
Ei ole tarkoitukseni nostaa mitään liikettä muiden yli, mutta perättömien valheiden levittäminen saa minut [sensuroitu] vihaiseksi.
Mahtaisitko kuitenkin olla sinä itse, joka niitä perättömiä puhuu? Lue yltä Maisun kommentti ja vertaa sitä sinun omiin kommentteihisi terveistä, hyväkuntoisista kaloista ja kunnollisista altaista.

Ja olisitko vielä ystävällinen ja näyttäisit tästä threadistä yhden perättömiän viestin!
hx kirjoitti:No niin. Siitä liiketaloustuntemuksesta en edelleenkään tiedä, mutta sisälukutaidon kehittäminen olisi kyllä paikallaan...
Eiköhän ne akvaariokauppiaatkin parhaansa mukaan yritä maksimoida voittonsa. Mä en usko, että akvaariopalstalla kannattaa puhua pörssimeklareista ja heidän voitontavoittelustaan. Jospa lukiset ko. kommentin sillä silmällä, että asetut akvaarioliikkeen myyjän kenkiin ja mietit, miten saat nopean voiton lyhyellä ajalla.

Nopea voitto -> myydään mitä vain, miten vain ja missä kunnossa vain. Lyhyellä aika välillä tehty mahdollisesti taloudellista voittoa.

Pitkän ajan tuotto -> vahvistetaan asemaa akvaristien keskuudessa laadukkaana liikkeenä. Pidetään yllä hyvää imagoa, jolloin jossain vaiheessa akvaristien suusta alkaa kuulumaan "Siellä kannattaa vierailla kun käyt Hgissä." "Se on ehdoton paikka" "Sieltä saa neuvoja.." jne.

Aloitteleva akvaristi kysyy, missä liikkeessä kannattaisi vierailla. Mitä luulet, että siihen vastataan, jos on kaksi liikettä valinnaisena: liike, jonka ensi sijainen tavoite oli maksimaalinen voitto lyhyellä aika välillä vai liike, jonka ensi sijainen tavoite oli päästä akvaristien suosioon. Kumman luulet pärjäävän kilpailussa paremmin pitempään?

En ole ekonomi, mutta ilman ekonomin papereitakin uskallan väittää, että liikkeen, jonka ensi sijainen tavoite on hyvä imago akvaristien keskuudessa tulee pärjäämään kilpailussa paremmin kuin liike, jonka imago on huono.
ritvaleena
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja ritvaleena »

Herras jesta mitä sarkasmia harrastatte arvon akvaristit. Olen kurjen asiakas
ja käyn siellä lähes kuukausittain jos en ostamassa, niin ainakin katsomassa
josko jotain uutuuksia löytyisi. Voin sanoa että akvaariot ovat olleet aina siinä kunnossa kuin voisi kuvitella niiden olevan kun niitä kuormitetaan jatkuvasti myyntitarkoituksessa. Hei siellä myydään kaloja!! Jos nyt pienenä anekdoottina suuntaan ruoholahti voisin kertoa. Työpaikkani sijaitsee kyseisen yrityksen lähellä ja olen yrittänyt ostaa sieltä muutaman kerran surviaista. Kaveri ilmeisesti omistaja aikansa pakastimella hapuiltuaan ilmoitti
kyseisen tuotteen loppuneen ja ystävällisesti tarjosi muutamaa kappaletta
ilmaiseksi mikä nyt sinänsä ystävällistä, mutta sitten seuraavan kerran kun poikkesin tilanne uusiutui, johon tämä henkilö minut ilmeisesti muistettuaan totesi että odottaa milloin tahansa tekstiviestiä että ovatko pakasteet tulossa että kiitos eiköhän tämä riitä minulle siitä kaupasta... opetus tässä minä vain saivartelin [;)]
harrastusta jo vuodesta 82
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

ritvaleena kirjoitti: Olen kurjen asiakas
ja käyn siellä lähes kuukausittain jos en ostamassa, niin ainakin katsomassa
josko jotain uutuuksia löytyisi.
Aika harvaan käyt, minä käyn kantapaikassani pari kertaa viikossa. :mrgreen:
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

ritvaleena kirjoitti:Hei siellä myydään kaloja!!
Niin monessa muussakin liikkeessä, mutta itse olen Kurjessa nähnyt karuimmat altaat. Tosin olenkin sellainen hempeilijä joka tykkää että kaloilla on myyntialtaissakin tilaa piiloutua jos tarve tulee, ja mahdollisuus liikkua enemmänkin kuin muutama sentti suuntaansa. Mukavaahan se on että tarjoavat isoja kaloja (mm. isoja oskareita, rauskuja ja terä(?)kaloja) mutta niitä varten voisi sitten hankkia kunnon altaat, 500+ litraa. Jos ei ole tilaa niin siten ei kannata myydäkkään niitä.

Helppohan se on tosin täältä "haukkua", täällä Kouvolassa kun liiketilojen vuokrat ovat vähän muuta kuin pks:lla, jne jne. Kuhan totesin vaan [;)] .
pcm
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pcm »

Kävimpä minäkin viime viikolla Kurjessa kaloja katsomassa, ilman osto aietta. Ja täytyy kyllä sanoa, että olin tosi pettynyt akvaarioiden ja kalojen kuntoon. Kuolleita, pelokkaita ja epämuodostuneita kaloja todella monessa altaassa, ja vedet vielä aika sameita. Muutamassa suodattimet eivät toimineet. Säälitti kala parat !
Kerran olen ko. paikasta kaloja ostanut, silloin altaat olivat paremmassa kunnossa kuin nyt, mutta silloin jo ajattelin, että tuskin toiste ostan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”