Näkisi myös miten veden sähkönjohtavuus muuttuu akvaariossa veden vaihtojen välissä.
"Vedenparannusaine"
Valvoja: Moderaattorit
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Viestit: 15316
- Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
- Viesti:
Eipä johtavuusmittari hirmuisen kallis investointi ole. Jos sillä mittaisi johtavuuden joka kerta kun akvaarion vettä aikoo vaihtaa, niin saattaisi ehkä säästyä yllätyksiltä
Näkisi myös miten veden sähkönjohtavuus muuttuu akvaariossa veden vaihtojen välissä.
Näkisi myös miten veden sähkönjohtavuus muuttuu akvaariossa veden vaihtojen välissä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
Yanna
- Senior Member

- Viestit: 618
- Liittynyt: 00:24, 21.06.2001
- Paikkakunta: Sipoo, Keravan kupeessa
- Viesti:
No jos et arvannut niin HaagassaMaisu kirjoitti:Yanna, siksipä juuri olisikin mielenkiintoista kuulla missä ja koska tuollaisia tuloksia on saatu.
Yanna
-
Maisu
- Elite Member

- Viestit: 5470
- Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
Tarkoitin tietysti sitä mitä kysyin jo aiemmin, eli tätä tulosta johon VilleJ viittasi enkä mitään viime vuosisadan puolella tapahtuneita.Yanna kirjoitti:No jos et arvannut niin HaagassaMaisu kirjoitti:Yanna, siksipä juuri olisikin mielenkiintoista kuulla missä ja koska tuollaisia tuloksia on saatu.. Yhtään en kyllä muista minä vuonna edes. Olenhan päässyt sieltä pois jo melkein viisi vuotta sitten
Tuollainen ei myöskään ole mikään toistuva ongelma eikä johdu veteen lisätyistä aineista, kuten VilleJ antoi sivulla 2 ymmärtää. Putkitöistä yleensä ilmoitetaan vesilaitoksen sivuilla.
-
helunia
- Member

- Viestit: 301
- Liittynyt: 01:40, 28.11.2003
- Paikkakunta: Jkl / JAS --> Alajärvi / AAH
- Viesti:
Satunnainen vedenparannusaineenkäyttäjä ilmoittautuu. Haloex on se litku, mitä tulee silloin tällöin lorautettua joukkoon, jos siltä tuntuu. On riittoisaa ainesta.
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
-
Yanna
- Senior Member

- Viestit: 618
- Liittynyt: 00:24, 21.06.2001
- Paikkakunta: Sipoo, Keravan kupeessa
- Viesti:
Maisu, kyllä tää Pösilö ymmärsi mitä tarkoitit alunperinkin
. Ihmettelin vaan että osoitin sanasi minulle vaikken ottanut mitään kantaa mihinkään suuntaan missään vänkkäyksessä, kerroin vaan miksi minulla viime vuosituhannella tuli poikkeavia lukemia. Katsoin parhaaksi vastata varmuuden vuoksi
.
Yanna
Yanna
No, mistähän se johtuu, jos ei veteen lisätyistä aineista? Joku satuolento käy heittämässä ioneita salaa veteen?maisu kirjoitti:Tarkoitin tietysti sitä mitä kysyin jo aiemmin, eli tätä tulosta johon VilleJ viittasi enkä mitään viime vuosisadan puolella tapahtuneita.Yanna kirjoitti:No jos et arvannut niin HaagassaMaisu kirjoitti:Yanna, siksipä juuri olisikin mielenkiintoista kuulla missä ja koska tuollaisia tuloksia on saatu.. Yhtään en kyllä muista minä vuonna edes. Olenhan päässyt sieltä pois jo melkein viisi vuotta sitten
Tuollainen ei myöskään ole mikään toistuva ongelma eikä johdu veteen lisätyistä aineista, kuten VilleJ antoi sivulla 2 ymmärtää. Putkitöistä yleensä ilmoitetaan vesilaitoksen sivuilla.
Vesilaitoksella vesi käsitellään, käsittelyyn kuuluu mm. kloramiinien saanti verkosto veteen, pH:n säätäminen yms. Kaikki em. vaikuttaa vesiarvoihin. Yleensähän vesi on melko vakaata eikä poikkeamia ole, mutta...
Vedenpuhtauteen vaikuttaa myös sen viipymä verkostossa, putkistojen kunto jne. Vettä seurataan useassa pisteessä hgissä vesilaitoksen toimesta. Keskiarvot löytyvät vesilaitoksen kotisivuilta. Poikkeamia on, jotka johtuvat em. seikoista. Inhimillisiä erehdyksiä voi myös vesilaitoksella sattua, kuten sattui.. hmm... toissa kesänä(?)... jolloin veteen pääse liiaksi yhdisteitä. Tästä ei myöskään ilmoitettu vesilaitoksen sivuilla sanaakaan. Että ei niihin ilmoituksiin hirveästi kannata luottaa, koska ihmisille tuo ei aiheuttanut mitään akuuttia ongelmaa eikä muutakaan ongelmaa, joten ei ollut tarvetta ilmoittaa kömmähdyksestä.
Monet akvaristit kuitenkin ilmeisesti huomasivat, että vedessä on jotain outoa..
Putkityöt eivät ole ainoita, jotka vaikuttavat lopulliseen veteen.
Niin ja en muista, koska tuon arvon mittasin - olikohan se keväällä. En järin nyt ole seuraillut hanaveden sähkönjohtavuutta, luottanut enempi nokkaani ja makuaistiini. Toki sähkönjohtavuutta tulee mitattua, mutta silloin on jo lisätty suolat veteen
