MA7xGE:n akva!

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: MA7xGE:n akva!

Viesti Kirjoittaja urppis »

MA7xGE kirjoitti:Hei mahtavaa lukea muiden fiiliksistä "päiväkirjaa" kohtaan. :D
urppis kirjoitti: By the way. 5 vee (kohta 6) teki sit itsenäisesti osittaisen veden vaihdon taistolaan, sil aikaa kun läträsin toisen altaan kanssa. On jo niin kauan ollut mukana hommissa, et ainoastaan veden lämpötilaa pikkasen tarkkailin.. :D
Ihan huippua, siitä se lähtee. :D
Joko on pikkuakvaristille suunnitteilla omaa taistolaa? :mrgreen:
Sil on tällä hetkellä 20 litran nano, jossa on sukarapuja ja omenakotilovauvoja.. Joo punaisen taistelukalan tyyppi haluais... :D Pakko viel hehkuttaa.. oli kesällä ruotsinvieraita ja minä tieten töissä kun he tulivat. Istuivat ja ihailivat akvaarioo siinä minua odotellessa ja kyselivät kalojen "nimiä" Iskä ei tiennyt sanoo juuta eikä jaata, kertoili niiden lempinimiä vaan "ne on värisijöitä" "nuo on pohjantonkijoita" jne... Meidän poika selitti "ne värisijät on leväbarbeja, tarvii oikeesti isomman akvaarion, kuin missä on nyt, mutta kun äiti ostaa syksyllä uuden ison ja nuo on vielä poikasia" "pohjan tonkijat on sit monnisia, nuo on helmimonnisia" jne... Oli mennyt oppi pikkujätkälle perille.

Mitä päiväkirjaan tulee... Mun mielestä sun 63 litraisesta on ihan mukava lukea siinä missä olohuonekelpoisista 600 litraisista taikka riuttapäiväkirjoista. Mä oikeesti näen niin paljon tuota meidän pikku akvaristia sun innostuksessas ja "höpinöissäs" että saapas nähdä sanonko 10 vuoden päästä, että "olipa kerran aqua webillä sellainen poika kuin MA7xGe, ja sinä poikaseni muistutat juuri tätä poikaa korurihmoinensa ja taistoinensa" :D Saapas nähdä.
Jatketaan tätä ketjuu tovi, kyllä kait ylläpito sen sulkee, kun tulee tiensä päähän. Meinaan jos me ei ymmärretä lopettaa ite... :mrgreen:
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Jooh, ei tää mua haittaa ollenkaan, (ja niitä keitä haittaa, no, niiden ei tarvii tätä lukea. :twisted: )
...Mut sitten pitää kutsua kymmenen vuoden päästä kurkkimaan pikkuherran altaitaan. :mrgreen:
(ehkä tosin ei enää ole "pikkuherra" silloin... [;)] )
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Ei ei ei... tätä ketjua ei saa missään nimessä lopettaa! Mitä mä sitten aina lukisin kotitöiden välissä :D tää on oikeesti kivaa luettavaa ja jotenki tuntuu, että jokainen joka on nuorena akva harrastuksen aloittanu voi ainakin hiukan samaistua samallaisiin haaveisiin ja suunnitelmiin, jollainlailla :) itse sain ensimmäisen akvaarioni 9-vuotis synttärilahjaksi, semmoinen 60 litranen. Tosin parin vuoden päästä sain jo isomman, 200 litrasen. Mutta mua autto tässä se, että koko meidän perhe on eläin/akvaariohulluja ja äiti tais vaan olla ylpeä, ku sai kertoa kuinka pidin aivan itse huolen akvaarioistani, ja hyvin pidinki. Älä missään nimessä Mage lopeta haaveilua ja suunnittelua, koska se muistuttaa minuakin täälä kotona miksi tämä harrastus vaan on niin kertakaikkisen ihana! :D
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
heituliini
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja heituliini »

[RiSu] kirjoitti:Ei ei ei... tätä ketjua ei saa missään nimessä lopettaa! Mitä mä sitten aina lukisin kotitöiden välissä :D tää on oikeesti kivaa luettavaa ja jotenki tuntuu, että jokainen joka on nuorena akva harrastuksen aloittanu voi ainakin hiukan samaistua samallaisiin haaveisiin ja suunnitelmiin, jollainlailla :) itse sain ensimmäisen akvaarioni 9-vuotis synttärilahjaksi, semmoinen 60 litranen. Tosin parin vuoden päästä sain jo isomman, 200 litrasen. Mutta mua autto tässä se, että koko meidän perhe on eläin/akvaariohulluja ja äiti tais vaan olla ylpeä, ku sai kertoa kuinka pidin aivan itse huolen akvaarioistani, ja hyvin pidinki. Älä missään nimessä Mage lopeta haaveilua ja suunnittelua, koska se muistuttaa minuakin täälä kotona miksi tämä harrastus vaan on niin kertakaikkisen ihana! :D

Ei saa lopettaa! Juuri tuossa ajattelin, että minusta on aivan ihanaa, kun on nuoria harrastajia mukana! Oma tyttönikin harrastaa, on nyt 10 wee ja tosi tolkusti hoitaa allastaan. Paremmin saa sen 54-litraisen pysymään kunnossa ja kalat terveinä, kuin minä siinä [:I] ... ja erityisen ihanaa minusta on se, että näissä nuorissa on myös miessukupuolen edustajia. Jotenkin olen itse mieltänyt tämän aina naisten/tyttöjen harrastukseksi...
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Voi että kun te ootte ihania! Samoilla ajatuksilla siis mennään... Jatketaan tätä jaloa harrastusta isoilla ja pienillä purkeilla... :P
1000 litraa vesivahinkoa
heituliini
Senior Member
Senior Member

Niin hyvin ymmärrän tuon innostuksen! Itselleni se iski ja ei ole mennyt pois. Päässä pyörii "koko ajan", että voiskohan vielä yhden ja mitähän tuohon voisi vielä ja ja ja... Onko MA7xGE harkinnut koskaan akvaarion suhteen pitkänä projektina DIY? (Samaan syssyyn nyt kysyä hökäisen, että mistä ihmeestä tuo sun nimimerkki tulee/koostuu? Pitäsköhän nimimerkkienkin tarinoista aloittaa uusi ketju :mrgreen: ? )
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Mä en ikinä muista missä järjestyksessä x 7 jne on, niinpä lyhennän mage välillä.. sori siitä.. :roll:
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Nuo olivatkin sitten mykistäviä vastauksia. :mrgreen:

Huh huh. :| :)

No, pistetään pieni "merkkaus" päiväkirjaan, ettei mene ihan hehkutukseks :mrgreen: i:
Päätinpäs etten tässä vähään aikaan rupea sitä isompaa allasta vinkumaan, koska nyt on jo 2, joista toista (ja vähän toistakin) pitää päivittää että pääsee eteenpäin. [;)]

Jos joku on tippunut kärryiltä, nykyiset projektit:
-Vanhempi korurihmatyttöni on kadonnut. Haluan joskus löytää sen, Dead-or-alive. :|
-Hakusessa 2(3, jos tämä kadonnut tytteli ei enää ui näissä vesissä) korurihmatyttöä, jotta saadaan haaremit täyteen. [;)]
-Hakusessa MYÖS pitkulainen, n. 40l allas, joka saattaisi ehkä korvata mutterin. :|
*Kun taisto sitten joskus kuolisi, pääsisivät korurihmat pitämään tähän samaiseen altaaseen eläkepäiviään, jolloin isompaan tulisi perhoskirjoahvenapari.
-Huoneiden vaihto pikkuveljen kanssa talven aikana -> akvaarioiden siirto toiselle puolelle taloa. :|
...
Siinä ne päällimmäiset. 8O
heituliini kirjoitti:Niin hyvin ymmärrän tuon innostuksen! Itselleni se iski ja ei ole mennyt pois. Päässä pyörii "koko ajan", että voiskohan vielä yhden ja mitähän tuohon voisi vielä ja ja ja... Onko MA7xGE harkinnut koskaan akvaarion suhteen pitkänä projektina DIY? (Samaan syssyyn nyt kysyä hökäisen, että mistä ihmeestä tuo sun nimimerkki tulee/koostuu? Pitäsköhän nimimerkkienkin tarinoista aloittaa uusi ketju :mrgreen: ? )
Millai DIY-juttuna? 8O
Siis nyt meni oikeasti ohi, joku muu olisi voinut tajuta, mutta mulla lensi yli käenpesän ja lujaa! :mrgreen:

Nimimerkki...
Siitä en ole vielä kai kertonut? 8O
Noh, jokunen vuosi sitten pelailin lentopalloa, ja joukkueessani sattui olemaan toinen samanniminen poika, joka oli pelannut kauemmin, ja häntä oli jo totuttu kutsumaan nimellä Make. Ja koska oma lempinimi (Makke) oli liian lähellä tätä, keksi apuvalmentaja kutsua minua jostain ihmeestä "urheaksi G-mieheksi"(WOOT??), ja siitä tuli sitten kutsumanimi "Makke seitsemällä G:llä." :mrgreen:
No, lentopallosta tuli potkut, kun siitä tuli liian vakavaa, eikä oikein jaksanut pistää sitä elämän päällimmäiseksi asiaksi, myöhemmin jäin miettimään omaa nimeäni, mikä ei ole millään tavalla särmikäs, samannimisiä on suomessa varmaan miljoona (suku- + etunimi), ja tuo vanha lempparinimi pomppasi mieleen, en vain jaksanut kirjoittaa joka paikkaan MAGGGGGGGE:a, joten lyhensin sen sitten MA(7 kertaa G)E. :D

Helppoa lo7xGiikkaa. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Jossain vaiheessa mietin tuota et 7x tarkoittaa sitä 7 kertaa, mutta väliin sekoittuu oliko se 7xe vaiko g... Eli mageeeeeee :mrgreen:
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Varo vaan, urppis, tai urppaan sulle! :twisted:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
heituliini
Senior Member
Senior Member

Jummarsin :)

Siis ootko miettiny koskaan, että tekisit akvaarion itse? Naapurin tytöllä on 220 litraa isänsä kanssa tekemässä kolmion muotoisessa akvaariossa! On muutes tosi hieno! Siinä sulle olisi projektia piiiiiitkäksi aikaa.
jejoka
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja jejoka »

heituliini kirjoitti:Jummarsin :)

Siis ootko miettiny koskaan, että tekisit akvaarion itse? Naapurin tytöllä on 220 litraa isänsä kanssa tekemässä kolmion muotoisessa akvaariossa! On muutes tosi hieno! Siinä sulle olisi projektia piiiiiitkäksi aikaa.

Voi voi, älä nyt vaan ala yllyttämään hullua. Tulee "pienelle" paha mieli viel entistä enemmän ku ei voi toteuttaa. [;)]
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
heituliini
Senior Member
Senior Member

Miksei voisi toteuttaa? Jos pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan ja mittailemaan ja perehtymään ja rakentelemaan, niin siinä on projektia varmaan vuodeksi helposti! :)
urppis
Advanced Member
Advanced Member

MA7xGE kirjoitti:Varo vaan, urppis, tai urppaan sulle! :twisted:
Urppaa ensin mun takinkaa ja jos voitat sen, nii tuu mun päälle :mrgreen:
haha!
Ei ku oikeesti... mag7xe vai ma7xge... :roll:
Silloin kun unohdan anna anteeksi kömmähdykseni mageeeeeee! :mrgreen:
No niin nyt faijan kanssa DIY allasta tekeen. Otat tavoitteeksi joku 300 litran nurkka allas, jonka etusivu on tuollaisen metrin levyinen.. [;)]
Sopisi sun kalastohaaveet heittämällä sisälle!
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Um, eipä millään pahalla, mutta jos kaupasta ostettavat, kokemuksella tehdyt altaat, joissa on takuut ja kaikki, eivät kelpaa, mietn tuollainen itsetehty, vieläpä tod. näk. isompi kelpaisi? :mrgreen:

EIkä se maata kaada jos joku välillä käyttää eri kutsumanimeä... :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jejoka
Member
Member

Sillä vaan mietin et miks isä antais rakentaa altaan kun ostaakaan ei voi. Mut ehkä sekin vois onnistuu, jos sen tekis 5cm paksusta lasista niin sit ei pitäis olla enää ongelmana se et on paljon vettä heikossa lasipurkissa, mikä tuntui ainakin aiemmin olevan suurin ongelma :D :roll: emt kyl kai sitäkin voi ainakin yrittää.

Oho mage ehtikin jo sanoo syyn
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Mä kato päivystän A-W:tä 24/7 :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

MA7xGE kirjoitti:Um, eipä millään pahalla, mutta jos kaupasta ostettavat, kokemuksella tehdyt altaat, joissa on takuut ja kaikki, eivät kelpaa, mietn tuollainen itsetehty, vieläpä tod. näk. isompi kelpaisi? :mrgreen:

No näin mä pikkasen uumoilin...
MA7xGE kirjoitti:Mä kato päivystän A-W:tä 24/7 :mrgreen:
Juu niinpä! :mrgreen: 8O
Mä kans kun meidän kuumepotilas makaa tuossa toistapäivää peiton alla ja kattoo franklinta :D... Ite läppärin kanssa istun vieressä ja kulutan aikaa... (lue: päivystän aw:lla!)
1000 litraa vesivahinkoa
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Mitä isompi allas, sen helpompi hoitaa tiettyyn pisteeseen:). Ja tilaa löytynee jokaisesta "luukusta" akvaariolle, kysymys vain priorisoinnista:). Itselläni harrastustoiminta on laajentunut 53 neliön luukussa hieman liikaakin, mutta sohvaa/taulutöllöä ei vielä ole tarvinnut luovuttaa tai sänkyä sahata puoliksi :mrgreen: . Vieraille hyvä olla sohva, mutta harrastuksen myötä ehkä hekin vähenevät, jos ei ole sohvaa :mrgreen: . Keittö/makuuhuone/WC ovat vielä akvavapaita vyöhykkeitä:).

Minusta huolppeata, että nykynuori käyttää noin paljon energiaa ja aivoja tällaiseen toimintaan eikä pyöri iltoja kartsalla mopon ja kaljapullojen kera:). Itse bonssaisin ilomielin, jos jälkikasvuni moista harrastaisi. Ehkä tosin intoa pitää yllä oma aktiivisuus. Jos ostaisin esim. lapselleni 1000 litran akvan täysvälineillä, voisi into lopahtaa eikä arvostaisi omaa panostaan:). Myös tällainen harrastus luo mielenkiinnon esim. bilsaan ja vesikemiaan ja monta asiaa oppii paljon mielenkiintoisemmin kuin itse koulun penkillä. Toisaalta oma kokemus auttaa ymmärtämään asioita ja toisaalta luo myös mielenkiinnon ja osaamisen teorian kautta:). Tämä on uskomattoman monipuolinen harrastus - suorastaan poikkitieteellinen: bilsaa, kemiaa, fysiikka, tekniikka ja sosiaalisia suhteitakin mukavasti. Jos myy ja ostaa, ekonomiaakin:). Ja mukava sisustuselementti koko perheelle:). Opettaa myös nuorelle vastuuntuntoa. Jos akva on kondiksessa, hoitanee muitakin asioita huolella:).

Rahaa tähän hieman palaa, mutta huonompiakin harrastuksia on:). Itselläni 86 litran pytyt pienimmät ja sopiva koko miniakvalle:). Sen saa melko edullisesti ja hyvät välineet siihen:) MaGe:na lähtisin kala- ja kasvilajeista, joita voi kaupata mukavasti ja saisin lisävaluuttaa suurempiin akvoihin:). Pikku akvoja saa edullisesti ja laitteistojakin, kun tietää mistä ostaa (ei lähin lemmikkiliike landella, vaikka hyvä tukea niitäkin). Hyvä käytettykin voisi olla hyvä valinta. Yleensä akvan jalusta melko kallis hanke suhteutettuna muuhun:). Jos vesivahinkoja pelkää, laajennettu akvavakuutus in:). Mutta pikku akvan vesivahingot eivät kovin suurimittaisia ja todennäköisiä, kun hyvät välineet ja huolellinen:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja kerttu »

MA7xGE kirjoitti: No, pistetään pieni "merkkaus" päiväkirjaan, ettei mene ihan hehkutukseks :mrgreen: i:
Päätinpäs etten tässä vähään aikaan rupea sitä isompaa allasta vinkumaan, koska nyt on jo 2, joista toista (ja vähän toistakin) pitää päivittää että pääsee eteenpäin. [;)]

Jos joku on tippunut kärryiltä, nykyiset projektit:
-Vanhempi korurihmatyttöni on kadonnut. Haluan joskus löytää sen, Dead-or-alive. :|
-Hakusessa 2(3, jos tämä kadonnut tytteli ei enää ui näissä vesissä) korurihmatyttöä, jotta saadaan haaremit täyteen. [;)]
-Hakusessa MYÖS pitkulainen, n. 40l allas, joka saattaisi ehkä korvata mutterin. :|
*Kun taisto sitten joskus kuolisi, pääsisivät korurihmat pitämään tähän samaiseen altaaseen eläkepäiviään, jolloin isompaan tulisi perhoskirjoahvenapari.
-Huoneiden vaihto pikkuveljen kanssa talven aikana -> akvaarioiden siirto toiselle puolelle taloa. :|
...
Siinä ne päällimmäiset. 8O
Aika fiksuja suunnitelmia. Taistothan ei oo kovin pitkäikäistä porukkaa, ja se on joskus ihan hyväkin asia. Mun mielestä monien lemmikeiden hyvä puoli on, ettei ne elä ikuisesti, koska niitä hankkiessa voi sitten oikeasti varautua pitämään niistä huolen koko niiden eliniän ajan... Samaten se, etteivät kiinny hoitajaansa, on ihan jees, koska siten ei ole niin kammottavaa vaikkapa vaihtaa osaa kalastosta. Mulla on siis akvaarioharrastuksen lisäksi tommonen kilpikonnaharrastus, joka on hippasen eri aikaperspektiivin hommaa...

Osa tätä harrastusta ainakin mulla on justiin tuo suunnittelu. Siis ihan päätönkin suunnittelu. Esim. selailen eri kalalajeja ja mietin, mitä ottaisin platylaan, vaikka tiedän etten ota sinne mitään muita lajeja ainakaan ikuisuuteen kun ei sinne vaan mahdu.

Tuttu justiin kysyi minne laittaisi 200-litraisen altaansa kaloineen päivineen, tarjosi mulle partista mutta enhän mä toista voi ottaa... Altaankin sais varmaan kokonaisuutena ja halvalla, mutta ajattelin että voin sitte laittaa vaikka sen puolesta tänne ilmotuksen. Sen sijaan että ite alkaisin vääntämään kauppoja siitä...
heituliini
Senior Member
Senior Member

MA7xGE kirjoitti:Um, eipä millään pahalla, mutta jos kaupasta ostettavat, kokemuksella tehdyt altaat, joissa on takuut ja kaikki, eivät kelpaa, mietn tuollainen itsetehty, vieläpä tod. näk. isompi kelpaisi? :mrgreen:

Halvempi ja projektia joksikin aikaa :mrgreen:
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Juu, en itse sätöstelisi mitään kovin riskialtista:). Itse akvaario ei paljoa maksa ja aikaa kuluisi tuhottomasti sen rakentamiseen eka kertaa:). Turhaa ajanhaaskausta ja riskinottoa - sanoisin:). Väheksymättä nikkaritaitojasi 8O . Suuri menoerä on usein myös jalusta, mutta senkään laadussa en tinkisi. Satasen pintaan saan pienelle akvalle kohtalaisen alustankin. Itse suosin kehysakvoja, vaikka nyt ei aina niin esteettisiä ole. Päälle saa lampun hyvin erillisosasta ja erillisosat helposti modattavissa ja vaihdettavissa.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Nyt kun askartelu tuli puheeksi, niin onko sulla hiilarilevitystä akvaariossa?
Jos ei ole niin omatekoisen hiilidioksidilevityksen tekeminen ei ole kovin hankalaa, eikä maksa oikeastaan mitään.
Ite olen aina pitänyt kasveista ja mulla on ollut vaan yhdessä altaassa hiilarilevitys. Nyt kuitenkin päätin, että laitanpa noihin muihinkin kiljupullot pörisemään ja kokkailin juuri omatekoiset litkut (linkin takaa löytyy ohje http://aquahoito.info/suomi/ohjeita/hiivalla.php).
Jos askartelu yhtään kiinnostaa niin suosittelen tuon tekemistä. Vie ajatukset hetkeksi pois siitä mitä ei voi saada ja saa jotain hyödyllistä aikaan [;)]
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Heh, nyt on ajatukset poissa akvoista sillai... no, 2 viikkoa. [;)]

Olisi mukava vastata kaikkiin viesteihin, mutta se ei nyt onnistu. Kaikki MUUT projektit hyppäsi päälle tasajalkaa samaan aikaan, kun isä varasi matkan lauantaista lauantaihin, sitten samassa juoksi pikkuveikan huoneeseen ottamaan seinistä mittoja että tietää tapettimenikin. Nyt pikkuveikan huone on tyhjennetty (lukuunottamatta yhtä lipastoa jota en saanut liikkeelle (Hei akva tähä-pöytä. :mrgreen: ) ja vaatekaapit vielä täynnä (on muuten enemmän kaappitilaa kuin tuossa nykyisessä.. Joku voisi ajatella ei-niin-luvallisten-kasvien kasvatusta niissä, itse ajattelin jotain muuta, jotain märempää. :mrgreen: ))

Eli, tänään on tiistai. Huomenna voisi pakkailla, ehkä hoitaa ne "suht pakolliset" jutut pois alta, tostaina tulee tapetit ja pistetään seinät alustavasti kuntoon ja suojataan lattia, perjantaina tapetointi, sitten se viikon lomaskuukkeli, sunnuntaina-tiistaina sitten kiritään muita koulussa kiinni, loppuviikko menee sitten uuden huoneen täyttämisessä.

Lyhyesti. :mrgreen:
Mutta ihan varmasti luen mitä tänne uskallatte kirjoittaa, siis nyt ennen lomaa. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jejoka
Member
Member

Öö... Joo tota, hups? [:I] saat haaveilla kaloista. Ei tää onnistu, itsehillintä tasan 0% :?
Liitteet
Akva nro 5
Akva nro 5
IMG_20120103_200257-1.jpg (24.58 KiB) Katsottu 1592 kertaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”