Taistelukalojen viljely

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
AnniM
Senior Member
Senior Member

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja AnniM »

Thaikkutuonti oranssit ovat nyt sitten päässeet itse asiaan, päästin ne eilen ottamaan mittaa toisistaan kun ukon puoli oli täynnä kuplapesää ja akka pullisteli mädistä. Nyt kutua on aika reippaasti pesässä, ja odottelen että pääsen noukkimaan tytön takaisin "kotiinsa"... pidetääs peukkuja että loppukin sujuu yhtä mallikelpoisesti! :D

Toinen thaikkupari saa kerätä kiukkuaan vielä, jotenkin niitä ei tunnu kiinnostavan oikein noi hommat... Olisi ollut kiva jos ois saanut taas kaksi kutua samaan aikaan niin ois voinut kasvatella poikasia kimpassa, mutta minkäs teet kun toisia ei haluta :mrgreen:
kupari10
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kupari10 »

Hienoa AnniM,että teilläkin thaikkupari innostui jo touhuilemaan. Meidän Jäämies on kuplittanut puolet kutuboxin pinnasta, mutta mätiä en pesästä onnistunut bongaamaan :| . Toivottavasti siellä jotain eloa kuitenkin olisi. Ja luulisi, että ukko ei turhaan noin isoa pesää tekisi poikasille. No tänä iltana täytyy tihrustella, josko "mannaryynit"pomppisivat! Tämä oli enemmän harjoituskutu, mutta olisi kiva tietää onnistuuko tuon parin kuteminen!
Kupari10
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
AnniM
Senior Member
Senior Member

Kyllä ainakin vielä on kutu pesässä, eka luulin että kaikki oli hävinnyt yön aikana mutta ukko olikin siirtänyt ne toiseen päähän allasta :) Tuosta toisesta thaikkupojasa olen vähän huolissaan, se käyttäytyy mun mielestä oudosti. Lepäilee pohjalla paljon, ja "huohottaa" jotenkin turhan raskaasti. Ja välillä sinkoilee aika epätaistelukalamaisesti. Syö kyllä, ja peili saa pullistelemaan, ei ole mitenkään kumman värinenkään, mutta ei se ihan normaaliltakaan näytä... Pitää tänään vielä tehdä vesitestejä, mutta kmma kun seinän toisella puolella oleva tyttö on ihan ok.
thank
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja thank »

AnniM kirjoitti:Tuosta toisesta thaikkupojasa olen vähän huolissaan, se käyttäytyy mun mielestä oudosti. Lepäilee pohjalla paljon, ja "huohottaa" jotenkin turhan raskaasti. Ja välillä sinkoilee aika epätaistelukalamaisesti. Syö kyllä, ja peili saa pullistelemaan, ei ole mitenkään kumman värinenkään, mutta ei se ihan normaaliltakaan näytä... Pitää tänään vielä tehdä vesitestejä, mutta kmma kun seinän toisella puolella oleva tyttö on ihan ok.
Ettei olis muuttostressiä? Olen kuullut monestakin paikasta ko. oireita olevan juuri muuttaneilla kaloilla, varsinkin sellaisilla, jotka herkkiä hapenpuutteelle (kuten monniset ja lehtikalat). Vaikea kyllä uskoa, että taistelukalan kanssa olisi tuosta kyse.
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Täällä oli pari päivää sama "ongelma" yhdellä taistispojalla,tuli tosin kotoSuomesta. Meni ohi ,kun annoin yksinään turata 40litrasessa.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TASHAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Seuraa tarkkaan, itse laitan miedolle fungus clear kuurille noita arvo taistoja. Tähän varmaan on monia mielipiteitä, mutta kyseessä kuitenkin harrastajan oma asia.
AnniM
Senior Member
Senior Member

Laitoin sille nyt alkuun mantelipuunlehtimurskaa sinne, ja nostin lämpötilaa asteen pari... katsotaan jos auttaisi. Jos ei huomenna-ylihuomenna ole muutosta parempaan tai jos huononee niin sit pitää varmaan laittaa lääkekuuri :(
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

Safkaa kanssa hyvin snadisti, aloitin taikkujen kanssa tosi pienillä annoksilla.
AnniM
Senior Member
Senior Member

Jep... :? Pidetään peukkuja ettei mitään vakavampaa.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

Tulipa mieleen hassu juttu. Mä lopetin viimeviikolla yhden jannun, se sai kroonisen ruuansulatusongelman, oli kutemassa ekaa kertaa ja natu kai jäänyt jumiin jonnekkin niin että jannu oli purrut selkäevän takaa ison palan pois vihoissaan. Lienee syönyt osaksi koska kun tuon huomasin ja siirsin jannun takasin yksiöön, nii meni pari päivää ja värit katosi ihan tyystin ja vointi huononi. Parit tuhdit kuurit annoin ilman apua. Tyttö toipuu hienosti vaikka pikkasen olin pessimisti aluksi, sen verran irvokkaan näköinen oli. En muutakaan syy seurausta keksi, naaraalta ei kyllä saanut turpaansa.
AnniM
Senior Member
Senior Member

Aika hurja juttu. Ei ole elppoa tuo taistojen rakastaminen, siinä voi näköjään sattua ja tapahtua mitä vaan! Onneksi kaikki yleensä menee hyvin, eikä suurempia vammoja tule. Oranssit esimerkiksi kuti tosi nätisti, pikkaisen oli tytöllä alaevä rispaantunut, ukossa ei jälkeäkään. Mutta on niitä tulisempiakin tapauksia siunaantunut välillä tännekin :mrgreen:
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

Sanos muuta :). Mulla saa uudet tytöt kyllä pulskistua vielä reilusti ennen koitosta. Pitää keksiä jotain muuta just tänään putsattuihin pariin sviittiin. Mulla vaan menee sillai nurinkurisesti että isoja koiraita ei oikein ole aikusille tytsyille, pitänee laittaa taas parit kiertoon. Luovuin yhdestä isosta just, ei auttanut läänin suurentaminen, jannu vaan ei tajua niin eipä siinä paljoa ole tehtävissä.
thank
Advanced Member
Advanced Member

Mulla alkaa saman tien hirveä altaiden metsästys kun muutto on ohi, täytyy saada nuo taistot pois tuolta seuralasta ja parit kudut haluan aluilleen, jospa ne tällä kerralla sitten onnistuisivat. :)
AnniM
Senior Member
Senior Member

Vähän vastaavaa olu ilmassa, ois pari aika mainiota kuparityttöä mutta ovat pirut kasvaneet niin isoksi että ei toivoakaan pikkumiesten niitä kellistää... Ja isoja, varsinkaan edes suunnilleen sopivia ei vaan ole.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

AnniM kirjoitti:Vähän vastaavaa olu ilmassa, ois pari aika mainiota kuparityttöä mutta ovat pirut kasvaneet niin isoksi että ei toivoakaan pikkumiesten niitä kellistää... Ja isoja, varsinkaan edes suunnilleen sopivia ei vaan ole.
Jep, mä siirryin akkalassa tos kesällä sellaiseen minimi ruokintaan, kerran päiväs jos muistaa ja hintsusti silloinkin. Aina voi nostaa kudetettavan ajoissa häkkiin tms saamaan tukevampaa sapuskaa. Sit vielä kun tuli viikko sitten paketti vihdoin perille asti Saksasta, jossa oli tuota Atison betta ruokaa, on kyllä mainoita kun kelluu, osa vähän nirsoilee mutta siperia saakoon opettaa. :twisted:
thank
Advanced Member
Advanced Member

AnniM kirjoitti:Vähän vastaavaa olu ilmassa, ois pari aika mainiota kuparityttöä mutta ovat pirut kasvaneet niin isoksi että ei toivoakaan pikkumiesten niitä kellistää... Ja isoja, varsinkaan edes suunnilleen sopivia ei vaan ole.
Mä pelkään pahoin, että nuo mun Ilkalta tulleet tytöt alkaa olla liian isoja kutuhommiin noiden mun poikien kanssa. Hirveää vauhtia ovat kasvaneet! Tosin yks tosi iso poikakin mulla on nyt.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

thank kirjoitti:
Mä pelkään pahoin, että nuo mun Ilkalta tulleet tytöt alkaa olla liian isoja kutuhommiin noiden mun poikien kanssa. Hirveää vauhtia ovat kasvaneet! Tosin yks tosi iso poikakin mulla on nyt.
Tee sama kun mä, puolita ruokinta suosista. On muuten auttanut.
AnniM
Senior Member
Senior Member

Tämä ei nyt ehkä ihan täysin tän topicin alle kuulu, mutta päivitänpä silti että tänään aamulla laitoin sit ton fungus clearin noille MG taistoille, vähän piti pähkäillä että mikä lääke olis paras mutta toivotaavasti tuo ajaa asian! Olin näkevinäni jotain pölymäistä höttöä noilla evissä ja ehkä kropassakin, ei pilkkutautia kyllä mutta jotain. Tosin tuo väritys noilla on niin epäideaalinen minkään katsomiseen joten voi olla kuvitelmaakin. Ja sen verran tää liittyy viljelyy, että viljely olisi kovasti suunnitelmissa jos/kun kuntoutuuvat!

Ja oransseista sen verran, että isukki hoiti kutunsa kuin vanha tekijä, tänään aamulla altaassa oli hännällisiä mannaryynejä ja nyt kotiin palatessa varmaan jo lähinnä minisilmäpareja <3

Ja senkin vielä tässä ajattelin kysäistä, että kertokaapas viisaammat ajatuksia mitä olisi lopputuotoksena goldendragonin ja orangen sekoituksesta? Sellainen olisi seuraavana haaveissa noilta.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

Jos ny vaikka veikkais että oranssi vaalenee jonnin verran, onneksi sun oranssi ei ollut vaalea valmiiksi. Se miten toi dragoni näkyy jälkeläisissä on mulle kysymysmerkki, ainakin kun noita kultsi tyttöjä katselee kotona, niin kerros ei ole mitenkään paksu. Mutta jos siihen pintaan saisi ton kiillon oranssin päälle niin tulis varmaan upea (mut meneeks se noin?). Kandeis varmaan pyrkiä säilyttään isukki, jos crossaisit tyttären takaisin isukin kanssa, noin mielenkiinnosta. Mut joo, viisaammat ottakoon kantaa, mä olin vaan veikkaus päällä.

Ps. ei ollut kaukana että mulle olis tullu tällanen aquabidistä tos viimeises lähetyksessä, tosin paremmilla väreillä, tai siis oranssi oli tummempi kun tossa kuvassa. En muistanut korottaa hintaa. No vielä mä tollasen. [}:)]
http://www.aquabid.com/cgi-bin/auction/ ... 1290250643
AnniM
Senior Member
Senior Member

No sitä mä just mietin, että kun noilla kultseilla on todella vahva kiilto pinnassa, niin olisiko mahdollista saada oranssia vahvalla helmiäisellä, vrt. golden orange / orange gold dragon tuolla siamimbellisin sivuilla. Jos toi oranssi vähän haalenee ei liene vaarallista, mutta oranssia hakisin kuitenkin... Vai meneekö toi noin. Mä ei jummarra.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Tuli mieleen tämmönen kysymys, eli oppiiko teidän taistopoikaset syömään kuinka nopeasti kuivamuonaa,
jos ovat aijemmin syöny pelkästään elävää muonaa?
AnniM
Senior Member
Senior Member

Meillä uppoo toi kuorittu artemia oikeestaan ihan pienestä asti, siinä vaiheessa kun yleensä aloittais artemian syötön. Tästä syystä on toi artemian kasvatus jäänyt aika vähiin viimeaikoina :? Varsinaista hiutaletta noi on syönyt yleensä n. kuukauden vanhasta suunnilleen.
thank
Advanced Member
Advanced Member

miljoonakala84 kirjoitti:Tuli mieleen tämmönen kysymys, eli oppiiko teidän taistopoikaset syömään kuinka nopeasti kuivamuonaa,
jos ovat aijemmin syöny pelkästään elävää muonaa?
Mulla oppi poikaset noin viikossa eikä katoakaan hirveästi tapahtunut. Tein niin, että syötin mikromadoille tuota Cyclop-Eezeä ja niitä poikasille, ja sitten siirryin antamaan poikasille Cyclop-Eezeä. Olivat vissiin tottuneet jo sen makuun/hajuun, joten alkoivat heti hyvällä ruokahalulla syömään.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Itellä on tuolla parissa akvaariossa kolme kääpiörihmakaln poikasta joita rupesin viikko takaperin totuttamaan kuivamuonaan,
olin tuota ennen antanu noille pelkästään mikromatoja ja eivät nyt viikon aikana ole oikeestaan yhtään suostuneet syömään noita kuivamuonia.
En tiijjä pitäskö noille sitten vielä syöttää tuoremuonaa vai jatkanko sitkeesti pelkän kuivamuonan tarjoomista? Sori meni vähän off topikiksi. [:I]

Nuo poikaset kyllä pyörittelee esim. tänään noita kuivattuja tubifex matoja suussaan mutta sylkevät lopuksi kuitenkii pois suustaan.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

Tosiaan OT mut ei varmaan eroa kauheesti. Usein siirryn itsellä kuivamuonaan noin 1cm koossa.Se ottaa aikansa että tottuvat. Eli mitä kokoa ja ikää ja mitä olet nyt koittanut antaa?
Lukittu

Palaa sivulle “Viljely”