Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Tännekin Yhtälailla isot kiitokset emännälle, toisaalla tulikin jo kiiteltyä :D

...Eipä tuo paikallisen toimitus olekaan kiinni siitä, etteikö tilais, vaan kyse on siitä, että tukkurilla on vaikeuksia saada niitä toimitettua, kun loimaa ei kovin useasti osu reitille :cry:

...Entäpä miten olisi seuraava miitti jonkun luona niin, että sinne tilattais kimppatilaus perille toimitettuna täältä;
http://petsfriends.shop.wosbee.com/Publ ... tpage=true (ja luonnollisesti vain yksi tekee tilauksen kaikkien puolesta, jolloin menee vain yksi kotiintoimituksen maksu ;D )
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Tia-Teresia kirjoitti:Tännekin Yhtälailla isot kiitokset emännälle, toisaalla tulikin jo kiiteltyä :D

...Eipä tuo paikallisen toimitus olekaan kiinni siitä, etteikö tilais, vaan kyse on siitä, että tukkurilla on vaikeuksia saada niitä toimitettua, kun loimaa ei kovin useasti osu reitille :cry:

...Entäpä miten olisi seuraava miitti jonkun luona niin, että sinne tilattais kimppatilaus perille toimitettuna täältä;
http://petsfriends.shop.wosbee.com/Publ ... tpage=true (ja luonnollisesti vain yksi tekee tilauksen kaikkien puolesta, jolloin menee vain yksi kotiintoimituksen maksu ;D )
Harvinaisen houkutteleva. 8O
Kasvistostakin löytyy näemmä jotain kivaa... [;)]

Tämä käy melkein paremmin kuin a-laakso! :mrgreen:

------------------------------------
"Kalojen myynti ainoastaan noutona, ei postitusta !"

...U must be kidding me, ha? --____--*

===========================
Ja muuten hyvä, mut mulle ei tulis muita ku kasviksia, jos niitäkään. Huniksetkin on jotain IHME värimuunnosta. -_-*
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Jos olisit Facebookissa muutenkin kuin äidin tunnuksilla, niin tietäisit kotiinkuljetuspalvelusta [;)] (sorry, oli pakko päästä tästäkin ääneen mainitsemaan :P )

...Eivät tulisikaan postilla, vaan tero itse kuljettaa :mrgreen:
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tia-Teresia kirjoitti:

Jos olisit Facebookissa muutenkin kuin äidin tunnuksilla, niin tietäisit kotiinkuljetuspalvelusta [;)] (sorry, oli pakko päästä tästäkin ääneen mainitsemaan :P )

...Eivät tulisikaan postilla, vaan tero itse kuljettaa :mrgreen:
Oh, aivan, niinhän sä puhuitkin. :roll:
Silti jäis mun osalta kauppalista lyhyex. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Mulle sopii kyllä kimppatilaus, mikäli seuraavaan miittiin pääsen tulemaan, sitä kun ei tiedä ;). Ja sikäli mikäli sattuu olemaan rahaa :roll:...
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Okei, eli tilausintoa löytyy kyllä. :D

Onko jonkulla jo jotain, mitä voisi haluta? Voitaisiin pistää pientä listaa pystyyn, lisätkää listaan. [;)]

[kopio tästä alaspäin, ja lisää omasi:]

MA7:
-Keltakääpiöahven-poika
-Hunajarihma tyttöjä 1/2
-safiiri/smaragdirasboroita n. 10kpl.

[kopio tähän asti]

Tietty noita kaikkia ei tule ikinä löytymään samaan aikaan MISTÄÄN kaupasta/tukusta, mutta on hyvä olla tämä "hankintalista". :D
Tätähän voi myös käyttää yleisenä "wanted"-listana. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Mitäs kuuluu? :mrgreen:

Itse olen saanut jotain aikaan: vaihdoin eilen toisen keltakäppänäuroksen
(diaknosoitiin se liikkeessä urokseksi, ja olen 100% samaa mieltä!) naaraaseen...

Mites muuten, nyt löysin mielenkiintoisen omppukotilo-tarjouksen. :D

Kys. käyttäjä ei itse saa otettua kuvia, joten tehtiin pienilaatuinen värivertailu, nämä hän tunnusti omiensa "kopioksi". :D

Pikaisen vilkaisun jälkeen hän myös bongasi omin sanoinsa:
"aivan todella tummaa violettiä, turkoosinsinistä ja harmaan sinisiä. ihan vaalean sinistäkin tais olla,valkeita, vaaleanpunaista..."

Aika sinipohjaista tosiaan, itse ajattelin ottaa noita "kuvan värisiä" pari-kolme, mutta päätin että teen sen jos joku muukin "tilaa", saataisiin samaan pakettiin. [;)]
Hintakin kuulemma määräytyy sen mukaan, paljonko tilataan. :D
Myyjää ovat tunnustaneet tuolla Foorumin luotettavat kauppakumppanit-keskustelussa Mari_ ja heituliini.

Tämähän voisi sisältyä seuraavaan miittinkiin, tms. [;)]

Kysäisen vielä omppujen kokoluokan.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tampereen akvaarioseuran syyshuutokauppa järjestetään lauantaina 27.10 Monitoimitalo 13:n isossa salissa 4. kerroksessa osoitteessa Satakunnankatu 13 ja sisäänkäynti on Pellavatehtaankadun puolella. Tavaran vastaanotto alkaa näillä näkymin klo 11:30 ja ensimmäinen huutokauppa alkaa klo 13:00. Viimeinen huutokauppa loppuu klo 17:00. Tarkempaa infoa tulossa vielä lähiaikoina.
Olisiko TÄMÄ se ensimmäinen akvahuutikseni? [;)] :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nuutti »

Toivottavasti Magge!
Itseä ketuttaa ihan kympillä, että tosissani suunnittelin huutikseen menoa ja maanantaina töissä kalenteri ilmoittikin JUURI TUON LAUANTAIN olevan koulutuspäivä! [}:)]
Muuten tänne ei kuulu ihmeempiä. Akva on suunnilleen samassa kuosissa kuin ennenkin.
Omppulassa tosin porskuttaa iloisesti kolme aivan erikokoista omaa kasvattia (viimein!) ja neljä tosi kaunista seepraomenakotiloa. Silti jos joltakulta löytyy vielä ylimääräisiä omppuja niin olisin niistä kiinnostunut!
M: Laavakiveä
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Ooh, elämää! :D

Täällä... Noh... Pienet tankit muuttuvat huomaamattoman nopeasti, kun suljet silmät. :roll:
Toinen ongelma on siinä, kun akvaariot ovat nykyään vastakkaisilla seinillä, niin pitää kääntää selkä toiselle kun sörkkii toista.
Ja kun opiskelee työpöydän ääressä, on selkä vasten molempia.

Mustaneontetraparvi haluaa näemmä vaihtua johonkin muuhun... [}:)] Hunispoika on menettänyt (2kk kestäneen) upean kutuvärinsä.

T-T:lle manasin jo ensimmäisestä ongelmasta, jälkimmäisestä en uskaltanut hiiskua, tuli viime käynnillä naurettua ladyn surkuhupaisan vaaleaa hunispoikaa. :mrgreen: :mrgreen:
Huutiksen osalta näyttää neutraalilta... Ehkä siksi kun en tiedä mitä odottaa. :mrgreen:
Ehkä kyseinen bisnes-tapahtuma saisi kuitenkin potkaistua molmepia tankkeja eteenpäin kerralla. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Haddock
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Nuutti... [:I] On jäänyt se omppuhomma täysin roikkumaan... Mä kaiketi oon seuraavan kerran smalassa 17.11. Joten jos silloin?

Mulla olis kauhea läjä kotia kaipaavia omppuja. Yksivärisiä olis sinisiä, valkoisia, keltaisia ja jotain vihertäviä, kaiketi jade-värisiä. Raidallisista löytyy tummajalkaista lilaa, vaaleajalkaista lilaa/vaaleanpunaista, tummajalkaista ruskeaa, vaaleajalkaista kullanruskeaa.

Mitäs väelle laitettais? Maggeee??
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Haah-ha-haa-haa! :mrgreen:

Muuten hyvä mut mun ei pysy alle parisenttiset elossa. 8O
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Haddock
Junior Member
Junior Member

Ei Magge haittaa. Mulla alkaa olemaan yli parisenttisiä tarjolla. Ja muutenkin noita on tossa joku 100+ joten voit testata jos joku pienemmistäkin selviäis.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Jaa, no, ehkä mä voisin muutaman ottaa... Pistän yxäriä myöhemmin. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
yepp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja yepp »

Jo jokusen viikon foorumia lueskelleena huomasin tämän ketjun, niin pakkohan se oli rekisteröityä että pääsee kirjoittelemaankin. Eli Huittisissa asustelen ja nyt 3 viikkoa pyörinyt tuossa 100l akva jossa 9 miljoonakalaa+rihmakala+partamonni. Vaimon täti voivotteli että kun ei tuo oikein enää jaksanut kiinnostaa, niin siitä se ajatus sitten lähti ja vanha telkkari sai kyytiä tuon edeltä.

Ihan mukavasti homma lähtenyt pyörimään, miljoona kertaa vaan enempi vaatii tieto/taitoa tämä homma ku mitä luulin. Isompaa allastakin tekisi jo mieli, jonka voisi sisustaa niinkuin ite haluaa, tarvii katsoa varmaan vuoden vaihteeseen riittääkö into vielä, niin sitten voisi. Tuo nykyinen siis saatiin kaloineen ja sisustuksineen, ei kauaa voinu sisustaa suunnitella ku kalat toisessa ämpärissä ja hiekat toisessa.

Kaloja olisi tarkoitus vielä tuohon tämän hetkiseen yksi laji ottaa. Platyja tai miekkapyrstöjä olen pohtinut.
40+140+530 litraa
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Tervetuloa keskusteluun yepp! Ja ennenkaikkea mukavan harrastuksen pariin, joka vie mennessään ja josta vissiin koskaan ei voi tietää liikaa.
(Välillä tieto lisää tuskaa, kuten mulla kun ostin akvan kaloineen tietämättä yhtään mitä sain ja sainkin melkoisen sopan, josta sitten kotiuttelin kaloja parempiin vesioloihin pitkän aikaa..)

Heti kai täytyy tietty mainita tuo kovan ja pehmeän veden kalojen eri vaatimukset, eli miljoonakalat, platyt ja miekkakalat yleisesti kovan veden kaloja, rihmakalat taas pehmeän, partamonnin sanotaan menevän missä vaan. Niin että kannattaa valita kumpia tahtoo ja laittaa vesiolot sitten sen mukaan. Tai helpompaa valita kalat vallitsevien vesiolojen mukaan, eli sellaiseen veteen mitä kraanasta tulee. Saapi sitten nauttia terveistä ja hyvinvoivista kaloista pidempään.

Meitä harrastajia kannattaa käyttää kasvien ja kalojen hankinnassa avuksi, teitähän on ihan siellä Huittisissakin jo kohta oma kerhollinen! Jollekin vitsaukseen asti leviävä kasvi tai lisääntyvä kala voi olla toiselle iso onni. Rahaa harrastukseen saa palamaan ihan niin paljon kuin tahtoo, mutta myös niukalla budjetilla saa kaunista katseltavaa.

Itse oottelen kuumeisesti, että saisin jotenkin kotiutettua noita omppuja Haddockilta omppulaan ja isossa akvassa kanto odotteleen että laskeutuisi kellumasta. On niin iso etten pysty sitä keittelemään niin, että putoaisi nopeammin ja minuthan nyt on ihan luotu odottamaan... :roll:
Haddock
Junior Member
Junior Member

Tervetuloa hauskan harrastuksen pariin yepp! :) Meitä aikaisempia innokkaampia rekisteröityneitä hulluja on täällä Huittisissa ainakin allekirjoittanut ja Akvaristi.

Kun sisustusinto iskee ja se normaali kasvihulluus.. niin minulta voi kysäistä perkuujätettä ainakin susswassertangista, konnanputkesta, vallisneriasta ja punaisesta tiikerilumpeesta. Ja jotain muutakin voi löytyä..

...ja omppukotiloita ainakin :roll:
yepp
Junior Member
Junior Member

Juu tiedossa on että rihmakala (ilmeisesti helmirihmakala?) on nyt väärässä vedessä, mutta suunnitelmissa tosiaankin olisi toinen akvaario johon pehmeä vesi, niin en tuota nyt heti viitsisi "hukata". Kuitenkin jo aika hyvän tovin noiden miljoonakalojen kanssa tuolla elellyt edellisessä kodissaa. Tällä hetkellä liuskoilla mitattuna vesi on jotain ph7 ja kovuus 10 luokkaa. Tänään käytiin hakemassa kolme uutta asukkia, 3 sinistä platyä. Aika kovin vielä ujostelivat, mutta syömään jo tulivat, eiköhän huomenna jo ole eri meno. Nyt kyllä saa kalojen osalta hetkeksi riittää, et jos nuo poikasia vielä pyöräyttää ni alkaa tulee jo ihan liian ahdasta.

Sisustukseen tuli ostettua yks muovikasvi tänään, ei nuo omat oikeen ole lähteneet kasvaan hyvin, niin meinasin että joskos tuollainen edes nyt piilopaikaksi tuonne. Viikon verran ovat nyt easycarboa saaneet, aika pientä annosta kylläkin. Pari jo ehkä vähnä piristynyt, ens viikolla vois ehkä alkaa antamaan jo puollon kyljessä olevaa suositusta. Loisteputki varmaan kannattaisi uusia, pitäisi vaan jostai lukaista että millainen sinne kannattaisi laittaa. Tämän hetkisestä ei mitään muuta hajua, että on kuitenki akvaario liikkeestä ostettu akvaarion tarkoitettu.
40+140+530 litraa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

yepp kirjoitti:Juu tiedossa on että rihmakala (ilmeisesti helmirihmakala?) on nyt väärässä vedessä, mutta suunnitelmissa tosiaankin olisi toinen akvaario johon pehmeä vesi, niin en tuota nyt heti viitsisi "hukata". -- Tänään käytiin hakemassa kolme uutta asukkia, 3 sinistä platyä. Aika kovin vielä ujostelivat, mutta syömään jo tulivat, eiköhän huomenna jo ole eri meno. Nyt kyllä saa kalojen osalta hetkeksi riittää, et jos nuo poikasia vielä pyöräyttää ni alkaa tulee jo ihan liian ahdasta.

Sisustukseen tuli ostettua yks muovikasvi tänään, ei nuo omat oikeen ole lähteneet kasvaan hyvin, niin meinasin että joskos tuollainen edes nyt piilopaikaksi tuonne. --
Pakko myöntää, että harva näin tuore "yllätysharrastaja" (ei ole suunnitellut kolmea vuotta ennen tankin hankkimista, allekirjoitus) on NÄIN tieto-taitoinen. 8O
Tämähän on jo ihan hullua älykkyyttä! :mrgreen: Mutta toisaalta kun täällä pellolla/pajupuskassa/pöpelikössä asutaan, maalaisjärkeä löytyy. [;)]

Minunkin puolestani vilpitön tervetulotoivotus! Täällä surraa aika sama määrä vettä, 60l E-Amerikka ja 40l Aasia. Kokemuksenkin kannalta olen keskiarvon alapuolella, puolitoista vuotta. :mrgreen: Mukava saada lisää saman sukupuolen edustajia keskusteluun, aika akkavaltaista on. :roll: (Ei tytöt pahalla! [;)] )

Niin ja vielä sellainen, että mä olen se nörde joka täällä A-W:ssä roikkuu rystyset verillä. Älä siis revi pelihousujasi jos joka toinen keskustelun viesti on tästä IP-osoitteesta. (Kaikki eivät pidä alaikäisistä kirjoittajista.) :P
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Ninium85
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Ooh! Täälläkin on tapahtunut jotain. Meilläkin tapahtuu. Eilen sain muutaman kalasen ystävältä, joka tilanpuutteen vuoksi laittaa 350litraisen altaansa pois ja vaihtaa pienempään. Nyt on vaan pari ongelmakalaa.. Isoveli ystävällisesti antaa neljälle tikrulle ja Yhdelle isopurjeelle kodin. Lisäksi sieltä tuli 10 Odessanbarbia joista en luovu. 3 piikkisilmää, 2 partamonniurosta, selkäuimari, ja yks jäätävän kokoinen ripsimonni. Piikkiksetkin saa jäädä kotosalle, mut mitä ihmettä mä teen tolle isolle ripsarille? Se on todella söpö ja varmaankin aikas vanha.. Altaan päivitys venyy nyt ihan kiitettävän paljon. Mua ei oo nyt juur huvittanut edes kattella, kun on toi pikkuneiti tuossa kasvamassa. Enkä tiedä asustellaanko tässä enää kauaa, joten altaan päivitys pitkittyy sitten uuteen asuntoon asti. On vaan kiven alla noi kämpät täälläpäin..

Omassa altaassa ei juuri muita muutoksia olekaan tapahtunut sitten elokuun. Tervetuloa Yepp munkin puolesta. :)
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Kai sitä pitää kirjoitella pitkästä aikaa tännekin :). Tervetuloa yepp minunkin puolestani tähän ketjuun ja tämän harrastuksen pariin! Ennen kuin tosiaan huomaatkaan, niin tää harrastus on vienyt koko käden :mrgreen:...

Ootko yepp kovettanut altaasi vettä jollain, kun noinkin korkea kovuus on? Kun muutenhan täällä on tosi pehmeä vesi :). pH ollut meillä n. 6,7-7, kH 0-1(eli ruokasoodaa on viime aikoina tarvittu kun karbonaattikovuus on tipahtanut noinkin alas, ennen ollut 3) ja GH jotain 2-3 viime aikoina. Joka tapauksessa, kannattaa hommata jossain vaiheessa tippatestit, liuskat voi näyttää vähän mitä sattuu... tässä minun vinkkini alkajaisiksi ;).

En tosiaan ole itse nyt hetkeen jaksanut kirjoitella edes fb:n akvaariopalstoilla, on ollu motivaatio hakusessa tämän harrastuksen kanssa. Ja tosiaan meille syntyi tässä välissä "pieni" tyttölapsi ;), nuo viimeiset viikot häntä odottaessa veivät kaikki mehut ja akvaarioista tuli hoidettua lähinnä pakolliset kuviot.

Olikos joku siellä TAS:n huutiksessa? Jos oli, niin löytyikö jotain mielenkiintoista? Ja täällä muuten alkaa olemaan kohta kasvia sen verran tarjolla, että jos jollekulle kelpaa, niin ei kun hakemaan. Pantterivesimiekka lykkää sivutaimea, taitaa varressa olla 2 tai 3 taimea. Jättiläisvallisneria rehottaa, rusolehti rehottaa, jättivedensuosikki rehottaa, vitamelalehteä löytyy (sekä noita perinteisiä melalehtiä), tiikerilumpeen (mahdollisesti sekä punaista että vihreää) taimia vois mahdollisesti kanssa olla. Myös blyxa japonicaa alkaa olemaan jo kivasti, että sitäkin saa kohta jo jaella jonnekin. Ja jaavansaniaista on niin paljon, että oksat pois!

Uusia hankintoja en ole tehnyt purkkeihini juuri nyt. No ehkä noin puolitoista kuukautta sitten tuli hankittua kyllä nokkamonneja 4 kpl tohon Juweliin, ne on sitten todella hauskoja ja tehokkaita levänsyöjiä. Lasimonneja hankin jossain vaiheessa sinne myöskin, kunhan ensin saisin noi hohtomiljoonakalat heivattua jonnekin. Oli tässä miehen kanssa puhetta noista akvaarioista, että pitää katsoa luovunko tuosta pojan pikkuakvaariosta ja keskityn vaan noihin kahteen isoon. Jahka tästä nyt saadaan tuon meidän yhden lemmikin asiat tästä ensin järjestykseen...
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

akvaristi kirjoitti:-- Ja tosiaan meille syntyi tässä välissä "pieni" tyttölapsi ;), --
Onnea! :mrgreen: Olikos teillä tuo akvaarioharrastus jo verissä vai oppiiko pikkuhiljaa? :mrgreen:
akvaristi kirjoitti: -- Olikos joku siellä TAS:n huutiksessa? Jos oli, niin löytyikö jotain mielenkiintoista?--
Piti käydä T-T:n kanssa... n. 2h huutiksen alettua tuli herätysviesti ettei päästykkään lähtemään talvirenkaiden puutteen vuoksi. :mrgreen: Ängin sitten mukaan Forssan reissulle, kiitokset siitä vielä. :P
akvaristi kirjoitti:-- Ja täällä muuten alkaa olemaan kohta kasvia sen verran tarjolla, että jos jollekulle kelpaa, niin ei kun hakemaan. Pantterivesimiekka lykkää sivutaimea, taitaa varressa olla 2 tai 3 taimea. Jättiläisvallisneria rehottaa, rusolehti rehottaa, jättivedensuosikki rehottaa, vitamelalehteä löytyy (sekä noita perinteisiä melalehtiä), tiikerilumpeen (mahdollisesti sekä punaista että vihreää) taimia vois mahdollisesti kanssa olla. Myös blyxa japonicaa alkaa olemaan jo kivasti, että sitäkin saa kohta jo jaella jonnekin. Ja jaavansaniaista on niin paljon, että oksat pois! --
Juu tänne kelpaa! Ajattelin juuri että tässähän mulla on pari-kolme vuotta aikaa luoda nyt kiva kasvipohja niille akvaarioille jotka käynnistyvät opiskelijakämppään ängettävässä räkissä. :mrgreen:

Tulipas tylsän lyhyesti. 8O
No, ei ehdi pidemmin kirjoittaa, pistetään vaikka sen piikkiin! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Eiköhän se lapsonen opi sitten pikku hiljaa akvaristiksi myöskin ;). On meinaan tämä tauti jo hiukan isäntäänkin tietyllä tavalla tarttunut, että kyllä se sitten varmaan noihin muksuihinkin ainakin jollain asteella pikku hiljaa siirtyy... :D

Hyvä, jos jollekin kasvit kelpaa :). Mulla olis T-T:lle se timanttikirjoahvenvaavikin tuolla pikkupurkissa odottelemassa uuteen kotiin pääsyä. Pitäis vissiin hilata itseään jossain vaiheessa sinne Loimaalle päin, ellei joku sitten satu tästä ohi kulkemaan sopivasti...?
yepp
Junior Member
Junior Member

No niin no, se sitten niistä kalojen hankkimisen riittämisestä. Nyt on pohjalla viilettämässä 3kpl täplämonnisia, varsin mukavia nuohoojia. Tämän johdosta myös pohjalla ollut karkeahko sora vaihtui 0.4-0.8 punertavaan hiekkaan, oikein paljon mukavamman näköiseksi tuli. Ainut pikku ongelma tuli tuon hiekan mukana, eli partamonnin sisustuspäivät :D

Akvaristi, juu tippatestit ois tarkoitus jossai välissa hankkia, mennään nyt aluks noilla liuskoilla ku ne tuli hankittua. Vesi voi olla hiukan erillaista, kun meidän vesi tulee suoraa virttaalta, ennen kuin kiertää sen enempää esim. vesitornin kautta. Ruokasoodaa tässä olen alkanut kans opetteleen käyttään, tosin sen kanssa pulaaminen tarvis ne tippatestit et sais tarkempaa mitattua.

Vaimo oli myös nyt alkuviikon vanhempiensa luono ja toi mukavan synttäriyllätyksen. Sen serkun vanhan 100L akvaarion, eheim aquaballin ja lämppärin. Pääsee askartelemaan toisen akvan oikeen alusta asti ja toisen näköisen veden/kalat sinne kuin nykyiseen. Ainut pikku miinus, että toi vuotaa pikkasen, eli pääsee harjoittelemaan saumausta.
40+140+530 litraa
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Kiitos Haddockin ja Akvaristin, mun akvassa on nyt ihanasti uutta kasvia ja PALJON 8O omppuja!
Tuo kanto vaan kelluu yhä. :twisted: Eilen vedenvaihdossa sain sen pohjaan ja toisen kannon päälle painoksi. Näytti niiiiiiiiin hienolta ja olin niin onnellinen kunnes lisäsin akvaan vettä.. Ja johan kelluu taas komiasti. Tietty ihan kiva sillainkin, mutta pilaa mun visioni akvasta ihan totaalisesti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”