(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vikki80
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Kyllä mulle sopii toukkien metsästys. Onko vinkkejä minkälainen haavi kannattaa tekaista.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Enpä taida viitsiä lähteä ajelemaan sinne asti näin pieneen miitinkiin. Ötököitäkään en tarvitse - surviaisetkin meinaa pilaantua pakkaseen ennenkuin kerkiää nykyisellä kalastolla niitä syömään. Eikä taida nuo kardinaalitetrat edes tietää mitä elävällä tekisivät...
F_isu saa tappajansa sitten seuraavalla kerralla, mikäli asia on edelleen ajankohtainen tai jos Shadowman ajaa tästä ohi niin yksi tappaja liftaa sitten kyytiin. Koitan käydä vaikka Tetra76:lla tai Kaikulla naukumassa petokotiloille ruokaa ja vihreitä kasveja levän syötäväksi.
Mukavaa haaviretkeä ja kesää kaikille, ellei nähdä ennenkuin syssymmällä!
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Eiköhän ole paras että perutaan koko miitinki koska osallistujia on niin vähän.
vikki80
Member
Member

Taitaa väki olla jo kesäfiiliksissä. Nähdään sitten toisella kertaa.

Mä siirsin partiksen isompaan altaaseen putsaamaan etulasia ja nyt lasiin on yön aikana ilmestynyt mielenkiintoinen labyrintti partiksen huulen jälkiä.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Multa saa leväntappotalkoisiin pistiaa. Se kasvaa niin hervottomasti, että leville ei jää takuulla mitään. Limaskavaara kyllä on, mutta limaskakin on jäämässä kakkoseksi. :roll:

Se Vikkin monni ui edelleen meillä. Tule joku päivä oveen rynkyttämään, niin kalastetaan se sulle. En minä muuten varmaan saa aikaseksi.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

vege kirjoitti:Eiköhän ole paras että perutaan koko miitinki koska osallistujia on niin vähän.
Raahe kuittaa. Näyttää noita pihahommia kasaantuvan siinä määrin, että aika olisi mennytkin tiukoille.
Käydään vilkaisemassa sun kiekkoja sitten, jos kesän aikana ajellaan siellä päin..
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

No moi!! Meillä on ollut tietokone rikki jo hyvän tovin, ja nyt viimein sitten pääsin tännekin. Eli miitinki näköjään on jo peruttu, mutta töitähän mulla olisi ollut muutenkin. Minä kyllä mielelläni reffaan myös kesäaikaan, joten katsastetaanko uutta kokoontumista sellaiselle päivällä kun useammalle sopisi?? Esim siellä Kaikulla olisi ihan mukava ajella uutta pönttöä katsomaan [;)]
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
paxy81
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Sama vika täällä, kone ollut reilun kuukauden korjuulla eikä siitä nyt sitten kuulemma mitään saakaan.. [}:)] Uusi on jo tilauksessa mutta saapa nähdä milloin sen saa toimintaan. Nyt kerkesin viimein kirjastoon koneelle, parissa viikossa on kyllä ihan kivasti tullut viestejä ja lukemista riittänyt..

Tässä välillä on kerenneet ahvenat taas kutea, smaragdien 2. poikue kasvamassa, samoin kuteneet tulisuut ja Geophagus iporangensikset joiden poikueet myös altaan pinnalla bokseissa kasvavat.. Nyt kun sais vielä nuo hehkusuut kutemaan, niin sitten saisivat kyllä pitää taukoa, loppuu kellusboxit kesken samaten pinnalta tila :mrgreen:

Minä kyllä myös mielelläni kesälläkin rehvailen, sekun menee ihan samoissa tunnelmissa kuin muinakin vuoden aikoina; töissä..

Tässä kunhan saan koneen kotia toimintaan niin ajattelin tilata pakasteita ja ehkäpä myös muuta ruokaa ja mahdollisesti kalojakin jos jostain löytyy kivoja.. Kimppaan saa halukkaat ilmoittautua.
Tuulahelena: Mikäli pakasteet meinaavat homehtua niin minä voin ne ostaa. Täällä kyllä menisi vaikka kuinka paljon..

Ja mikäli joltain löytyy pienenpientä tavis partista tai vaihtoehtoisesti ottoja niin olisin kiinnostunut kaverin altaaseen hommaamaan, hän tahtoisi jonkun monnin..
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Mulle käy kyllä kans kesätreffit, jos sattuu löytymään sopiva päivä ja väkeä lähtee liikkeelle.
Omiin ongelmiini päädyin ostamaan levämyrkkyä ja nyt lyödään sitten äärimmäiset keinot pöytään...
Perkule yrittää jo sinilevääkin tunkea osille, mutta sen saa onneksi nätisti kerättyä pois kun ei ole kuin siellä täällä tiploja.

KAIKU: ilmoitteleppa, kun sulla on kasvinperkuupäivä, niin tulen hakemaan jätteet ja kierteisiä ja tuijottelemaan niitä timanttitetroja - ne on sitten kauniita.
vikki80
Member
Member

Onko viiko ennen juhannusta hyvä miitinki päivä, me ei ainakaan silloin vielä olla lähdössä sukuloimaan.

Tuulahelena: Ne sinilevän rippeet saa näpsäkästi pois lappoletkulla, ei jää niitä pieniä hituloita altaaseen leijumaan. (muuten vaan tiedän, mulla mitään sinileväongelmaa ole ikinä ollutkaan ;] )
Tetra83
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tetra83 »

Uusi akvaristi Pohjois-Pohjanmaalta ilmoittautuu ketjuun. Minäkin olisin kiinnostunut kesämiitistä, jos mukaan mahtuu tällainen vasta-alkanut ja kokematon akvaristi. :) Seurailen joka tapauksessa tätä ketjua.
Aloitteleva akvaristi 110 litraisen seuralan kimpussa
vikki80
Member
Member

Täällähän on hiljaista, onko kaikilta mennyt netti poikki samalla viikolla.

Keksikää nyt joku miitinki päivä, minä tuon pullat.
paxy81
Junior Member
Junior Member

Alkuviikosta ajattelin tehdä tilausta akvaarioon.fihin, jos joku haluaa jotain tilata niin saa mulle ilmoittaa..

Miitinki olis kiva, tässä nyt vaan tuppaa mennä kaikki vapaapäivät häitä järjestellessä.. 14.pvä saattais päästä pikaisesti jos läheltä löytyy kahvittaja..
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

14. päivä sopis mullekin kuin nyrkki silmään. Mulla on nimittäin allas jätesäkin sisässä alkuviikon ja arvattavasti loputkin kasvit on heittäneet henkensä, joten tarvitsen kipeästi kaikenlaisia vihanneksia, sekä kierteisiä petokotiloiden ruuaksi - ne ryökäleet ei muuta kun lisivät tuolla. En tiedä millä ne elää - syövätkö jo toisiaan, mutta munia on kaikki juurakot täynnä. Niitä saa vaihtarina kasvipusseista ja jos jollakin olisi nättejä sukarapuja - erityisesti tulisuka kiinnostaa, niin voisin muutaman ostaa joko rahalla tai petokotilovaluutalla. Oisko Kaiku jo valmis avaamaan ovensa - haluaisin niin ihailla taas niitä timanttitetroja? Tuodaan pullat niin ei tarvi värkätä eikä puleerata mitään ja se sun leväongelma ei oikeasti ole mitään tähän minun invaasioon verrattuna. Lauantaina aattelin mennä Raaheen hakemaan pari leväbarbivauvaa töihin, jos vielä joku tupsu tuolla rehottaa pimennyksen jälkeen. Kelkon ne sitten taas Vikille, kun kasvavat isoksi...
vikki80
Member
Member

Mulle sopii, mihin mennään.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

No ei tämä nyt näy oikein lähtevän taaskaan - täältä on väki loikkinut tieten kesälaitumille...
Kylään tulijoita löytyisi siis jokunen, mutta kutsujia ei ole, joten palataanko sitten asiaan kun joku haluaa meidät kutsua niin ei tule ahdistelun makua tähän hommaan.
Mullakin hätä hävisi, kun kävin illalla Kaikulla hakemassa kaiken tarpeellisen ja vähän ylimääräistäkin (vieläkin KIITOS!), joten pärjään taas jonkun aikaa. Kahviakin ryystin niin, että nyt ei sitten uni tule. Kaikulla on nettiongelmaa ja muutenkin vientiä "kuin sammakolla äkeen alla" joten eipä varmaan ole innostunut emännöimään vielä - mutta ainahan tulee syksy ja uudet kujeet.
Syksystä puheen ollen: pakko täälläkin vielä kertoa, että olen varmaan mennyt päästäni sekaisin - tällaisena aikana menin sanomaan eilen itseni irti 13 vuoden työpaikastani. En toki työttömäksi ajatellut jäädä, vaan olen päässyt VR:lle Kokkolaan konduktööriksi, joten raiteilla tavataan loppuvuodesta ja sitten saattaa olla tuo akvatarvikkeiden kuskaaminen pääkaupunkiseudulta meidän "seuralle" jonkin verran yksinkertaisempaa.
vikki80
Member
Member

Homma on pihvi sitten.

Että syksyllä sitten päästään pummilla hesasta hakemaan härpäkettä altaisiin, tai jotain. :mrgreen:

Jos jollekin jää ylimääräiselsi leopardimonnisia niin mulle kaikki. Tarttisin uutta verta parveen, eikä noita tunnu ikinä olevat samaan aikaan mun kanssa kaupoissa.
paxy81
Junior Member
Junior Member

Nyt olis NL-aquassa tarjouksia, ahvenia lähtee eurolla kappale. Ajattelin tilata paria fisua, kiinnostuneet pikaisesti yhteyttä!!
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Piti tulla vaan sanomaan, että kyllä täällä hengissä ollaan edelleen. Uusia viestejä on päässyt kertymään näköjään 40 sivua... 8O Tosiaan kaikki mahdollinen on tässä nyt vastustanut akvaarioharrastusta noin niinkuin virtuaalisesti ja ihan elävässä elämässäkin. :roll: Tuulahelena kävi todistamassa tuon elävän elämän tilan... Just ja just on kalat ruokittu ja joskus vaihdettu vesiä, kaikki "ylimääräinen" on jäänyt tekemättä. Nyt juhannuksen jälkeen helpottaa töissä ja kotoakin päästä internetin ihmeelliseen maailmaan, joten kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu! :)

Altaat ei todellakaan ole paraatikunnossa, mutta jos kesän aikana iskee tekemisen puute / muuten ajelette Kannuksen suunnalla niin kyllä meillä aina kahvilla voi poiketa. Jos haluaa olla fiksu (kuten Tuulahelena) niin pullan saannin varmistaa tuomalla paakkelsit mukana... :mrgreen: Yritän kyllä nyt kesän tullen parantaa tapani ja pitää jotain tarjottavaa kaapissakin. Jos ei muuta niin jäätelöä [;)]
Be merrier with a terrier!
paxy81
Junior Member
Junior Member

Suunnittelen taas tilausta akvaarioon.fihin jos joku haluaa tilata jotain..

Ja Vikki, meidän kalatilaus on vireillä. Anteeksi kun hieman kesti.. Eiköhän ne kalat sieltä tule viimeistään ensi viikon alussa..
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Jotenkin taas koko akvaariohomma tympii. Mulla on ihan semmoset fiilikset, että kohta lähtee kaikki altaat. Kuivillaan olevat on myynnissä ja voisin minä tuon isoimmankin laittaa taipaleelle... Ärsyttää, ku ei tuu hoidettua sitä kunnolla. Se vaan on. :|
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Tää kesä on jotenkin latistavaa aikaa... Täällä kanssa miehekkäät 40 sivua lukematonta keskustelua =) En oo paljoa koneella joutanu istuksia :D
Juurikin tulin tuossa elävää loirimasta, hyttysaika on jo ojista ohi, mutta nyt alkaa vesikirppuja ja sulkasääskeä oleen jo aikas massoittain! Ja seepratkin innostui meillä viimein kutemaan, tosin poikasia ei ole montaa kipaletta bongattu!
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Hienoja uutisia Allablazella, ONNEA! :D Koskas pikkusia saa tulla katsomaan? [;)]

Ison altaan toisen mattosuodattimen takana asustelee x kpl sekasukarapuja ja 2 kalanpoikasta. Veikkaan, että ovat timantteja, mutta niitä on ihan mahdoton saada maton takaa kiinni! Se hienonhieno aktiiviliete samentaa näkyvyyden todella tehokkaasti... :roll: Uskaltaisiko ne yrittää imaista letkulla sieltä pois?!? Tai sitten on uhrattava se liete ja pyydystettävä, kun saa vettä vähemmäksi & pumpun ja lämppärin pois tieltä. Santut pitäisi siirtää isompaan ja laittaa niiden allas kuntoon pikkumonnisille & tulisukaravuille. Odotellaan inspiraatiota...
Be merrier with a terrier!
nanskutti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nanskutti »

Täällä ilmoittautuisi joukkoon kirjavaan mukaan 180 litraisen omistaja sekalaisella kalastolla from Kokkola. En hirveästi ole paneutunut tähän ketjuun, mutta jospa täältä jotain vinkkejä ja muuta hyödyllistä irtoaisi. Akvaario harrastusta on takana vasta parisen vuotta enkä kyllä ole mikään varsinainen vesipeukalokaan. Mutta näillä mennään mitä on.. :)
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Tervetuloa joukkoon valoisaan [;)] kaikille uusille tasapuolisesti. Kyllä tästä taas virkistytään jahka illat pimenee ja akvaariot kaivetaan nurkista esille... Allekirjoittaneella on nyt niin monta rautaa tulessa että koko kesä mennään matalaliitoa, onneksi tänään aloitti loma niin saa ehkä vähän asioita tässä hollille.

Kaiku: Yhtään seepralasta en ole enää bongannut, ehkä seuraavalla kerralla olis parempi tuuri...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”