Kuvia akvaarioistanne 4

Valokuvausta koskeva keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Elena_
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Elena_ »

Dixie: mikä ero noissa kuvien valaistuksissa on? Alemmassa ilmeisesti valoa on enemmän kuin ylemmässä?
Dixie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Joo tosiaan valoa on lisätty 8w putken verran. Muutenhan sisustus on sama, mitä nyt kasvit on kasvaneet :)
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Elena_
Member
Member

Yllättävän pieni ero. Mutta ilmeisesti ei altaallakaan ole kokoa ihan hirmuisesti?
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja malawi »

Se poimupatsuli on aika helppo kasvi saada viihtymään. Mullakin on nyt 30 litran allaan pohja lähes kokonaan sen peittämänä. Blyxan kanssa ehdottamasti mun lempi kasvi.
Dixie
Senior Member
Senior Member

Mä olen vuosia taistellut patsulin kanssa ja kyllähän se jotenkuten on kasvanut. Melkein kämmenen kokoisia taimia mulla ei tähän mennessä ole ollut. Muuten olen ehdottomasti samaa mieltä. Ovat omiakin lemppareitani :)

Kokoahan tuolla altaalla on vain 32l..
jartza
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin akvaariokerho

Viesti Kirjoittaja jartza »

Taas kun tuli muiden akvaarioita kuolattua, iski kauhia kuvausinto omia lätäkköjä kohtaan. Melki joka päivä on kädet kyynärpäitä myöten vedessä, vähän väliä pikku fiksaamista. Tuntuu että sitä riittää aina :mrgreen:

Todella upeita altaita kaikilla!! :D

Tässä 100 L:
100 l 1.jpg
100 l 1.jpg (186.28 KiB) Katsottu 2336 kertaa
100 l 2.jpg
100 l 2.jpg (189.45 KiB) Katsottu 2336 kertaa
100 l 3.jpg
100 l 3.jpg (202.97 KiB) Katsottu 2336 kertaa
Tässä 300 Litranen, vesi vielä sumea ja likaisen näköinen, ollut nyt n.3 päivää kypsä. Huomenna vettä vaihtoon ja varmaan pian ensimmäiset asukit sisään. Odottelen myös innolla omenapuun tummenemista :) On muuten vaikea jotenkin sisustaa tämän mallista :roll:
300 l 1.jpg
300 l 1.jpg (174.31 KiB) Katsottu 2336 kertaa
Akvaariot 300+140+100+63 litraa, vaimo ja 2 kissaa!
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Ai vitsi, on nättiä tuo Dixien poimupatsuli ja hyvin näyttää tosiaan viihtyneen. Mulla taasen jokusen aikaa sitten ostamani pari pottia ei oikein näytä samalta. Mä pidän sitä vaikeana kasvina, aiemminkin olen yrittänyt saada sitä kasvamaan huonolla menestyksellä, jonkun altaassa se sitten viihtyy taasen hyvin.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

jenniliini82 kirjoitti: kasvithan ehtii vielä kasvaa. millä tavalla tuota kantoa saisi korkeammalle, niin että nuo oksat koskettaisi veden pintaa, aattelin jotain kiveä alle mutta painoa tulis paljon kun kivikin sais olla aika iso...
Tota, täh... Millasen peruskallion järkäleen aattelit sinne laittaa? Mulla on 150kg elävää kiveä oman koralliriutan alun perustuksena ihan suoraan lasia vasten. Kyllä pitää aikamoinen järkäle olla jos jotain stressiä siitä haluaa:)
NesteHukka kirjoitti: On käynyt itselläkin mielessä kyllä että joku värikäs huiman kokoinen parvi pikkukaloja voisi olla komeeta. Lippulehtikalojen kanssa ei tietysti voi ajatellakaan.
Miksi ei?
V154
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho

Viesti Kirjoittaja V154 »

jartza kirjoitti:Taas kun tuli muiden akvaarioita kuolattua, iski kauhia kuvausinto omia lätäkköjä kohtaan. Melki joka päivä on kädet kyynärpäitä myöten vedessä, vähän väliä pikku fiksaamista. Tuntuu että sitä riittää aina :mrgreen:
Ei näköjää ihan turhaan kädet märkänä
Uusin kuva 255litrasesta
Muita kuvia
2 sisäkissaa
Dixie
Senior Member
Senior Member

Tässä mun virallinen murheenkryyni. Monta monta kuukautta taisteltu sinilevän kanssa ja nyt näyttää jo pikkasen paremmalta. Toissapäivänä jynssätty kasvien lehdet yksitellen hammasharjalla ja kannot ja kivet tiskiharjalla. Eipä tolle vielä uskalla mitään tehdä :roll: . Mutta kasvit sentään ruvenneet pikkuhiljaa viitymään. Lähinnä siis tällähetkellä koitan kasveja kasvatella ja sisustus laitetaan uusiksi heti kun tilanne helpottaa :roll:

Kuva
Elena_
Member
Member

Muutama kuva altaasta tällä hetkellä.
Kuva
Kuva
Kuva

Syksyllä altaan ostin ja melkein heti sen jälkeen alettiin taistelemaan suuren leväinvaasion kanssa. Nyt vasta alkaa helpottaa ja kasvitkin jopa alkaa kasvaa.
panic-room
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja panic-room »

Olen kyllä niin kateellinen Dixien komeasta kannosta että!! Mistä tuollaisia kultakimpaleita oikein löytää!? :mrgreen:
GreenEyes
Member
Member

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Itse kanssa kattelin tota Dixien kantoa, tollanen just hyvän mallinen.

Elena_:n purkki on kanssa nätti ja kasvit näyttää hyvältä, joku punainen kasvi kyllä sopisi tuomaan vähän väriä.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Pojan akvan vaihtuessa isompaan alkoi tapahtumien vyöry isommassakin akvassa. Piti vain vaihtuman kivi vähän kasviin, mutta kuinkas sitten kävikään... Tämä on nyt pyörinyt tässä kokoonpanossa huomena kolme viikkkoa. Olen varsin tyytyväinen kasvien kasvuun, kun akvalla on korkeutta 70cm ja lähes kaikki kasvit tuli ostokokoisina taimina. Valoa on aika hintsusti eikä hiilareitakaan näy eikä kuulu. Taustan puskia on tarkoitus kasvattaa omalla tuotannolla, mutta vesisaniaista olen jo karsinutkin! Olkkarin akva:

http://aijaa.com/v.php?i=001417822128.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=002267822138.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=001057822147.jpg

Vesi on, toisin kuin kuvissa, kirkasta pientä turvelisää lukuun ottamatta.

Pojan akva:

http://aijaa.com/v.php?i=002707822161.jpg

Vesi on kuvassa aika sakkaisen näköistä, kuva on otettu alhaisella resoluutiolla. Pientä roskaongelmaa siellä on, mutta nyt on sisäsuodatinta vähän modattu tehokkaamaksi. Tämä akva on pyörinyt muistaakseni viitisen viikkoa. Pojan akvahan vaihtui lennossa isompaan eikä siinä rytäkässä tapahtunut oikeastaan muuta kuin sisustan muutto isompaan. Mutta siitä seurasikin sitten olkkarin akvan muutosvyöry.

Molemmista paljuista löytyy reippaasti mm. monnisia, eri kirjoahvenia ja muutama tetralaji. Valtaosa on etelä-amerikkalaisia lajeja pois lukien pojan muutama aasialainen lipsahdus.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Pari räpsyä melkoisen muutoksen kokeneesta 600 litraisestamme. Kasvit lähti, kannot lisääntyi ja allasta asustaa jokunen pieni pleko, kääpiöahvenia kasa sekä neljä omituista lajia siimahäntäisiä imumonneja.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
tanija
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tanija »

Tässä kuva omasta pitkänmallisesta reilusta 500 litraisesta. Kasvit juuri karsittu minimiin, sillä innostuin kuvaa ottamaankin, hauska nähdä miltä allas näyttää taas parin kuukauden päästä. ;) Kuvan laatu ei ole paras, kun on kännykkäkameralla otettu.

Kuva
Angel86
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Oijoi, mitä altaita!
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Mä oon niin kade... :cry: Varsinkin toi karuus tossa Thomponin altaassa on upeaata, ja sitten Tanijan kasvisto... Mäki haluun! [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Verna80
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Verna80 »

Thompson, aivan mahtava allas. Otan tuosta kyllä inspistä omaan tulevaan parisataseeni.
Elena_
Member
Member

Uijui, Tanijan allas on kyllä omaan silmään aivan ilmiömäisen upea!
Thapahiska

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Tanija, millon voin tulla tuijottelee tota pyttyä? :D Se on yhä vaan niiiiin hieno!
iras
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja iras »

Thompson kirjoitti:Pari räpsyä ...
Hienoja kuvia, millä koneella kuvaat noita "räpsyjä"?
Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Thompson »

iras kirjoitti:
Thompson kirjoitti:Pari räpsyä ...
Hienoja kuvia, millä koneella kuvaat noita "räpsyjä"?
Ihan Canonin koneella noi on tuotettu. Apuna käytetty salamaa.
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

trollfest kirjoitti:Kuva
50 litranen pönttö. Vähän päivitystä kun sain justiin pulattua ton käppyrä kannon sinne puol väkisin. En halunnu hajottaa kivaa ruohomattoa sen takia että kanto on ruuvattu liuskekiveen pohjassapysymiseksi :mrgreen: Toki huomasin sitte jälkee päi unohtaneeni pistää sammaleet oksiin.. nojoo ehkäpä se on siistimpi ilman niitä, vaikka tuo yksi oksantyngän vaalea pää osuukin silmään ikävästi. Pohjalle tulossa myös kiviä joissa ricciaa kunhan saan eroteltua riccian ja sammaleet tuolta ämpäristä.. [;)]
Kasvit hakee vielä paikkaa ja tarkoituksena olisikin heivata tuolta mäkeen kaikki muu paitsi vesisalaatti, heinät, ja hatturuoho sekä ostaa sinne jotain blyxaa.
siis mistä ihmeestä olet löytänyt noin upean punaisen juurakon? haluu kans ehkä tulevaan rapulaan tuommoisen... :)
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Jenniliini: tuo on moorapuuta, löytyy ihan akvaariokaupoista. Maksaapi jonkin verran (45 - 50 euroa/kilo, mutta on se sitten hienoakin.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Lukittu

Palaa sivulle “Valokuvaus”