MA7xGE:n akva!

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: MA7xGE:n akva!

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Nyt en sitten tiedä mitä tekisin, ei olisi reilua ostaa heti uutta kaupasta, eikä miellyttäisi jättää allasta asumattomaksi (miinus pari väritöntä rapua). :(

MÄ HALUUN SEN TAKASIN! :cry:
Oli niin kaunis. :(
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja urppis »

Niin... nyt sulla on sit mahdollisuutta 20 litraa... Olisko korujen kudettaminen enää mitään? Vai oliko niitä enää pariskuntaa? Plääh.... surkeeta...
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Ehkä se pitäisi ajatella noin. :|

Koruja ei voi kudettaa, ovat myynnissä jo eikä tämä poika ole tehnyt kuplapesiä, tyttö vielä liian pieni. :|
Eikä noin pieneen kehtaa kai pistää edes pientä rasboraparvea. [:I]
Tosin nyt voisi ottaa jonkun superhienon taiston täältä, joltakin kasvattajalta. :?
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Miksei voisi ostaa uutta taistoa heti? Varsinkin jos lupaat olla sen kanssa tarkkana [;)] Toivottavasti saat sen verran rapuystävällisen yksilön, että teillä onnistuu tuo lisääntyminen helposti jatkossakin.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

No, tässä on ollut mietinnässä, että jos ottaisi joltakin täältä A-W:sta.... :D

Mutta myyntihaulla ei löydy... :|
Mitäs niitä kasvattajia olikaan täällä? :D
Olikos Nastamuumio...`?
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Olikohan narm. Mutta narm taisi myydä kaikki pois ja lopettaa lotraamisen hetkeksi. Mahtoiko riveriana olla taistojen kasvattaja. Narmin blogissa saattaisi olla linkkejä muiden kasvattajien blogeihin. En nyt ihan satasen varma ole, oliko se narmin blogi, mutta kokeile kattoo.
Katoin, et sulla oli myynnissä jos jonkin laista.... Mitä, mitä.. siellä menee hienoja akvoja. Mikset sinä osta? niin, no faija, mutsi.. juu, mutta eikö tunnu yhtään pahalta myydä siitä mahdollisuuksia pois... Oman nenän alta... :roll:
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

En mä mitään silikoonata osaa! :mrgreen:

Ja T-T:tä on tullut hyväksikäytettyä jo tarpeeksi vinkumalla toi mutteri ja saavillinen kasveja kerran kuussa. :roll:

Tuu sää hei hakemaan noi altaat! :D
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jejoka
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Ei siit kummitädin n 200L tullu mitää. Sen alkoholisti mies haluu pystyttää sen, sääliks käy kaloja mikäli toteutuu...

No voi sun. Harmi et mun vauvat on viel niin pienii ettei tiiä mitä tulee. Kudetettu 01.11.11 ja kuten kuvasta näkyy niin myynti kuosi on viel kaukana. Pituutta löytyy n 2cm +evät
Liitteet
IMG_20120123_223044-1.jpg
IMG_20120123_223044-1.jpg (22.41 KiB) Katsottu 1530 kertaa
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Silikoonien vaihto on oikeesti ihan iisi juttu noinkin pieniin altaisiin vielä. Siitä vaan kuule hommiin!

Ihana olis tuo 96-litrainen, ja vielä justiin semmonen jalusta mitä arvostan ja ite etsin tuon akvan alle jossain vaiheessa! Meinasin jo jotain alkaa tarjoamaan, mutta jospa ei kuitenkaan täältä asti, ja allas jonka tilalle se tulis on niin kovin tasapainoinen etten halua tehä siihen mitään muuttoprojektia joka sitä tasapainoa horjuttais.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Jejokan vauvat on tosi söpöjä! :)

minkäs väriset vanhemmat?
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jejoka
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Äiskällä musta tms kroppa punaisilla evillä, isi ompi Petroli alias poika nimeltä päivi :D opinpahan kantapään kautta heti alussa tyttöjen ja poikien erot :roll:
Liitteet
Tässä sinertää akvassa vihertää. Ota sit herran värist selkoo...
Tässä sinertää akvassa vihertää. Ota sit herran värist selkoo...
IMG_20111229_120822-1.jpg (11.37 KiB) Katsottu 1513 kertaa
Salamalla
Salamalla
03112011125-1.jpg (11.39 KiB) Katsottu 1513 kertaa
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
urppis
Advanced Member
Advanced Member

MA7xGE kirjoitti:En mä mitään silikoonata osaa! :mrgreen:

Ja T-T:tä on tullut hyväksikäytettyä jo tarpeeksi vinkumalla toi mutteri ja saavillinen kasveja kerran kuussa. :roll:

Hyppään autoon ja karautan paikalle! Tarvisin tuon pienemmän. Mulla olis 104 mutteri, mutta vaikka kaunis onkin, en tykkää siitä jostain syystä... Tytölle hingutaan 60 litraisen tilalle hiukan isompaa... Mua vaivaa suunnattomasti sen altaan lasin naarmut. Pieniä, mut just katselukohdalla.... Silikoonia en jaksais alkaa vaihteleen minäkään, mut kaippa sekin nyt menis....
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

urppis kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti:En mä mitään silikoonata osaa! :mrgreen:

Hyppään autoon ja karautan paikalle! Tarvisin tuon pienemmän. Mulla olis 104 mutteri, mutta vaikka kaunis onkin, en tykkää siitä jostain syystä... Tytölle hingutaan 60 litraisen tilalle hiukan isompaa... Mua vaivaa suunnattomasti sen altaan lasin naarmut. Pieniä, mut just katselukohdalla.... Silikoonia en jaksais alkaa vaihteleen minäkään, mut kaippa sekin nyt menis....
Haluutko ottaa korutkin? :D

Tuo 200l tulee sitten kaupan päälle jos saat sen kuljetettua, ei noin "arvotonta" viitsi edes myydä... :roll:

Pistä yyweetä. [;)]

Nyt on muuten kahta taistokasvattajaa häiriköity, yksi ei ole vielä vastannut... :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

En mä nyt ihan heti pääse tuleen.... Myy, jos joku ostaa... Mutta tässä kunhan tulee nuo lomat taas häiritsemään työntekoa 8O tulee reissua etelä suomeen. Ihan oikeesti Loimaan kupeesta pyyhkästään tuleen, jos tilanne on ennallaan, niin kyllä kelpaa... Hippasen ottaa aina päähän kun nuo hyvät mahdollisuudet on muutaman sadan kilometrin päässä. Hesaankaa ei viittis huitoa 600 kilometriä ihan vaan jonkin kalasen takia.... Kaloille tulee hyvä hinta... Toki reissussa sitä samalla sit shoppailee isojen kaupunkien antimia...
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

urppis kirjoitti:En mä nyt ihan heti pääse tuleen.... Myy, jos joku ostaa... Mutta tässä kunhan tulee nuo lomat taas häiritsemään työntekoa 8O tulee reissua etelä suomeen. Ihan oikeesti Loimaan kupeesta pyyhkästään tuleen, jos tilanne on ennallaan, niin kyllä kelpaa... Hippasen ottaa aina päähän kun nuo hyvät mahdollisuudet on muutaman sadan kilometrin päässä. Hesaankaa ei viittis huitoa 600 kilometriä ihan vaan jonkin kalasen takia.... Kaloille tulee hyvä hinta... Toki reissussa sitä samalla sit shoppailee isojen kaupunkien antimia...
No joo sama täällä, kaikki myynti-ilmotkin on aina Hesassa, Hyvinkäällä, Tampereella, Oulussa... 8-)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Ouluunkin on minun mittakaavan mukaan liikaa matkaa. Itseasiassa tykkään ajaa autoa ja mikäs tuossa lähtiessä, mutta mies ja nuo lähimmät sukulaiset ei oikein ymmärrä, enkä jaksa kuunnella iänikuista muistuttelua siitä kuinka paljon laitan rahaa tähän harrastukseen jne... Senpä tähden yritän lähiseuduilta tarpeeni hankkia, enkä niistä juuri raportoi. Kantelen altaita sisälle ja ulos, muiden pyöritellessä silmiään... Kätevää, mutta hieman työlästä...
Tuollaisen Loimaan keikankin teen luultavimmin ilmoitusluonteisesti: "ai niin, Käännytääs Loimaan kautta ja haetaan yks akvaario samalla" :roll: Siinä kohassa on turha rykiä, kun p.....ka on jo housuissa... :mrgreen:
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

urppis kirjoitti:Ouluunkin on minun mittakaavan mukaan liikaa matkaa. Itseasiassa tykkään ajaa autoa ja mikäs tuossa lähtiessä, mutta mies ja nuo lähimmät sukulaiset ei oikein ymmärrä, enkä jaksa kuunnella iänikuista muistuttelua siitä kuinka paljon laitan rahaa tähän harrastukseen jne... Senpä tähden yritän lähiseuduilta tarpeeni hankkia, enkä niistä juuri raportoi. Kantelen altaita sisälle ja ulos, muiden pyöritellessä silmiään... Kätevää, mutta hieman työlästä...
Tuollaisen Loimaan keikankin teen luultavimmin ilmoitusluonteisesti: "ai niin, Käännytääs Loimaan kautta ja haetaan yks akvaario samalla" :roll: Siinä kohassa on turha rykiä, kun p.....ka on jo housuissa... :mrgreen:
Näin mäkin sen tekisin. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Hienoo... Sielunveli!!!
Vain akvaarioon hurahtanut voi ymmärtää..
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Varo, Urppis, taisi näemmä tulla tarjouskilpa, ellet ole täällä kahdella nimimerkillä. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

MA7xGE kirjoitti:Varo, Urppis, taisi näemmä tulla tarjouskilpa, ellet ole täällä kahdella nimimerkillä. :mrgreen:
Haa sitä ei tiedä monellako niimerkillä tässä kirjoitellaan... :D
Mä muistaisin että olen joskus vuonna nappi ja nahka lueskellut aw:tä, mutta en muista kirjautuneeni koskaan, koska tää mun sp osoite on ollut aina ihan sama ja se kelpas urppis merkille. gmail osoite on vajaa vuosi sit hankittu koska android puhelin toimii googlen pohjalta... Joten tietääkseni oon urppis, jollei sivupersoonani häärää toisaalla jotain muuta... 8O haha. Ymmärsit kai olevan vitsi..
Juu en ole viel tarjonnut mitään..
Toisaalta se mun sivupersoona varmaan lähettää mulle joskus kivoja pieniä meilejä, ei yv kun ihan meilejä.... Mulla oli alussa täällä avoin sp osoite, mut sit laitoin sen piiloon.. Just sen takia, et tääl silloin tällöin kaikenmaailman k-p:t tulee jutustelemaan :twisted:
Meillä on muuten wippies verkko ja olen joskus miettinyt näitä foorumeita, kuinkahan moni on meikäläisen ip osoitteella kirjoitellut foorumeilla ja facebookissa ym... Ja taas eksyttiin aiheesta.
Myy vaan se allas, jos joku ostaa. Tuleehan noita.
1000 litraa vesivahinkoa
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

urppis kirjoitti:Ouluunkin on minun mittakaavan mukaan liikaa matkaa. Itseasiassa tykkään ajaa autoa ja mikäs tuossa lähtiessä, mutta mies ja nuo lähimmät sukulaiset ei oikein ymmärrä, enkä jaksa kuunnella iänikuista muistuttelua siitä kuinka paljon laitan rahaa tähän harrastukseen jne... Senpä tähden yritän lähiseuduilta tarpeeni hankkia, enkä niistä juuri raportoi. Kantelen altaita sisälle ja ulos, muiden pyöritellessä silmiään... Kätevää, mutta hieman työlästä...
Jaan niin tämän tunteen, mun avokki nimittäin ei voi ymmärtää myöskään tätä akvaariohulluutta. Senpä takia oon jättäny liiat raportoinnit tekemättä. Onneksi mun äiti on yhtä akva-hullu ja ymmärtää mua paremmin ku hyvin, koska pakkohan sitä on aina päästä hehkuttaan uutta hankintaa tai kun kalat ovat kuteneet tai uutta sisustus ideaa tai... :D
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

urppis kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti:...
Toisaalta se mun sivupersoona varmaan lähettää mulle joskus kivoja pieniä meilejä, ei yv kun ihan meilejä.... Mulla oli alussa täällä avoin sp osoite, mut sit laitoin sen piiloon.. Just sen takia, et tääl silloin tällöin kaikenmaailman [b]k-p:[/b]t tulee jutustelemaan :twisted: ...
Meillä on muuten wippies verkko ja olen joskus miettinyt näitä foorumeita, kuinkahan moni on meikäläisen ip osoitteella kirjoitellut foorumeilla ja facebookissa ym... Ja taas eksyttiin aiheesta.
Myy vaan se allas, jos joku ostaa. Tuleehan noita.
Reps* :mrgreen:
¨Paljon parempi nimike kuin "jästi". :mrgreen:

Ei mut tottakai säkin yrität! :D
Suutun sulle jos et edes yritä! :mrgreen:
[RiSu] kirjoitti:
Jaan niin tämän tunteen, mun avokki nimittäin ei voi ymmärtää myöskään tätä akvaariohulluutta. Senpä takia oon jättäny liiat raportoinnit tekemättä. Onneksi mun äiti on yhtä akva-hullu ja ymmärtää mua paremmin ku hyvin, koska pakkohan sitä on aina päästä hehkuttaan uutta hankintaa tai kun kalat ovat kuteneet tai uutta sisustus ideaa tai... :D
Voi, ollappa tuollainen äiti... :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

[RiSu] kirjoitti:
Mun äiti kans aina istuu ja ihailee. Juttelee mun kaloille ja muistelee: "tuollaisia sulla oli silloin kotona" "voi kuinka nuo tuolla on kultaisia" Mutta anoppi ei ymmärrä. Kun ostin tään juwel vision 450 altaan nauroi se isoon ääneen aina tänne tullessaan. "vai tuollainenko se sit on hahahah" "no onpa sulla nyt akvaario" Ja kun keittiöö menin kaffetta keittään, olkkarista kuului supi, supi jne.. Sit lapsille sanoi "teiän äiti on päästään vialla" Jee kiva kun 3 vuotias sit päiväkodissa hihkasee "meiän äiti on päästään vialla".. jep jep.. Sit ku se viel silmät kirkkaana juttelee täteille "äiti laittoi eilen kiljupöntön" Jee. Jos en olisi ollut itse lastensuojelussa töissä ja nuo sossut ei tuntisi mua, ollisivat varmaan täällä oven takana tarkistelemassa, millainen hörhö täällä asuu. LOL!
Jotta matalalla profiililla tätä pidetään. Altaita tulee, mut ne vaan ilmestyy meille, en tiiä mistä! 8O
vain akvaarioon hurahtanut voi ymmärtää...
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

urppis kirjoitti:...
vain akvaarioon hurahtanut voi ymmärtää...
Tämä riittääkin sanakirjaan kohtaan: Hokema. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Sorry ko mää tähän omia juttujani sössötän, mutta ko ollaan oman ukon kaa ihan akvaharrastus hulluja nii ollaan nyt tutustuttu akvaario kauppa ympäristöömme. Ollaan käyty tässä melko lyhyessä ajassa Riksussa, Hyvinkäällä ja tänään Lahdessa. Oli ihan h****tin huono ajokeli mutta oli päästävä tnä Lahteen ja sitten tapeltiin äijän puhelimen ''navigaattorin'' kaa ettien Black bull akva liikettä, ihmeteltiin miks puhelin ei näytä muutakun omituisia jalankulkuväyliä väittäen että sieltä pääsee kyseiseen liikkeeseen mutta tajuttiin että se ''navigaattori'' ei muuta reittiä näytäkkää ko jalankulkureittejä (puhelin oli lentämässä auton ikkunasta ulos moneen kertaan). :mrgreen: Eli toivo on menetetty ko molemmat on ihan hurahtaneita päästään sitten me ostettiin melko karheen hintanen mopani ko se oli meistä todella hieno
(hinta 35€). :mrgreen: :mrgreen: Nyt ollaan onnellisia ja kotio ajettiin ihan kivaa vauhtia ko piti keretä salkkareita kattomaan (olemme siihenkin ihan koukussa). :mrgreen:
Nii joo äitee ja siskot kannustaa mun/meidän harrastusta ja ne odottaa et pääsee näkeen meidän 720l sitten ko se on valmis. [;)]
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”