Sukarapurupatus
Valvoja: Moderaattorit
Re: Sukarapurupatus
No eipä siinä. Ei nuo naapuritkaan ilosta hyppinyt kun rälläkkää laulattelin rivarin pihalla. Tuommoinen normaali littana laatta ei ole homma eikä mitään (allekirjoiituksessa oleva). Mutta tietenkin minun piti saada 3D. No onhan se hieno...
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Noita sukiksia ihmetellessä mietiskelen kaikenlaisia asioita...
Oon koittanut ettiä tietoa täältä ja pitkin nettiä. Ilman aw:tä ei juurikaan suomenkielistä infoo löydy... Aika samaa joka lähteestä, vesioloista, lämpötiloista jne.
Onko sukaravut tosiaan niin, ei voi sanoa harvinaisia, mutta jos sanois "ei yleisiä", että niistä ei juurikaan kirjoitella...
Mietin, että miten kauan noi naaraat kantaa munia mahansa alla ja kuinka suuria/pieniä ne poikaset on, kun syntyvät?
Mainioita kavereita!!!
Oon koittanut ettiä tietoa täältä ja pitkin nettiä. Ilman aw:tä ei juurikaan suomenkielistä infoo löydy... Aika samaa joka lähteestä, vesioloista, lämpötiloista jne.
Onko sukaravut tosiaan niin, ei voi sanoa harvinaisia, mutta jos sanois "ei yleisiä", että niistä ei juurikaan kirjoitella...
Mietin, että miten kauan noi naaraat kantaa munia mahansa alla ja kuinka suuria/pieniä ne poikaset on, kun syntyvät?
Mainioita kavereita!!!
1000 litraa vesivahinkoa
Mammat kantavat muniaan n. kuukauden. Pienimmät poikaset jota olen nähnyt on n. 1,5-2mm ja luulen että se on aika lähellä syntymäpituutta.
-
- Advanced Member
Voi, onko ne niin pieniä!!!
Elikkä viimeistään kuukauden kuluttua meillä on sit paaaaljoon sukarapuja. 2:lla maatiais naaraalla on jo munia masunsa alla, enkä tiedä kauanko ovat jo kantaneet. Onpa mielenkiintoista ja jännää!!! -ainakin vielä-

Elikkä viimeistään kuukauden kuluttua meillä on sit paaaaljoon sukarapuja. 2:lla maatiais naaraalla on jo munia masunsa alla, enkä tiedä kauanko ovat jo kantaneet. Onpa mielenkiintoista ja jännää!!! -ainakin vielä-

1000 litraa vesivahinkoa
Mikähän kala olisi sellainen, joka ei söisi ravun ja ompun poikasia? Olisi ihan kiva lisätä tuonne altaaseen elämätä tonne keskiveteen, mutta en haluaisi sen elämän syövän vauvoja 

^ Ainoita 100% varmasti sukaravuille turvallisia kaloja ovat otot. 

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
- Sukupuoli: Mies
Täällä sukarapuset on kotiutuneet hyvin. Ovat jo hyvin esillä ja touhuavat reippaasti. Pitäisi ostaa tuota oikeaa rapuruokaa, mutta siihen asti saavat noita kalanruokarakeita ja kasviksia, toivottavasti pärjäävät niillä. Toivittavasti kohta alkaa näkyä munakkaita naaraita, kunhan kasvavat ja sopeutuvat.
Pitäisikö sukaravuille tosiaan ostaa omat pöperöt? Itse syötän kalanruokia laidasta laitaan ja kalkkipitoisia lomaruokia plus tietty kasviksia. Pitääkin katsoa ensi kerralla rapujen omaa ruokaa, kun lemmikkikaupassa asioin.
Olisikohan jotain pientä nättiä kalaa tuonne, kun nuo otot ei innosta
Olisikohan jotain pientä nättiä kalaa tuonne, kun nuo otot ei innosta

Minulla on toiminut: Sera Shrimps Natural. Minusta on voimistanut värejä ja hauskan näköistä kun kirsikka tulee ja lähtee jemmaamaan tuollaista granulaattia ettei kukaan muu vaan vahingossakaan saa. 

-
- Advanced Member
Tuollaiselle tapaukselle mekin täällä naureskeltiin, kun suka nappasi ruoka läjän ja läks väljemmille vesille siitä nauttimaan. Tosi veijareita!!!tpraut kirjoitti:Minulla on toiminut: Sera Shrimps Natural. Minusta on voimistanut värejä ja hauskan näköistä kun kirsikka tulee ja lähtee jemmaamaan tuollaista granulaattia ettei kukaan muu vaan vahingossakaan saa.
1000 litraa vesivahinkoa
Kalanruoissa on yleensä liikaa proteiinia sukarapujen tarpeisiin nähden, ja liika proteiini saattaa aiheuttaa ongelmia rapujen kuoren kehityksessä. Kannattaa syöttää nimenomaan sukarapujen omia ruokia. 

Ahaa, hyvä tietää tuo ruoka-asia, niin sitä aina uutta oppii 

Erilaiset pienet rasborat menee sukarapujen kanssa
hehkurasbora on tosi nätti ja kääpiörasbora myöskin 

84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
- Sukupuoli: Mies
Tänään ostin tuota jbl rapuruokaa, hyvin näyttää maistuvan ja toivottavasti välteään nyt kuoriongelmat yms.
Mä en osaa tunnistaa, mutta on ainakin kivan värinen 

84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
Ruskea maatiainen tuolla juovalla ? No minulla ainakin samanlaisia n. 5kpl.
Hyvä, maatiainen se voisi hyvinkin olla, on tuolla seura-akvaariossa, missä oli entuudestaankin tuntemattomia sukarapuja... tuo vain on erityisen silmiinpistävän värinen 

Sari ja 260 + 64 l purkit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
Pää näyttää minusta Neocaridia suvulta. Tuollaisen värin nään ekaa kertaa. Aika jännät nuo viirut.
Nano Riutta <3
-
- Advanced Member
Oli mikä oli, tosi kaunis. 

-
- Senior Member
Kirsikkasukaravun ruskea värimuunnos. Normi maatiaisten joukossa esiintyy silloin tällöin tuollaista väriä
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Maatiaiselta näyttää. Kaunis. Noita aina välillä tulee.
-
- Elite Member
Mullakin on tuolla isossa altaassa sellanen tummanruskea rapu, jolla on vaaleanruskea raita selässä. Se on kyllä paljon isompi kuin kirsikat toisessa altaassa, mikä lieneekään.