MA7xGE:n akva!

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: MA7xGE:n akva!

Viesti Kirjoittaja urppis »

MA7xGE kirjoitti:
urppis kirjoitti:...
vain akvaarioon hurahtanut voi ymmärtää...
Tämä riittääkin sanakirjaan kohtaan: Hokema. :mrgreen:
Ei tarvinnut enempää laittaakaan tuota, kun jo tajusit! haittaakse?
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

REPS* :mrgreen:

Yossu on paras, samaistuu kummasti yhteen luokkatoveriini... :roll:
Seisookin smalla tavalla! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

KalaKissa kirjoitti:Sorry ko mää tähän omia juttujani sössötän, mutta ko ollaan oman ukon kaa ihan akvaharrastus hulluja nii ollaan nyt tutustuttu akvaario kauppa ympäristöömme. Ollaan käyty tässä melko lyhyessä ajassa Riksussa, Hyvinkäällä ja tänään Lahdessa. Oli ihan h****tin huono ajokeli mutta oli päästävä tnä Lahteen ja sitten tapeltiin äijän puhelimen ''navigaattorin'' kaa ettien Black bull akva liikettä, ihmeteltiin miks puhelin ei näytä muutakun omituisia jalankulkuväyliä väittäen että sieltä pääsee kyseiseen liikkeeseen mutta tajuttiin että se ''navigaattori'' ei muuta reittiä näytäkkää ko jalankulkureittejä (puhelin oli lentämässä auton ikkunasta ulos moneen kertaan). :mrgreen: Eli toivo on menetetty ko molemmat on ihan hurahtaneita päästään sitten me ostettiin melko karheen hintanen mopani ko se oli meistä todella hieno
(hinta 35€). :mrgreen: :mrgreen: Nyt ollaan onnellisia ja kotio ajettiin ihan kivaa vauhtia ko piti keretä salkkareita kattomaan (olemme siihenkin ihan koukussa). :mrgreen:
Nii joo äitee ja siskot kannustaa mun/meidän harrastusta ja ne odottaa et pääsee näkeen meidän 720l sitten ko se on valmis. [;)]
Ihanaa!!! Tuollaista on mukava lukea! Minä lähinnä vedän perhettäni perässä ja istutan hesburgereihin kun "äiti vaan äkkiä käväsee tuossa kalakaupassa" Ja jouluostokset Tuuriin meni silleen "Pakko päästä tuurin kalajuttuun vilkaseen". Sinne jäi ihanat espritin saappaat, kun mamma halus kuitenkin mieluummin kaloja kattoon. Kyl mua nyt tänäpäivänä harmittaa ne saappaat...

Millainen blackbull oli? Siis ymmärsin, että löysitte sen kumminkin :D
Luin siitä kerran akvaariomaailma lehdestä.
Musta toi on ihanaa kun on porukkaa mukana harrastuksessa. Minä pojan ja tyttären kanssa näistä kaloista vain höpisen (6 ja 8 vee). Muut pitää lähinnä outona.
Tytön altaassa joko kupari taikka albiinomonniset kutivat tänään. Mutta en jaksanut kutua alkaa pelastamaan. Ens kerralla sit. Eilen vaihdettiin vettä ja nyt ovat pari kertaa tehneet tuon veden vaihdon jälkeen. Nuoria ja aika pikkuisia ovat, joten harjoittelevat varmaan.
1000 litraa vesivahinkoa
urppis
Advanced Member
Advanced Member

MA7xGE kirjoitti:
REPS* :mrgreen:

Yossu on paras, samaistuu kummasti yhteen luokkatoveriini... :roll:
Seisookin smalla tavalla! :mrgreen:
Eiiii yossu on liian... jotain ... Mä tykkään siitä janipetteristä ja sit mummo oli viimeks tosi hyvä kun oli sellaista teräsmummo roolia enempi. Se ensimmäinen mummo versio, missä köpötteli vain rullaattorilla, oli mauton. Mut tuosta mä tykkään. Vetää rallia rullaattorin kans ja soittaa rumpuja. Pakko sanoo, et varamies ideana on hyvä, mut ootan sitä huipentumaa, mitä varamies voisi olla. Siis jotain erikoista.
Usko eevertti luttinen on tylsä. Aku on hyvä vetään sitä roolii, mut nuo pastorivitsit on niin nähty...
Että tällaista akva keskusteluu.. Mun pitää huitoo yt tabuja naamariin ja huuhdella ne kiljulla kait, alkaa meneen järki ku särkee korvaa ja kurkkuu.. Kuume nousee, alkaa paleleen hirveesti... Puinen nenäliina rasia on viel tekemättä...
1000 litraa vesivahinkoa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Itse en j-p:stä innostunut, liian aito! :) Yossu on . . . Lissu, tätä meidän luokan tyttöä kutsutaankin samalla nimellä ihan vaan kiusaksi. :3

mut mä olenkin vastarannankiiski, enemmistö tykkää suklaajäätelöstä, minä en, useimmat on "turpavihkossa", minä en, monet pitävät j-p:stä, minä en. ;)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jejoka
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Urppis ja mage kiitti paljon. Just kirosin ku huomasin Pöljällä niit jotai valkosii iho matoja(?) ja juu aivan sopiva nimi siniselle vt pojalle :twisted: sit tulin vaihteeks lueskelee ja ettii tietoo rakkaasta nettiraamatusta niin jotenki "vahingossa" eksy tähä topiikkii. No jos ei muuta niin ompahan parempi mieli :roll: :mrgreen:

Huomenna akva keskuksee kattoo onko hienoi taistoi ja ostaa troppia, toivottavasti sukaset kestää varsinkin ne pömppis mammat ja tulevat vaavat (mä osasin sittenki saamaa ne lisimään).
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Hei paljon onnea mamille! :D

oli pakko siirtyä koneelta puhelimelle peiton alle, kun väki meni nukkumaan. . . Tätä pitää välttää, iha hirveetä. :D
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jejoka
Member
Member

Hei arvaa 2x mitä mä teen [;)] hullu eukko koko aja nenä kiinni puhelimessa :twisted:
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

urppis kirjoitti:
Ihanaa!!! Tuollaista on mukava lukea! Minä lähinnä vedän perhettäni perässä ja istutan hesburgereihin kun "äiti vaan äkkiä käväsee tuossa kalakaupassa" Ja jouluostokset Tuuriin meni silleen "Pakko päästä tuurin kalajuttuun vilkaseen". Sinne jäi ihanat espritin saappaat, kun mamma halus kuitenkin mieluummin kaloja kattoon. Kyl mua nyt tänäpäivänä harmittaa ne saappaat...

Musta toi on ihanaa kun on porukkaa mukana harrastuksessa. Minä pojan ja tyttären kanssa näistä kaloista vain höpisen (6 ja 8 vee). Muut pitää lähinnä outona.
Tytön altaassa joko kupari taikka albiinomonniset kutivat tänään. Mutta en jaksanut kutua alkaa pelastamaan. Ens kerralla sit. Eilen vaihdettiin vettä ja nyt ovat pari kertaa tehneet tuon veden vaihdon jälkeen. Nuoria ja aika pikkuisia ovat, joten harjoittelevat varmaan.[/quote]

Joo, löydettiin se ko pers tuntumalla sitte mentii lopuks :D
Blackbull on todella iso! Erittäin siistit altaat tekniikkapuoli oli laaja ja kaloja löyty kiekoista molleihin, kasviallas oli iso ja siisti kanssa. koristeista löytyy mm. laavakiviä ja erilaisia juurakoita. Oli sielä kissa ja koira tarvikkeita ja jyrsiääkin tarjolla jne. Ei keretty kaameemmin tarkempaa katteleen ko päästiin liikkeeseen n.20min ennen sulkemista. :mrgreen: Oli kyllä tänää taas mukavaa ajanviettoa äijän kaa ja mennään sitten paremmalla ajalla sinne Blackbulliin käymään. :D
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Ei ziisus mä haluan kans kiertää liikkeitä. :roll:

Ja ei toinen ziisus mä taidan haluta OIKEASTI niitä perhoskirjoja... Niille on jo nimetkin... :roll:
Siis en mä yleensä nimeä kaloja, mutta nyt kun taisto oli Supernova, niin jatkan juttua sitten näiden verran. :mrgreen:

Tuleva taistoni: Electro (Tämä on muunnelma parhaasta ikinä kuulemastani "soittoäänestä", tuli joululahjapuhelimen mukana... :roll: )
Perhostyttö: Ke$ha (lempiartisti, jeejee... :mrgreen: )
Perhospoika: Skrillex (ei ziis, piti keksiä joku hyvä miesartisti... No, tämä on DJ, joten menköön. :mrgreen: )

Tosin, kiva kertoo koulussa:
"näin eilen kun Ke$ha ja Skrillex teki jälkeläisiä." :mrgreen:

Pitäisi vain saada nuo myyntialtaat pois silmistä -> pois mielestä, Tampereen akvakirpparilla käydä ja saada nuo korurihmat "jaloista." :roll:

------------------
Laitanko vai en... No pistetään sitten! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

urppis kirjoitti:
KalaKissa kirjoitti:Sorry ko mää tähän omia juttujani sössötän, mutta ko ollaan oman ukon kaa ihan akvaharrastus hulluja nii ollaan nyt tutustuttu akvaario kauppa ympäristöömme. Ollaan käyty tässä melko lyhyessä ajassa Riksussa, Hyvinkäällä ja tänään Lahdessa. Oli ihan h****tin huono ajokeli mutta oli päästävä tnä Lahteen ja sitten tapeltiin äijän puhelimen ''navigaattorin'' kaa ettien Black bull akva liikettä, ihmeteltiin miks puhelin ei näytä muutakun omituisia jalankulkuväyliä väittäen että sieltä pääsee kyseiseen liikkeeseen mutta tajuttiin että se ''navigaattori'' ei muuta reittiä näytäkkää ko jalankulkureittejä (puhelin oli lentämässä auton ikkunasta ulos moneen kertaan). :mrgreen: Eli toivo on menetetty ko molemmat on ihan hurahtaneita päästään sitten me ostettiin melko karheen hintanen mopani ko se oli meistä todella hieno
(hinta 35€). :mrgreen: :mrgreen: Nyt ollaan onnellisia ja kotio ajettiin ihan kivaa vauhtia ko piti keretä salkkareita kattomaan (olemme siihenkin ihan koukussa). :mrgreen:
Nii joo äitee ja siskot kannustaa mun/meidän harrastusta ja ne odottaa et pääsee näkeen meidän 720l sitten ko se on valmis. [;)]

Tytön altaassa joko kupari taikka albiinomonniset kutivat tänään. Mutta en jaksanut kutua alkaa pelastamaan. Ens kerralla sit. Eilen vaihdettiin vettä ja nyt ovat pari kertaa tehneet tuon veden vaihdon jälkeen. Nuoria ja aika pikkuisia ovat, joten harjoittelevat varmaan.
HaHa! Mulla kävi just samallalailla tuurissa :D jäi kengät ostamatta vaikka ne olis kyllä tullu tarpeeseen ja muut huokailee ku mamma haluaa ehottomasti tutkailla joka altaan niin tarkasti läpi :D ja meiltä on kuitenki ihan kiitettävästi matkaa tuonne kyläkauppaan ja minä pöljä ootan eniten, kuinka pääsen akvakauppaan :D oishan siellä nyt niin paljon muutaki... ehkä... :D
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
heituliini
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja heituliini »

Kaverin kanssa menossa shoppailemaan Joensuuhun lauantaina ja mulla välkkyy mielessä uudet millikset, jos löytäis albinopartispojan (tyttö jo on [;)] ), kääpiöpallokaloja vois olla enempi, toinen siniharjarapukin olisi kiva, kasvejakin ehkä joo, turveuute pitää muistaa, ehkä jotain erikoisuuksiakin voisi metsästellä, keltaista muunnosta olevaa hunajarihmakalaa tai kääpiörihmapari... Taitaa tapahtua eri osoitteissa meidän shoppailut :mrgreen:

psssttt.... Onko kellään ketjua lukevalla tietoa tai Varjon akvaariokalat -kirjaa, josta tarkkoa, että voiko hunajarihmojen kanssa laittaa samaan altaaseen kääpiörihmoja tai korurihmoja?
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
jejoka
Member
Member

Sopivuudesta ei sanota mitään. Vesiarvot seuraavat;

Hunis ph 6-7,5 dh <8 c24-28
Kääpiö ph 6-7 dh <12 c24-28
Koru ph 6-7 dh <10 c25-28

Kaikista sanotaan et viihtyy pienien rauhallisten kalojen kanssa pöheikössä. Enempää en osaa auttaa. Mikäli kukaan ei osaa/ehdi vastata soita esmes akvaario keskukseen sieltä ainakin osataan sanoa.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Heiii, tuutko hakemaan mun korurihmakaksikon? :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Pärjääköhän korut, jos ostan huomenna perhoskääpiöahvena parin? 8O
Kun kuitenkin ovat eri vesikerroksissa. :|

Noita kun ei kukaan tunnu huolivan. :|
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

MA7xGE kirjoitti:Pärjääköhän korut, jos ostan huomenna perhoskääpiöahvena parin? 8O
Kun kuitenkin ovat eri vesikerroksissa. :|

Noita kun ei kukaan tunnu huolivan. :|
Tarkoitat nyt ilmeisesti perhoskirjoahvenia?
No oli mikä oli niin en tunkisi tuohon altaaseen edes väliaikaisesti yhtään enempää kaloja.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Aina mä sekoan noiden nimissä. :roll:

No, ehkä mä myyn nuo korut eka.. :roll:

KORURIHMAT voivat kulkeutuvat LAUANTAINA Kaarinaan ja TURUN SKANSSIIN!!!!
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
heituliini
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja heituliini »

No nyt on pakko seitsemän x:n Magelle vähän tuulettaa, 2 helmirihmaa tuli tänään taloon, samoin 2 kääpiökynsisammakkoa. Ja akvaarion voi saada todella edullisesti, talon akva nro 5 vain 20 e!
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Mrr, mä en löytänyt mitään Skanssista. -.-*
Tosin, aikaa olikin vain tunti, ja ehdin päästä vain pohjoissiiven läpi (Faunatar, Kauppila, Kirjakassi, Citymarket, Jalokivigalleria), joista jälkimmäisestä etsin jotain "eksoottista" akvaarioon, esim niitä savukvartsi-kiteitä. :P

No, Kaunuun korpi on muutenkin liian kaukana, ei tosta tiedosta mulle mitään hyötyä ole! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Mage: Löysin tästä läheltä alumiinilajustalla seisovan 100 litraisen. Ei tule kiekkaa lomaalle kun etelään päin lähetään... (muistakko ku jutskattiin tuossa muutamia päiviä sit...)

Et vissiin päässyt akvakirppikselle?
1000 litraa vesivahinkoa
jejoka
Member
Member

Ot: nyt on mur 3 akvaa lähtee huomenna (su) 50,100&115 ja JEEEEE tilalle 325L :mrgreen:

Miten kalat jaksaa, vieläks rihmat o hengis? Tuliskohan ne toimeen taisto akkalauman kanssa :|
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

urppis kirjoitti:Mage: Löysin tästä läheltä alumiinilajustalla seisovan 100 litraisen. Ei tule kiekkaa lomaalle kun etelään päin lähetään... (muistakko ku jutskattiin tuossa muutamia päiviä sit...)

Et vissiin päässyt akvakirppikselle?
Honk, häh? :mrgreen:
Mul on menny kaikki ajatukset kahden kouluesseen suunnitteluun, jotka pitäisi molemmat kirjoittaa huomiseksi, tehtynä.. n. 0%. :mrgreen:
Ja se mikä siitä ajasta on jäänyt on sitten mennyt hiihtoloman "junallaturkuun-akvakaupatläpi"-reissun suunnitteluun ja tämän luokkatoverin altaan kanssa neuvomiseen. :mrgreen:

Juu en päässyt (tai en tahtonut tupata mukaan pariskunnan retkelle), en kuulemma menettänyt mitään... Ja pyh, parempi saalis sieltä olisi tullut kuin Skanssista! :P
jejoka kirjoitti:Ot: nyt on mur 3 akvaa lähtee huomenna (su) 50,100&115 ja JEEEEE tilalle 325L :mrgreen:

Miten kalat jaksaa, vieläks rihmat o hengis? Tuliskohan ne toimeen taisto akkalauman kanssa :|
Siis kyllä noi elossa on... Tää nuorempi "tyttö" on kai keksinyt, että kun supistaa selkäevänsä pitkulaiseksi, välttyy kosiskelulta... :| Jumankekka se on siinä hyvä, nyt en enää tiedä ollenkaan sen sukupuolesta. :|

En tiedä tuosta toimeentulosta, montako litraa/muut asukit? 8O
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jejoka
Member
Member

Toistaiseks 10 kardinaalitetraa, 6 harlekiininuoliaista, 4 taistoo, partis ja 5-6 rusokiilaa. Pitää vaa kattoo paljonko selvii hätämajoituksesta ja pikaperustuksesta :? Eli suht tyhjää. Nii joo ja EHKÄ yks pk taisto poika (kuva aiemmin petroli), jos ei sopeudu rivariin kakaran viereen. Mietin vaa et mikäli tonne pöheikköön (kuvaa tulee heti ku sisustettu) mahtuis kahta reviiri kalaa nii vois tehdä kalakiertueen turun suunnille eikä se kai iso lenkki enää siin vaihees ois... Siis mikäli eivät oo menneet siihen mennessä [;)]
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

No hyvä kun jaksoit selostaa, itse päätin että joskus, hamaassa tulevaisuudessa näitä on mulla parvikalana. :mrgreen:

Molemmat ovat elossa ainakin vielä, aamulla löhösin sängyllä ja kyyläsin tankkia... :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jejoka
Member
Member

Murr ruso hypänny hätäaltaasta ja mäku luulin tukkineeni reiät [}:)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”