Akvaario lorisee

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Akvaario lorisee

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Aatelimpa kysellä tämmöstä asiaa, että ooteko muut laittaneet suodattimen sillee, että se suodattimesta ulos tuleva vesi lorisee takasin akvaan. Miusta on ainakii kiva kuunella tuota veden lorinaa kun seuraan kalojen touhuja. :mrgreen: :mrgreen:
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Joo lorisee meilläkin, mutta aiemmin ei lorissut kun piti nukkua samassa huoneessa altaan kanssa.

Meinaan vaan että se lorina aiheuttaa mulle tolkuttoman kusihädän yöllä :roll:
Damae
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Damae »

Ei lorise. Nyt jo menee hermo kun sisäsuodatin joskus äityy resonoimaan valaisimen kanssa. Saa olla tökkimässä jompaa kumpaa että loppuis mokoma törinä.
Pessimisti ei pety.
mimosa84
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mimosa84 »

täällä lorisee kanssa, mutta meilläkin se ääni häiritsee miestäni!
bokseripoika
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja bokseripoika »

Joo. tse olen myös laittanut niin. Pitäis kyllä uusia nuo suodattimen imukupit, meinaa vähän liusua aina vinoon. Mutta se kyllä pysyy paremmin kun suodattimen on laittanut niin sanotusti ``lorisemaan``
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Kyllä meilläkin, kun ihan hiljaista on, on olo, kuin kattilassa. Eli lorisee ja pulisee suodattimet molemmissa altaissa.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
tillukka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tillukka »

Minä inhosin makuuhuoneen lorisevaa suodatinta ja huonoja imukuppeja (fluval sisäsuodatin) ja otin imukupit pois ja laskin suodattimen pystyyn altaan pohjalle, nyt ääntä ei ole ja uni tulee.
Fluvalin ohjekirjassa oli kuva että fluvalit voi laittaa akvaan vaikka selälleen pohjalle suodattamaan.
partis<3
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja partis<3 »

Meillä ei haittaisi vaikka lorisisikin, mutta nuo laitteet ovat sellaisia ettei ääntä kuulu ellei veden pinta laske todella alas.

Kalat sen sijaan pitävät paljonkin ääntä. Ei-akvaarioita-omistaville se tulee usein yllätyksenä. "Hajosko tosta suodatin?" "Ei, korut tappelee." "?". Iltaisin valojen sammuttua taasen alkaa kuulua 300-litraisen suunnalta "pläts-pläts-pläts", kun koko kuparimonnisparvi riehuu iltariehunnat ennen kuin menevät nukkumaan. Välillä tulee ääntä rapulastakin, kun rapu pistää pyrstöä sopivasti suodattimen suuntaan ja alkaa kuulua kiva lorina.
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
pahkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pahkis »

Kyllähän meillä valutussuodatin lorisee, mutta ei se pidemmän päälle haittaa kun siihen tottuu
Ameno
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: PAK

Viesti Kirjoittaja Ameno »

Meillä saattaa kotona lorista isot altaat, mutta siellä se ei haittaa. Helsingin asunnossa se puolestaan haittaa kämppistä. Ei se muuten lorise, mutta kun olin runsaan viikon työreissussa, ja talviaikaan lämmitys oli kovilla asunnossa, niin haihtuminen oli isompaa. Tällöin kämppikselläni meinasi mennä hermot altaaseeni, kun lorina kuului hänen puolelleen asti. Oli meinannu mennä lisäämään sinne vettä kysymättä multa ensin. Onneksi ei laittanu, kun ei olisi kuitenkaan vedenparannusaineita osannut laittaa.. Vinkkasin, että ennen kuin tekee koko pytylle yhtään mitään, niin AINA kysyy ensin minulta!! Päin saa katsoa ilman lupaa..
Kysy ihan mitä haluat, minä vastaan mitä minä haluan..
zalmari
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja zalmari »

Itse olen päätynyt kompromissiin: aamulla kalojen ruokinnan yhteydessä nostan suihkuputken ylemmäs lorisemaan, kalatkin näyttävät tykkäävän reilusta pintaveden kierrosta. Illalla ennen nukkumaanmenoa lasken suihkuputken takaisin pinnan alle, niin eipä lorise unen sekaan. :D
litroja 720+400+126
outer
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja outer »

Itselläni lorisee suodatin ja joskus se häiritsee nukkumista, mutta ei yleensä, kun siihen on jo tottunut.
Anuski
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anuski »

Tällä hetkellä ei lorise. Puolisko ei tykkää lorinasta, vaikka nykyään välillä ihmetteleekin, että miksei se nyt lorise. Itseänikin välillä häiritsee se lorina, ehkä mun akva ei sitten lorise silleen kauniisti. Olisihan se hienoa jos kuulostaisi vaikka puron lorinalta, laineen liplatukselta tai jotain, mutta ei se kyllä siltä kuulostaa vaan sellaiselta kuin kraanasta valuisi vettä.
240l
Vilpsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vilpsu »

Purkki on ihan sängyn vieressä, niin on pakko pitää suodatin juuri senverran vedenpinnan alapuolella ettei lorise. Muuten saa ravata yöllä veskissä vähän väliä :mrgreen:
¤albiinomonninen¤
Member
Member
Akvaarioseurat: Tas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ¤albiinomonninen¤ »

Mulla on ihan korvan juuressa akva ja lorisee tuntuu kun ois kesä...Oh!... :mrgreen:
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Meillä olisi oikea koski, jos asuisin yksin. Jos roskankerääjäsuodatin vähänkään murisee, täytyy minulle soittaa ja kysyä että onko kaikki ok ja tule heti korjaamaan se. Lorinaa kanssaeläjäni eivät millään kestä, mikä on kesänä ihan sieltä, kun vettä täytyy lisätä koko ajan.
Elämä on rankkaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”