Valaisin rikki Juwelin 180 sta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Viestit: 115
- Liittynyt: 12:43, 08.11.2004
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: lapin lääni
Valaisin rikki Juwelin 180 sta
valaisin meni rikki 180 litraisesta juwelista. Ensin luulin että selviän lampunvaihdolla, mutta mitä sitä tyhjää. Vein koko valaisimen sähkömiehelle, että jos sille voi tehdä jotain? Ei kuulemma onnistu rikkomatta koko pakettia, kun on sillä tavalla valettu, ettei sisälle pääse käsiksi. Sellaista tavallista sytytintäkään siinä ei ole vaan se on jotenkin eletroninen.
Uusi valaisin maksaa maltaita. Takuu 2 vuotta ja allas ollut 2 1/2 vuotta !
sähkömies sanoi, että vailuttaa rahastukselta, kauemmin olisi pitänyt kestää. Jos tilaan uuden, niin kestääköhän sekään sen pitempään?
Mutta onko minulla vaihtoehtoja ? Että VÄHÄN harmittaa. Apuja siis kaipaisin ja pian. Onko kellään hyviä neuvoja?? kiitoskiitos etukäteen.
Uusi valaisin maksaa maltaita. Takuu 2 vuotta ja allas ollut 2 1/2 vuotta !
sähkömies sanoi, että vailuttaa rahastukselta, kauemmin olisi pitänyt kestää. Jos tilaan uuden, niin kestääköhän sekään sen pitempään?
Mutta onko minulla vaihtoehtoja ? Että VÄHÄN harmittaa. Apuja siis kaipaisin ja pian. Onko kellään hyviä neuvoja?? kiitoskiitos etukäteen.
suo siellä vetelä täällä
-
- Elite Member
- Viestit: 6704
- Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Karhula (Kotka)
- Viesti:
Takuuaika ei tarkoita sitä että tuote voi hajota tosta vaan sen jälkeen. Yritän aamu-unisena selittää tämän silleen ymmärrettävästi .
Jos voidaan näyttää toteen että laite on hajonnut ihan itsekseen, sisäisen vian takia, se on lähtöjään viallinen. Nyt kannattaisi ottaa yhteyttä maahantuojaan suoraan (asennevammaisena pelkään että myyjä toistelisi papukaijana "takuuaika ummessa, takuuaika ummessa") ja kysyä että onko tämä 2 v oikeasti se odotettava toimintaikä laitteelle. Sen ei todellakaan pitäisi olla.
Esimerkiksi Acerin läppärin näytön hajottua itsekseen takuuajan ulkopuolella, se takuukorjattiin koska kannettavan käyttöikä tulisi olla pidempi kuin Acerin takuu.
Jos voidaan näyttää toteen että laite on hajonnut ihan itsekseen, sisäisen vian takia, se on lähtöjään viallinen. Nyt kannattaisi ottaa yhteyttä maahantuojaan suoraan (asennevammaisena pelkään että myyjä toistelisi papukaijana "takuuaika ummessa, takuuaika ummessa") ja kysyä että onko tämä 2 v oikeasti se odotettava toimintaikä laitteelle. Sen ei todellakaan pitäisi olla.
Esimerkiksi Acerin läppärin näytön hajottua itsekseen takuuajan ulkopuolella, se takuukorjattiin koska kannettavan käyttöikä tulisi olla pidempi kuin Acerin takuu.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Senior Member
- Viestit: 779
- Liittynyt: 19:45, 26.02.2006
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
Takuuhan on toisinpäin ajateltuna ainoastaan myyjän/valmistajan asettama vastuunrajoitusehto. Harva tulee ajatelleeksi sitä näin päin, mutta sitähän e käytännössä tarkoittaa.
Kyllä valaisinkannen käyttöikä on enemmän kuin kaksi vuotta. Vaikea arvioida kuinka kauan, mutta jos jo takuuaika on kaksi vuotta, niin on käyttöikä lienee useita vuosia. Itse ei kannata ikinä lähteä korjauttamaan (ellei ole välttämätön pakkotilanne), koska myyjällä on oikeus paikata tilanne korjaamalla tuote itse.
Kysy myyjältä kuka on maahantuoja. Sinuna selittäisin samalla tilanteen.
Tarvittaessa apuja saat kuluttaja-asiamieheltä.
Kyllä valaisinkannen käyttöikä on enemmän kuin kaksi vuotta. Vaikea arvioida kuinka kauan, mutta jos jo takuuaika on kaksi vuotta, niin on käyttöikä lienee useita vuosia. Itse ei kannata ikinä lähteä korjauttamaan (ellei ole välttämätön pakkotilanne), koska myyjällä on oikeus paikata tilanne korjaamalla tuote itse.
Kysy myyjältä kuka on maahantuoja. Sinuna selittäisin samalla tilanteen.
Tarvittaessa apuja saat kuluttaja-asiamieheltä.
-
- Senior Member
- Viestit: 546
- Liittynyt: 13:33, 02.08.2006
- Paikkakunta: Helsinki
Itse kuvittelin pitkään, ettei takuuajan umpeuduttua ole asiaa mennä valittamaan hajonneesta tuotteesta. Vaan eipä se näin tosiaan ole. Eli kun kerran valaisimesi on hajonnut noin pian, niin siitä vaan vaatimaan uutta valmistajalta. Ja kuten Fisuliina sanoi: jollei muu auta, niin sitten kuluttaja-asiamiehen kautta vaan. Ikävää, että tuli tuollainen ongelma.
-
- Junior Member
- Viestit: 115
- Liittynyt: 12:43, 08.11.2004
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: lapin lääni
Olin taas yhteydessä liikkeeseen josta ostin akvan. Siellä oli nyt eri henkilö puhelimessa kuin viime viikolla, ja hän oli samaa mieltä kanssani valaisin-asiasta.Kun saa maahantuojan kiinni, niin aikoi mainita että kauemmin sen olisi pitänyt kestää. yritin soittaa jo kululuttaja-asiamiehellekin, mutta hänkin on aina varattuna. Mutta en ehdottomastikaan hyväky sitä että joutuisin uuden ostamaan omilla rahoilla.Varsinkaan kun en ole sitä valaisinta mitenkään "kaltoin" koskaan kohdellut, että siinä täytyy kyllä ollajokin tekovika Kiitos kaikille avusta. Ilmoittelen miten asia etenee.
suo siellä vetelä täällä
-
- Advanced Member
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
- Paikkakunta: keuruu
Nää on tietysti näitä ikuisuuskysymyksiä. Kuluttaja-asiamies antaa vain jonkin sortin suosituksen, joka ei sido. Oikeusjuttu taas ei kannata noin pienen hinnan takia. Eli tavallaan sitä on lähinnä myyjän/maahantuojan hyvän tahdon armoilla.
Jos et uutta saa tilalle, kantsii tilata saksasta, saapi paljon halvemmalla.
Jos et uutta saa tilalle, kantsii tilata saksasta, saapi paljon halvemmalla.
Minä juon nyt kahvia!
-
- Senior Member
- Viestit: 779
- Liittynyt: 19:45, 26.02.2006
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
Totta sinänsä. Yleisesti ottaen näitä suosituksia kuitenkin noudatetaan aika hyvin. Ja kyllä pelkästään kuluttaja-asiamiehen tai valituslautakunnan mainitseminenkin usein auttaa asiaa.jokelamaniac kirjoitti:Nää on tietysti näitä ikuisuuskysymyksiä. Kuluttaja-asiamies antaa vain jonkin sortin suosituksen, joka ei sido.
-
- Member
- Viestit: 388
- Liittynyt: 15:16, 28.02.2007
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Ei onneksi. Minulta hajosi Rena 1-suodatin pari kuukautta takuuajan umpeuduttua. Vein sinne liikkeeseen mistä sen ostin, myyjä lähetti maahantuojalle ja kotiin tuli postissa ehjä suodatin.Mustavaris kirjoitti:Itse kuvittelin pitkään, ettei takuuajan umpeuduttua ole asiaa mennä valittamaan hajonneesta tuotteesta. Vaan eipä se näin tosiaan ole.
340 l seura-akvaario (sattarit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.
-
- Junior Member
- Viestit: 115
- Liittynyt: 12:43, 08.11.2004
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: lapin lääni
loppu hyvin, kaikki hyvin. Liike suostui lopussa jankkauksen jälkeen antamaan lampun puoleen hintaan, itse sitten selvittelevät asiat maahantuojan kanssa, joka käyttäytyi tosi ankeasti(lievästi sanottuna)minua kohtaan. Kuluttaja-asiamies oli tosi avulias, en ole ennen tällaiseen joutunut. Nyt tiedän paljon enemmän. Eli periksi ei pidä antaa, vaikka takuuaika olisi umpeutunut. Saattaa vain olla että seuraava akvaario on jotain muuta merkkiä, sen verran sai tapella Mutta nyt on fisuilla uudet valot ja kasvitkaan ei kärsineet 2 viikon pimeydestä.
suo siellä vetelä täällä