Valaisin rikki Juwelin 180 sta

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marru
Junior Member
Junior Member
Viestit: 115
Liittynyt: 12:43, 08.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: lapin lääni

Valaisin rikki Juwelin 180 sta

Viesti Kirjoittaja marru »

[:I] valaisin meni rikki 180 litraisesta juwelista. Ensin luulin että selviän lampunvaihdolla, mutta mitä sitä tyhjää. Vein koko valaisimen sähkömiehelle, että jos sille voi tehdä jotain? Ei kuulemma onnistu rikkomatta koko pakettia, kun on sillä tavalla valettu, ettei sisälle pääse käsiksi. Sellaista tavallista sytytintäkään siinä ei ole vaan se on jotenkin eletroninen.
Uusi valaisin maksaa maltaita. Takuu 2 vuotta ja allas ollut 2 1/2 vuotta !
sähkömies sanoi, että vailuttaa rahastukselta, kauemmin olisi pitänyt kestää. Jos tilaan uuden, niin kestääköhän sekään sen pitempään?
Mutta onko minulla vaihtoehtoja 8O ? Että VÄHÄN harmittaa. Apuja siis kaipaisin ja pian. Onko kellään hyviä neuvoja?? kiitoskiitos etukäteen.
suo siellä vetelä täällä
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Takuuaika ei tarkoita sitä että tuote voi hajota tosta vaan sen jälkeen. Yritän aamu-unisena selittää tämän silleen ymmärrettävästi :mrgreen: .

Jos voidaan näyttää toteen että laite on hajonnut ihan itsekseen, sisäisen vian takia, se on lähtöjään viallinen. Nyt kannattaisi ottaa yhteyttä maahantuojaan suoraan (asennevammaisena pelkään että myyjä toistelisi papukaijana "takuuaika ummessa, takuuaika ummessa") ja kysyä että onko tämä 2 v oikeasti se odotettava toimintaikä laitteelle. Sen ei todellakaan pitäisi olla.

Esimerkiksi Acerin läppärin näytön hajottua itsekseen takuuajan ulkopuolella, se takuukorjattiin koska kannettavan käyttöikä tulisi olla pidempi kuin Acerin takuu.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
marru
Junior Member
Junior Member
Viestit: 115
Liittynyt: 12:43, 08.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: lapin lääni

Viesti Kirjoittaja marru »

kuka tai mikä on juwelin mahantuoja? kauppan jos soittaa niin ovat nihkeitä...mistä numeroa osaisi etsiä? 8O
suo siellä vetelä täällä
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Viestit: 779
Liittynyt: 19:45, 26.02.2006
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Takuuhan on toisinpäin ajateltuna ainoastaan myyjän/valmistajan asettama vastuunrajoitusehto. Harva tulee ajatelleeksi sitä näin päin, mutta sitähän e käytännössä tarkoittaa.

Kyllä valaisinkannen käyttöikä on enemmän kuin kaksi vuotta. Vaikea arvioida kuinka kauan, mutta jos jo takuuaika on kaksi vuotta, niin on käyttöikä lienee useita vuosia. Itse ei kannata ikinä lähteä korjauttamaan (ellei ole välttämätön pakkotilanne), koska myyjällä on oikeus paikata tilanne korjaamalla tuote itse.

Kysy myyjältä kuka on maahantuoja. Sinuna selittäisin samalla tilanteen.

Tarvittaessa apuja saat kuluttaja-asiamieheltä.
Mustavaris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 546
Liittynyt: 13:33, 02.08.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Itse kuvittelin pitkään, ettei takuuajan umpeuduttua ole asiaa mennä valittamaan hajonneesta tuotteesta. Vaan eipä se näin tosiaan ole. Eli kun kerran valaisimesi on hajonnut noin pian, niin siitä vaan vaatimaan uutta valmistajalta. Ja kuten Fisuliina sanoi: jollei muu auta, niin sitten kuluttaja-asiamiehen kautta vaan. Ikävää, että tuli tuollainen ongelma.
marru
Junior Member
Junior Member
Viestit: 115
Liittynyt: 12:43, 08.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: lapin lääni

Viesti Kirjoittaja marru »

:| Olin taas yhteydessä liikkeeseen josta ostin akvan. Siellä oli nyt eri henkilö puhelimessa kuin viime viikolla, ja hän oli samaa mieltä kanssani valaisin-asiasta.Kun saa maahantuojan kiinni, niin aikoi mainita että kauemmin sen olisi pitänyt kestää. yritin soittaa jo kululuttaja-asiamiehellekin, mutta hänkin on aina varattuna. Mutta en ehdottomastikaan hyväky sitä että joutuisin uuden ostamaan omilla rahoilla.Varsinkaan kun en ole sitä valaisinta mitenkään "kaltoin" koskaan kohdellut, että siinä täytyy kyllä ollajokin tekovika 8O Kiitos kaikille avusta. Ilmoittelen miten asia etenee.
suo siellä vetelä täällä
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Nää on tietysti näitä ikuisuuskysymyksiä. Kuluttaja-asiamies antaa vain jonkin sortin suosituksen, joka ei sido. Oikeusjuttu taas ei kannata noin pienen hinnan takia. Eli tavallaan sitä on lähinnä myyjän/maahantuojan hyvän tahdon armoilla.

Jos et uutta saa tilalle, kantsii tilata saksasta, saapi paljon halvemmalla.
Minä juon nyt kahvia!
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Viestit: 779
Liittynyt: 19:45, 26.02.2006
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

jokelamaniac kirjoitti:Nää on tietysti näitä ikuisuuskysymyksiä. Kuluttaja-asiamies antaa vain jonkin sortin suosituksen, joka ei sido.
Totta sinänsä. Yleisesti ottaen näitä suosituksia kuitenkin noudatetaan aika hyvin. Ja kyllä pelkästään kuluttaja-asiamiehen tai valituslautakunnan mainitseminenkin usein auttaa asiaa.
Lightforce
Member
Member
Viestit: 388
Liittynyt: 15:16, 28.02.2007
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lightforce »

Mustavaris kirjoitti:Itse kuvittelin pitkään, ettei takuuajan umpeuduttua ole asiaa mennä valittamaan hajonneesta tuotteesta. Vaan eipä se näin tosiaan ole.
Ei onneksi. Minulta hajosi Rena 1-suodatin pari kuukautta takuuajan umpeuduttua. Vein sinne liikkeeseen mistä sen ostin, myyjä lähetti maahantuojalle ja kotiin tuli postissa ehjä suodatin. :D
340 l seura-akvaario (sattarit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.
marru
Junior Member
Junior Member
Viestit: 115
Liittynyt: 12:43, 08.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: lapin lääni

Viesti Kirjoittaja marru »

:roll: loppu hyvin, kaikki hyvin. Liike suostui lopussa jankkauksen jälkeen antamaan lampun puoleen hintaan, itse sitten selvittelevät asiat maahantuojan kanssa, joka käyttäytyi tosi ankeasti(lievästi sanottuna)minua kohtaan. Kuluttaja-asiamies oli tosi avulias, en ole ennen tällaiseen joutunut. Nyt tiedän paljon enemmän. Eli periksi ei pidä antaa, vaikka takuuaika olisi umpeutunut. Saattaa vain olla että seuraava akvaario on jotain muuta merkkiä, sen verran sai tapella :frown: Mutta nyt on fisuilla uudet valot ja kasvitkaan ei kärsineet 2 viikon pimeydestä.
suo siellä vetelä täällä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”