Omenakotilon poikaset
Valvoja: Moderaattorit
Omenakotilon poikaset
Kuinka kauan kestää että omenakotilon poikaset kuoriutuvat munaryppäästä? Meillä sellanen oli ilmestynyt viime yönä. Osan poikasista ajattelin pitää, osan munista ottaa pois. Joten tarviisin hiukan aikataulua, milloin on toimittava.
Minä en enää ikinä tee sitä virhettä että päästän munat kuoriutumaan, sillä viimeks niitä poikasia tuli 140!! Oli pienessä altaassa kuhina ja nitriitit nousi sillä mitkään liikkeet eivät halua niitä ainakaan ennen kun ne ovat sentin tai puolitoista kokosia. Sain loppujen lopuksi suurimman osan anneetua pois eläinkauppaan, osan myöhemmin akvaarioliikkeeseen, osa meni ravunruuaksi, osa ystävälle ja 7 jäi itselleni. Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta vikaks kerraks jäi.
Huom kotilon kuoret hapettuvat rikki jos vesi on hapanta ja pehmeää! Vaikka tänhän jo tiesitkin.
Huom kotilon kuoret hapettuvat rikki jos vesi on hapanta ja pehmeää! Vaikka tänhän jo tiesitkin.
Jos eivät muualle kelpaa, niin minä voin ottaa omppukotilonpoikasia jos jollekulle siunaantuu liikaa. Meinaan tuossa laittaa toisenkin kotiloaltaan pystyyn ja eiköhän sinne noitakin mahdu. Ylijäämä sitten päätyy pallokalojen ruuaksi. Toistaiseksi minulla kun ei ole kuin yksi omppu ja sen on vähän vaikea poikia yksikseen, muita kotiloita sen sijaan tulee aivan liukuhihnalta...
Mika
Mika