Sain nyt mitattua, tosin vasta liuskalla noita arvoja ja seuraavaa näytti:
NO3 10
NO2 0
GH >16
KH 10(liuskalla) ja 2(tipalla, jos oikein osasin tulkita)
PH 7.2 (7.6)
Lämpötila 26-28
Onko nää nyt sitten hyvät arvot noille platyille, miljoonille ja mustamolleille? Kaikki silmämääräisesti voivat hyvin ja platyt ja millikset lisääntyy. Mollejen sukupuolista en oo ihan varma.
Pohjakaloja tonne pitäis saada lisää, siellä on 1 vanha partis (ilmeisesti naaras, ei partaa) ja 1 albiinomonninen.
Ja onko toi GH arvo nyt sitten kova vai keskikova? Mitäs teen jos haluan sitä pehmentää toiseen akvaan sen laittaessani kasaan? Joutuuko kovastikin tekemään hommia?
Tuolla on toisaalla pohdintaa juuri tuon uuden akvan kalastosta nimelläni.
Oikeat vesiarvot?
Valvoja: Moderaattorit
-
enkuli79
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Oikeat vesiarvot?
N. 140l pönttö jossa tällä hetkellä pelkästään milliksiä ja yks ikivanha partis
Boxeri-Aussi poika
5v Ella-Rinsessa <3
Boxeri-Aussi poika
5v Ella-Rinsessa <3
Vähän on ehkä lämmintä platyille. Ja myös miljoonakalat ovat mun oman kokemuksen mukaan virkumpia alle 25-asteisessa vedessä. Kaipa nämä on sopeutumiskysymyksiäkin?!
Vesi on kovaa, jos GH on 16 saksalaista astetta. (Suomalainen luokitus: 0-6 pehmeä, 6-13 keskikova, yli 13 kova. Näitä luokitteluja nyt on joka lähtöön, mutta kyllä kai tuo 16 katsotaan kovaksi millä luokittelulla vaan.) Mutta viestistäsi ei kyllä käy ilmi, mitä asteita nuo kovuusarvot ovat?!
Mä en ole veden pehmentämiseen paneutunut, sen verran olen lukenut, että se on työläämpää kuin kovettaminen.
Albiinomonnisia saisi olla 6kpl:n parvi. Samaan parveen käyvät ainakin myös kuparimonniset.
Vesi on kovaa, jos GH on 16 saksalaista astetta. (Suomalainen luokitus: 0-6 pehmeä, 6-13 keskikova, yli 13 kova. Näitä luokitteluja nyt on joka lähtöön, mutta kyllä kai tuo 16 katsotaan kovaksi millä luokittelulla vaan.) Mutta viestistäsi ei kyllä käy ilmi, mitä asteita nuo kovuusarvot ovat?!
Mä en ole veden pehmentämiseen paneutunut, sen verran olen lukenut, että se on työläämpää kuin kovettaminen.
Albiinomonnisia saisi olla 6kpl:n parvi. Samaan parveen käyvät ainakin myös kuparimonniset.