Valvoja: Moderaattorit
Morpho kirjoitti:Kyllä sinun sun Suomenkielestäsi saa selvää Bucket.
Itse olen memberinä ranskalaisella kiekkofoorumilla ja kirjoittelen tankero englannilla niille mutta hyvin menee, vaikkei suurin osa niistä ymmärrä edes englantia.
Saksasta saisi parhaat kiekot, siellä on paras laatu ja hyvä valikoima.
Onko niin hyvää tuuria että löytyisi kotisivut tai s-osoite häneltä jotta jos heittäs joskus Saksan reissun niin vois poiketa?Bucket kirjoitti:Morpho kirjoitti:Kyllä sinun sun Suomenkielestäsi saa selvää Bucket.
Itse olen memberinä ranskalaisella kiekkofoorumilla ja kirjoittelen tankero englannilla niille mutta hyvin menee, vaikkei suurin osa niistä ymmärrä edes englantia.
Saksasta saisi parhaat kiekot, siellä on paras laatu ja hyvä valikoima.
Joo saksassa on erittäin hyvä laatua.
Stendker on tuttu kasvattaja.
Kyllä tuo 1500€ minimitilaus on ihan kaikille eivät harrasta "nappulakauppaa"riksu70 kirjoitti:Katsoin linkin ja huomasin että 1500 € on minimitilaus. Koskee varmaan Saksan sisällä olevia tukkutilauksia. Mutta kauniita Kiekkoja siellä onkin.
Jossa kuka ottaa vastuun jos kaloja kuolee matkalla? Kenen kiekko kimppatilaajista oli se menehtynyt? Kenellä on mahdollisuus karanteenata (eihän kukaan vain kuvittelekaan kotiuttavansa suoraan muiden sekaan), miten jaetaan rahtikulut? jne...riksu70 kirjoitti:Kävi mielessä kimppatilaus.....
Joo sieltä saate kyllä kiekkoja mutta heidän kiekko "laattu" on puhuttu paljon ruottalais foorumia.patu kirjoitti:http://www.diskuszucht-stendker.de tuossa linkki Stendkerille. Molempia kuvien kiekkoja löytyy Ruotsista, 10 cm eruption maksaa 400 kruunua täällä.
jepps.. kaikenlaista pitäs miettiäMari kirjoitti:Jossa kuka ottaa vastuun jos kaloja kuolee matkalla? Kenen kiekko kimppatilaajista oli se menehtynyt?riksu70 kirjoitti:Kävi mielessä kimppatilaus.....
Ilman muutariksu70 kirjoitti:Paras on vaan luottaa omiin Suomalaisiin akvaarioyrittäjiin ja kotimaisiin kasvattajiin. Ainakin minä olen tosi tyytyväinen Karipilta ostamiini kiekkoihin. Kaunistuuvat vaan, pyöreitä kun harpilla piirretyt ja pienet silmät kuin napit <3 .Voihan sitä ihailla ja katsella niitä tuolla kansainvälisillä sivuilla ja ihmetellä väriloistoa..
Tuokaan ei ole aivan totta, itse olen ostanut tanä vuonna 19 luonnokiekkoa a 45€-110€.Mari kirjoitti:Maahantuonti tyssää siihen, että Suomessa ei olla valmiita maksamaan noista erikoisemmista värimuodoista niin että tuonti olisi kannattavaa. Jos kiekon (vaikka melko kookkaan ja hyväkuntoisenkin) hinta menee yli 70 euron, tuntuu käyvän niin että ne kiekkoset jäävät seisomaan liikkeen altaisiin. Ja vaikka kymmenkunta ihmistä löytyisikin jotka olisivat valmiita maksamaan, ei se vielä riitä. Siksi noita hienoja ja erikoisia ei oikein Suomesta saa. Jo Ruotsissa piirit ovat huomattavasti suuremmat ja akvaariokauppakin pyörii siellä ihan eri sfääreissä kuin täällä.
Todella edullisesti olet luonnonkiekkosi saanut jos tuohon haarukkan mahtuvat.Morpho kirjoitti:Tuokaan ei ole aivan totta, itse olen ostanut tanä vuonna 19 luonnokiekkoa a 45€-110€.
Totta kai kyse on mainonnasta, mutta mainoksia on kovin vaikea kohdistaa. Itse olen pyrkinyt pitämään kotisivuni mahdollisimman ajantasaisina ja pitänyt kalavalikoiman hintoineen näkyvillä jotta asiakkaiden olisi helppo katsoa mitä on milloinkin tarjolla.Morpho kirjoitti:Kyse on myös mainonnasta perus akvaariokaupan asiakas ostelee jotain punaplätyjä, mutta jos kiekkoharrastajat tietäisivät mitä on tarjolla ne menisivät kaupaksi.
Tämähän toki olisi ihanne myös kauppiaan kannalta, mutta kovin usein tuntuu olevan myös niin, että asiakkaat pyytävät tilaamaan kaikkea hienoa ja erikoista vain tullakseen katsomaan niitä sitten akvaariokauppaan.Morpho kirjoitti:Tärkein pointti todellisella "kiekkohenkilöllä" on että kauppias tilaa mitä pyydetään jolloin asiakas on jo valmiina kun lasti saapuu.
Morpho kirjoitti:Et voi olettaa että kun tilaat mitä itse haluat ja ne menisivät kaupaksi sille plätyn ostajalle.
Asiakas on aina oikeassa ja maksaa tarvittaessa ennakkomaksun, valitsee tukun listasta vähintään laatikollisen kiekkoja odottaa tyytyväisenä toimitusta.
Voitaisiin myös järjestää yhteis tilauksia.
Miksi luulet omaavasi oikeuden valita myymäsi tavaran, jos niin toimit se voi jäädä käsiin.
Toki, mutta vuosia kiekkoja kasvattaneet ovat äärimmäisen marginaalinen ryhmä. Kun puhutaan tavallisista kiekkoasiakkaista, niin hinta kovin usein ratkaisee ihan riippumatta kuinka erikoisia ja hienoja olisi saatavilla (toki poikkeuksiakin on).Morpho kirjoitti:Suomeen tuodaan lähinnä halpoja pigeon muunnoksia, joista vuosia kiekkoja kasvattaneet eivät ole kiinnostuneita.
Morpho kirjoitti:Odotan toimitusta vaikka puoli vuotta kunhan se on tulossa, lippulehtikaloja en ole saanut vieläkään vaikka ruotsissa niitä on usein tarjolla.
Morpho kirjoitti:Tuokaan ei ole aivan totta, itse olen ostanut tanä vuonna 19 luonnokiekkoa a 45€-110€.Mari kirjoitti:Maahantuonti tyssää siihen, että Suomessa ei olla valmiita maksamaan noista erikoisemmista värimuodoista niin että tuonti olisi kannattavaa. Jos kiekon (vaikka melko kookkaan ja hyväkuntoisenkin) hinta menee yli 70 euron, tuntuu käyvän niin että ne kiekkoset jäävät seisomaan liikkeen altaisiin. Ja vaikka kymmenkunta ihmistä löytyisikin jotka olisivat valmiita maksamaan, ei se vielä riitä. Siksi noita hienoja ja erikoisia ei oikein Suomesta saa. Jo Ruotsissa piirit ovat huomattavasti suuremmat ja akvaariokauppakin pyörii siellä ihan eri sfääreissä kuin täällä.
Kyse on myös mainonnasta perus akvaariokaupan asiakas ostelee jotain punaplätyjä, mutta jos kiekkoharrastajat tietäisivät mitä on tarjolla ne menisivät kaupaksi.
Tärkein pointti todellisella "kiekkohenkilöllä" on että kauppias tilaa mitä pyydetään jolloin asiakas on jo valmiina kun lasti saapuu.
Et voi olettaa että kun tilaat mitä itse haluat ja ne menisivät kaupaksi sille plätyn ostajalle.
Asiakas on aina oikeassa ja maksaa tarvittaessa ennakkomaksun, valitsee tukun listasta vähintään laatikollisen kiekkoja odottaa tyytyväisenä toimitusta.
Voitaisiin myös järjestää yhteis tilauksia.
Miksi luulet omaavasi oikeuden valita myymäsi tavaran, jos niin toimit se voi jäädä käsiin.
Suomeen tuodaan lähinnä halpoja pigeon muunnoksia, joista vuosia kiekkoja kasvattaneet eivät ole kiinnostuneita.
Olen ostanut jo 20 vuotta laatikottain kiekkoja ja tunnen monta samanlaista "hullua".
Odotan toimitusta vaikka puoli vuotta kunhan se on tulossa, lippulehtikaloja en ole saanut vieläkään vaikka ruotsissa niitä on usein tarjolla.
Olet kaikesta päätellen hyvä akvaariokauppias mutta itse olen saanut kolmen eri liikkeen kautta tilata suoraan valitsemiani kaloja.
Hinnasta en ole liiemmin valittanut.
Hyvä kiekkokauppias tarvitsee toimivat suhteet Brasiliaan ja Malesiaan tai tukkurin joka hoitaa asian.