Sähkökatko

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-_Antti_-
Junior Member
Junior Member

Sähkökatko

Viesti Kirjoittaja -_Antti_- »

Mitä tehkä kun se PAHIN tapahtuu. Jos sähköt ovat poikki esim. 3 päivää niin mitä muuta voi tehdä kuin seurata vierestä ja toivoa että ne sähköt tulisivat jo takaisin.

Pistämpä samaan että kun lähden vähän ajan päästä ulkomaille 2 viikoksi niin mistä asioista pitää huolehtia ynnä muuta. (akvaario 100 L)
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Kannattaa hankkia paristolla toimiva ilmapumppu.

Kannattaa hankkia akvaariolle lomahoitaja, jolle kerrot ohjeet mitä tehdä.
Vaihda vettä ennen matkalle lähtöäsi ja tarkista, että kaikki laitteet pelaavat niinkuin pitääkin. Jos et saa hoitajaa niin ruokinta-automaatti on kätevä sekä ajastin valaisimelle.
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Harvemmin ne sähköt nykypäivänä sentään kolmea päivää poikki ovat.
Tuollaisia tilanteita varten on kuitenkin hyvä olla vetyperoksidia, jonka avulla kalojen hapensaanti paranee muutamassa minuutissa.
Pitemmässä sähkökatkoksessa on hyvä avata suodatin ja tyhjentää se vedestä, jolloin bakteerikanta säilyy.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Kissanhiekka kirjoitti: Jos et saa hoitajaa niin ruokinta-automaatti on kätevä sekä ajastin valaisimelle.
Itse olen lyhyillä reissuilla (alle viikko) sulkenut ruokinta-automaatit kokonaan ihan varoiksi että jos jotain pientä sattuu niin ei sitten enää pahenna tilannetta entisestään. Pidemmillä poissaoloilla ruokintaa minimaalisesti automaatista. Hoitajan on helpompi vaihtaa osa vedestä kuin arvioida ruokamäärää kokemuksen mukaan.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Minäkin olen tehnyt max. viikon reissuilla, että olen jättänyt ruokitsematta, kun viikon ne pärjäävät vallan mainiosti ja ilman mitään kuolemia olen selvinnyt :) . Mutta kaksi viikkoa alkaa olla jo siinä ja siinä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”