Mutta asiaan. Saimme tutulta n. 98 litraisen toiminnassa olevan akvan, kun hänelle iski ajanpuute ja myös akvan leväisyys harmitti häntä. Levästä olen täältä aika paljon lukenutkin ja ilmeisesti ainakin kasveja pitäisi saada lisää, ja mielellään aika nopeakasvuisia.
Asukkaina akvassa on 4 täplämonnia, 2 lehtikalaa, 1 tiikeribarbi sekä 2 ?platya ja 2 ?barbia. Barbeja ja Platyja on ennen ollut ilmeisesti kunnon parvet, ennen lehtikaloja, mutta muut ovat kuolleet. Ja nyt tiikeribarbi on ruvennut uhittelemaan omalle peilikuvalleen..Olenkin miettinyt, että voiko/pitääkö sille vielä hommata samanlajisia kavereita, vai onko akva jo liian täynnä? Tiedän kyllä, että ne ovat parvikaloja.
Sitten ihmetyttää vedenvaihto. Kun noissa Seran oppaissa käsketään vaihtamaan 20% kerran viikossa, ei missään nimessä useammin, ettei kalat stressaannu ja täältä olen lukenut, kuinka monet vaihtavat 1/3 2 kertaakin viikossa. Eli mikä olisi oikein?
*muoks. Lisätä piti vielä että mitä tarkoittaa suodattimen aktivointi pesun jälkeen. Seran Nitriveciä olen lisännyt, mutta en ole kyllä varma, että teenkö sen oikein..