Kuinka monta taistelukalaa?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pepita
Starting Member
Starting Member

Kuinka monta taistelukalaa?

Viesti Kirjoittaja pepita »

Autotallissa on tyhjillään 230 litrainen allas, jonne olen nyt suunnitelemassa kalastoa.
Kuinka monta taistelukalaa tuon kokoiseen altaaseen voisi ottaa, siis yksi koiras ja kuinka monta naarasta?
Tarkoituksena olisi hankkia sinne vielä parvi joitain rasboroita ja ehkä pienempiä rihmakaloja.
jimikkon
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jimikkon »

Tilaa tuossa on reilusti taistoille. Ottaisin itse yhden uroksen ja sille 4 tai 5 naarasta.
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
jackie
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jackie »

Meillä on 1+3 taistoa 240 litrasessa, ja hyvin mahtuu :)
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Koiraalle kunnon haaremi, 3-5 on minustakin sopiva määrä. Toista labyrinttilajia en lähtisi yhdistämään, meillä yhteiselo ei ole ollut ruusuista 300 l altaassa edes pienimpien ja kiltimpien rihmojen kanssa.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
taisturi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja taisturi »

Meillä taistot ja kääpiörihmikset tulee mainiosti toimeen keskenään! :)
valhalla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja valhalla »

Käytän sitten tätä ketjua, ettei uutta tarvitse aloittaa, toivottavasti tämän ketjun aloittaja ei tästä pahastu. :)

Tänään tulleessa Lemmikki-lehdessä oli akvaarioista juttuja ja siinä oli sitten kalastoehdotus 100 litraiseen ja siinä oli sitten että sinne menisi 3-4 taistoa (1u+2-3n) eikös tuossa ole liian vähän litroja tuomoiselle haaremille, vai?
85L & 120L
Miiwa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Miiwa »

Riippuu ihan luonteista ja kuinka paljon kasvillisuutta jne.. Mulla on tuossa 150-160 -litraisessa (en nyt ole varma kumpi tuo on...) 1+3 ja en kyllä noita välttämättä kovin paljoa pienempään laittaisi. Kuitenkin jotkut pitävät 1+2 ihan 63-litraisessakin. Voithan laittaa pelkkiä tyttöjäkin :)
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Se on aina niin luonteista kiinni. En edes uskalla sanoa montako taistoa mulla on 120 litraisessa [:I] 325 litraisessa mulla oli joskus 50 kpl joista 20 kpl aikuisia eikä edes tehnyt tiukkaa.
Retuliini
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Retuliini »

Mulla 100 litraisessa oli 1u+2n. Yhteiselo sujui hyvin, kunnes aloin kudetella näitä. kamputsealainen naaras rakastui niin kovin tähän punaiseen urokseen, että alkoi isotella siniselle naaraalle. (Kudetus tapahtui erillisessä akvaariossa ja tässä 100 litraisessa uros ei ole edes kuplapesää rakentanut). Eilen jo katselin, että meno alkaa olla kohta liian rajua. Tänään oli tarkoitus sininen naaras siirtää sieltä pois, mutta myöhästyin. Sininen naaras löytyi kuolleena. Yksi sininen uros puhaltelee nyt turhaan tuolla omassa yksiössään kuplia, ei ole sille enää morsianta. Kudetin nämä kuukausi sitten, joten toivotaan, että edes joku poikasista olisi sitten sininen naaras... Ja 100 litraisessa oli paljon kasveja, mutta eipä auttanut yhteiseloon.
Miksi tehdä samat virheet uudelleen,
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”