Minulla on 70l akvaario, jossa kalastona partis, piikkisilmä, 10 kiilakylkeä ja 2 hunajarihmakalaa. Suunnitelmissa olisi hankkia piikille kavereita ja ehkä hehkurasboraa..
Minulla on jo pidemmän aikaa ollut suht paha sinileväongelma. Myrkkyjä en ole sen hoitamiseen käyttänyt, mutta akvaarion pimennystä olen kokeillut. Siitä ei muuta seurannut kuin rakkaiden kasvieni lehtien kellastumista:(
Tahtoisin siirtää akvaariotani toiseen huoneeseen. Akvaariota perustaessani valitsin nimittäin sen sijoituspaikan mielestäni hieman hätiköidysti; nykyinen paikka kun on turhan valoisa, eikä mikään ihmekään toisaalta, että levä kukkii.
Toisaalta toivoisin, että samalla kun siirtäisin akvaariotani niin leväongelmankin voisi poistaa. Ajattelin, että jos pesisin hiekan perusteellisesti ja kasvit ja kannot myös niin jospa se auttaisi?
Mutta tässä tulee taas kypsytys yms kysymykset eteen. Asiaa tuskin voi hoitaa niin, että tyhjennän vain akvaarion hiekasta, kasveista ja kaloista, siirrän sen paikkaa ja täytän uudella vedellä ja heitän asukit sekaan?
Kuulostinpa tyhmältä
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)