100-litraiseen toimiva suodatus

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
olio 2
Junior Member
Junior Member

100-litraiseen toimiva suodatus

Viesti Kirjoittaja olio 2 »

Eli akvaarion vanha sisä suodatin alkaa vetelemään viimeisiään. Mikä olisi hyvä merkki/malli tuon kokoiseen? Suodattimen pitäisi kuitenkin olla tarpeeksi tehokas koska altaassa asustaa partamonni, joka sotkee paljon. Erilaisia merkkejä ja malleja on hirveästi erilaisia, joten olen aika ulalla mikä olisi hyvä suodatin. kiitos avusta!
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Eheimin suodattimet ovat laatupelejä ja ne on varustettu kunnon takuulla. Itse olen nyt tykästynyt PickUp malliin, koska virtausta saa kätevästi säädettyä ja roskan keräysteho on hyvä:
http://www.akvaarioon.fi/index.php?opti ... &Itemid=26
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
tanjakemp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tanjakemp »

Minulla on täällä 80litraisessa reilusti ylimitoitettu (valmistajan mukaan 60-150litraisiin) EHEIM aquaball 2210, jonka tyyppistä suodatinta en suosittele. Suodattimen virtaus oli alussa voimakas pienemmälläkin teholla, mutta alle viikossa sain saman virtauksen tuottamiseksi lisätä suodattimen tehot täysille. Puhdistuksen jälkeen suodatin toimi taas tehokkaammin pari päivää, jonka jälkeen jouduin taas lisäämään pökköä pesään... Ei kai täällä pohjoisessa nyt niin mahdottoman paksua vettä ole [;)]
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Itse varmaan laittaisin joko Fluval 3 plussan, mikä on sisäsuodatin TAI
Eheim classic 2213-ulkosuodattimen.

Itselläni on nyt tuossa pienimmässä altaassa (85 litraa) tuo classic. Fluvalin sisäsuodattimiin, varsinkin näihin plussiin olen ollut todella tyytyväinen.
tanjakemp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tanjakemp »

Täälläkin ollaan tyytyväisiä Fluval 3 plussaan tuon isomman akvan roskankerääjänä ja virtauksen lisääjänä. (Pääsuodattimena on eheim classic 2215) Karanteenialtaassa on käytössä ikivanha Fluval dj100, joka myöskin näyttää tarvittaessa leijonankyntensä, jopa tehokkaammin, kuin aiemmin mainitsemani aquaball 2210.
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Mulla on 96-litraisessa kans Fluval 3+. Lisäksi on Juwelin sisäsuodattimesta rakennettu biologinen suodatin, josta kuitenkin hajosi pumppu. Nyt on hätäratkaisuna ollut jonkin aikaa Aquaballin pallo, mutta ostettuna on jo Eheim compact 300 -kiertovesipumppu. Sitä vain pitäisi modata hieman, koska veden sisäänotto tulee muuten kiinni suodatinvanuun. Hyvä pintavirtaus on välttämätön, koska kalastona on imunuoliaisia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”