Vaikeita/vaativia kasveja?
Valvoja: Moderaattorit
Vaikeita/vaativia kasveja?
Mitkä ovat siis mielestänne vaikeita/vaativia kasveja? Miksi? Haluaisin itse jonkun todella vaativan tai peräti vaikean kasvin kokeiltavaksi. Kaikenlaisia punalehtisiä jo löytyykin ja hyvin menestyvät. Mm. kiehkurakonjakkikasvi (Ammania senegalensis).
Jos vastaava aihe/keskustelu jo löytyy niin saa siirtää tai laittaa linkin. Itse en löytänyt vastaavaa haulla.
Jos vastaava aihe/keskustelu jo löytyy niin saa siirtää tai laittaa linkin. Itse en löytänyt vastaavaa haulla.
---325---325---144---100---85---58---40---
Juu onhan se näinkin. Itsellä valot/hillarit/ravinteet kunnossa. Joillakin sivuilla (esim. akvaariokeskus) on jaoteltu kasveja helppoihin ja vaikeisiin.iisku kirjoitti:Enitenhän se kasvien menestyminen on kiinni siitä, millaiset olot niille tarjoaa. Esim. Itselläni ei riitä valo jättivesitähdikille, ei kasvanut kunnolla.
Siitä ajattelin, etttä kasviexpertit ja muutkin voisivat ehdotella vaikeita kasvatettavia jne.
Ehkä kaikki eivät ehdi lukemaan viestejä puolen päivän välein?Vilpertti kirjoitti:Heh. Eli kaikkien mielestä kaikki kasvit ovat helppoja?

Ihan kiinnostava kysymys, koska tämä vaatii sen määrittelyn mikä ja missä oloissa on vaikea. Ja missä määrin vaikeus on erotettava 'harvinaisuudesta'? Pohdittavaa riittää!

Minulle vaikeita ovat olleet (vähäisen valon ja hiilidioksidin sekä muiden kasveille väärien vesiarvojen takia) esim. Elatine triandra (kitui ja kuoli pois) ja Tonina fluviatilis (liian kovaa vettä ilmeisesti).
Maailmalla vaateliaisiin kasveihin taidetaan lukea ainakin esim. Eriocaulonit (onko näitä vielä kellään? rain-?).
Totta, mutta olen kärsimätön.Danny kirjoitti:
Ehkä kaikki eivät ehdi lukemaan viestejä puolen päivän välein?
Ihan kiinnostava kysymys, koska tämä vaatii sen määrittelyn mikä ja missä oloissa on vaikea. Ja missä määrin vaikeus on erotettava 'harvinaisuudesta'? Pohdittavaa riittää!
Minulle vaikeita ovat olleet (vähäisen valon ja hiilidioksidin sekä muiden kasveille väärien vesiarvojen takia) esim. Elatine triandra (kitui ja kuoli pois) ja Tonina fluviatilis (liian kovaa vettä ilmeisesti).
Maailmalla vaateliaisiin kasveihin taidetaan lukea ainakin esim. Eriocaulonit (onko näitä vielä kellään? rain-?).

Turussahan on tunnetusti kova vesi.
En oikein ajatellut koko threadia tarkasti. Tuli vaan yöllä valvottaessa mieleen, että mitä ihmiset pitävät vaikeina.
Talvehtivat verkkolehdet voisivat olla hankalammasta päästä.
Itsellä kuoli juuri "Madagaskar" ja kun kaivoin mukulan ylös, jotta laittaisin sen talvehtimaan, niin se oli vaan sellaista pehmeää mössöä.
Taas tuli siis riistettyä luontoa.
Itsellä kuoli juuri "Madagaskar" ja kun kaivoin mukulan ylös, jotta laittaisin sen talvehtimaan, niin se oli vaan sellaista pehmeää mössöä.
Taas tuli siis riistettyä luontoa.
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain. - Steven Wright