Päätin tässä nyt aikani kuluksi avata tämän ketjun, joka on omistettu mun merivesipytyn rakentamiselle. Eli tervetuloa vaan kaikki tirkistelemään!

Kaikkihan sai alkunsa jo viime syksynä, kun viimein sain aikaiseksi ruveta laihduttamaan. Palkinnoksi itselleni lupasin merivesiakvaarion -tuon pitkäaikaisen haaveeni. Jouluun mennessä olikin jo suurin osa kiloista pudotettuna, ja nyt olen kevään taistellut viimeisten kanssa. Yhteensä takana on viidentoista kilon urakka, ja viisi olisi jäljellä. Tai sekin vaihtelee päivä päivältä, sillä välillä käväisen jo kolmenkin kilon päässä tavoitteesta

Sitten itse asiaan. Pari kuukautta sitten haimme altaan. Aluksihan oli tarkoitus laittaa tuo vanha akvaario (n.130l) merivesialtaaksi, ja sitten suunnitelmat hieman laajentuivat, ja ajattelin laittaa sen refuksi ja ostaa/teettää n.400litraisen. Sitten karkasi mopo käsistä, ja nyt olohuoneen nurkassa seisoo 800-litrainen kaunotar

Tällä hetkellä siis allas on olohuoneen nurkassa ja minä olen viettänyt edelliset pari viikkoa tiiviisti netissä napsuttelemassa tavaraa sieltä sun täältä. Nyt alkaa olla paketti kasassa, ja enää ei tarvitse "kuin" saada homma suunnitteluasteelta toteutukseen toden teolla. Olen siis tyypillinen insinööri, eli suunnitelmat on kyllä maan mainiot, mutta toteutus sitten vähän tihkaisee...

Laitan kuvia altaan tämän hetkisestä sijoittelusta jne kunhan saan kameran piuhan haettua työpaikalta..
Olen tässä pikkuhiljaa valmistellut sitä SUURTA PÄIVÄÄ varten kun haen viimeinkin kivet altaaseen. Toissapäivänä mitoitin ja tilasin putkistoihin vielä tarvittavat osat (ja tätä putkistoahan on suunniteltu jo kaks kuukautta, eli sen TÄYTYY olla hyvin suunitelut

Toisaalta tää vaihe on niin suloisen ihana, kun saa vaan odotella ja suunnitella, ja toisaalta taas haluais jo olla kädet kyynärpäitä myöten suolavedessä

Eli siis huomenissa laitan varmaan kuvia teidän riemuksi, ja kerron uusimmat kuulumiset!