http://kuvablogi.com/nayta/1286296/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blyxani kasvattaa yhtä tuollaista kovaa vartta missä vaalean vihreä "nuppu" (tai mikä lie) ja näkyisi menevän pintaa kohden.Minulla blyxa ei ole kovin kauaa ollut ehkä puoli vuotta ja on kyllä kovasti viihtynyt että on saanut katkoa kasvia useaan otteeseen. Juuri pari viikkoa sitten katkoin kyseistä kasvia että onko siitä innostunut vai mistä.. Mutta kysymys nyt kuuluu että mitä se lykkää tuosta varrestansa?
Vau!! Siis minulle ensimmäinen kasvi mikä rupeisi kukkimaan!!! Nouseekos tuo kukkavarsi pintaan saakka? Jos nousee niin vielä on raasulla matkaa..Kuinka yleistä on blyxan kukkiminen?
Eiköhän sen pintaan asti pidä nousta, kuten kukkien yleensäkin. Minä vasta laittanut itse tuota japonicaa, joten sen kukkimistiheydestä ja -innokkuudesta en tiedä, mutta tuo aubertii (jota ollut jo pidempään) kukkii lähes koko ajan.
Toivottavasti pääsee nuppu nyt pintaan asti kun on matkaa vielä n.20cm.Esitän nyt varmaan tyhmän kysymyksen mutta mikä aubertii? En ole mikää kasvi asiantuntija enkä minkään sortin viherpeukalokaan mutta jos nyt tuo pääsee vaan kukkimaan niin kyllä innostus kasveja kohtaan nousee reippaasti.
Näyttävä kasvi tuo blyxa aubertii.(oli heti pakko googlettaa. )Täytyyköhän tuotakin yrittää metsästää omaan altaaseen (vink vink )?!Kuinka korkea tuo aubertii?
Täytyy laittaa kuvia heti kun selviää että selviääkö nuppu pintaan.
No minä sitä alunperin ostin Marilta tuolta Pienestä Akvaariokaupasta. Reilun pari kuukautta ne jurnuttivat, kun niissä ei ollut kuin pari lehteä per alku, mutta sitten niistä kasvoikin jo mahtavat puskat. Ei ole kuin pari viikkoa, kun sitä lähti roimasti kompostiin, kun loman aikana oli rihmalevä saanut vallan. Nyt vitsaus voitettu ja odotellaan vaan kasvua. Kyllä tämä kanta tässä elpyy. Ja olen minä sitä aiemminkin parille henkilölle jo myynyt... sinne "syvään eteläänkin"
Kuukausi tai pari ja sitä on taas varmasti myyntikunnossa muutamat alut.
Ne B.aubertiit jotka sinulta tapiopa ostin ovat kasvaneet upeiksi puskiksi jotka pukkaavat niitä kukkavarsia aivan tuhottomasti! Kaksi valtavaa "heinätuppoa" oli liikaa 128-litraiseen joten toinen muutti siskon altaaseen. Näin se kasvis leviää etelä-suomessa
Pääsiskö yksi vainooja 100 kilometrin päästä myös vihreälle listalle.
Minulla Blyxa japonica riekkuu tuolla altaassa edelleen, niin varmaan tämä B. aubertiikin siellä viihtyisi.
-Jos olisin eilen kuollut, en olisi tuotakaan tiennyt-