Eli olen pystymmässä syksyn aikana pitkän, min 1,8 (l.50x k.50) - max 2 m (l.60x k.60) seura-akvaarion.
Varmat kalat: Pikkulehtikala (8-10 parvi), pieniä - max keskik. plekoja (kosta riippuen ainkin 2 - max 4 (2 paria) ); Keskikerrokseen kongontetraparvi.
Kiinostaisi hankkia tuonne jokin kääpiöahvenpari tai jopa 2; Nämä kiinnostaa: Loistokääpiöahven ja rusokääpiöahven sekä mahdollisesti perhoskääpiöahven (kuinka herkkä se nyt sitten on?). Isommista kiinnostaisi tuo punatimanttiahven, mutta soveltuuko tähän ympäristöön?
Suosituksia kääpiöahvenista pitkään seura-akvaarioon
Valvoja: Moderaattorit
Re: Suosituksia kääpiöahvenista pitkään seura-akvaarioon
Itselläni oli pikkulehtikalojen seurana rusokirjo(ent. rusokääpiö)ahven-pariskunta ja yhteiselo sujui mallikkaasti. Rusoja voit pitää joko parvena tai pareittain. Kestävämpi kuin perhoskääpiö, mutta viihtyessään vähintään yhtä hyvän näköinen.
Suosittelen.
Muista mainitsemistasi ahvenista minulla ei ole kokemusta.
Suosittelen.
Muista mainitsemistasi ahvenista minulla ei ole kokemusta.
40l. tyhjänä ja 40l. viljakäärmeen kotina. Niin se harrastus pikkuhiljaa hiipuu...
-
Ladyblues
- Junior Member

- Akvaarioseurat: en vielä mihinkään
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
tosi kaunis, mahtaako saatavuus olla millainen? Tosin ei tässä mitään kiirettä, kun akvaariokin tulee vasta syksymällä.
-
nirppu
- Advanced Member

- Viesti:
Etelä-Suomesta löytyy ihan hyvin. Muuallapäin voi olla vähän hakusessa (osa omistani on Helsingistä tilattu).