720l, Mitä ulkosuodatinta suosittelette?
Valvoja: Moderaattorit
720l, Mitä ulkosuodatinta suosittelette?
Kunnon pönttö 720 litraiseen siis hakusessa. Mikä olisi hyvä, kestävä ja riittävän iso? Hyvää hinta-laatu suhdetta haen. Kertokaa kokemuksia isoista ulkosuodattimista.
Nykyisen fluval 403:n haluaisin vaihtaa isompaan. Eli tehokkaampi ja isompi saa tätä fluvalia reilusti olla.
Kalasto suht. normaali: tiikerinuoliaisia, muutama partamonni, palettikaloja, parvikaloja jonkin verran, vain yksi isohko sotkija (mustahuulibarbi n. 30 cm). Altaan toisessa päässä nurkassa "mattosuodatinrulla" (vai millä nimellä sitä nyt kutsutaan) + iso sisäsuodatin (vanha fluval).
Nykyisen fluval 403:n haluaisin vaihtaa isompaan. Eli tehokkaampi ja isompi saa tätä fluvalia reilusti olla.
Kalasto suht. normaali: tiikerinuoliaisia, muutama partamonni, palettikaloja, parvikaloja jonkin verran, vain yksi isohko sotkija (mustahuulibarbi n. 30 cm). Altaan toisessa päässä nurkassa "mattosuodatinrulla" (vai millä nimellä sitä nyt kutsutaan) + iso sisäsuodatin (vanha fluval).
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: 720l, Mitä ulkosuodatinta suosittelette?
Minulla on 530 litraisessa Eheimin ulkosuodatin 2028 ja Eheimin sisäsuodatin 2252 suihkuputkella. Itse olen erittäin tyytyväinen näihin. Tosin minulla ei ole muista ulkosuodattimista kokemusta. Molemmat kierrättää muistaakseni 1200l/h. Ulkosuodattimen massat tosin vievät tehoa jonkin verran.
530l, 180 l ja pikkuallas n. 36l, 2 lasta
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
Jos olet muuten tyytyväinen entiseen Fluvaliisi, niin sitten Fluval FX5?
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 7&t=122938" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 7&t=122938" onclick="window.open(this.href);return false;
Meillä on 720l altaassa Fluval FX5 ja 2252, kolmen kuukauden kokemuksella valtavan hyvä yhdistelmä!
900l+720l+160l
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Mulla Eheim 2080 ja 2* 2252 lisämodulilla, toimii mainiosti. Huoltoväli sisäsuodattimilla noin 2,5 kuukautta.
Mistä näistä tietää..
Kiitos kommenteistanne. Taidan päätyä 2080 Eheimiin, tuttu ja turvallinen merkki. Yksi Proffa 2 ja classic jo meiltä löytyy ja niissä ei ole ollut mitään moittimista.
Mielestäni tuo Proffan 3 sarja ei ole hintansa väärti. Hanki ennemmin Classic sarjan 2250 tai 2260 tai sitten kaksi pienempää Classikkia tai proffa II:sta.
Suolaista, mutta niin makeaa...
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Meillä 740 litraisessa vanha fluval 304, eheim prof. II 2028 , tetratec ex 1200 sekä parvekemallin valutussuodatin. Roskia kerää eheim 2252. Ylisuodatustako...
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Elite Member
Moi Mikko! Kuinka kevyt kalasto tossa sulla on? Ihmettelen tota 2252:ten pitkää putsaus väliä? Ei kait toi järkäle 2080 voi noin paljon vaikuttaa?Mikkor kirjoitti:Mulla Eheim 2080 ja 2* 2252 lisämodulilla, toimii mainiosti. Huoltoväli sisäsuodattimilla noin 2,5 kuukautta.
-
- Senior Member
Kalastona on Helmikirjoahvenia, Tulisuita, Punatimantteja, pari plekoa, muutama piikkisilmä ja selkäuimarimonni ja parikymmentä safiitetraa. Skeidaa kertyy tällä kalastolla oikein mukavasti.
Alkuun mulla oli yks 2252 ja ostin toisen pääsiäisenä, jolloin laitoin molempiin lisämodulin. Pääsiäisen jälkeen olen pessyt nuo suodattimet 2 kertaa. Tuo lisämoduli pidentää tuota huoltoväliä merkittävästi. Ulkosuodattimen laitoin pyörimään lokakuussa ja pesin sen ekan kerran nyt viikko sitten. Virtauksen puolesta ei olisi pesua vielä kaivannut. Voihan tuohon huoltoväliin vaikuttaa tietenkin matot, jotka ovat kummassakin takakulmassa.
Alkuun mulla oli yks 2252 ja ostin toisen pääsiäisenä, jolloin laitoin molempiin lisämodulin. Pääsiäisen jälkeen olen pessyt nuo suodattimet 2 kertaa. Tuo lisämoduli pidentää tuota huoltoväliä merkittävästi. Ulkosuodattimen laitoin pyörimään lokakuussa ja pesin sen ekan kerran nyt viikko sitten. Virtauksen puolesta ei olisi pesua vielä kaivannut. Voihan tuohon huoltoväliin vaikuttaa tietenkin matot, jotka ovat kummassakin takakulmassa.
Mistä näistä tietää..
-
- Elite Member
Prkl. Vieläkö piti alkaa toinen 2252 ehtimään... Olen myös miettinyt tota FX-5 fluvalia, niin pääsis pienemmistä eroon.
-
- Elite Member
Kannattaa kokeilla, täällä yllätyttiin myönteisesti masiinan toimintaan.Deicide kirjoitti:Olen myös miettinyt tota FX-5 fluvalia, niin pääsis pienemmistä eroon.
-
- Elite Member
Ai ettei siis enään tarvii arpoa FX:än ja Eheimin välillä. Hintakin puhuu omaa kieltään. Ainoa parempi asia mitä olen löytänyt taitaa olla toi testissä saatu niskalenkki biologisessa suodatuksessa?
Oon kuullu/lukenu, että 2252 on soiva peli. Huoltovälikään ei tosiaan rasita ketään. Itellä kaks kyseistä ja pari viikkoa sitten putsailin toisen, joka oli laitettu tulille helmikuussa. Ois varmaan menny vieläkin hienosti, mutta siirtelin sitä eri kohtaan ja ajattelin samalla puhdistaa..ainoana miinuksena tuolle on se ettei virtausta voi säätää napikoista, suihkuputkilla tokikin. Niin ja anteeksi tää ohi topicin menny kirjoittelu, ulkopönttöistähän kyseltiin alun perin.
-
- Elite Member
No nyt se tuolla nurkassa pöhisee!VesiEläin kirjoitti:Kannattaa kokeilla, täällä yllätyttiin myönteisesti masiinan toimintaan.Deicide kirjoitti:Olen myös miettinyt tota FX-5 fluvalia, niin pääsis pienemmistä eroon.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Paljonkos köyhdyit suodattimesta, mitkä ovat ensikokemukset?Deicide kirjoitti:No nyt se tuolla nurkassa pöhisee!VesiEläin kirjoitti:Kannattaa kokeilla, täällä yllätyttiin myönteisesti masiinan toimintaan.Deicide kirjoitti:Olen myös miettinyt tota FX-5 fluvalia, niin pääsis pienemmistä eroon.
-
- Elite Member
Alle kolmesataa! Ei kannattanut juuri enää saksasta tilailla.Äärettömän yksinkertainen läjätä, ja varman oloiset kansi ja muut sulkijat. Ääntää ehkä hivenen isommin kuin aikaisemmat suodattimet, mut kai se on voima joka jyllää...
3reef.comilla oli samansuuntaista keskustelua FX:ästa. Eye of the beholder, tai tässä tapauksessa ear? Puhuria löytyy!

-
- Elite Member
Itseasiassa aamulla keskityin oikeen kuuntelemaan tonnisen suodattimia ja täytyy todeta että Eheimin Proffa 3:nen pitää kovempaa ääntä kun tää iso Fluval(vaikuttaakohan suodattimen ja letkujen puhtausaste ääneen?).Deicide kirjoitti:Ääntää ehkä hivenen isommin kuin aikaisemmat suodattimet, mut kai se on voima joka jyllää...
Pisteet siitä, mutta mun mielestä Fluval ei ole luotettavan näköinen, kun siinä on niitä ruuveja ja ulokkeita niin paljon, tietysti "pelko on katsojan silmässä", mutta ihan luotettavasti ja moitteetta Fluval on meillä toiminut!

-
- Elite Member
Mielestäni juuri kannen kahdeksan jämäkkää ruuvia tekee suodattimesta varmemman oloisen ja ainakin vesitiiviin. Helppo avata ja sulkea.Asettuu paikalleen todella loistavasti. Kerrankin kansi, jossa ei ole vain muutamaa lapsellista rikkoutuvaa klipsiä! Vanhemmista Fluvaleista olen juuri saanut noita pirullisia salpoja poikki!