Olisiko pitänyt puuttua?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: en vielä mihinkään
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Olisiko pitänyt puuttua?
Kävin tänään yhdessä lemmikkieläin kaupassa ostamassa koiralle ruokaa, ja samalla vilkasin mitä taistelukaloja on tarjolla. Löyty yksi taistouros, mutta huomion vei se mikä akvan pohjalla tapahtui. Katsoin, että jokin pleko? järsi jotain isoa valkoista pitkulaista, siinä parveili muitakin. Kunnes totesin, että tuossa oliossa oli myös pyrstö. Jäin hetkeksi katsomaan, ja tulin siihen johtopäätökseen, että kyseessä saattaa olla kuollut kala (akvassa piikkisilmän tyyppisiä).
Olisi varmaan pitänyt kysyä tuosta kauppiaalta?
Olisi varmaan pitänyt kysyä tuosta kauppiaalta?
Re: Olisiko pitänyt puuttua
Mä olen kyllä yleensä maininnut myyjälle, jos löydän myyntialtaista kuolleita kaloja. Usein saan kyllä mulkaisun ja tympeitä hymähtelyjä takaisin. Niiden myyntiä se kuitenkin edesauttaa, ettei altaassa ole kuolleita kaloja. Itseltäni jää kuitenkin kalat tuollaisissa tilanteissa ostamatta.
Kerran harmitti ihan pirusti, kun löysin yhdestä lemmikkiliikkeestä kultasinisilmiä. Samassa altaassa ui rubiinitetroja, joilla olla suomut pahasti törröllään, olisiko niillä sitten ollut vesipöhö. Eipä tehnyt mieli ostaa kauan etsimiäni sinisilmiä ko. altaasta.
Kerran harmitti ihan pirusti, kun löysin yhdestä lemmikkiliikkeestä kultasinisilmiä. Samassa altaassa ui rubiinitetroja, joilla olla suomut pahasti törröllään, olisiko niillä sitten ollut vesipöhö. Eipä tehnyt mieli ostaa kauan etsimiäni sinisilmiä ko. altaasta.
Muistattehan SÄÄNNÖT
"Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti."
Poistettu sääntöjenvastaiset viestit
"Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti."
Poistettu sääntöjenvastaiset viestit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Varmasti akvaariokaupoissa kuolee kaloja siinä, missä kotonakin, eivätkä varmasti tahallaan jätä niitä poistamatta altaista. Itse ainakin olen sitä mieltä, että voi kohteliaisuuttaan kertoa myyjälle, että altaassa on kuollut kala.
Sekalainen seurakunta kalaa ja äyriäistä isoissa ja pienemmissä vesiastioissa.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mäkin olen joskus maininnut myyjälle kuolleesta kalasta, mutta myyjä tuntui suhtautuvan asiaan aikas vähättelevästi. Eipä ainakaan tehnyt asialle mitään sillä hetkellä.
Akvarismia 1992-2014
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mä mainitsen aina kantapaikassani, mikäli altaasta löytyy kuollut tai epämääräisesti uiva kalanen. Myyjät tulevat poistamaan kalasen heti, kun asiakkaalta ehtivät. Melko harvoin siellä ylipäätään löytyy kuollut kala altaasta.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
Itse ainakin mainitsen ja ovat myyjät kovasti kiitelleet. Eiväthän he voi kaikkea huomata kun kalat vaihtuu ja altaita on paljon ja on muutakin tehtävää ja tod. näk. muutkin eläimet.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Viesti:
MIulla on myös tämänkaltaisia kokemuksia, eli olen kyllä altaaseen kuolleista ja lattialle hypänneistä kaloista ilmoittanut. Ja jokaisessa liikkeessä missä olen asiasta maininnut, olen saanut kiitosta ilmoituksesta ja kuollut yksilö on välittömästi poistettu altaasta.naatti kirjoitti:Itse ainakin mainitsen ja ovat myyjät kovasti kiitelleet. Eiväthän he voi kaikkea huomata kun kalat vaihtuu ja altaita on paljon ja on muutakin tehtävää ja tod. näk. muutkin eläimet.