Olisiko pitänyt puuttua?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ladyblues
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: en vielä mihinkään
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Olisiko pitänyt puuttua?

Viesti Kirjoittaja Ladyblues »

Kävin tänään yhdessä lemmikkieläin kaupassa ostamassa koiralle ruokaa, ja samalla vilkasin mitä taistelukaloja on tarjolla. Löyty yksi taistouros, mutta huomion vei se mikä akvan pohjalla tapahtui. Katsoin, että jokin pleko? järsi jotain isoa valkoista pitkulaista, siinä parveili muitakin. Kunnes totesin, että tuossa oliossa oli myös pyrstö. Jäin hetkeksi katsomaan, ja tulin siihen johtopäätökseen, että kyseessä saattaa olla kuollut kala (akvassa piikkisilmän tyyppisiä).

Olisi varmaan pitänyt kysyä tuosta kauppiaalta?
Hermis
Member
Member
Viesti:

Re: Olisiko pitänyt puuttua

Viesti Kirjoittaja Hermis »

Mä olen kyllä yleensä maininnut myyjälle, jos löydän myyntialtaista kuolleita kaloja. Usein saan kyllä mulkaisun ja tympeitä hymähtelyjä takaisin. Niiden myyntiä se kuitenkin edesauttaa, ettei altaassa ole kuolleita kaloja. Itseltäni jää kuitenkin kalat tuollaisissa tilanteissa ostamatta.

Kerran harmitti ihan pirusti, kun löysin yhdestä lemmikkiliikkeestä kultasinisilmiä. Samassa altaassa ui rubiinitetroja, joilla olla suomut pahasti törröllään, olisiko niillä sitten ollut vesipöhö. Eipä tehnyt mieli ostaa kauan etsimiäni sinisilmiä ko. altaasta.
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Muistattehan SÄÄNNÖT

"Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti."

Poistettu sääntöjenvastaiset viestit
Pikku-MiCi
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Pikku-MiCi »

Varmasti akvaariokaupoissa kuolee kaloja siinä, missä kotonakin, eivätkä varmasti tahallaan jätä niitä poistamatta altaista. Itse ainakin olen sitä mieltä, että voi kohteliaisuuttaan kertoa myyjälle, että altaassa on kuollut kala.
Sekalainen seurakunta kalaa ja äyriäistä isoissa ja pienemmissä vesiastioissa.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mäkin olen joskus maininnut myyjälle kuolleesta kalasta, mutta myyjä tuntui suhtautuvan asiaan aikas vähättelevästi. Eipä ainakaan tehnyt asialle mitään sillä hetkellä.
Akvarismia 1992-2014
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Mä mainitsen aina kantapaikassani, mikäli altaasta löytyy kuollut tai epämääräisesti uiva kalanen. Myyjät tulevat poistamaan kalasen heti, kun asiakkaalta ehtivät. Melko harvoin siellä ylipäätään löytyy kuollut kala altaasta.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

Itse ainakin mainitsen ja ovat myyjät kovasti kiitelleet. Eiväthän he voi kaikkea huomata kun kalat vaihtuu ja altaita on paljon ja on muutakin tehtävää ja tod. näk. muutkin eläimet.
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

naatti kirjoitti:Itse ainakin mainitsen ja ovat myyjät kovasti kiitelleet. Eiväthän he voi kaikkea huomata kun kalat vaihtuu ja altaita on paljon ja on muutakin tehtävää ja tod. näk. muutkin eläimet.
MIulla on myös tämänkaltaisia kokemuksia, eli olen kyllä altaaseen kuolleista ja lattialle hypänneistä kaloista ilmoittanut. Ja jokaisessa liikkeessä missä olen asiasta maininnut, olen saanut kiitosta ilmoituksesta ja kuollut yksilö on välittömästi poistettu altaasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”