Tetratec aps 100

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marru
Junior Member
Junior Member
Viestit: 115
Liittynyt: 12:43, 08.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: lapin lääni

Tetratec aps 100

Viesti Kirjoittaja marru »

Minulla tuollainen ilmapumppu ollut muutaman viikon juwel 180 ssä. Mukana tulleessa ohjekirjassa ei ollut suomen sanaa, enkä jaksa laahata läpi pitkää englannin kielistä osaa, josta ymmärtäisin vain joka kolmannen sanan :?
Myyjä sanoi että laite täytyy pitää vedenpinnan yläpuolella, mutta onko se niin? eikö siinä ole takaiskuventtiiliä?
Olen pitänyt sitä akvaarion päällä, alle piti laittaa superlonia, koska juwelin muoviset kannet alkaa muuten "tärräämään"
Luin täältä viesteistä, että jotkut pitää sitä päällä kaiken aikaa. onko se tarpeen? minä sammutan yöksi, koska eihän se ole pakollinen olla päällä koko ajan niinkuin esim suodatin on. Vai mitä?
Odotan vastauksia innolla :mrgreen:
suo siellä vetelä täällä
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: tetratec aps 100

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Kaikille noille on suositus että pidettäisiin vadenpintaa ylemmällä tasolla. Sähkökatkoksen aikana on pieni mahdollisuus kuitenkin että vesi kapillaaripaineen avulla kiipeää letkua ylös ja siitä alkaa lappo. Takaisuventtiilin homma on estää tämä ja sen voi pistää ihan keskelle ilmaletkua ja sen saat eurolla vaikka ihan akvaliikkeestä. Itsellä joku renan pumppu tuolla jossain sälälaatikossa - ja sen sai äänettömimmäksi (kuplat poksuvat aina kuitenkin) tekemällä sähköjohdosta pienen lenkin ja roikottamalla siitä jalustan sisässä.

Ja ei ole mitään tarvetta pitää päällä yöllä (tai päivällä). Mulla se on käytössä vain joskus harvoin jonkun lääkekuurin yhteydessä kun ohjeissa käsketään ilmastamaan hyvin.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
marru
Junior Member
Junior Member
Viestit: 115
Liittynyt: 12:43, 08.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: lapin lääni

Re: Tetratec aps 100

Viesti Kirjoittaja marru »

kiitos vastauksesta. lähden siis hakemaan takaiskuventtilin tuohon niin saan sen pois akvan päältä, 8-)
suo siellä vetelä täällä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”