Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

phanny
Member
Member
Viestit: 458
Liittynyt: 16:39, 26.06.2005
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja phanny »

Mistähän mahtaa johtua, että kun yritän mennä etusivulle ruutuun pomppaa virusturvan ikkuna ja kertoo, että sivu ei ole turvallinen ja plaaplaa virus hyökkää jne. 8O Ei ole ennen ilmennyt millään lailla mutta nyt aina kun menee etusivulle se pomppaa. Missään muussa yhteydessä se ei ole vielä pompannut. Jossain vaiheessa tuli vielä ikkuna, että pitäisi asentaa joku komponentti jotta sivu toimii mutten asentanut kun ennen on toiminut ilmankin..

Tekniikan ihmelapsi.. :roll:
Phanny
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Mistä viruksesta varoittaa, mikä virustorjuntaohjelmisto jne. Itse en ole onnistunut mitään ilmoituksia saamaan kokoonpanolla IE/FF + McAfee (työkone), kotona käytössä on Machintosh joka ei viruksista välitä.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Niina80
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 09:21, 12.06.2007
Paikkakunta: Vaasa

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Niina80 »

Minulle on myös tänään ja eilen tullut tuo pop-up ikkuna, että pitäisi asentaa joku homma... liekö sitten oikeasti joku mato siinä, jos kerran virustorjuntaohjelmatkin varoittelevat... Minulla ei kyllä varoita, mutta kiusallisen tuo ikkuna, jos joku sen vahingossa menee asentamaan. 8O
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Mulla tökki eilen myös. Osoitteen kirjoittamisen (.ORG) jälkeen selain ohjautui itsekseen .FI- malliseen osoitteeseen, jolloin virusohjelma villiintyi.
Tänään ei ole ollut ongelmia.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2122
Liittynyt: 20:22, 19.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Mulla tuli äsken kaiken maailman virus-juttuja, kun yritin lukea aponogetonia. En edes päässyt sille sivulle, kun ohjautui johonkin seksi-sivustolle. Sitten pompsahtikin ruutu täyteen kummia popUppeja.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Vesipeukalo kirjoitti:Mulla tökki eilen myös. Osoitteen kirjoittamisen (.ORG) jälkeen selain ohjautui itsekseen .FI- malliseen osoitteeseen, jolloin virusohjelma villiintyi.
Tänään ei ole ollut ongelmia.
http://www.aqua-web.org" onclick="window.open(this.href);return false; on ohjautunut -> http://www.aqua-web.fi" onclick="window.open(this.href);return false; kesäkuustä lähtien, joten se ei ole mikään uusi juttu. Tämä muutos tuli voimaan samalla kun serveri-rauta päivitettiin alkukesästä. Noita virusilmoituksia en edelleenkään ole onnistunut tuottamaan millään koneella jolla olen niitä yrittänyt saada aikaiseksi.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
piiu
Member
Member
Viestit: 317
Liittynyt: 11:53, 18.09.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: humppila

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja piiu »

myös allekirjoittaneella tuli eilen varotus siitä että suorittaakseen plaa, plaa...täytyy asentaa active-x komponentti. Virustorjuntana avast ja käytiksenä vista, selaimena explorer. Asensin kyseisen ja herjoja ei sen jälkeen ole tullut
ahistaa ko ei oo mitää onkelmia
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5538
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Mulla käyttöjärjestelmänä xp home, selaimena firefox ja virusturvana elisa nettiturva. Ei ole ilmaantunut mitään varoituksia. Nyt kyllä xp:n huoltopäivitys meneillään, joten katotaan, mitä sen jälkeen tapahtuu.
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Sam Salonen kirjoitti:
Vesipeukalo kirjoitti:Mulla tökki eilen myös. Osoitteen kirjoittamisen (.ORG) jälkeen selain ohjautui itsekseen .FI- malliseen osoitteeseen, jolloin virusohjelma villiintyi.
Tänään ei ole ollut ongelmia.
http://www.aqua-web.org" onclick="window.open(this.href);return false; on ohjautunut -> http://www.aqua-web.fi" onclick="window.open(this.href);return false; kesäkuustä lähtien, joten se ei ole mikään uusi juttu. Tämä muutos tuli voimaan samalla kun serveri-rauta päivitettiin alkukesästä. Noita virusilmoituksia en edelleenkään ole onnistunut tuottamaan millään koneella jolla olen niitä yrittänyt saada aikaiseksi.
Ok. Kas kun tuota virusvaroitusta ei sitten joka kerta tule, vaikka olen aina käyttänyt tuota .org-osoitetta. Olen varmaan kuukkelista sen löytänyt silloin kun koko fooruminkin löysin.
Mulla tämä kone on villiintynyt muutenkin, eilisestä lähtien on herjannut milloin mitäkin sivustoa, ja kun käyttis ei ole omalla äidinkielellä niin paha mennä sanomaan mikä on vialla...
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Vesipeukalo kirjoitti:Ok. Kas kun tuota virusvaroitusta ei sitten joka kerta tule, vaikka olen aina käyttänyt tuota .org-osoitetta. Olen varmaan kuukkelista sen löytänyt silloin kun koko fooruminkin löysin.
Vaikka kuinka syöttäisit osoitekenttään http://www.aqua-web.org" onclick="window.open(this.href);return false; päädyt aina -> http://www.aqua-web.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Kumpikin domain "asuu" samassa palvelimessa, palvelinpää hoitaa siirron .org -> .fi Samoin "pakotetaan" www. alkuun jos käyttää pelkkää aqua-web.fi:tä. Ja tämä kaikki on siis ollut voimissaan kesäkuusta.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja sani »

Sekä eilen että tänään koetin tulla aqua-webbiin explorerilla (koneessani xp home edition). Virusohjelma ilmoitti ensin että hyökkäys sivuilta estetty ja sen jälkeen kaikki sivut jäivät jumiin. Vaikka koetin tehtävienhallinnasta sulkea sivuja, ei sekään onnistunut ja oli pakko sulkea ja käynnistää koko kone uudelleen. Nortonin tietoturvahistoriassa lukee "kohteen aqua-web.fi selaimen hyväksikäyttöyritys estetty". Ainiin, ennen virusohjelman ilmoitusta ja koneen jumiin jääntiä, aqua-web-sivun osoite muuttui joksikin ihan toiseksi.

Nyt tulin operalla tänne eikä mitään ongelmaa esiinny. Enpä uskalla kokeilla exploreria enää.
kolina
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 11:42, 30.04.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja kolina »

Moi.
Tänään mulla myös Aqua-webin etusivulle mennessäni tuli oitis
1) yläreunaan tietopalkki, joka kehotti asentamaan jonkin lisäkomponentin
2) F-securen virustorjuntaohjelman ilmoitus, että koneessa on virus nimeltä exploit.win32.pidief.li
(välikaikaisissa Internet-tiedostoissa).

Muita vastaavia ongelmia ei ole ollut viime aikoina.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5538
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Eipä tullu ongelmia huoltopäivityksenkään jälkeen.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

AW:n taustalla pyörivä Joomla! on nyt päivitetty ja sen myötä toi IE ongelma on poissa, kuten kaikki nyt huomasivat niin IE:tä ei välttämättä kannata käyttää. Mikään muu selain ei suostunut tuohon exploittiin joka oli vanhassa ohjelmistoversiossa. Pahoittelut että jouduitte kärsimään tästä ongelmasta (siirtykää kuitenkin käyttämään Firefoxia tai Operaa ;))
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja sani »

Kokeilin exploreria eikä se avaa koko sivuja. Tulee vain valkoinen tyhjä sivu missä lukee" <link rel="stylesheet" href="/templates/rhuk_milkyway/css/" Sivua päivittäessä selain jäi taas kokonaan jumiin ja norton kertoo taas että "yritys hyökätä tietokoneellesi estettiin".
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

sani kirjoitti:Kokeilin exploreria eikä se avaa koko sivuja. Tulee vain valkoinen tyhjä sivu missä lukee" <link rel="stylesheet" href="/templates/rhuk_milkyway/css/" Sivua päivittäessä selain jäi taas kokonaan jumiin ja norton kertoo taas että "yritys hyökätä tietokoneellesi estettiin".
Päivitystyö oli kesken vielä hetki sitten, nyt pitäisi kaikki olla taas kohdillaan. Silti suosittelen lämpimästi IE:n heittämistä roskikoppaan ja siirtymään parempiin selainvaihtoehtoihin.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
phanny
Member
Member
Viestit: 458
Liittynyt: 16:39, 26.06.2005
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja phanny »

Sam Salonen kirjoitti:Mistä viruksesta varoittaa, mikä virustorjuntaohjelmisto jne. Itse en ole onnistunut mitään ilmoituksia saamaan kokoonpanolla IE/FF + McAfee (työkone), kotona käytössä on Machintosh joka ei viruksista välitä.
Aviran Antivir personal. Pitääkin vaihtaa tuohon firefoxiin. Mutta hienoa, että ongelma on nyt korjattu eikä asia ollut vain minun näköharhaani.
Phanny
NoiR
Member
Member
Viestit: 440
Liittynyt: 16:44, 31.05.2007
Paikkakunta: Vihti

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja NoiR »

Eilen tuli opiskelupaikan koneella omituinen tapaus kun AW:n etusivulle tulin. Ensin selain jostain "plää plää online-sex..." osoitteesta yritti ladata jotain pdf tiedostoa. Sitten aukesi "kirjoita uusi sähköposti-ikkuna" joka oli täynnä sekavaa merkistöä, mutta koneen tietoturva härpäkkeet estivät kai tapahtumien kehkeytymisen pidemmälle. Tämän episodin jälkeen etusivu aukesi mutkitta seuraavalla yrityksellä. Sisäänkirjautumisen jätin kuitenkin sillä erää väliin... :roll:
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Sam Salonen kirjoitti:
Vesipeukalo kirjoitti:Ok. Kas kun tuota virusvaroitusta ei sitten joka kerta tule, vaikka olen aina käyttänyt tuota .org-osoitetta. Olen varmaan kuukkelista sen löytänyt silloin kun koko fooruminkin löysin.
Vaikka kuinka syöttäisit osoitekenttään http://www.aqua-web.org" onclick="window.open(this.href);return false; päädyt aina -> http://www.aqua-web.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Kumpikin domain "asuu" samassa palvelimessa, palvelinpää hoitaa siirron .org -> .fi Samoin "pakotetaan" www. alkuun jos käyttää pelkkää aqua-web.fi:tä. Ja tämä kaikki on siis ollut voimissaan kesäkuusta.
Kyllä kyllä, ymmärrän. Tarkoitinkin sitä, että vaikka joka kerta olen syöttänyt osoitteeksi välimuistista .org-osoitteen, ei joka kerta silti tule virusvaroitusta, ainoastaan parina viimeisenä päivänä.
Onkohan mun koneella sitten joku virus kun ei kaikki sivut, mm. Facebook ja google aukene ollenkaan. Ei tuo virusohjelma ole kyllä nyt varoitellut, mutta taidan ajaa tarkastuksen läpi kuitenkin.

Taidan suosiosta vaihtaa kanssa selainta.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Viestit: 802
Liittynyt: 11:34, 27.01.2008
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Mulla ei kyllä oo tullu, vielä, mitään varoitteluja. Selaimena Mozilla Firefox, ja sit täällä on kai avast!. Muusta en tiedä mitään, kun mies hoitaa tietsikkamaailman :)
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Miss_Molton kirjoitti:Mulla ei kyllä oo tullu, vielä, mitään varoitteluja. Selaimena Mozilla Firefox, ja sit täällä on kai avast!. Muusta en tiedä mitään, kun mies hoitaa tietsikkamaailman :)
Kyseinen exploitti toimikin ainoastaan IE:llä ja Windowsilla (kuten 99,9% kaikista pöpöistä). Enivei, reikä on paikattu eikä pitäisi uusiutua.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
RHODESIAN
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 17:26, 13.11.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hamina

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Ukon koneella (vitoosa+IE) kokeilin eilen AW:hen kirjautumista ja sain kansas tuon virusvaroituksen. Omalla koneella ei mitään onkelmia (Ubuntu+FF) Minä tekniikka-urvelo jo luulin hajoittaneeni siipan koneen 8O Kerkesi jo takalistoa hieman kylmäämään...
Sindi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 175
Liittynyt: 15:54, 17.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Sindi »

kannataa olla mac -> Safari eipä viirukset tule:)
Pummiorava
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 22:06, 20.09.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Pummiorava »

Testattu koemielessä IE:llä. Ei minkään tyypin ongelmia yrityksestä huolimatta. Ei herja tule tältä sivulta ainakaa F-securen palikoilla.
Firefox hakkaa kyllä tämän höyrykoneen. Silläkään ei mitään varoituksia.
Rasborafani
"Mieltä on mahdoton etsiä mistään. Se on kuin lintujen jalanjäljet taivaalla."
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Aqua-webin etusivulla virusvaroitus

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Eipä tuo Avira mitään löytänyt, mutta kun tyhjensin välimuistin, alkoi taas kaikki pelaamaan. ??

Meinasi jo mennä hermo, kun en päässyt edes lataamaan Mozillaa, kun IE ei antoi vaan virheilmoitusta ja sulki selaimen.

***keleen koneet. Muistuu mieleen eräs vanhempi kierto e-mail, jossa verrattiin Microsoftia General Motorsiin. Tyyliin hyväksyisitkö, jos autosi vaan sanoisi "Olet suorittanut laittoman toiminnon" ja jumittaisi kesken ajon. Liikkeelle päästäksesi sinun pitäisi kääntää rattia, veivata vaihdekeppiä ja pistää vilkku päälle samaan aikaan, jonka jälkeen voisit taas käynnistää autosi avaimella :roll:
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”