Millä verkkosivulla olisi parhaiten esiteltyinä kalalajeja? Tietoa saisi olla mieluusti suomeksi ja runsaasti. Kuviakin saisi olla kattavasti.
Mitä verkkosivua suosittelisitte siis kalalajeihin tutustumiseen ja tulevien omien fisujen haaveiluun?
Millä verkkosivulla olisi parhaiten esiteltyinä kalalajeja?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Re: Millä verkkosivulla olisi parhaiten esiteltyinä kalalajeja?
Faunatar ja Helsingin Akvaariokeskus. Suurimmaksi osaksi ihan ok sivut, kannattaa toki aina tarkistaa tiedot useammasta luotettavasta lähteestä. Esim. Akvaariokalat-kirja on erittäin hyvä hankinta, voi löytyä kirjastostakin.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
Kiitos linkeistä, mutta ne ovat kuvien kannalta aika kehnoja. Faunattarella on vain piirroksia ja Akvaariokeskuksella Google-linkkejä. Okei, Google-linkkien kautta näkee, miltä lajit näyttävät, mutta tuollainen klikkailu ei ole kovin kätevää.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Minä käyn usein kyttäämässä viherkalan sivuja, ja minun mielestä ne on tosi hyvät sivut. 

Minä olen noiden edellä mainittujen sivujen lisäksi alkanut etsiskelemään aina jotakin kalalajia harkitessani videopätkiä You Tubesta. Sieltä löytyy lähes mistä tahansa akvaariokalalajista tieteellisellä nimellä tai englanninkielisellä nimellä hakien harrastajien kuvaamia videopätkiä jotka ovat ainakin parempia kuin piirroskuvat. Ovathan ne käsivaralla kuvattuja ja kuvanlaadultaan mitä sattuu mutta niistä näkee hyvin kalojen ulkonäköä, uintityyliä ja lajityypillistä käytöstä. Tosin samalla törmää helposti videoihin joissa kalat elävät liian pienissä akvaarioissa tai niitä syötetään piraijoille.
Et tule suomenkielellä saamaan vielä pitkään aikaan netistä edes auttavasti kattavaa kalatiedostoa. Suomesta puuttuvat niin kirjoittajat kuin sponsoritkin, jotka sen tekisivät. Ei niitä hyviä laajoja sivustoja kyllä muuallakaan maailmassa ole.Virtanen kirjoitti:Kiitos linkeistä, mutta ne ovat kuvien kannalta aika kehnoja. Faunattarella on vain piirroksia ja Akvaariokeskuksella Google-linkkejä. Okei, Google-linkkien kautta näkee, miltä lajit näyttävät, mutta tuollainen klikkailu ei ole kovin kätevää.
Hanki Markku Varjon Akvaariokalat-kirja. Siinä on kaikki mitä tarvitset.
"Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikinheimompi toista"
Eino Leino & Juice Leskinen
vaan toinen on heikinheimompi toista"
Eino Leino & Juice Leskinen