Mulla on 150 litrainen akvaario (n. 38 cm korkea), ja sen päällä 3 x 18w loisteputkia. Valaisimia on kaksi, eli toinen on yksiputkinen ja toisessa on kaksi. Olisi aika vaihtaa loisteputkia, mutta minkälaiset putket pistäisin? Onko Philipsin Aquarelle hyvä, vai mitä suosittelisitte?
Kiitokset jo etukäteen!
...
Mitä putkia valaisimeen?
Valvoja: Moderaattorit
Re: mitä putkia lamppuun?
Tää on aika pitkälle makukysymys. Itse laittaisin korkeintaan yhden Aquarellen, ja sille kaveriksi jotain vähän enempi päivänvalotyyppistä.alini kirjoitti:Mulla on 150 litrainen akvaario (n. 38 cm korkea), ja sen päällä 3 x 18w loisteputkia. Valaisimia on kaksi, eli toinen on yksiputkinen ja toisessa on kaksi. Olisi aika vaihtaa loisteputkia, mutta minkälaiset putket pistäisin? Onko Philipsin Aquarelle hyvä, vai mitä suosittelisitte?
Kiitokset jo etukäteen!
Ajattelitko vaihtaa kaikki lamput kerralla?
Kati
Täytyy varmaan vähitellen vaihdella niitä lamppuja, kasvit ovat vasta toipumassa järkytyksestä joka aiheutui muutosta.
Lähinnä mä mietin noiden kasvien hyvinvointia putken sävyn suhteen. kovin keltaisesta en pidä, ei muita kriteereitä itselläni. Olisiko sopivat sitten 1 x Aquarelle ja 2 x 865. Taikka toisinpäin.
Lähinnä mä mietin noiden kasvien hyvinvointia putken sävyn suhteen. kovin keltaisesta en pidä, ei muita kriteereitä itselläni. Olisiko sopivat sitten 1 x Aquarelle ja 2 x 865. Taikka toisinpäin.